Jump to content

2011.01.08 Leeds United H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal FC - Leeds United

Lørdag 8. januar 2010, Emirates Stadium

Avspark: 13:45

 

Angående laget, så virker det sannsynlig at Eboue og Gibbs starter på backene. Koscielny skal få seg en pause. Aaron Ramsey er inkludert i troppen, men om han starter eller ikke er veldig usikkert. Nicklas Bendtner kan vel vente seg en del spilletid her. Carlos Vela også, kanskje? Samir Nasri og Robin van Persie ble småskadet i City-kampen og er ikke med. Tviler også sterkt på at Cesc Fabregas blir å se i morgen.

 

Forrige gang Arsenal møtte Leeds var vel våren 2004 (?). Da scoret Thierry Henry fire mål i 5-0-seieren på Highbury. La oss håpe på et lignende sluttresultat i morgen. For et år siden påførte Leeds Man Utd deres største skrell på veldig lang tid, og måtte vi for all del unngå noe slikt.

 

Kjør diskusjon!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Vil tro Wenger sparer en del førstelagsspillere denne kampen, håper dog ikke han sparer seg til fant. Men dette laget burde klare å banke Leeds på Emiretaes i morgen:

 

Szczesny

Eboue-Squillaci-Djourou-Gibbs

Song-Denilson

Arshavin-Rosicky-Vela

Bendtner

 

Tipper vi vinner 3-0, to mål fra Bendtner og et fra innbytter Ramsey! ;)

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til FAC nå! Blir artig å se Rambo igjen, håper han får hvertfall en omgang. Så lenge vi ikke undervurderer Leeds imorgen, så skal dette gå greit. Har troen på 4 - 0. Håper dette laget entrer Emirates imorgen;

 

Nicklas Bendtner

 

Carlos Vela-Andrey Arshavin-Tomas Rosicky

Denilson-Aaron Ramsey

 

Kieran Gibbs-Johan Djourou-Sebastien Squillaci-Emmanuel Eboue

Wojciech Szczesny

 

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Eboue - Squillaci - Song - Gibbs

Eastmond - Denilson

Rosicky - Arshavin - Vela

Chamakh/Bendtner

 

Song burde spille ovenfor Djourou som jeg ikke tror spiller denne kampen. Eastmond og Denilson burde spille DM og boks til boks rollene, mens Arshavin tar Cesc rollen. Tror ikke det har så mye å si hvem av Bendtner og Chamakh som starter.

 

Største ønsket mitt denne kampen er at Arshavin får spille sentralt, men det skjer sikkert ikke. Dog heldigvis får jeg hvertfall sett Szczesny igjen og kanskje også et innhopp fra Ramsey? ;)

Link to comment
Share on other sites

Vil tro Wenger sparer en del førstelagsspillere denne kampen, håper dog ikke han sparer seg til fant. Men dette laget burde klare å banke Leeds på Emiretaes i morgen:

 

Szczesny

Eboue-Squillaci-Djourou-Gibbs

Song-Denilson

Arshavin-Rosicky-Vela

Bendtner

 

Tipper vi vinner 3-0, to mål fra Bendtner og et fra innbytter Ramsey! ;)

 

Enig i laget med et unntakk: Song byttes med Ramsey, <Song trenger hvile han også..

 

3-0, Vela x2 og Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til FAC nå! Blir artig å se Rambo igjen, håper han får hvertfall en omgang. Så lenge vi ikke undervurderer Leeds imorgen, så skal dette gå greit. Har troen på 4 - 0. Håper dette laget entrer Emirates imorgen;

 

Nicklas Bendtner

 

Carlos Vela-Andrey Arshavin-Tomas Rosicky

Denilson-Aaron Ramsey

 

Kieran Gibbs-Johan Djourou-Sebastien Squillaci-Emmanuel Eboue

Wojciech Szczesny

 

Come on you Gunners!

 

 

Fantastisk om Ramsey løp inn på Emirates i morgen.

Det å redebutere på hjemmebane måtte være fantastisk, sor han og for oss.

 

Er det noen som vet hvor man kan se kampen på TV?

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk om Ramsey løp inn på Emirates i morgen.

Det å redebutere på hjemmebane måtte være fantastisk, sor han og for oss.

 

Er det noen som vet hvor man kan se kampen på TV?

 

Viasat fotball. Elendig kvalitet, skulle sendt den på sport HD.

Link to comment
Share on other sites

Ser at de fleste undervurderer Leeds og forventer en enkel seier. Siden vi ligger en divisjon over Leeds og spiller hjemme så kan vel det på mange måter forstås.

 

Det er imidlerting et par ting som gjør jeg tror vi kommer til å slite idag:

 

- Vi stiller med et sterkt redusert mannskap. Kanskje spillere uten PL erfaring

- Leeds er i toppen av championship og kjemper om opprykk. Holder nesten PL nivå.

- Leeds slo ut Manure og slo nesten ut T&%#enham i fjoårets FA CUP.

- Stor mulighet for at spillerne undervurderer Leeds.

 

Jeg håper og tror vi drar i land en seier, men er ikke overbevist.

Link to comment
Share on other sites

Blir vanskelig å gjette laget i dag, men jeg skal forsøke.

 

Stor sannsynlighet for at Szczesny starter sa Wenger på pressekonferansen. Eboue starter på høyreback. Midtstoppere? Kos skal hviles og Djourou matches forsiktig. Jeg tipper Miquel får sin debut i dag og det blir sammen med Squillachi. Gibbs starter på venstreback.

 

Denilson starter sikkert som en av to holdende midtbanespillere. Hvem blir den andre? Song, Ramsey, Rosicky? Jeg tror Wenger velger å la Song starte, og heller hvile ham i midtuken. I motsetning til dere andre tror jeg Fabregas starter. Han er kaptein, han er Arsenal. Han elsker å spille kamper, og kan også hviles i midtuka.

 

I de tre angrepsposisjonene kan vi velge mellom Rosicky, Arshavin, Vela, Chamahk, Walcott, Bendtner. Jeg er veldig usikker på komposisjonen her. Begge backene (Gibbs, Eboue) er meget angrepsvillige og trenger kantspillere foran seg som tar i et tak hjemover. Da ville jeg først og fremst tenkt Rosicky og Walcott, men det er vanskelig å si hvordan Wenger tenker. Jeg har stor tro på at Bendtner starter, men er usikker på om det er i midten eller på (høyre)kant.

 

Chamahk

Rosicky - Fabregas - Bendtner

Denilson - Song

Gibbs - Miquel - Squillachi - Eboue

Szczesny

 

Det ser ut som et solid lag, ja. Skal slå Leeds. ;)

Link to comment
Share on other sites

håper ikke du har rett RastaPinky! hehe,nothing personal-men er livredd for at vi bytter ut hele forsvarsrekka vår igjen nå,kan vi ikke få etablert en fast,trygg linje bak der egentlig???

fire bytter i bare forsvarsrekka fra forrige kamp..? hmmm... nei,vær så snill.. skjønner Sagna og kanskje Kos,men drit i den forsiktige matchinga hele tida!! Djourou er faktisk klippa der bak nå til dags,la ham få rule i helga og!!

fremover derimot,der er vi så godt dekt,at vi kan godt starte med f.eks JET,Rosicky,Vela,Bendtner og hele sulamitten hehe,der er vi bedre enn de aller aller fleste!! Ramsey kan jo godt komme inn og,gleder meg til å se ham i aksjon igjen!!

 

Go Gunners,artig med fire gullkamper-måtte det fortsette etter idag =)

Lykke til folkens!

Link to comment
Share on other sites

Djourou har vært skadet stort sett hele tiden de siste tre årene, den største idiotien ville vært å ikke la han få hvile i en kamp vi bør vinne uten han. Skal vi vinne noen kamper resten av sesongen er det en stor fordel om Djourou unngår slitasjeskader.

Link to comment
Share on other sites

Etter at Leeds, ved å slå oss, ga gullet til MU, både i 99 og i 03, vil jeg aller helst at vi knuser de 5-0 i dag.

Men vil jo også at laget skal se ut litt sånn som dette, og da blir det vel neppe 5-0, selv om det ør bli seier:

 

Szczezny - Eboue, Squillaci, Koscielny, Gibbs - Rosicky, Denilson, Eastmond, Ramsey, Vela - Bendtner

 

Samtidig håper jeg litt at vPersie spiller, sik at han får matchtrening, for det ser det ut som at han trenger...

Det er vel også en sjanse for at Arshavin spiller, siden det virker som om han virkelig trenger en positiv opplevelse...

 

Mot Ipswich mener jeg vi kan spille med spillere som JET, Miquel, Eastmond, Ebecilio og Sunu enten som reserver eller i startelver

Link to comment
Share on other sites

On Friday, Wenger ruled out Jack Wilshere, Laurent Koscielny, Samir Nasri and Robin van Persie. He then added that Aaron Ramsey, Carlos Vela and Kieran Gibbs would be in the squad while Wojciech Szczesny should probably take the gloves.

 

That may appear as though four regulars are out and four not-so-regulars are in but Saturday’s side will not be like that. Expect a host of familiar names with maybe one surprise on the bench

 

Viss eg tydar arsenal.com rett så vil det ikkje blir eit lag med mange bytter frå eit tilnærma 1 lag.

Link to comment
Share on other sites

En ny test på hvor god stall vi egentlig har, vi har overbevist i cup-kampene tidligere denne sesongen og forsåvidt tidligere sesonger med sterkt reduserte lag, forskjellen denne sesongen kan virke som vi har en sterkere stall samt mindre skader.

Håper og tror vi stiller med:

 

Sczezny

Eboue-Squillaci-Song-Gibbs

Denilson-Eastmond

Bendtner-Rosicky-Arshavin

Chamakh

 

Jeg tipper og håper at ikke Wenger risikerer noe med Djorou i dag og dermed må vi flytte ned Song dit, han har jo tidligere uttalt at han vil spare Koscielny.

Offensivt vil dette laget være mer enn nok for leeds, imidlertid vil det alltid være noen spørsmålstegn rundt den defensive biten av våre lag, både i midtforsvar og på defensiv midtbane.

Eastmond spilte noen skikkelig gode kamper i forrige sesong og det er vel på tide at han viser seg frem igjen, så jeg tror dette laget skal være nok til å slå ut leeds i dag.

Tipper at vi vinner 3-1.

Link to comment
Share on other sites

Rykter seier dette laget: Szczesny, Eboue, Squillaci, Djourou, Gibbs, Denilson, Song, Rosicky, Arshavin, Chamakh, Bendtner

 

Typisk Wenger å starte med Bendtner og Chamakh med dansken på kant. Skjønner virkelig ikke tankegangen hans når det gjelder det der. Bendtner er ikke akkurat suveren ute på kanten for å si det mildt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...