Jump to content

2011.01.08 Leeds United H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 220
  • Created
  • Last Reply

Helt uenig. Selvfølgelig må vi spare spillere, se på kampprogrammet vi nå har vært igjennom, samt det vi går inn i..

 

Helt enig, B88 - med det kampprogrammet vi har og de skadeproblemene vi har sett tidligere sesonger hadde det vært galskap å ikke rullere. Og det er jo ikke akkurat guttespillere vi spiller med. Det er landslagsspillere så å si på alle plasser - spillere som fortjener sjansen til å vise seg fram (selv om flere av dem ikke tok denne sjansen i dag) og spillere som det er viktig å holde i kampform med tanke på alle kampene vi skal spille resten av sesongen.

 

Og jeg vil si at Leeds er heldige som får med seg uavgjort i denne kampen!

Link to comment
Share on other sites

Bendtner og Arshavin er ikke brukbare i Arsenal. Selg og invester pengene i noe bedre.

 

Kampen ble adskillig bedre da nonchelante sirup-song satte ræva på benken.

Eboue må ta seg kraftig sammen, skal han utfordre Sagna.

Skillatsji er ikke akkurat noen klippe...... :)

 

Djourou var derimot KONGE! Og Sjesni var kanongod.

 

Wenger sparte seg nok en gang til fant. Omkamp er vel ikke akkurat hva han ønsket. :P

Link to comment
Share on other sites

Bendtner og Arshavin er ikke brukbare i Arsenal. Selg og invester pengene i noe bedre.

 

Kampen ble adskillig bedre da nonchelante sirup-song satte ræva på benken.

Eboue må ta seg kraftig sammen, skal han utfordre Sagna.

Skillatsji er ikke akkurat noen klippe...... :)

 

Djourou var derimot KONGE! Og Sjesni var kanongod.

 

Wenger sparte seg nok en gang til fant. Omkamp er vel ikke akkurat hva han ønsket. :P

 

For det første, hva gjorde Ebouè galt..?

Og for det andre, mener du virkelig at Wenger burde stilt med det sterkeste mannskapet han har i en kamp som det laget vi stilte med burde vunnet greit? Samtidig som kampprogrammet vårt er og har vært ekstremt tett og tøft..

Link to comment
Share on other sites

For det første, hva gjorde Ebouè galt..?

Og for det andre, mener du virkelig at Wenger burde stilt med det sterkeste mannskapet han har i en kamp som det laget vi stilte med burde vunnet greit? Samtidig som kampprogrammet vårt er og har vært ekstremt tett og tøft..

Ja hjalp det da??? ble ikke kampprogrammet tetter nå.... :)

Link to comment
Share on other sites

Sånn som det utviklet seg; greit nok. Jeg forsvarer rotasjonen, vi må dog ikke spille med Chamach og Bendtner sammen. I tillegg så bør en av Nasri eller Cesc alltid spille. Det nytter ikke å ta ut de to mest kreative spillerne. Det holder med en.Men Wenger skal ha honnør for å ta grep på riktige tidspunkt. Djorou var utvilsomt man of the match. Og vi vinner omkampen.

 

Ellers så er det vel ikke en kjeft av dere som gir Leeds honnør for en glimrende gjennomført kamp. De hadde en god game plan, og spilte både klokt og dyktig. Og lille-Schmeichel var ganske enkelt glimrende i mål. Æres de som æres bør.

 

Ellers så må jeg ærlig si at jeg skjemmes av å være medsupportere med enkelte av dere. Det er en del helt forkastelige innlegg i denne tråden. Støtt klubben. I medgang og i motgang. Det er og blir ALLTID grunnregel nummer en som supporter. Og ingen må fortelle meg at enkelte av innleggene i denne tråden kan defineres som støtte.

Link to comment
Share on other sites

Ja hjalp det da??? ble ikke kampprogrammet tetter nå.... :)

 

Du svarte ikke på det første. Jo, det ble det. Men vil du ikke heller ha et uthvilt mannskap til Ipswich og West-Ham kampen i stedet for å ha et slitent mannskap som kanskje kan slite seg til borteseier mot Ipswich for så å tape mot West-Ham?

Link to comment
Share on other sites

med det kampprogrammet vi har og de skadeproblemene vi har sett tidligere sesonger hadde det vært galskap å ikke rullere.

 

Selvsagt skal vi rullere. Det er vi nødt til, spørsmålet er om det er rullering vi driver med de siste ukene, eller om det minner mer om et A-lag og et B-lag. I så tilfelle er det sikkert at det er så smart, eller hadde vi holdt et høyere gjennomsnittlig nivå hvis vi hadde rullert mer jevnt spredt utover. Jeg har ikke et facitsvar, men jeg har en klar mening - som dere sikkert skjønner hva er. Slik det blir nå blir det for mange spillere samtidig som ikke er helt på toppnivå. Navnene nevnes flittig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi banker Leeds på Elland Road. Der kan våre gutter ikke unngå å merke at det er FA-cup, og hva denne betyr for fansen. I dag spilte vi tilsynelatende treningskamp i 89 minutter.

 

Spesielt folk som Denilson og Bendtner - som burde være supermotiverte når sjansen endelig byr seg - skuffer meg i dag. Arshavin er fortsatt totalt utenfor, og mishagsytringene fra tribunen kan umulig gå ham hus forbi. Men i motsetning til Bendtner vet vi at russeren egentlig kan. Jeg tror Wenger beholdt ham på banen i frykt for en ny Eboue-episode.

 

I motsatt ende ruver bokstavelig talt Djourou. Med tanke på at han var ute hele fjorårssesongen, er hans prestasjoner i år sensasjonelle. Vår beste i dag.

Link to comment
Share on other sites

Du svarte ikke på det første. Jo, det ble det. Men vil du ikke heller ha et uthvilt mannskap til Ipswich og West-Ham kampen i stedet for å ha et slitent mannskap som kanskje kan slite seg til borteseier mot Ipswich for så å tape mot West-Ham?

 

Vår høyresiden i forsvaret var skral. Eboue var defensivt svak.

Jeg mener at det var riktig å spare spillere, men ikke omtrent ett helt lag. det er forskjell på å barbere seg, og å skjære av haka.

Link to comment
Share on other sites

Vår høyresiden i forsvaret var skral. Eboue var defensivt svak.

Jeg mener at det var riktig å spare spillere, men ikke omtrent ett helt lag. det er forskjell på å barbere seg, og å skjære av haka.

 

Ebouè hadde stort sett ingenting å jobbe med gjennom hele kampen, og de gangene han fikk det så jeg ikke at han hadde dekning bak. Og jeg kan ikke huske mange episoder der noen kom seg forbi han heller.. Det offensive bidraget hans var heller labert. Nasri og RvP var skada og ikke med. Koscielny har spilt enormt mange kamper i det siste, det samme har Clichy og Wilshere. Så jeg mener det var helt rett å spare de spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Det positive fra i dag:

 

- Djourou med en ny fantastisk kamp! Han er laaangt bedre enn Squillaci og Kos for øyeblikket.

- Fabregas viser bare mer og mer positive takter. I dag var i en klasse for seg. Uten tvil.

- Szczesny. Leeds kunne avgjort kampen da de ledet 1-0, men polakken sto fram og reddet oss flere ganger.

- Vi ryker iallefall ikke ut. Det får være noe, selv om vi må til en ugunstig bortekamp på Elland Road...

- Ramsey tilbake på benken.

 

Ellers må jeg si at Denilson, Rosicky og Bendtner skuffet. De får ikke all verdens med sjanser, og i dag kastet alle tre bort en gylden mulighet til å vise hva de er gode for. Bendtner frustrerte meg skikkelig til tider. Jeg vet uansett at alle de der kan når de vil, og alle de der er klassespillere på sitt beste.

 

Arshavin var heldig som ikke ble byttet ut, da han hadde blitt offer for den høyeste pipekonserten på Emirates siden Eboue ble byttet ut i 2008. Jeg skjønner ikke hva som skjer med russern for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi banker Leeds på Elland Road. Der kan våre gutter ikke unngå å merke at det er FA-cup, og hva denne betyr for fansen. I dag spilte vi tilsynelatende treningskamp i 89 minutter.

 

Spesielt folk som Denilson og Bendtner - som burde være supermotiverte når sjansen endelig byr seg - skuffer meg i dag. Arshavin er fortsatt totalt utenfor, og mishagsytringene fra tribunen kan umulig gå ham hus forbi. Men i motsetning til Bendtner vet vi at russeren egentlig kan. Jeg tror Wenger beholdt ham på banen i frykt for en ny Eboue-episode.

 

I motsatt ende ruver bokstavelig talt Djourou. Med tanke på at han var ute hele fjorårssesongen, er hans prestasjoner i år sensasjonelle. Vår beste i dag.

Helt enig. Djourou banens soleklart beste aktør. Arshavin forferdelig i nesten alt han gjør helt til han sender Walcott gjennom med en ekstrempassning som bare Cesc kan kopiere. Derfor fikk han spille, han kan gjøre det helt vidunderlige tiltross for en kamp som er generelt fryktelig. Samme for Bendtner. Han spiller sine medspillere, og da spesielt Chamakh og Arsh elendige i 88 minutter med pass og bevegelser som er helt håpløse. Så frigjør han Walcott med en liten stikker. Nydelig og vips så er det håp igjen.

Dette viser bare hvor små marginer det er i fotball. Liten feilvurdering og mål i mot, endelig opp på vanlig nivå og plutselig sitter alt.

Uansett hvordan man vrir og vender på dette burde Arsenal vunnet. Det er ikke godt nok å satse 90% i duellene selv om alle frykter skader i en slik kamp. Tror vi hadde gjort det bedre med et godt gammeldags ligacuplag hvor unggutta går inn med livet som innsats og Leeds hadde turt å angripe for å vinne. Slik som kampen ble i dag så kan man undre seg over innstilling og innsats, men frykten for skader grunnet tunge motspillere setter seg nok litt i hodet og dermed blir alt galt. Vi taper aldri omkampen på Ellen Road, det er jeg sikker på. Ingen i Arsenal ønsker å bli husket for dette

Link to comment
Share on other sites

Skuffande kamp, noko det ofte blir mot dårligare motstand. Virkar som om dei spelarane som Wenger set inn i desse kampane ikkje klarar å vise seg tilliten verdig. Skal ein slå eit godt kjempande lag som Leeds så nyttar det ikkje berre med betre fotballspelarar, ein må i tilleg spele med hjertet og gje 100%, ikkje 99% på grunn av frykt for skadar og følelsen av å vere bedre enn motstandaren.

 

Leeds gav alt, dette var nok til å få enkelte av våre spelarar ut av stilen. Mest skuffande, Denilson og Arshavin, Bendtner er unnskyldt, når han spelar, bør han vere spiss.

 

Stats:

Arsenal Team Name Leeds United

71% Possession 29%

1 Goals 1

9 Shots On Target 3

11 Shots Off Target 4

7 Blocked Shots 0

Link to comment
Share on other sites

Er det bare jeg som legger merke til at Arshavin hever seg mange hakk med en gang han får spille sentralt bak spissen?

 

Nei, nei. Hver gang jeg nevner Arshavin i en lagoppstilling nevner jeg alltid at det er poengløst å spille Arshavin på vingen og at han burde spille sentralt, men det skjer jo aldri.

 

Skjønner ikke at Wenger ikke kan fatte det at Arshavin ikke passer ute på vingen i 4-3-3 og det samme med Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 8 2011, 07:41 PM) 213921[/snapback]

Nei, nei. Hver gang jeg nevner Arshavin i en lagoppstilling nevner jeg alltid at det er poengløst å spille Arshavin på vingen og at han burde spille sentralt, men det skjer jo aldri.

 

Skjønner ikke at Wenger ikke kan fatte det at Arshavin ikke passer ute på vingen i 4-3-3 og det samme med Bendtner.

 

Er bare jævla tull det du sier der, en Arshavin i form hadde brukt Leeds spillere som rundigsbøyer.

Arshavin 4-5 år yngre og samme form som i EM den gangen hadde ikke vært noe problem hvor han spilte.

Men problemet hans er at han har blitt jævla treig og begynte å nå over toppen.

Nasri er ikke kan spiller han heller, han har klagd mye på at han må spille ut på kanten.

Men han er såpass ung rask og go med ballen at han skaper problemer uannsett om han må spille på kanten.

Sammerligner vi Arshavin og Nasri er de 2 spillere som er på vær sitt nivå.

Arshavin gammel og treig spiller som ikke holder topp nivå i PL.

Nasri ung rask spiller som holder topp PL nivå.

Bedre Wenger kvitter seg med Arshavin som har vært dårlig i 1 år nå, holder ikke at han glimter til av og til.

Han har blitt en flopp i Arsenal en spiller ingen kommer til å huske som en spiller som skjøt Arsenal til Gull.

Selg Arshavin, Bendtner og Denilson og hent noen som kan hever nivået i Arsenal 2-3 hakk :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsvarer rotasjonen, vi må dog ikke spille med Chamach og Bendtner sammen. I tillegg så bør en av Nasri eller Cesc alltid spille. Det nytter ikke å ta ut de to mest kreative spillerne. Det holder med en.Men Wenger skal ha honnør for å ta grep på riktige tidspunkt. Djorou var utvilsomt man of the match. Og vi vinner omkampen.

 

Alt med måte. Også rotasjon. Det må da være mulig med en mellomting?

 

Godt poeng angående Chamakh/Bendtner og Fabregas/Nasri. Fabregas og Nasri må gjerne spille samtidig, men for all del ikke still uten begge disse. Da blir det for dødt på midtbanen. Samtidig hadde det vært greit om Arshavin kunne ha blitt brukt på en bedre måte. Blir litt feil å skylde på Arshavin når han gang på gang plasseres "helt" feil på banen.

 

Bra bytter av Wenger. Fabregas og Walcott snudde kampen og gir oss en ny mulighet borte. Da tror jeg vi vinner.

 

Tror også dagens kamp bør sette i gang noen tanker før kampen mot Ipswich. Ligacupen er trolig vår sjanse denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 8 2011, 07:41 PM) 213921[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Nei, nei. Hver gang jeg nevner Arshavin i en lagoppstilling nevner jeg alltid at det er poengløst å spille Arshavin på vingen og at han burde spille sentralt, men det skjer jo aldri.

 

Skjønner ikke at Wenger ikke kan fatte det at Arshavin ikke passer ute på vingen i 4-3-3 og det samme med Bendtner.

Er bare jævla tull det du sier der, en Arshavin i form hadde brukt Leeds spillere som rundigsbøyer.

Arshavin 4-5 år yngre og samme form som i EM den gangen hadde ikke vært noe problem hvor han spilte.

Men problemet hans er at han har blitt jævla treig og begynte å nå over toppen.

Nasri er ikke kan spiller han heller, han har klagd mye på at han må spille ut på kanten.

Men han er såpass ung rask og go med ballen at han skaper problemer uannsett om han må spille på kanten.

Sammerligner vi Arshavin og Nasri er de 2 spillere som er på vær sitt nivå.

Arshavin gammel og treig spiller som ikke holder topp nivå i PL.

Nasri ung rask spiller som holder topp PL nivå.

Bedre Wenger kvitter seg med Arshavin som har vært dårlig i 1 år nå, holder ikke at han glimter til av og til.

Han har blitt en flopp i Arsenal en spiller ingen kommer til å huske som en spiller som skjøt Arsenal til Gull.

Selg Arshavin, Bendtner og Denilson og hent noen som kan hever nivået i Arsenal 2-3 hakk ;)

Du farer med forholdsvis mye tull selv. Arshavin har 9 assists i år. Det er flest på Arsenal. 2 mer enn Cesc. Ingen av hans assists er innlegg fra venstre forresten. Alle er flikker og gjennomspill. De få gangen han har fått spille sentralt så har det vært som å skru på en bryter. Han hever seg flere hakk med en gang. Hadde vi spillt med Cesc og Song dypt og Arshavin bak spissen så hadde russeren vært en helt annen. Arshavin har knapt en omgang til sammen i favorittposisjonen etter han kom til oss

Link to comment
Share on other sites

Meget skuffende kamp, du så tydelig at spillerene hadde vunnet kampen på forhånd. Hadde ikke Cesc kommet inn hadde vi vært ute av FA-cupen nå. Du så tydelig hvor viktig han er for laget idag. At folk klager på Bendtner etter denne kampen skjønner jeg egentlig ikke, syns han var en av våre bedre.. Spillere som Squillaci, Eboue og Arshavin var dårlige. Arshavin hadde sin værste Arsenal kamp, bedre at den kom nå en når vi skal møte bedre motstand. Arshavin kommer seg, bare vent!

 

Kjedelig at vi må spille enda en kamp i det fra før tette kampprogrammet, men vi gjør det vanskelig for oss selv.. Er rimelig sikker på at vi tar Leeds i neste kamp, spillerene har lært nå.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Du farer med forholdsvis mye tull selv. Arshavin har 9 assists i år. Det er flest på Arsenal. 2 mer enn Cesc. Ingen av hans assists er innlegg fra venstre forresten. Alle er flikker og gjennomspill. De få gangen han har fått spille sentralt så har det vært som å skru på en bryter. Han hever seg flere hakk med en gang. Hadde vi spillt med Cesc og Song dypt og Arshavin bak spissen så hadde russeren vært en helt annen

 

Har nok Arshavin spilt mye mere i år en Cesc som har slitt med skader.

Cesc er for meg en mye bedre spillere en Arshavin i den rollen som offansiv mittbane spiller.

Arshavin har gått ut på dato og er for meg en jævla treig klovn av en spiller.

Nasri er også mye bedre spiller når han for ligge inn i mitten bak spissene og ikke på kanten.

Link to comment
Share on other sites

Har nok Arshavin spilt mye mere i år en Cesc som har slitt med skader.

Cesc er for meg en mye bedre spillere en Arshavin i den rollen som offansiv mittbane spiller.

Arshavin har gått ut på dato og er for meg en jævla treig klovn av en spiller.

Nasri er også mye bedre spiller når han for ligge inn i mitten bak spissene og ikke på kanten.

Skal være enig i at Arshavin har en del begredelige opptredner denne sesongen, men 9 assist er heller ikke til å stikke under en stol. Hvor mange andre kantspillere har 9 assist der ingen av dem er innlegg? Arshavin er høyrebeint, noe som gjør det vanskelig for han å komme rundt å få lagt inn. Det blir langt enklere for motstanderens forsvar når de hele tida kan presse han inn i banen.

 

Et godt eksempel er jo Henry. Middelmådig kanspiller, fantastisk midtspiss

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare å telle assister han har hatt i år for så å rose han..

Hvor mange feilpasninger har han hatt som har ført til farlige sjanser/mål? Hvor mye har han bidratt defensivt? Hvis han hadde prøvd å jobbe like mye som laget, hadde vi fått like mange mål som vi har nå? osvosv.

Arshavin har skuffet veldig i år. Han spiller som ving og det skulle bare mangle om han ikke hadde hatt assister..

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare å telle assister han har hatt i år for så å rose han..

Hvor mange feilpasninger har han hatt som har ført til farlige sjanser/mål? Hvor mye har han bidratt defensivt? Hvis han hadde prøvd å jobbe like mye som laget, hadde vi fått like mange mål som vi har nå? osvosv.

Arshavin har skuffet veldig i år. Han spiller som ving og det skulle bare mangle om han ikke hadde hatt assister..

Poenget var at ingen av Arshavins assists er innlegg. De kommer alle når han trekker inn sentralt. Arshavin er best når han får ligge mellom forsvar og midtbane sentralt. Han er ikke en kantspiller. Har aldri vært det. Er helt enig i at han vært periodevis elendig, men han spiller i en posisjon han ikke passer i. Han har jo sagt selv at han ikke ønsker å spille på kanten, at han ikke er god der, men han spiller der han må. Når vi engang har en så god spiller som Arshavin hvorfor får han aldri sjansen til å spille der han er best? I dag burde Arshavin fått spille sentralt og Rosicky på kant

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...