Jump to content

Ryo Miyaichi


Caribo

Recommended Posts

Traore var vel vår nest raskeste spiller i sin tid. At Ryo slet litt i dag, når han i tillegg spilte på "feil" side er forståelig. Allikevel syns jeg han klarte seg brukbart. Bolton er forresten veldig dårlig til å bruke han riktig. Får alt for ofte ballen i bena, og blir sjeldent spilt igjennom.

 

For å ikke snakke om de gangene han får ballen i beina og prøver å spille litt veggspill. MEN; Det er noe veldig positivt med at han ikke får alt "tilrettelagt" også. Han må rett og slett jobbe hardere og utvikle andre aspekter ved spillet sitt og det vil forhåpentligvis gjøre han til en mer komplett spiller.

 

Håper virkelig Ryo blir den spilleren jeg tror han kan bli ^_^

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Jack Wilsheres tweet om Ryos innsats i kveld:

 

"What did I tell you lot about Ryo...!? What a player and MR Coyle is only going to make him better!"

 

Kan skjønne at Wenger ikke har lyst til å kjøpe så utrolig mange spillere når man har Wilshere, Miyaichi, Chamberlain, Coquelin, Ramsey, Afobe/Campbell osv.

 

Miyaichi fikk forøvrig banens beste av nærmest samtlige medier. Det er vel 4/5 kamper hvor han faktisk blir banens beste. Temmelig sykt.

 

Saw a stat that he set up his team mates for 8 shots today, more than any Arsenal player has done in a single game this season. Pretty impressive stat and that assist was top class, the hold up play and control and the weight of pass was just sublime.

Link to comment
Share on other sites

I 2010 spilte han for Chūkyōdai Chūkyō High School i Japan... Han er fremdeles tenåring og har utmerket seg i både Feyenoord og Bolton, mens de fleste andre (spesielt engelske) unge Arsenalspillere flopper, eller kun gjør OK innsats ved sine låneopphold. Nei, angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte årets bortedrakt med Ryo#31 i sommer. Det hadde vært pinlig å bommet på den! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid hatt en regel for meg selv - at hjemmedrakten skal ha et ungt, engelsk talent - som jeg selv har trua på. Jeg kan nevne Walcott, Wilshere, og i år Chamberlain.

 

Jeg skal ærlig innrømme at Miyaichi var en kandidat i år... men det var denne "regelen" min som hindra det...

 

Spørs om det blir bortedrakt med Ryo på i år :) Spennende spiller! Og som du sier, Daniel (flott navn btw) - spilte for en high school i 2010 - storspilte i Feyenoord, og er like gode for Bolton nå. Dette tror jeg er den spilleren som har størst potensiale i klubben idag!

Link to comment
Share on other sites

En som gjøre at solbriller kan bli nødvendig. For meg er han sammen med Coquelin og Chamberlain årets mest spennende.

 

Ser på Coquelin som et større talent enn Ramsey selv. Sammen med Wilshere, Chamberlain, Miyaichi og til dels Afobe så er han en av våre aller mest spennende spillere. Ikke nok med at han bare er spennende, men han er kvalitet hver bidige gang han spiller.

Link to comment
Share on other sites

 

.

 

Miyaichi fikk forøvrig banens beste av nærmest samtlige medier. Det er vel 4/5 kamper hvor han faktisk blir banens beste. Temmelig sykt.

 

 

Og knapt på benken hos oss.

Dette skjønner jeg ikke helt.

Er forskjellen mellom Bolton og oss så stor.

Link to comment
Share on other sites

 

Og knapt på benken hos oss.

Dette skjønner jeg ikke helt.

Er forskjellen mellom Bolton og oss så stor.

 

Det samme skjedde jo med Chamberlain. Så nei tror ikke dette var grunnen, men heller at han var en del skadet i løpet av høsten og at Wenger kanskje følte det var for tidlig å la en uprøvd spiller som Miyaichi spille for Arsenal? Ikke vet jeg hvertfall, men jeg var en av de som mente han burde blitt satset på allerede tidlig i høst fremfor Arshavin på venstre.

Link to comment
Share on other sites

Videoen gir et bilde av at han var bedre enn han var i den kampen, men han er uten tvil lovende! Syns dog at Wilshere utmerket seg ENDA mer i Bolton, til tross for at det er liten tvil om at Ryo har etablert seg som en viktig spiller i Bolton på SVÆRT kort tid.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere utmerket seg ikke noe spesielt mer i de første 4-5 kampene for Bolton - synes jeg personlig.

 

I tillegg så var Bolton da, bedre enn Bolton er nå.

 

Summen av de to er ganske så lik synes jeg... Begge presterer/presterte bra - og jeg håper de får lik utvikling!

Link to comment
Share on other sites

Videoen gir et bilde av at han var bedre enn han var i den kampen, men han er uten tvil lovende! Syns dog at Wilshere utmerket seg ENDA mer i Bolton, til tross for at det er liten tvil om at Ryo har etablert seg som en viktig spiller i Bolton på SVÆRT kort tid.

Wilshere utmerket seg ikke noe spesielt mer i de første 4-5 kampene for Bolton - synes jeg personlig.

 

I tillegg så var Bolton da, bedre enn Bolton er nå.

 

Summen av de to er ganske så lik synes jeg... Begge presterer/presterte bra - og jeg håper de får lik utvikling!

 

Hvordan gir den bilde av at han var bedre enn han var i kampen? Balltapene og feilpasningene er også tatt med..

 

Ellers synes jeg som Orakelet at Wilshere ikke utpreget seg noe mer. Han brukte faktisk enda lengre tid på å spille seg inn i laget også enn det Miyaichi gjorde, men som Orakelet også påpeker så var Bolton sterkere på den tiden enn det de er nå.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i at Bolton var bedre da, men jeg husker Wilshere som en spiller som var langt mer involvert i spillet og tok større tak over kampene, kan selvfølgelig ha noe med å gjøre at han var en sentral midtbanespiller som ble plassert på kanten, mens Ryo vet at hans rolle i laget er å fosse nedover den kanten og produsere mål/assist, stor tro på begge selvfølgelig.

 

Jeg mener at videoen gir et falskt bilde for den gir ikke bilder av alle gangene Ryo sto feil eller ikke fulgte ordentlig bakover. Syns at kampen hans mot Chelsea var langt bedre i så måte.

Link to comment
Share on other sites

Nå var ikke Wilshere like "tro" mot sin rolle som Miyaichi. Miyaichi er veldig veldig disiplinert. Jobber knallhardt hjemover og i går så må han tydeligvis ha fått klar beskjed om å holde seg helt på krittlinja for i tidligere kamper så har han variert mye mer og gått innover en del mer enn det han har gjort tidligere. Kan også ha noe med å gjøre at han spilte på høyre fremfor venstre. Samtidig er også en av grunnene til at han blir lite involvert i spillet at han rett og slett ikke blir brukt ofte nok. I går gikk mye gjennom Petrov på venstre mens Miyaichi stod ledig på høyre. Var også flere ganger han prøvde å involvere seg i veggspill o.l., men hver gang så ble dette ødelagt av en egoistisk/dårlig N'Gog eller dårlige avleveringer fra andre medspillere.

 

Er som sagt ufattelig vanskelig å dømme to helt motsatte spilletyper i to vidt forskjellige lag. Det eneste vi kan si er at begge ser/så ut som meget store talenter på utlån hos Bolton.

 

Forøvrig er det ingen som sier at han i denne kampen var bedre enn mot Chelsea. Syntes han ble lite brukt og slet generelt sett mot Traoré som hadde en god kamp. Personlig syntes jeg den beste kampen hans i Bolton trøye var i FA Cupen mot Millwall ;)

Link to comment
Share on other sites

Burde nok sett den kampen, men ICK cup-kamper.. Så mye mer stress å måtte finne en stream for å se EN arsenal-spiller enn å kunne se det på tv2sumo ;)

Ryo er definitivt PL-klasse, men jeg er skeptisk til om han klarer å få seg fast plass med det første, syns vi har gode spillere på vingen, spesielt om vi får inn en Podolski.

Link to comment
Share on other sites

Nå må ikke folk glemme at han kom til Arsenal fra skolefotball. Han gikk en tur til nederlandske Feyenoord hvor han gjorde sakene sine bra. Før han kom tilbake og presterte greit for reservene og kom inn i to Liga-cup kamper. Når han så drar til Bolton, kommer inn i startellevern og faktisk blir Man of the Match viser hvor utrolig bra talent han er og en utviklings kurve mange er misunnelige på. Han kommer til å bli meget god fremover !

Link to comment
Share on other sites

Arbeidsinnsatsen hans ble nevnt, og det er noe som har imponert meg. Løper ustanselig, jager ball og står på defensivt når han må det, og er svært direkte når han er i angrepsposisjon og går alltid mot skudd, stikker eller innlegget - alltid fremoverrettet. Ser for meg at Wenger kommer til å forandre på det når han omsider kommer tilbake, men hvis han kan beholde eksplosiviteten, den disiplinerte arbeidsinnsatsen og bli enda bedre i pasningsspillet og duellspillet så tror jeg han kan bli en inntertier for oss. Håper det blir plass til han i stallen neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Nå må ikke folk glemme at han kom til Arsenal fra skolefotball. Han gikk en tur til nederlandske Feyenoord hvor han gjorde sakene sine bra. Før han kom tilbake og presterte greit for reservene og kom inn i to Liga-cup kamper. Når han så drar til Bolton, kommer inn i startellevern og faktisk blir Man of the Match viser hvor utrolig bra talent han er og en utviklings kurve mange er misunnelige på. Han kommer til å bli meget god fremover !

Han har vært svært imponerende ja og jeg syns han og Wilshere sin situasjon kan sammenliknes pga at begge kom fra en veldig dårlig liga og har tatt et godt tak i PL og det begynte begge med i Bolton.

Link to comment
Share on other sites

Arbeidsinnsatsen hans ble nevnt, og det er noe som har imponert meg. Løper ustanselig, jager ball og står på defensivt når han må det, og er svært direkte når han er i angrepsposisjon og går alltid mot skudd, stikker eller innlegget - alltid fremoverrettet.

 

Det er det positive med folk fra japan - arbeidsdisiplinen er enormt bra. Spe på med ferdigheter... da har man en oppskrift på suksess

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...