Jump to content

2010.12.18 Stoke H


Mikl02

Recommended Posts

Så banksjefer gjør ikke et ærlig dagsverk? Hva med rådgivere? Nei nei nei Arshavin din gamle pussige skrue :P

 

Men jeg er dog enig med deg i klassifiseringsspørsmålet ditt. Og jeg vil si at de som sammenlikned dette med bomullsplukkere (regner med at folk tenker tilbake til 1800tallet da....) - det er en helt latterlig sammenlikning da dette var slavedrift. Jordbærplukking er på et helt frivillig basis, og de gjør det fordi de tjener gode penger sett i forhold til hva de ville gjort i baltikum/polen.

 

Så legg nå denne debatten død, også får heller alle fokusere på sine egne holdninger og meninger.

 

 

Jeg har faktisk et par kompiser som er banksjefer, av og til kan man lure på hvor hederlig disse gutta er ;) men neida, jeg har nok ikke påstått at banksjefer ikke gjør et ærlig dagsverk, da misforsto du Orakelet :)

Jeg antyder at disse som påstår at ikke jordbær-yrket er sjarmerende nok antagelig synes at banksjefer o.l. er nettopp det, sjarmerende.

Det finnes tydeligvis ingen grenser for hvor dømmende enkelte mennesker får seg til å fremstå....

Jordbærplukker er og blir en hedersbetegnelse på vår eminente keeper, videre er det et ærlig og redelig yrke som dvaske og late nordmenn burde anerkjenne på en helt annen måte enn det som kommer frem her inne, men jeg er enig med deg Orakel, vi legger denne debatten død så får hver enkelt mene hva de vil om temaet ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Kan moderator venligst slette alle innlegga i denne idiotiske jordbærplukker-diskusjonen?

Tippar folka på TV-forumet ler av oss akkurat no..

"Dei er meir opptekne av jordbær enn om kampen"..

 

La dem le - de kommer ikke til å få CL plass engang i år. Maybe next year.

Link to comment
Share on other sites

Tja, om du skal la brasilianere være sambadansere (noe jeg er enig kan være en god betegnelse, og som også brukes om fotballen som kommer derfra) så kunne du jo kanskje brukt "håndverkeren" om WS? Den aller største andelen av arbeidsinnvandrere fra Polen jobber som håndverkere i Norge? Det blir vel mer korrekt?

 

Prøv innled en samtale med en polakk med følgende setning: "Hvordan går det med deg da jordbærplukkeren?" Tror du at det vil frembringe en positiv reaksjon?

 

Sjarmerende var ment som en assosasjon som yrket gir. Jordbærplukker, toalettvakt (som man fremdeles finner på enkelte restauranter i London faktisk) og f.eks. vaskekjerring er ikke særlig positivt ladete yrker? Jeg sier ingenting om jobben de gjør, for alle jobber som utføres er viktige. Det handler om assosiasjonene til yrket.

 

Og til bemerkningen om slavearbeid; Plukke kaffebønner og jobbe i diamantgruver har ikke noe med slavearbeid å gjøre. Det er begge lønnede yrker, og har alltid vært det (sett bort i fra en kort periode i starten med diamanter). Og om man mener at de er alt for dårlig betalt, så undersøk litt hva en jordbærplukker tjener :-)

 

Men egentlig artig at dette faktisk fremdeles blir diskutert.. Mitt siste innlegg i saken, og jeg forventer egentlig at dersom betegnelsen blir brukt igjen så reagerer moderator med advarsel.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny er i en alder av 20 år nå førstekeeper på et av verdens aller beste lag. En vanvittig idrettsprestasjon! Og så sitter det en debattant her på forumet som mener at det er en hedersbetegnelse å kalle ham for en jordbærplukker :)

 

Szczesny er IKKE en jordbærplukker, han er en profesjonell fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny er i en alder av 20 år nå førstekeeper på et av verdens aller beste lag. En vanvittig idrettsprestasjon! Og så sitter det en debattant her på forumet som mener at det er en hedersbetegnelse å kalle ham for en jordbærplukker :)

 

Szczesny er IKKE en jordbærplukker, han er en profesjonell fotballspiller.

 

De enkle tidene med Seaman,Wilson osv er forbi.

 

Takke meg til Wojciech. Dropp etternavnet hvis det er så vanskelig :P

Link to comment
Share on other sites

Szczesny er i en alder av 20 år nå førstekeeper på et av verdens aller beste lag. En vanvittig idrettsprestasjon! Og så sitter det en debattant her på forumet som mener at det er en hedersbetegnelse å kalle ham for en jordbærplukker :)

 

Szczesny er IKKE en jordbærplukker, han er en profesjonell fotballspiller.

 

 

Hvor selvhøytidelig er det mulig å bli??

Vanvittig komisk at det er mulig å irritere seg over en betegnelse som jordbærplukker på vår keeper som plukker baller i feltet som hans landsmenn plukker jordbær på åkrene rundt omkring i Norge, både jordbærplukkerne og den profesjonelle fotballspilleren gjør en fantastisk jobb.

Slutt å antyde at dette er en nedlatende betegnelse, jo før jo heller.

Link to comment
Share on other sites

Hvor selvhøytidelig er det mulig å bli??

Vanvittig komisk at det er mulig å irritere seg over en betegnelse som jordbærplukker på vår keeper som plukker baller i feltet som hans landsmenn plukker jordbær på åkrene rundt omkring i Norge, både jordbærplukkerne og den profesjonelle fotballspilleren gjør en fantastisk jobb.

Slutt å antyde at dette er en nedlatende betegnelse, jo før jo heller.

 

Selvhøytidlig arshavin? For det første har jeg jobbet mange somre som jordbærplukker og har ikke noe i mot ærlig, hardt arbeide. I dag er jeg akademiker og byråkrat og ingen kaller meg jordbærplukker lenger.

 

Hvordan blir jeg SELVHØYTIDLIG fordi jeg protesterer mot din bruk av ordet jordbærplukker om vår fantastiske keeper?

 

"Fantastisk" metafor du bruker, Szczesny plukker baller i feltet som hans landsmenn plukker jordbær (bær som ligger helt nede ved jorda...) på åkrene i Norge :)

 

Alt dette fordi det tydeligvis er alt for vanskelig for deg å sette bokstaver sammen i følgene rekkefølge; S-z-c-z-e-s-n-y :P

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden er, slik den har utviklet seg, en fantastisk, nærmest billedlig fremstilling av den "vanlige", men akk så schizofrene Arsenal supporter. I stedet for å debatere en fantastisk tøff, men herlig sier over Stoke, så ender vi opp med å debatere jordbærplukkere, rasisme, stigmatisering og bomull. Nick Hornby; eat your heart out! :) :P ;)

Link to comment
Share on other sites

La meg først si at jeg synes diskusjonen om Arsenals målvakt kan sammenlignes med en "jordbærplukker", er meget tåpelig.

 

Personlig er jeg imot slike artede klengenavn, og jeg mener man burde tenke på hvilke økonomiske situasjon de som plukker jordbær er i. Er det sånn at det polske folk at elsker å plukke jordbær, og ville gjort selv om de hadde nok penger hjemme i Polen? Nerppe..

 

Dermed blir det litt annerledes å kalle en polakk jordbærplukker enn f.eks. kalle en brasse for sambadanser, ettersom sambaen er en del av identiteten deres. Fattig som rik danser samba!

 

Så hvis man absolutt må ha et "ordentlig polsk" navn til Szczesny, hva med Chopin? Deres største komponist gjennom tidene..

Link to comment
Share on other sites

Ja hvis du synes det beskriver deg selv best så... hvorfor ikke.

 

 

He he, spot on Orakelet :P

Jeg foreslår allikevel at vi legger denne diskusjonen steindød nå, det begynner å utvikle seg til å bli vel barnslig etterhvert....

Nå får vi samles om vår felles interesse, nemlig Arsenal FC og vår kamp om trofeer både på søndag og utover våren.

Link to comment
Share on other sites

Ja hvis du synes det beskriver deg selv best så... hvorfor ikke.

 

Den er grei, da seier me det :P

Evna til sjølvironi og til å le av oss sjølve er ikkje akkurat forumets sterkaste side.

Eg har difor sett ord på nokre uskrevne lover som ser ut til å gjelde på forumet til ei kvar tid.

 

LEX Good old Arsenal:

§1 Ta absolutt alt opp i verste meining.

§2 Ut med piggane.

§3 Inga sak er for liten for ein kjempekrangel.

 

Med venleg helsing Good old Arsenal.

Kverulant, fjøsnisse og fjellape.

Link to comment
Share on other sites

Den som sier jordbærplukker en gang til bør melde seg ut av dette forumet.

 

Er det sånn at vi skal ri på 1-0 på hjemmebane nå? Det har jeg rett og slett ikke nerver til.

 

Vi tåler ikke skade på Fabr og vP nå. Da går det i dass.

 

Vi bør spare våre 11 beste menn på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...