Jump to content

2011.01.08 Leeds United H


Mr Chapman

Recommended Posts

Tror egentlig det er en del som kun er her for å krangle og belære andre. Det er jo enkelte som ikke klarer å komme med et eneste innlegg som ikke inneholder en pekefinger i været. Det er ikke han ene som kommer med en tirade i kamptråden som ødelegger den. Det er alle dere som skal være forumpoliti å fortelle hvordan dere mener man skal oppføre seg. Dette er et fotballforum. Spar moralen og etikken til vekkelsesmøtene deres

 

Du påberoper deg retten til å være kritisk og komme med tirader, så da må jo søren meg de som synes at disse tiradene ikke hører hjemme her inne få lov til å mene det, og komme med sine synspunkt på dette. Vi får beskjed om at vi må tåle at folk fyrer løs hva språkbruk angår, å da må de tåle å høre det fra de som ikke har noe til overs for dette.

 

Ja, dette er fotballforum. Det betyr ikke at man kan herje villt rundt. Du beskylder oss for å være forumpoliti som forteller hvordan vi mener andre skal oppføre seg. Vel, akkurat nå gjør du det samme tilbake. Hvis du skal kunne be meg spare moralen og etikken min til andre fora, må da vel for faan meg jeg kunne be de som serverer oppgulp om å ta det i andre fora.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Tror egentlig det er en del som kun er her for å krangle og belære andre. Det er jo enkelte som ikke klarer å komme med et eneste innlegg som ikke inneholder en pekefinger i været. Det er ikke han ene som kommer med en tirade i kamptråden som ødelegger den. Det er alle dere som skal være forumpoliti å fortelle hvordan dere mener man skal oppføre seg. Dette er et fotballforum. Spar moralen og etikken til vekkelsesmøtene deres

 

Så klart og konsist kan det sies :)

 

Du påberoper deg retten til å være kritisk og komme med tirader, så da må jo søren meg de som synes at disse tiradene ikke hører hjemme her inne få lov til å mene det, og komme med sine synspunkt på dette. Vi får beskjed om at vi må tåle at folk fyrer løs hva språkbruk angår, å da må de tåle å høre det fra de som ikke har noe til overs for dette.

 

Ja, dette er fotballforum. Det betyr ikke at man kan herje villt rundt. Du beskylder oss for å være forumpoliti som forteller hvordan vi mener andre skal oppføre seg. Vel, akkurat nå gjør du det samme tilbake. Hvis du skal kunne be meg spare moralen og etikken min til andre fora, må da vel for faan meg jeg kunne be de som serverer oppgulp om å ta det i andre fora.

 

Det er en vesentlig forskjell her Kim, du ønsker at ditt syn skal bli lov her på forumet. Jeg kan ikke huske at Castor ønsket det samme.

Link to comment
Share on other sites

Det å skape syndebukker på nettet og på puben gjør at folk tar med seg holdningen og forventningen om at en spiller er dårlig på kamp. Derfor vil det som skrives i diverse fora påvirke spillerene i neste omgang.

Ingen tvil om at mange lar seg påvirke av den gemene hops meninger. Når enkelte bloggere har mange hundre tusen lesere, noe som er komplett uforståelig for meg da de fleste ikke har det minste peiling på hva de skriver, så sier det seg selv at det som skrives der blir oppfattet som en sannhet av mange.

 

Det beste eksemplet er Eboue: han ble av mange oppfattet som en grisespiller. Gikk man i diskusjon med de som mente det så var argumentet at "det vet jo alle" og man var dum som ikke var enig. Faktum var at gutten i sin karriere hadde to røde og tretten gule etter 4 sesonger i PL på det tidspunktet. Veldig få hadde sjekket fakta, de hev seg på bølgen. Det førte til det pinligste øyeblikket jeg har opplevd i mine 30 år som supporter. At denne vranglæren fikk vokse frem skyldes ene og alene at vi i dag har tilgang på et medium som internett og diverse diskusjonsfora hvor myter får vokse seg store og fete fordi ingen står til ansvar for det de skriver.

 

Så hudfletting og syndebukkstempel på internett og i supportergrupper har direkte påvirkning på selvtillit og prestasjonene til spillerne.

I dag er Eboue en av mine favoritter i klubben. En hardt arbeidende humørspredende spiller.

 

MEN, og for meg er det ett stort men, så hadde jeg helt andre følelser for Eboue i tiden før han ble pepet ut i kampen mot Wigan (desember -08). Det er mulig at statistikken viser "få" røde og gule kort i denne perioden, men for meg og nok for mange andre supportere så var Eboue en spiller som for ofte hadde grisetaklinger/etterslenger og som var litt for flink som skuespiller på banen der han for ofte la seg for å få frispark/straffer. Det var nok flere enn undertegnede som mente at Eboue sin oppførsel var en skam og en belastning for klubben.

 

Pipekonserten mot Wigan var kanskje pinlig, men jeg har faktisk sympati for våre supportere på tribunen, for Eboues innsats (så vidt jeg kan huske) i denne kampen var egentlig elendig.

Som sagt så er det er mulig at men ikke skal pipe mot sine egne spillere, men pipingen i denne kampen (sammen med "skammen" over å være en innbytter som blir byttet ut igjen) har faktisk hatt en meget positivt resultat. Som jeg startet mitt innlegg med så er Eboue i dag en av mine favoritter, etterslengene og skuespillet er nesten borte og som sagt så er Eboue nå spilleren som prøver å "peppe" opp våre andre spillere når det butter i mot.

 

PS!! jeg oppfordrer ikke til "stygg" behandling av våre spillere, men jeg støtter de her som sier sin ærlig mening om innsatsen til våre spillere på godt og vondt. Det jeg ikke støtter er enkeltes beskrivelser av og til som virker mer som drittslenging enn konstruktiv kritikk (dette er ikke myntet på konkrete forumister, men mer som en generell observasjon)

Link to comment
Share on other sites

Du påberoper deg retten til å være kritisk og komme med tirader, så da må jo søren meg de som synes at disse tiradene ikke hører hjemme her inne få lov til å mene det, og komme med sine synspunkt på dette. Vi får beskjed om at vi må tåle at folk fyrer løs hva språkbruk angår, å da må de tåle å høre det fra de som ikke har noe til overs for dette.

 

Ja, dette er fotballforum. Det betyr ikke at man kan herje villt rundt. Du beskylder oss for å være forumpoliti som forteller hvordan vi mener andre skal oppføre seg. Vel, akkurat nå gjør du det samme tilbake. Hvis du skal kunne be meg spare moralen og etikken min til andre fora, må da vel for faan meg jeg kunne be de som serverer oppgulp om å ta det i andre fora.

Jeg påberoper meg ingenting. Har svært lite behov for å komme med tirader. Men jeg er møkklei av at morales voktere får lov til å spolere kamptråd etter kamptråd med noe som er direkte mobbing av alle som ikke faller inn under deres krav til oppførsel eller har meninger som dere mener fraviker for mye fra egne. Dere forsvarer ikke egne synspunkter, dere bruker det meste av tiden til å rakke ned på andres. Det er en skam at dere får lov til å holde på slik. Lag deres egen sytetråd slik at kamptrådene kan dreie seg om det de skal, nemlig kampen. Hvis dere ikke kan respektere det så har dere ikke noe på et forum å gjøre

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig det er en del som kun er her for å krangle og belære andre. Det er jo enkelte som ikke klarer å komme med et eneste innlegg som ikke inneholder en pekefinger i været. Det er ikke han ene som kommer med en tirade i kamptråden som ødelegger den. Det er alle dere som skal være forumpoliti å fortelle hvordan dere mener man skal oppføre seg. Dette er et fotballforum. Spar moralen og etikken til vekkelsesmøtene deres

 

... sa han, og trådte ned fra prekestolen. Et sjeldent godt eksempel på hva det vil si å kaste stein i glasshus. Morsomt var det uansett.

 

Pipekonserten mot Wigan var kanskje pinlig, men jeg har faktisk sympati for våre supportere på tribunen, for Eboues innsats (så vidt jeg kan huske) i denne kampen var egentlig elendig.

Som sagt så er det er mulig at men ikke skal pipe mot sine egne spillere, men pipingen i denne kampen (sammen med "skammen" over å være en innbytter som blir byttet ut igjen) har faktisk hatt en meget positivt resultat. Som jeg startet mitt innlegg med så er Eboue i dag en av mine favoritter, etterslengene og skuespillet er nesten borte og som sagt så er Eboue nå spilleren som prøver å "peppe" opp våre andre spillere når det butter i mot.

 

Min klare påstand er at Eboues positive utvikling efter denne skandalen har kommet på tross av pipekonserten, ikke på grunn av den. Argumentasjon i motsatt retning er efter mitt syn ikke rent lite freidig, og et lite ran av Eboues karakterstyrke.

Link to comment
Share on other sites

... sa han, og trådte ned fra prekestolen. Et sjeldent godt eksempel på hva det vil si å kaste stein i glasshus. Morsomt var det uansett.

Har ikke trådt ned fra prekstolen ennå. Liker meg godt der. Det er heller ikke mitt glasshus. Kaster gjerne stein i andres

Link to comment
Share on other sites

Jeg påberoper meg ingenting. Har svært lite behov for å komme med tirader. Men jeg er møkklei av at morales voktere får lov til å spolere kamptråd etter kamptråd med noe som er direkte mobbing av alle som ikke faller inn under deres krav til oppførsel eller har meninger som dere mener fraviker for mye fra egne. Dere forsvarer ikke egne synspunkter, dere bruker det meste av tiden til å rakke ned på andres. Det er en skam at dere får lov til å holde på slik. Lag deres egen sytetråd slik at kamptrådene kan dreie seg om det de skal, nemlig kampen. Hvis dere ikke kan respektere det så har dere ikke noe på et forum å gjøre

 

Tror det er viktig at man leser innleggene, før man "gir" sine tolkninger av de.

Det har vært tatt opp mange ganger at det ikke er meningene/ytringene som skaper konflikter, men på hvilken måte disse utrykkene kommmer frem i innlegg på et offisielt forum.

Hvorfor man stadig snakker om at ulike meninger/yttringsfriheten er et problem for disse "syterene" (som jeg selv helt sikkert er medlem av), blir for meg en gåte med hva som har blitt skrevet her på forumet tidligere flere ganger.

 

Hvilke "sytere" (hvem og hvor mange er med i den gruppen..?) har skrevet at yttringsfriheten/meningene skal begrenses, for det må da være ganske mange siden dette blir tatt opp gang etter gang?

 

 

Skulle nesten tro at disse "påstandene" kommer frem pga ren og skjær løgn, selv om jeg ikke tror det i dette tilfellet. (man prøver å sette andre i dårlig søkelys/fokus, med å komme med påstander som er direkte feilaktige/usanne)

 

Kanskje du kan gi meg noen svar, på hvorfor du kommer med denne påstanden i ditt innlegg Castor?

 

Og, du burde lese litt på dine egne innlegg, før du kritiserer andre med såpass sterke ord. Det kan nemlig tolkes som rimelig "stein i glasshus" på enkelte områder, selv om jeg også synes du har svært mange gode innlegg som jeg leser med glede.

 

Tapapa: Kan du "quote" der Kim mener og skriver at hans syn skal bli lov på forumet? Eller er det en ny "oppfattelse", som ikke har noe sannhet i seg?

Link to comment
Share on other sites

Tapapa: Kan du "quote" der Kim mener og skriver at hans syn skal bli lov på forumet? Eller er det en ny "oppfattelse", som ikke har noe sannhet i seg?

 

Ha ha ha, latterlig innlegg. Virkelig latterlig!

 

Så du har klart å komme til konklusjonen at valget står mellom;

 

1. Qoute at Kim mener og skriver at hans syn skal bli lov på forumet

 

eller

 

2. Er det en ny "oppfattelse" (jeg vet ikke engang hva "oppfattelse" betyr jeg :) ) som ikke har sannhet i seg.

 

Ser du noen alvorlige logiske brister i ditt resonnement? Kjenner jeg deg rett så er svaret dessverre nei.... :P

 

Kim har i lang tid argumentert for at man skal forby følelsesutbrudd på forumet. Det er hans syn og han ønsker at de som har et ganske annet syn, som altså syns det er greit med litt kraftigere salver i f.eks kamptrådene skal nektes dette. Selv du burde fått med deg dette, du har jo deltatt ganske ofte i denne debatten, stort sett med mange ord og lite substans.

Link to comment
Share on other sites

Kim har i lang tid argumentert for at man skal forby følelsesutbrudd på forumet. Det er hans syn og han ønsker at de som har et ganske annet syn, som altså syns det er greit med litt kraftigere salver i f.eks kamptrådene skal nektes dette. Selv du burde fått med deg dette, du har jo deltatt ganske ofte i denne debatten, stort sett med mange ord og lite substans.

 

Dette er pisspreik Tapapa. Jeg har aldri sagt at det ikke skal være lov med følelsesutbrudd. Men jeg burde begynne å bli vant med det. Dette er ikke første gangen du driver å beskylder meg for ting som ikke har rot i virkeligheten.

 

Jeg synes det er helt greit med følelsesutbrudd. Det eneste jeg har ytret ønske om, er at man kan begrense språkbruken, og ikke være nødt til å ty til de verste beskrivelser av spillere eller manager. Dette handler ikke om å forby innlegg basert på følelser. Jeg må da faan meg få lov til å skrive min mening her inne, på lik linje som du mener at andre skal få lov til å bruke det språket de ønsker. Du snakker hele tiden om at folk må få gjøre som de vil her inne, men jeg skjønner at dette gjelder kun de som deler samme syn som deg. Du er faan meg så dobbeltmoralsk som det er mulig å bli. Ikke at det overrasker meg. Du sitter foran pc'en din, og tror du er kongen av forumet. Du sitter og beskylder Chaz for å ha platte innlegg. Du har over tid forsøkt å latterliggjøre vieira04 sine innlegg. Akkurat som du er så jævla flink til å skrive selv. Du beskylder andre for å ville få frem viljen sin på forumet, når du gjør akkurat det samme selv

 

Vil bare si sorry til moderatorteamet for dette utbruddet, men nå er grensen nådd. Jeg tolererer ikke dette pisspreiket og beskyldningene fra Tapapa lenger, så får dere gjøre hva dere vil med meg. Om dette er grunnlag for utestengelse, så får det bare være.

Link to comment
Share on other sites

Dette er pisspreik Tapapa. Jeg har aldri sagt at det ikke skal være lov med følelsesutbrudd. Men jeg burde begynne å bli vant med det. Dette er ikke første gangen du driver å beskylder meg for ting som ikke har rot i virkeligheten.

 

Jeg synes det er helt greit med følelsesutbrudd. Det eneste jeg har ytret ønske om, er at man kan begrense språkbruken, og ikke være nødt til å ty til de verste beskrivelser av spillere eller manager. Dette handler ikke om å forby innlegg basert på følelser. Jeg må da faan meg få lov til å skrive min mening her inne, på lik linje som du mener at andre skal få lov til å bruke det språket de ønsker. Du snakker hele tiden om at folk må få gjøre som de vil her inne, men jeg skjønner at dette gjelder kun de som deler samme syn som deg. Du er faan meg så dobbeltmoralsk som det er mulig å bli. Ikke at det overrasker meg. Du sitter foran pc'en din, og tror du er kongen av forumet. Du sitter og beskylder Chaz for å ha platte innlegg. Du har over tid forsøkt å latterliggjøre vieira04 sine innlegg. Akkurat som du er så jævla flink til å skrive selv. Du beskylder andre for å ville få frem viljen sin på forumet, når du gjør akkurat det samme selv

 

Vil bare si sorry til moderatorteamet for dette utbruddet, men nå er grensen nådd. Jeg tolererer ikke dette pisspreiket og beskyldningene fra Tapapa lenger, så får dere gjøre hva dere vil med meg. Om dette er grunnlag for utestengelse, så får det bare være.

 

Dette innlegget var da riktig så harmløst. Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen skulle bli støtt eller bli utestengt for noe så lite.

 

Jeg får vel være grei og rette opp da. Kim har i lang tid argumentert for at man bør begrense språkbruken, og ikke være nødt til å ty til de verste beskrivelser av spillere eller manager. Det er hans syn og han ønsker at de som har et ganske annet syn, som altså syns det er greit med litt kraftigere salver i f.eks kamptrådene skal nektes dette. Selv du, vieira04, burde fått med deg dette, du har jo deltatt ganske ofte i denne debatten, stort sett med mange ord og lite substans.

 

Fornøyd nå Kim?

Link to comment
Share on other sites

Jeg påberoper meg ingenting. Har svært lite behov for å komme med tirader. Men jeg er møkklei av at morales voktere får lov til å spolere kamptråd etter kamptråd med noe som er direkte mobbing av alle som ikke faller inn under deres krav til oppførsel eller har meninger som dere mener fraviker for mye fra egne. Dere forsvarer ikke egne synspunkter, dere bruker det meste av tiden til å rakke ned på andres. Det er en skam at dere får lov til å holde på slik. Lag deres egen sytetråd slik at kamptrådene kan dreie seg om det de skal, nemlig kampen. Hvis dere ikke kan respektere det så har dere ikke noe på et forum å gjøre

 

Jeg har for faan meg ikke gått til angrep på noen enkeltpersoner her inne i forbindelse med utbrudd i kampens hete. De gangene jeg har ment at noen har gått over streken, så har jeg varslet moderator, og så har de fått avgjøre om de anser det som ett overtramp eller ikke.

 

Jeg har hele tiden holdt denne diskusjonen på ett genrelt grunnlag. Jeg mener det er unødvendig å bruke beskrivelser av spillere og manager, som benyttes på dette forumet etter enkelte kamper.

 

Og jeg vet ikke helt hva som er verst av å bruke tiden her inne på å forsøke å få frem ett forum det kan stå respekt av, og folk som bruker mesteparten av tiden til å bare spy ut negativet om klubb, spillere og manager.

 

Og en ting du glemmer oppi det hele. Dette er ikke hvilket som helst forum. Dette er forumet til Arsenal Norway. Den norske supporterklubben til verdens mest fantastiske klubb. Arsenal er klasse, supporterklubben er mest sannsynligvis en av de beste supporterklubbene i Norge, og ansett som en av de beste supporterklubbene for Arsenal over hele verden. Vi kan gjerne velge å være ett forum som glir inn som ett forum i mengden av diverse fotballforum rundt omkring, eller vi kan velge å være ett forum som skiller seg ut fra mengden,

 

Dette innlegget var da riktig så harmløst. Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen skulle bli støtt eller bli utestengt for noe så lite.

 

Jeg får vel være grei og rette opp da. Kim har i lang tid argumentert for at man bør begrense språkbruken, og ikke være nødt til å ty til de verste beskrivelser av spillere eller manager. Det er hans syn og han ønsker at de som har et ganske annet syn, som altså syns det er greit med litt kraftigere salver i f.eks kamptrådene skal nektes dette. Selv du, vieira04, burde fått med deg dette, du har jo deltatt ganske ofte i denne debatten, stort sett med mange ord og lite substans.

 

Fornøyd nå Kim?

 

Dette handler ikke om at noen skal nektes det ene eller det andre. Dette handler om å finne den gyldne middelvei som alle kan leve med. Så langt har jeg ikke fått inntrykket av at dette er noe du ønsker. Altså er du like bastant på ditt syn som du beskylder andre for å være.

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ha, latterlig innlegg. Virkelig latterlig!

 

Så du har klart å komme til konklusjonen at valget står mellom;

 

1. Qoute at Kim mener og skriver at hans syn skal bli lov på forumet

 

eller

 

2. Er det en ny "oppfattelse" (jeg vet ikke engang hva "oppfattelse" betyr jeg :) ) som ikke har sannhet i seg.

 

Ser du noen alvorlige logiske brister i ditt resonnement? Kjenner jeg deg rett så er svaret dessverre nei.... :P

 

Kim har i lang tid argumentert for at man skal forby følelsesutbrudd på forumet. Det er hans syn og han ønsker at de som har et ganske annet syn, som altså syns det er greit med litt kraftigere salver i f.eks kamptrådene skal nektes dette. Selv du burde fått med deg dette, du har jo deltatt ganske ofte i denne debatten, stort sett med mange ord og lite substans.

 

 

Tapapa:

Du skrev til meg i kamptråden City:

Hyggelig at du har blitt en forkjemper for ytringsfrihet, jeg har ikke alltid oppfattet deg slik

 

Du skrev en påstand mot Kim, om at han mener at: hans syn skal bli lov på forumet

Du oppfattet noe mot meg, som ikke hadde noe sannhet i seg. Så; kanskje også din påstand mot Kim, var nok en oppfattelse fra din side uten noe sannhet.

 

Du har iallefall ikke quotet Kim (eller meg), på de ordene du mener han (og meg) står for. Latterlig, eller rett og slett virkelig latterlig.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg vet ikke helt hva som er verst av å bruke tiden her inne på å forsøke å få frem ett forum det kan stå respekt av, og folk som bruker mesteparten av tiden til å bare spy ut negativet om klubb, spillere og manager.

 

Dette er stråmannsargumentasjon fra din side Kim.

 

Mitt hovedargument i denne debatten har vært at jeg syns debatten her på forumet er riktig så sivilisert. Det er minimalt med rasistiske innlegg, jeg kan knapt huske noen alle årene jeg har vært på forumet. Det har dessverre vært ett eller annet innlegg med homohets, det er sterkt beklagelig, men det skal sies at meddebattanter tar til motmæle sporenstreks. Visst kommer det ett eller annet kraftuttrykk, men det skyldes nok at folk bryr seg veldig mye om klubben. Og uttrykkene har vært heller harmløse, som å kalle Wenger for en sta fransk idiot eller noe i den duren som en debattant skrev. Neppe veldig injurierende skulle jeg tro.

 

Forumet har aldri vært ødelagt, ergo er det ingen grunn til å fikse det.

 

Kunne du vennligst forklare hvem det er som "bruker mesteparten av tiden til å bare spy ut negativet om klubb, spillere og manager"? Jeg vet nemlig ikke hvem det er og jeg leser alle innlegg på dette forumet.

 

 

Tapapa:

Du skrev til meg i kamptråden City: Hyggelig at du har blitt en forkjemper for ytringsfrihet, jeg har ikke alltid oppfattet deg slik

 

Det var et snev av sarkasme i det innlegget, selv du burde forstått det. For å si det i klartekst, jeg oppfatter deg IKKE som en forkjemper for ytringsfrihet. Ble det litt klarere nå?

Link to comment
Share on other sites

Det er alle dere som skal være forumpoliti å fortelle hvordan dere mener man skal oppføre seg.

 

Så langt jeg kan se, er det kun Chaz som har direkte kommentert det han har ansett som overdreven språkbruk, og opptrer som forumpoliti som du kaller det. Likevel forsøker du å få det til at det er mange av oss som opptrer på denne måten. Jeg kan heller ikke huske noen andre tilfeller av nyere tid, hvor noen har kommentert spesifike innlegg og opptrådt som forumpoliti. Men jeg skjønner jo at det styrker poenget ditt å få det til å høres ut som om dette er noe mange driver med.

 

Og årsaken til at det med hudfletting av spillere ble ett tema i denne kamptråden, er i bakgrunn av måten supporterne oppførte seg ovenfor f. eks Bendtner og Arshavin under kampen.

 

Kunne du vennligst forklare hvem det er som "bruker mesteparten av tiden til å bare spy ut negativet om klubb, spillere og manager"? Jeg vet nemlig ikke hvem det er og jeg leser alle innlegg på dette forumet.

 

Jepp, jeg har flere navn på blokka som kunne blitt nevnt, som i mine øyne som tydeligvis ikke har noe positivt å uttale her inne. Men det ville vært i brudd med forumets retningslinjer. Det ville vært å diskutere person og ikke sak.

 

Du skriver at forumet aldri har vært ødelagt. Det er ditt syn på saken. Det siste året mener jeg at forumet har nådd sitt bunnivå. Men det kommer ikke akkurat som noen overraskelse at vi har delte meninger på dette feltet også. Tror nok det eneste vi har felles er Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Tapapa:

Kommer du med påstander mot andre forumister, sørg for at det er en sannhet i dette. Løgnaktige påstander passer seg ikke, og det er vel heller ikke en god måte å debatere på?

 

Synes det er en prestasjon, at du ikke klarer å skille ytringsfrihet og ordbruk/ordlyd.

Link to comment
Share on other sites

... sa han, og trådte ned fra prekestolen. Et sjeldent godt eksempel på hva det vil si å kaste stein i glasshus. Morsomt var det uansett.

Min klare påstand er at Eboues positive utvikling efter denne skandalen har kommet på tross av pipekonserten, ikke på grunn av den. Argumentasjon i motsatt retning er efter mitt syn ikke rent lite freidig, og et lite ran av Eboues karakterstyrke.

Tja, om vi egentlig er uenig her er jeg usikker på. For om hans positive utvikling er på tross av eller på grunn av pipekonserten skal jeg ikke være for skråsikker på, men at den har hatt en viss innvirkning er jeg overbevist om. Uansett så viser hans utvikling en stor karakterstyrke fra Eboues side. Så hvordan min påstand i mitt opprinnelige innlegg er ett "ran av Eboues karakterstyrke" klarer jeg ikke å se. Men så er jeg jo noe nærsynt og sitter her med "sterke" briller, så det er vel noe av forklaringen :P

 

Som sagt så ser jeg på Eboues "gjennoppstandelse" som en styrke og ikke som noe negativt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo en av dem som synes denne diskusjonen er veldig interessant, og jeg er vel som alle har lagt merke til på den siden som mener det er tåpelig å hudflette og korsfeste våre spillere og manager etter en kamp hvor vi har skuffet, og hetsen som har foregått her inne fremstår for meg veldig uverdig.

I fotball er opp- og nedturene en del av gamet og burde være noe vi var forberedt på, da mener jeg at de verste følelsesutbruddene burde vært forbeholdt det lukkede rom, altså foran tv-skjermen hjemme i de tusen hjem hvor også jeg foretar de mest spektakulære utskjellinger av både spillere og manager til min kones store fortvilelse. :P

Uansett er følelser en del av fotballen og kommer alltid til å bli det, det er ingenting som får voksne mannfolk til å gå i spinn, falle gråtende på kne og klemme hverandre som små barn etter en seier eller et tap.

Fotballens uforutsigbarhet er vel det som kan ta knekken på en mann, allikevel er det jo ingen tvil om at livet er artigere for folk som er engasjert i fotball ;)

Når det gjelder debatten om hvordan vi skal uttrykke oss her inne på forumet har jeg etterhvert innsett at veldig mange blir provoserte av å bli fortalt hvordan man skal oppføre seg som supporter, jeg har derfor som jeg tidligere har uttrykt etterhvert skygget langt unna enkelte forumisters innlegg/tirader og heller diskutert med deltagere som vieira04 og Kim som jeg har den største respekt for, til tross for at vi har hatt lange og harde meingsutvekslinger til tider.

Jeg er redd for at det blir en never-ending-story i hver kamptråd hvis man skal gå til angrep på hverandre grunnet måten vi uttrykker oss på her inne, det viser seg jo at det er svært sjelden noe blir moderert av utskjellingen som foregår etter en skuffelse, så kan man vel mene hva man vil om det men for min egen del har jeg ihvertfall bestemt meg for at jeg ikke akter å gå i flere diskusjoner med deltagere her inne som opptrer som rabies-bikkjer, hver og en får være supporter på sin egen måte, vi har iallefall en ting felles og det er at vi alle elsker vår klubb dypt og inderlig, til tross for at det enkelte ganger kan oppleves som i overkant et elsk-hat forhold :P .

Link to comment
Share on other sites

Så langt jeg kan se, er det kun Chaz som har direkte kommentert det han har ansett som overdreven språkbruk, og opptrer som forumpoliti som du kaller det. Likevel forsøker du å få det til at det er mange av oss som opptrer på denne måten. Jeg kan heller ikke huske noen andre tilfeller av nyere tid, hvor noen har kommentert spesifike innlegg og opptrådt som forumpoliti. Men jeg skjønner jo at det styrker poenget ditt å få det til å høres ut som om dette er noe mange driver med.

 

Og årsaken til at det med hudfletting av spillere ble ett tema i denne kamptråden, er i bakgrunn av måten supporterne oppførte seg ovenfor f. eks Bendtner og Arshavin under kampen.

Jepp, jeg har flere navn på blokka som kunne blitt nevnt, som i mine øyne som tydeligvis ikke har noe positivt å uttale her inne. Men det ville vært i brudd med forumets retningslinjer. Det ville vært å diskutere person og ikke sak.

 

Du skriver at forumet aldri har vært ødelagt. Det er ditt syn på saken. Det siste året mener jeg at forumet har nådd sitt bunnivå. Men det kommer ikke akkurat som noen overraskelse at vi har delte meninger på dette feltet også. Tror nok det eneste vi har felles er Arsenal

 

For det det er verdt: I denne diskusjonen vil eg gi mi støtte til Kim.. I all mi tid på forumet (og som Arsenal-supporter) har det aldri vore så mykje skittslenging internt blant supporterane og spesielt ikkje så mykje skittslenging mot egne spelarar.. Vi etterlyser patriotisme blant Arsenal-spelarane, men vi klarer ikkje akkurat å forsvare dette kravet med eigne handlingar.. Det skal ikkje mange dårlege kampar i Arsenal-trøya til før hylekoret er i gong, noko som deretter utløyser personangrep og diskusjonar mellom forumistane sjølv. Dette er ein uting, men korleis ein skal bøte på dette, er for meg ei gåte...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke han ene som kommer med en tirade i kamptråden som ødelegger den. Det er alle dere som skal være forumpoliti å fortelle hvordan dere mener man skal oppføre seg. Dette er et fotballforum. Spar moralen og etikken til vekkelsesmøtene deres

 

Her strides nok de lærde rimelig kraftig.......

Link to comment
Share on other sites

Synes det er en prestasjon, at du ikke klarer å skille ytringsfrihet og ordbruk/ordlyd.

 

og her holder dere det gående ser jeg.... :ph34r:

 

og ja, det mest forunderlige i denne diskusjonen er at det fortsatt er noen som åpenbart sliter med denne helt elementære forskjellen på ytringsfrihet/meningsinnhold på den ene siden og ordbruk/formulering på den andre. Det er særlig forunderlig etter så mange runder på det samme temaet. Hvor mange teskjeer må man bruke før budskapet siger inn?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...