Jump to content

2011.01.08 Leeds United H


Mr Chapman

Recommended Posts

Neste runde er trukket. Nok en hjemmekamp for oss, eventuelt.

 

Sheffield Wednesday v Wycombe/Hereford

 

West Ham v Nottingham Forest

 

Aston Villa v Blackburn

 

Stevenage v Reading

 

Notts County v Leicester/Man City

 

Doncaster/Wolves v Stoke/Cardiff

 

Birmingham v Coventry

 

Burnley v Burton

 

Swansea v Leyton Orient

 

Southampton v Manchester United

 

Everton v Chelsea/Ipswich

 

Fulham v Tottenham

 

Arsenal/Leeds v Huddersfield

 

Bolton v Wigan

 

Watford v Brighton

 

Torquay United v Crawley Town/Derby

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Litt synd da at Huddersfield vant kampen mot Dover Athletic og gode gamle Martin Hayes, hadde vært artig å sett han igjen...

 

Det som blir interessant (hvis vi kommer videre) er at vi kanskje får se Afobe spille litt. Er visstnok snakk om en forlengelse av lånet hos Huddersfield.

Link to comment
Share on other sites

Har nok Arshavin spilt mye mere i år en Cesc som har slitt med skader.

Cesc er for meg en mye bedre spillere en Arshavin i den rollen som offansiv mittbane spiller.

Arshavin har gått ut på dato og er for meg en jævla treig klovn av en spiller.

Nasri er også mye bedre spiller når han for ligge inn i mitten bak spissene og ikke på kanten.

 

Cesc er slettes ikke best i en offensiv midtbanerolle. Han får mye mindre ro med ballen når han står høyt i banen, og det resulterer i at han spiller dårlige kamper - noe han gjorde i starten av sesongen. Idag spiller han i langt større grad på midtbanen sentralt, og fordeler baller der. Der er Cesc bedre enn Arshavin. Men som hengende spiss så er Arshavin mange ganger bedre enn Cesc, og det er også Arshavin sin favorittposisjon. Og den linken i midten vi kunne hatt med Cesc - > Arshavin -> RvP og Walcott / Nasri på kantene... Den er jaggu mildt sagt fantastisk.

 

Og en annen ting - å begynne ett innlegg som du gjorde tidligere med "Det du sier er jævla tull"... Den diskusjonen har vi hatt før - kutt ut slike kommentarer da det er slettes ikke du som sitter med fasiten på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal/Leeds v Huddersfield

 

Det er verdt å legge til at Leeds vs Huddersfield er en lokal klassiker. Jeg var selv på Elland Road og overvar nettopp dette oppgjøret for et par år siden. Aggressive greier!

 

Går vi videre har vi vært heldige med trekningen. Samtidig gir dette oppsettet oss en tøffest mulig omkamp. Større gulrot kunne neppe Leeds fått. Det hele er vel ganske typisk Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Det er verdt å legge til at Leeds vs Huddersfield er en lokal klassiker. Jeg var selv på Elland Road og overvar nettopp dette oppgjøret for et par år siden. Aggressive greier!

 

Går vi videre har vi vært heldige med trekningen. Samtidig gir dette oppsettet oss en tøffest mulig omkamp. Større gulrot kunne neppe Leeds fått. Det hele er vel ganske typisk Arsenal!

Vi har jo noen ganger de siste år syntes vi har fått tøffere trekning enn andre av våre største rivaler.

Men det kan jo ikke gjelde nå.

Vi slapp Liverpool og Everton for eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Når Wenger sparer spillere, blir resultatet som mot Leeds.

 

Og det vi sparte, tjente vi i en ekstra kamp. En hard nøtt!

 

Slik jeg ser det bør aldri Denilson og Song spille sammen, heller ikke Bendtner og Chamakh.

Likeså Skillatsji og Koschelny.

Tror vi skal være glade for at Kos ikke var tilgjengelig, da hadde nok Johann blitt spart. Grøss og gru, da er jeg redd Wenger hadde spart omkampen også. :D

Link to comment
Share on other sites

Når Wenger sparer spillere, blir resultatet som mot Leeds.

 

Og det vi sparte, tjente vi i en ekstra kamp. En hard nøtt!

 

Slik jeg ser det bør aldri Denilson og Song spille sammen, heller ikke Bendtner og Chamakh.

Likeså Skillatsji og Koschelny.

Tror vi skal være glade for at Kos ikke var tilgjengelig, da hadde nok Johann blitt spart. Grøss og gru, da er jeg redd Wenger hadde spart omkampen også. :D

 

Sesongen sett under ett hadde det vel vært bedre å tape enn å få en omkamp? FA cup må enten resultere i avansement, eller å ryke ut av cupen. Dette blir bare værre. Heldigvis gikk United videre om ikke annet. City fikk også omkamp. En liten glede i en ellers mørk FA-cup runde.

Link to comment
Share on other sites

Sesongen sett under ett hadde det vel vært bedre å tape enn å få en omkamp? FA cup må enten resultere i avansement, eller å ryke ut av cupen. Dette blir bare værre. Heldigvis gikk United videre om ikke annet. City fikk også omkamp. En liten glede i en ellers mørk FA-cup runde.

 

Slik som Wenger "rullerer", så tror jeg en omkamp i FA-cupen har liten eller ingen betydning for ligasesongen. Vi bør ha en tropp som takler det. Er nok verre for formen og helsa til oss supportere.....

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen på lørdag og er derfor litt overrasket over at slakten ikke er verre her inne, jeg trodde jo en uavgjort mot leeds på hjemmebane kom til å skape de helt store korsfestelser.

Jeg mener det er en positiv ting med mange kamper for Bendtner, Gibbs, Eboue, Sczezny, Rosicky, Denilson og kanskje også Arshavin og Chamakh.

Disse spillerne har ingen mulighet til å prestere på høyt nivå hvis de ikke jevnlig får spille kamper, derfor ønsker jeg både ipswich i morgen og leeds neste onsdag velkommen.

Men la det være klinkende klart, jeg forventer avansement både mot ipswich, leeds og huddersfield.

Go on gunners :D

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen på lørdag og er derfor litt overrasket over at slakten ikke er verre her inne, jeg trodde jo en uavgjort mot leeds på hjemmebane kom til å skape de helt store korsfestelser.

Jeg mener det er en positiv ting med mange kamper for Bendtner, Gibbs, Eboue, Sczezny, Rosicky, Denilson og kanskje også Arshavin og Chamakh.

Disse spillerne har ingen mulighet til å prestere på høyt nivå hvis de ikke jevnlig får spille kamper, derfor ønsker jeg både ipswich i morgen og leeds neste onsdag velkommen.

Men la det være klinkende klart, jeg forventer avansement både mot ipswich, leeds og huddersfield.

Go on gunners ;)

 

Disse "andrelagsspillerne" skal jo være mer enn gode nok til å slå både Leeds, Ipswich og Huddersfield. Problemet er nok desverre at benkesliting fører til dårligere selvtillit og en viss usikkerhet som setter seg i underbevisstheten. Vi trenger disse spillerne for å kunne stå dette voldsomt lange løpet ut, så det er bare gi dem kamper mot antatt svakere motstand.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er nok desverre at benkesliting fører til dårligere selvtillit og en viss usikkerhet som setter seg i underbevisstheten.

 

Det hjelper desverre heller ikke på selvtilliten når supporterne hudfletter dem i alle mulige fora

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det ikkje hjelper på sjølvtilliten at dei blir "hudfletta" på ulike fora, men trur ikkje det gjere det noko værre heller? Om du spelar på førstelaget til Arsenal trur eg ikkje ulike fansforum er det du bygger sjølvtilliten din på...

 

eg forsvarar fansen sin rett til hudfletting, men kva ein gjere, seier og korleis ein ytrar seg foran tven og saman med andre, også på stadion, må skiljast frå det skriftlege fora, som er vesentleg meir offentlege og varige... og det er det kanskje enkelte som ikkje heilt klarer å sjå?

Link to comment
Share on other sites

To heldige trekninger på rad, for en gangs skyld. Det er vi bare nødt til å utnytte.

Vet ikke helt om jeg er enig med deg. Det som altid skjer er følgende:

 

3.runde

Vi trekker en lett hjemmekamp mot et lag utenfor PL

Manu trekker et lag i PL, MEN ALLTID hjemme

 

4/5 runde

Vi trekker et PL lag borte

Manu trekker et lag utenfor PL borte

 

Slår sjelden feil

Link to comment
Share on other sites

eg forsvarar fansen sin rett til hudfletting, men kva ein gjere, seier og korleis ein ytrar seg foran tven og saman med andre, også på stadion, må skiljast frå det skriftlege fora, som er vesentleg meir offentlege og varige... og det er det kanskje enkelte som ikkje heilt klarer å sjå?

 

Min mening at det er forskjell på hudfletting foran tv'en, på pub, sammen med venner osv og det å hudflette på stadion og i skriftlige fora. Det som skjer på stadion, og i skriftlige fora, er noe spillerne får med seg. Det du roper ut foran tv'en, er det bare du og de som eventuelt ser kampen sammen med deg som får ut.

 

Supporternes jobb på stadion, er å fungere som den 12. mann. Man skal løfte laget når det behøves, ikke bryte ned enkeltspillere.

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper desverre heller ikke på selvtilliten når supporterne hudfletter dem i alle mulige fora

De samme supporterne opphever jo de samme spillerne til gudestatus når de spiller bra, så fallhøyden er stor. Bestandig vært slik og det kommer bestandig til å være slik.

 

Uansett så er dette atter en matchtråd som blir penset inn på snill/slem supporterdebatten. Kan dere ikke lage en egen tråd om dette. Må man diskutere det i hver eneste matchtråd?

Link to comment
Share on other sites

Min mening at det er forskjell på hudfletting foran tv'en, på pub, sammen med venner osv og det å hudflette på stadion og i skriftlige fora.

 

Eller kanskje skillet går mellom hudfletting foran tv'en, på pub, sammen på venner og i skriftlige fora vs på stadionen?

Link to comment
Share on other sites

Må man diskutere det i hver eneste matchtråd?

 

Så lenge hudfletting foregår etter hver kamp, kommer det til å være ett tema for diskusjon etter hver kamp. Noen mener at diskusjon om hudfletting ødelegger kamptrådene, mens noen mener at hudflettingen i seg selv ødelegger kamptrådene.

 

Eller kanskje skillet går mellom hudfletting foran tv'en, på pub, sammen på venner og i skriftlige fora vs på stadionen?

 

Det som foregår foran tv'en, på puben eller blant venner, er ting som spillere ikke plukker opp. Det som skrives på diverse fora rundt omkring, og det som ropes ut på stadion, er ting som spillerne får med seg. Nå er det nok ingen av spillerne som skjønner hva som skrives på ett norskt diskusjonsforum, men betyr det at vi kan tillate oss en annen oppførsel av den grunn?

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det ikkje hjelper på sjølvtilliten at dei blir "hudfletta" på ulike fora, men trur ikkje det gjere det noko værre heller? Om du spelar på førstelaget til Arsenal trur eg ikkje ulike fansforum er det du bygger sjølvtilliten din på...

 

eg forsvarar fansen sin rett til hudfletting, men kva ein gjere, seier og korleis ein ytrar seg foran tven og saman med andre, også på stadion, må skiljast frå det skriftlege fora, som er vesentleg meir offentlege og varige... og det er det kanskje enkelte som ikkje heilt klarer å sjå?

 

Det å skape syndebukker på nettet og på puben gjør at folk tar med seg holdningen og forventningen om at en spiller er dårlig på kamp. Derfor vil det som skrives i diverse fora påvirke spillerene i neste omgang.

Ingen tvil om at mange lar seg påvirke av den gemene hops meninger. Når enkelte bloggere har mange hundre tusen lesere, noe som er komplett uforståelig for meg da de fleste ikke har det minste peiling på hva de skriver, så sier det seg selv at det som skrives der blir oppfattet som en sannhet av mange.

 

Det beste eksemplet er Eboue: han ble av mange oppfattet som en grisespiller. Gikk man i diskusjon med de som mente det så var argumentet at "det vet jo alle" og man var dum som ikke var enig. Faktum var at gutten i sin karriere hadde to røde og tretten gule etter 4 sesonger i PL på det tidspunktet. Veldig få hadde sjekket fakta, de hev seg på bølgen. Det førte til det pinligste øyeblikket jeg har opplevd i mine 30 år som supporter. At denne vranglæren fikk vokse frem skyldes ene og alene at vi i dag har tilgang på et medium som internett og diverse diskusjonsfora hvor myter får vokse seg store og fete fordi ingen står til ansvar for det de skriver.

 

Så hudfletting og syndebukkstempel på internett og i supportergrupper har direkte påvirkning på selvtillit og prestasjonene til spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge hudfletting foregår etter hver kamp, kommer det til å være ett tema for diskusjon etter hver kamp. Noen mener at diskusjon om hudfletting ødelegger kamptrådene, mens noen mener at hudflettingen i seg selv ødelegger kamptrådene.

Det som foregår foran tv'en, på puben eller blant venner, er ting som spillere ikke plukker opp. Det som skrives på diverse fora rundt omkring, og det som ropes ut på stadion, er ting som spillerne får med seg. Nå er det nok ingen av spillerne som skjønner hva som skrives på ett norskt diskusjonsforum, men betyr det at vi kan tillate oss en annen oppførsel av den grunn?

Tror egentlig det er en del som kun er her for å krangle og belære andre. Det er jo enkelte som ikke klarer å komme med et eneste innlegg som ikke inneholder en pekefinger i været. Det er ikke han ene som kommer med en tirade i kamptråden som ødelegger den. Det er alle dere som skal være forumpoliti å fortelle hvordan dere mener man skal oppføre seg. Dette er et fotballforum. Spar moralen og etikken til vekkelsesmøtene deres

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig det er en del som kun er her for å krangle og belære andre. Det er jo enkelte som ikke klarer å komme med et eneste innlegg som ikke inneholder en pekefinger i været. Det er ikke han ene som kommer med en tirade i kamptråden som ødelegger den. Det er alle dere som skal være forumpoliti å fortelle hvordan dere mener man skal oppføre seg. Dette er et fotballforum. Spar moralen og etikken til vekkelsesmøtene deres

 

Haha, den syns jeg var fin..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...