Jump to content

Ryo Miyaichi


Caribo

Recommended Posts

YoungGunsBlog Jamie Sanderson

Arsenal training in Malaysia. Walcott and Miyaichi had a race; both finished at the same time. Exciting for new season.

 

Helt rått. Trodde Miyaichi var hakket tregere enn Walcott, men tydeligvis ikke :P

 

Edit:

 

Tenkte jeg skulle slenge inn den her mtp. at det angående Miyaichi også.

 

DarrenArsenal1 Darren

Fans in Malaysia reporting #arsenal setting up in training with Nasri through middle and Ryo on left wing

 

Selv om han er en UTROLIG spennende spiller (og hvis Nasri nå får spille sentralt) så klarer jeg ikke å se at han er helt god nok til å spille fast allerede neste sesong på venstrekanten.

 

Virker forresten som Miyaichi har fått Walcott sitt gamle nummer 32 også.

 

Hvis det stemmer at han er like rask som Theo, tror jeg vi kan forvente oss store ting av gutten. Utifra det jeg har sett er han mye bedre teknisk ennn det Walcott er allerede nå. Det jeg synes han har manglet litt på er sluttprodukt og pasningsspill, men jeg tror læringskurven kan bli bratt i Arsenal. Med tanke på at han ikke har spilt spesielt mye fotball på høyt nivå før er det imponerende at han klarte å kjempe seg til en plass i et såpass godt lag som Feyenoord. Det sier meg at han jobber hardt og har et enormt talent. Med daglige treninger med spillere i verdensklasse er det potensiale for stoor utvikling. Gleder meg som en unge til å se ham spille i dag! :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Urettferdig å bli døpt den nye Cristiano Ronaldo, om han blir på det nivået så bør han ikke forbindes med en annen spiller IMO, eneste som virker som han virkelig har trivdes med en slik sammenlikning er Messi-Maradona-sammenlikningen

Link to comment
Share on other sites

Urettferdig å bli døpt den nye Cristiano Ronaldo, om han blir på det nivået så bør han ikke forbindes med en annen spiller IMO, eneste som virker som han virkelig har trivdes med en slik sammenlikning er Messi-Maradona-sammenlikningen

 

Grunnen til det er vell at Messi-Maradona går ann å sammenlikne, Ronaldo-Ryo er ikke spillere i samme gruppe etter min mening. Tviler sterkt på at vi får se Ryo med samme fysikk som Ronaldo innehar, tror heller han utvikler seg til en som ligger nærmere Messi, med enorm fart, lavt tyngdepunkt og godt fintereportoar. Vi har mengder av spillere som er "den nye", men som kun har nasjonalitet eller posisjon i likhet.

 

Ryo er forøvrig en meget, meget spennende spiller. Tror Wenger ønsker å ha han i Arsenal i år, for å kunne matche han i blant, han ser at han trenger matching på høyere nivå for å fortsette utviklingen, håper bare reglene ikke stopper oss! Når en spiller presterer i Eresdivisjon og spiller seg til fast plass på Feynoord som 18 åring, må det være et ekstraordinært talent!

Link to comment
Share on other sites

Like rask som Walcott og med teknikk er drømmen..

 

Ser ikke ut som det er noe galt med teknikken hans isåfall :), så dette lover bra for fremtiden! Håper bare at han ikke pådrar seg den mentale tilstanden alt for mange arsenal spillere besitter om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening ingen imponerende forestilling av Ryo..

 

Men har sett alle Feyenoord høydepunktene hans, synes de var en del bedre..

 

Video av Ryo mot Malaysia :

 

Tror at det beste hadde vært å lånt han ut til Feyenoord til januar for så latt han forsterke oss til sluttspurten av sesongen

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening ingen imponerende forestilling av Ryo..

 

Tror at det beste hadde vært å lånt han ut til Feyenoord til januar for så latt han forsterke oss til sluttspurten av sesongen

Det var en overtent spiller som vil vise seg fam. I Nederland kunne han slappe mer av og da er det enklere å prestere.

Ville vært overrasket om han skulle glitre i akkurat denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening ingen imponerende forestilling av Ryo..

 

Tror at det beste hadde vært å lånt han ut til Feyenoord til januar for så latt han forsterke oss til sluttspurten av sesongen

Hvordan kan du felle en slik dom etter en slapp treningskamp, som forøvrig også er Ryo`s aller første med laget? Desuten synes jeg han slett ikke gjorde seg bort i de minuttene han spilte, som vi ser på videoen hadde han jo mange gode involveriger. Alltid lysten på å sette fart fremover, viser en enorm hurtighet og et stort fintereportoar, og hadde også et godt overblikk for medspillere da det ikke lot seg å gå selv. Synes ikke Ryo var noe mindre imponerende enn noen andre, han skada jo til og med en motspiller bare ved å dra en overstegsfinte ;)

Tempoet gikk jo ganske mye ned i andre omgang, men syntes det gikk enda mere ned da vi bytta ut Ryo, hvert fall på venstresiden..

 

Som du sier kan kanskje det beste være å la han spille i Nederland et år til, men foreløpig vil jeg ikke felle noen dom før jeg har sett han i resten av treningskampene.. Jeg synes han fikk en god start og jeg gleder meg til fortsettelsen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns da at 5 og et halv minutt med høydepunkter fra det Ryo gjorde i den kampen, så absolutt er godkjent med tanke på at han er 18 år og spiller ving. Jeg tror så absolutt han kan ha noe å bidra med, bare han blir drillet litt mer. Tenk den offensive trusselen vi vil ha, med Ryo og Theo på hver sin side, som terroriserer med fart, Van Persie i midten som target og Nasri, Wilshere, Fabregas og Song styrtende inn i boksen, kan virkelig bli bra dette!

 

Gi gutten tid, vi må ikke hause han opp for mye! Han må få tid til å blomstre, tid til å ta nivået, om han har et par dårlige kamper så er det helt naturlig! Men jeg øyner en meget god karriere for Ryo! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wenger ønsker å ha Miyaichi i Arsenal denne sesongen og vil gjøre alt for å skaffe han arbeidstillatelse

 

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_7076445,00.html?

Ja og han bekrefter via offisielle sider.

Tror det vil bli en spennende tilvekst.

Får bare ikke håpe at han og Vermalen teller som to nysigneringer.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du felle en slik dom etter en slapp treningskamp, som forøvrig også er Ryo`s aller første med laget? Desuten synes jeg han slett ikke gjorde seg bort i de minuttene han spilte, som vi ser på videoen hadde han jo mange gode involveriger. Alltid lysten på å sette fart fremover, viser en enorm hurtighet og et stort fintereportoar, og hadde også et godt overblikk for medspillere da det ikke lot seg å gå selv. Synes ikke Ryo var noe mindre imponerende enn noen andre, han skada jo til og med en motspiller bare ved å dra en overstegsfinte ;)

Tempoet gikk jo ganske mye ned i andre omgang, men syntes det gikk enda mere ned da vi bytta ut Ryo, hvert fall på venstresiden..

 

Som du sier kan kanskje det beste være å la han spille i Nederland et år til, men foreløpig vil jeg ikke felle noen dom før jeg har sett han i resten av treningskampene.. Jeg synes han fikk en god start og jeg gleder meg til fortsettelsen!

 

Jeg feller ingen dom.. Har sett alle highligtsene fra tiden hans i Feyenoord å synes de var mye mer imponerende enn den forestillingen mot Malaysia..

 

Jeg hadde stemt for å la han være på lån i Feyenoord frem til januar og hente han tilbake som en joker i siste del av sesongen.. Han har tross alt bare spilt 12 proff kamper i hele sitt liv og hadde sikkert hatt godt av å spille fast i feyenoord litt til før han kommer til oss.. Gleder meg uansett til han blir å finne i Arsenaldrakten

Link to comment
Share on other sites

Bra at Ryo fikk invilget tillatelse, er meget spent på å se hva gutten kan vise allerede denne sesongen. Sjanser vil han vel få i alle fall i Carling Cup. Gledelig å se at Cesc kommenterer noe rundt klubben på sin Twitter-konto. Kanskje ett tegn på at Monsieur Wenger har overbevisst han til å ta en sesong til? Kan i alle fall håpe.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

På tide at denne gutten satses på eller kommer seg på utlån PRONTO. Syntes han burde vært lånt ut allerede i sommer da jeg følte han hadde veldig godt av førstelagsfotball og situasjonen har ikke akkurat endret seg noe særlig. Skulle gjerne sett han ovenfor Walcott og Arshavin da jeg føler han har mer å gi som kantspiller, men han er fortsatt utrolig uferdig og rå. Dog er potensialet veldig stort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...