Jump to content

Ryo Miyaichi


Caribo

Recommended Posts

http://younggunsblog.co.uk/2011/01/ramsey-...-plus-miyaichi/

Ifølge Young Guns-bloggen har 18-årige Miyaichi fra Japan nylig ankommet London. :)

 

Han var jo på prøvespill i sommer og har tydeligvis imponert Wenger nok til å få kontrakt.

 

Ut ifra Youtube-klipp og diverse beskrivelser er han en hurtig og direkte vingspiller som liker å drible og utfordre motspillere og viser også gode tekniske ferdigheter. En ung Arshavin dette kanskje?

http://www.youtube.com/watch?v=H6iHTe5hacU

 

Nivået fra Japansk til Premier League er jo rimelig stort så det blir spennende å se hvor god han kan bli i Arsenal eller om han blir en "T-shirt 2" ;)

 

Han har ihvertfall trua selv at han vil gjøre det bra i PL og etterhvert vil få sjansen på førstelaget:

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6631902,00.html

 

Om han slipper til noe særlig denne sesongen er det vel bare Wenger som kan svare på, men han virker som en spennende spiller ihvertfall! Noen timer i styrkerommet først må vel til for å hevde seg i PL.

 

Vi ønsker han lykke til! :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Så på et par videoer av denne gutten, og jeg lot meg imponere. Virker som at han har et godt driv med ballen, og han har et godt steg. Innleggene hans ser bra ut, og at han er kaptein på et av lagene viser at han kanskje har litt lederegenskaper og disiplin i seg. Slår denne gutten til vil vi tjene noe /(&%&/%/) på draktsalg! Pga han vil vi nok også trekke til oss flere supportere i Asia, slik United har gjort med Ji-Sung Park.

 

Nevnte Park og vingen på Bolton viser jo at asiater kan slå til i England, så jeg er positiv til dette kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Visstnok nesten like rask som Walcott og beggebent

 

Løpte sånn nogenlunde likt på 100 meter som Walcott gjorde når han var 18, men virker som Miyaichi har bedre teknikk enn Walcott, så er ikke sikkert det blir så veldig merkbart. Uansett så er det to lynhurtige spillere!

 

Og forøvrig så visste jeg ikke før jeg leste litt blogger at Miyachi var venstrebent. Sett flere mål av han og han avsluttet fantastisk med høyrebeinet, så tok det bare som for gitt at han var høyrebent :wub:

Link to comment
Share on other sites

Virker meget spennende etter hva jeg har sett på Youtube, men de fleste kan virke gode på Youtube da.. Tror dere det er sjanser for at Ryo spiller Ligacup eller FA-cup for oss?

Jeg tror neppe han vil bli involvert i årets ligacup da det kun gjenstår to semifinalekamper og en potensiell finale.

Om det blir FA-cup fotball på gutten er jeg mer usikker på. Det kommer vel an på hvor mye Wenger ønsker å vektlegge turneringen i år. Det er vel også noen andre unggutter foran han i køen på vingplassen (JET og Lansbury).

 

Men han ser ut som en spennende spiller. Usikker på om han er like rask til bens som Walcott, men ut i fra videoene har han en ballkontroll i høy hastighet som er meget imponerende. Kanskje han er den klassiske vingen mange etterlyser? En spennende tilvekst til stallen.

Link to comment
Share on other sites

Spennende er dette, men må si jeg er veldig skeptisk. Er redd det er en ny Inamoto. Uansett, man må jo gi han en sjanse. Tviler sterkt på at det blir noe spill allerede i år, nesten alle gjenstående kamper denne sesongen er viktige kamper, og da tviler jeg det kommer innpå en 18 år gammel Japaner. Han er vel heller en mann for framtiden. Skrytevideoer er forresten alle gode på, husker Merida hadde noen utrolige videoer hvor han så ut som bedre enn Messi, og det er han vel strengt tatt ikke. Så akkurat disse videoene skal man ikke legge så stor vekt på, men Wenger vet helt sikkert hva han gjør!

Link to comment
Share on other sites

Spennende er dette, men må si jeg er veldig skeptisk. Er redd det er en ny Inamoto. Uansett, man må jo gi han en sjanse. Tviler sterkt på at det blir noe spill allerede i år, nesten alle gjenstående kamper denne sesongen er viktige kamper, og da tviler jeg det kommer innpå en 18 år gammel Japaner. Han er vel heller en mann for framtiden. Skrytevideoer er forresten alle gode på, husker Merida hadde noen utrolige videoer hvor han så ut som bedre enn Messi, og det er han vel strengt tatt ikke. Så akkurat disse videoene skal man ikke legge så stor vekt på, men Wenger vet helt sikkert hva han gjør!

 

Men du verden for en spiller Merida er... Hadde han fått samme mengde spilletid som Fabregas gjorde i så ung alder så hadde han blitt like god

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da er Ryo Miyaichi offisielt Arsenalspiller, men grunnet oppholdstillatelse får han ikke kommet til oss just yet, og blir å finne i Feyenoord frem til mai, om jeg ikke husker feil. Håper noen har mulighet til å se nederlandske kamper, om han får spille da. Hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

En spiller jeg ble forelsket (!) i med en gang jeg så ham på diverse skrytevideoer. HÅPER virkelig han lykkes. Liker spillestilen enormt, og det at han er fra Asia - hvor vi kan tjene mye penger. En ting er i hvertfall sikkert: Miyachi > Inamoto, så gjenstår det å se om Ryo virkelig har det som skal til. J.Sanderson (YoungGuns) nevnte at han hadde større tro på japaneren enn Wellington Silva. Wenger skryter også av Miyachis vilje til å trene og bli bedre, og holdningene hans. Wenger har selvsagt også meget god erfaring fra den japanske kultur, så regner med dette er en spiller han tar ekstra godt vare på.

Link to comment
Share on other sites

En spiller jeg ble forelsket (!) i med en gang jeg så ham på diverse skrytevideoer. HÅPER virkelig han lykkes. Liker spillestilen enormt, og det at han er fra Asia - hvor vi kan tjene mye penger. En ting er i hvertfall sikkert: Miyachi > Inamoto, så gjenstår det å se om Ryo virkelig har det som skal til. J.Sanderson (YoungGuns) nevnte at han hadde større tro på japaneren enn Wellington Silva. Wenger skryter også av Miyachis vilje til å trene og bli bedre, og holdningene hans. Wenger har selvsagt også meget god erfaring fra den japanske kultur, så regner med dette er en spiller han tar ekstra godt vare på.

 

Du kan jo legge ut en video her av ham :P

Link to comment
Share on other sites

Mener at man ikke kan bedømme så bra fra videoen øverst i tråden, setter min lit til Sanderson selv og hans kommentarer om at dette er en mer lovende spiller enn Wellington, motstanden i denne videoen er nemlig høyst tvilsom..

 

Fart og tyngdepunkt virker meget bra dog, avslutninger ser vi ikke så mye av, vi ser ikke en assist og relativt få pasninger dog de vi ser holder bra klasse.

 

Edit: Denne videoen viser noen innlegg som er av relativt dårlig klasse: http://www.youtube.com/watch?v=4xu_Y236Sek&feature=related

Viser hele tiden god fart og godt tyngdepunkt, avslutningene er helt ok, men virker litt ego (Under Wengers ledelse kan dette endre seg såklart)

Håper han blir en suksess i Arsenal drakta, for det vil bety enormt både finansielt og sportslig. "Uferdig" er det ikke det slike spillere kalles? Og med Wengers ferdigheter til å utvikle slike spillere tror jeg og håper han blir en stor suksess.

 

Legger til en video jeg fant mens jeg surfa videre på asiatiske talenter: http://www.youtube.com/watch?v=7jw6wQttnzg&feature=related

Takashi Usami virker langt mer lovende etter mine øyne, men Wenger og speiderne hans har tatt riktig av LANGT flere spillere enn meg. (Og feil av langt færre..)

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=P3MBs52J3wU

 

Highlights Of Miyaichi’s Debut.

Skal ha spilt hele kampen, og gjorde en grei jobb. Artig!

 

Bra driv med ballen, noen tekniske finesser, offensiv i tankegangen, og virker som om han jobbet bra. Kan jo bli en meget god spiller for fremtiden.

Masse å lære, men er jo i en god liga for læring og utvikling.

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=P3MBs52J3wU

 

Highlights Of Miyaichi’s Debut.

Skal ha spilt hele kampen, og gjorde en grei jobb. Artig!

 

Bra driv med ballen, noen tekniske finesser, offensiv i tankegangen, og virker som om han jobbet bra. Kan jo bli en meget god spiller for fremtiden.

Masse å lære, men er jo i en god liga for læring og utvikling.

 

Jeg så innslaget.

Ble mektig imponert over en spiller med skikkelig driv.

Dette kan bli en hit.

Link to comment
Share on other sites

Så hele snutten jeg også.

 

Ble vanvittig begeistret over det jeg så. Glad han er vår!!!

 

Måten han parkerte backen på og løpesettet minnet meg mye om en viss Henry. Og teknikken var tidvis litt

"Ronaldinho-ete" ! Skjønner hva Wenger mente med et eksepsjonelt råmateriale!

 

Dette lover veldig, veldig godt. Jeg så skrytevideoene fra Japan også, men hadde ikke trodd han kunne dominere på samme måte mot profesjonelle toppspillere. Og å gjøre det i debuten i tillegg... Vidunderlig!

 

Nå skal det streames Feynoord-kamper!! Kanonmorro med et slikt supertalent på trappene!!

Link to comment
Share on other sites

Feyenoord Fixtures :( (norsk tid - ingen cupkamper)

 

Sat 12/02/11 19:45 ERE Feyenoord - Heracles

Sun 20/02/11 12:30 ERE ADO Den Haag - Feyenoord

Sun 27/02/11 14:30 ERE Feyenoord - Groningen

Sun 06/03/11 14:30 ERE Heerenveen - Feyenoord

Sun 13/03/11 14:30 ERE Feyenoord - NAC Breda

Sun 20/03/11 14:30 ERE Roda JC - Feyenoord

Sat 02/04/11 20:45 ERE Feyenoord - AZ

Sun 10/04/11 14:30 ERE Utrecht - Feyenoord

Sun 17/04/11 16:30 ERE Feyenoord - Willem II

Sun 24/04/11 14:30 ERE Feyenoord - PSV

Sun 01/05/11 14:30 ERE VVV - Feyenoord

Sun 15/05/11 14:30 ERE Feyenoord - NEC

Link to comment
Share on other sites

Mangler jo litt "end-product", men med tanke på at han berre er 18 år, at det var debuten, og at han spelte på venstre side omtrent heile kampen, var dette meget bra!!

 

Dersom han lærer seg litt fleire finter enn berre overstegsfinta, blir bedre på innlegg og blir sterkare, kan han bli ein type eg har sakna! Minner litt om Pires syns eg..

Link to comment
Share on other sites

Mangler jo litt "end-product", men med tanke på at han berre er 18 år, at det var debuten, og at han spelte på venstre side omtrent heile kampen, var dette meget bra!!

 

Dersom han lærer seg litt fleire finter enn berre overstegsfinta, blir bedre på innlegg og blir sterkare, kan han bli ein type eg har sakna! Minner litt om Pires syns eg..

 

Var det jeg akkurat skulle til å svare, han kan bli meget stor om han fortsetter det gode arbeidet, ser ut som han er full av selvtillit og vilje, samt motivasjon til å fortsette med sitt gode arbeid :D

Link to comment
Share on other sites

Mangler jo litt "end-product", men med tanke på at han berre er 18 år, at det var debuten, og at han spelte på venstre side omtrent heile kampen, var dette meget bra!!

 

Dersom han lærer seg litt fleire finter enn berre overstegsfinta, blir bedre på innlegg og blir sterkare, kan han bli ein type eg har sakna! Minner litt om Pires syns eg..

 

Helt enig. Manglet litt på den siste tredjedelen, men det er jo ofte en ting som kommer med alderen.

Ellers synes jeg alt så veldig bra ut. Rå fart og et rykk som parkerte alle motstanderne i videoen (det er jo selvfølgelig noe litt annet i PL). I tillegg til farten har han bra balanse og utrolig teknikk.

Han virker hardtarbeidende også, litt som Ji Sung Park. Håper han fortsetter denne trenden for da kommer han til å bli en hit i Arsenal! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...