Jump to content

2010.12.18 Stoke H


Mikl02

Recommended Posts

StefanB:

 

Alkoholisme er et "sårt" tema, om man ser hva dette har gjort med så mange skjebner i generasjoner. Selv om du (all respekt for deg) ikke tar det støtende, så kan det hende at dette ikke er noe man burde "humorisere/harselere" med på et offentlig forum likevel?

Så, for meg synes jeg det er rart å reagere så voldsomt mot "jordbærplukkere", når man selv harselerer/humoriserer med "alkoholisme".

Selv synes jeg det er rart å ha negative ladet kallenavn på våre spillere, men det virker ikke som om det var utgangspunktet til arshavin.

Likevel er det mange som har reagert på dette kallenavnet, og da er det vel lurt å unngå dette i fremtiden arshavin?

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du kan sammenligne Tapapa sitt alkoholisme bidrag hvor han uttaler seg om seg selv, mens Arshavin snakker om et helt folkeslag.

 

Arshavin stereotyper mens Tapapa kanskje går inn på et litt sårt tema. Hvis en person selv vil spøke med seg selv om noe sånt så burde han få lov til det, men når det gjelder en spiller eller en annen person som man deretter bruker et nedsettende ord rundt så burde dette ikke være lov.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 23 2011, 11:54 PM) 218245[/snapback]

SLUTT Å SI SCHTENSNY!! Jeg har pratet med en polakk jeg har engelsk med, og han sier at det uttales Voycheck Chesney. Jeg har til og med hørt Szczesny selv uttale navnet sitt på samme måte.

 

Fra Le Professeur på diskusjon.no. Hvis Szczesny selv uttaler navnet sitt på den måten så tror jeg nok det stemmer :P

 

Forøvrig

 

VG nett sin overskrift for kampen i dag: Carew nær

drømmescoring

 

Er det mulig? Makan til Carew dyrking skal man faen meg lete lenge etter!

 

Godt mulig, eg vet ikkje kven denne Le Professuer på diskusjon.no er, så eg tar enda litt forbehold om kildekritikk :P

 

uansett tre deilige poeng i dag! Er redd Walcott er ute noen uker, såg ut som han fekk en vridning i kne og ankel. Ekkelt å se at det går i lås og han vrir foten i fallet.

 

Fabregas trur eg er frisk som en fisk til sønda'n!

Link to comment
Share on other sites

Tv2-kommentatorene er helt latterlige... Da Carew krasjet med Djourou hardt med vilje sa han: "Ja, der viser Carew at han er en voksen person".

Husker hvertfall situasjonen hvor Djourou slo Carew i en duell, men Carew fikk fri hvor langli påpekte at Djourou trengte mer muskler.. :P

Link to comment
Share on other sites

Tv2-kommentatorene er helt latterlige... Da Carew dyttetil til Djourou hardt med vilje sa han: "Ja, der viser Carew at han er en voksen person".

 

Glad jeg så kampen på engelsk stream. Slipper man alt hysteriet rundt forbanna Carew. Eneste de nevnte var at Carew hadde vært en sentral figur i Stoke etter overgangen fra Villa også at han gikk unødvendig hardt inn i Djourou. Var også skuddet som han fikk litt positiv uttalelse om, men det var absolutt alt..

 

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 23 2011, 11:54 PM) 218245[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

SLUTT Å SI SCHTENSNY!! Jeg har pratet med en polakk jeg har engelsk med, og han sier at det uttales Voycheck Chesney. Jeg har til og med hørt Szczesny selv uttale navnet sitt på samme måte.

 

Fra Le Professeur på diskusjon.no. Hvis Szczesny selv uttaler navnet sitt på den måten så tror jeg nok det stemmer :P

 

Forøvrig

 

VG nett sin overskrift for kampen i dag: Carew nær

drømmescoring

 

Er det mulig? Makan til Carew dyrking skal man faen meg lete lenge etter!

Godt mulig, eg vet ikkje kven denne Le Professuer på diskusjon.no er, så eg tar enda litt forbehold om kildekritikk :P

 

uansett tre deilige poeng i dag! Er redd Walcott er ute noen uker, såg ut som han fekk en vridning i kne og ankel. Ekkelt å se at det går i lås og han vrir foten i fallet.

 

Fabregas trur eg er frisk som en fisk til sønda'n!

 

Han er også på Gunners.no forumet B)

 

http://www.arsenalnorway.no/forum/index.php?showuser=1313

 

Men etter hva jeg har fått med meg så er han temmelig inaktiv her for tida.

Link to comment
Share on other sites

Husker hvertfall situasjonen hvor Djourou slo Carew i en duell, men Carew fikk fri hvor langli påpekte at Djourou trengte mer muskler.. :P

Eller når JD sparket vekk ballen mellom bena på Carew og Carew fikk frispark. Ikke et ord om at den avgjørelsen var elendig

Link to comment
Share on other sites

Uansett så utviklet det hele seg til Arsenal mot Carew fra Langlis side

 

Langli setter jeg i samme bås som Fjørtoft... men det er uansett "programleder" tufsen jeg synes er verst med tv2s premier league sendinger.

 

Gleder meg til søndag. Skulle ønske jeg hadde engelsk kommentator på alle kamper. Gjerne Andy Gray :P

Link to comment
Share on other sites

Denilson viste i kveld, som han har gjort så mange ganger før, at han er en kriger. I knokkelkamper som dette så trenger vi menn som Denilson. Han var glitrende den korte tiden han spilte etter mitt syn.

Synes ikke han har gjort det mange ganger før. Han er alt for ofte på etterskudd og lager alt for ofte farlige frispark. Idag skapte han ro i laget fordi han var bevegelig, hele tiden spillbar og slo gode pasninger. Han fikk til et klønete frispark som det heldigvis var Pennant som tok og ikke Roberto Carlos. Men alt i alt et av hans bedre innhopp

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg var et nervevrak gjennom hele andre omgang. Tydelig hvor mye Cesc betyr for oss, vi kommer til å slite hvis det er en langvarig skade. Denilson gjør en kjempe kamp når han kommer inn, bommer vell ikke på en pasning som vanlig. Arshavin gjør det også meget bra idag, var orgasmisk når han chippet ballen over Cuntcross. Szczesny gjør som vanlig en meget solid kamp, kommende Arsenal legende! Jack er igjen sjef på midten, fyfaen for en spiller.. Hørte faktisk at de skrøyt av Jack i studio før kamp, hadde jeg ikke forventet av Tv2.

Nå er det bare å krysse fingrene får at Cesc og Theo ikke er ute lenge, selv om det så veldig stygt ut for Theo. Neste kamp er jo som vi alle vet finalen, gleder meg STORT! :P

PS: Må også få gi litt skryt til Squillaci som jeg har slaktet i lang tid nå, han spiller en solid kamp i tillegg til og bli matchvinner.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg var et nervevrak gjennom hele andre omgang. Tydelig hvor mye Cesc betyr for oss, vi kommer til å slite hvis det er en langvarig skade. Denilson gjør en kjempe kamp når han kommer inn, bommer vell ikke på en pasning som vanlig. Arshavin gjør det også meget bra idag, var orgasmisk når han chippet ballen over Cuntcross. Szczesny gjør som vanlig en meget solid kamp, kommende Arsenal legende! Jack er igjen sjef på midten, fyfaen for en spiller.. Hørte faktisk at de skrøyt av Jack i studio før kamp, hadde jeg ikke forventet av Tv2.

Nå er det bare å krysse fingrene får at Cesc og Theo ikke er ute lenge, selv om det så veldig stygt ut for Theo. Neste kamp er jo som vi alle vet finalen, gleder meg STORT! :P

PS: Må også få gi litt skryt til Squillaci som jeg har slaktet i lang tid nå, han spiller en solid kamp i tillegg til og bli matchvinner.

 

Proud to be a Gooner!

Ikke mange spillere som vender bort motspillere og avanserer 20-30 meter like lett som Wilshere. Største talentet i England siden Gazza

Link to comment
Share on other sites

Arseblog: Cesc out for 3 weeks. minimum.

 

Tragisk om det stemmer!!!!

 

Wenger sa at Walcott var definitivt ute på søndag. Hvorfor sa han da ikke det samme om Cesc? Er det en strekkskade som mange har foreslått så hadde Wenger visst der og da at Cesc ikke kom til å spille.

 

Tviler på at Arseblog sitter på noe annet enn kun deres egne observasjoner.

 

Uansett så finner vi det ut i morgen. Blir Cesc ute et par uker så har vi Ramsey som kommer tilbake. Hva ville vel smakt bedre om han kom tilbake i superform? Ikke at det er så sannsynlig men :P

Link to comment
Share on other sites

cesc4official Cesc Fàbregas Soler

 

I dont know if ill make sunday or no, but all i know is that from this moment to sunday 16'30 i wont sleep if its necessary. Ive waited...

 

...Too long to captain a final for arsenal and i wont give up till the last second.

 

Ser ut som Cesc har troen iallefall, men vi trenger han sårt til serieavslutningen.. Håper for all del at han ikke blir satt i spill for tidlig! Tanken på at Cesc kan blir skadet resten av sesongen skremmer meg virkelig!

Link to comment
Share on other sites

ER jævla typisk vis slike skader på Theo og Cesc skal ødlegge for Arsenal nå som de virkelig er sige både i CL og om Liga gullei PL.

 

For meg er det viktigere Cesc blir klar for retur oppgjør mot Barca, Liga cupen Finalen ser ikke jeg på som viktigere en CL og sergull kampen i PL.

 

Theo har spilt mye i det siste viste vel at en skade ville komme etter vært, når vi tenker på han var ofte skada i fjor.

 

Men trist vis begge 2 blir lenge ute og ødlegger mye for Arsenal som virkelig har satt press på Man Utd som skal ut i 3 tøffe borte kamper i PL på rad å rekke.

 

Måtte Chelsea og Liverpool værfall klare å unngå tap mot Man Utd så er Arsenal i føresete :P

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser på det som er igjen nå, så tror jeg vi kan konkludere med at vi har en veldig god sjanse til å vinne PL hvis:

 

1) Chelsea våkner, og lager trøbbel for de andre topplagene og Tottenham

 

2) Vi ikke roter det til på hjemmebane som mot Newcastle/WBA.

 

Den store X-faktoren vår i dette er kampen mot Tottenham. Hvis vi vinner den, og United taper minst fire poeng i kampene mot Chelsea, så vil jeg nesten utrope oss til seriemestre. United og Chelsea har veldig vanskelig program, mens City er så ustabile at det ikke er noe særlig å snakke om uansett. Liverpool tør jeg ikke stole på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser på det som er igjen nå, så tror jeg vi kan konkludere med at vi har en veldig god sjanse til å vinne PL hvis:

 

1) Chelsea våkner, og lager trøbbel for de andre topplagene og Tottenham

 

2) Vi ikke roter det til på hjemmebane som mot Newcastle/WBA.

 

Den store X-faktoren vår i dette er kampen mot Tottenham. Hvis vi vinner den, og United taper minst fire poeng i kampene mot Chelsea, så vil jeg nesten utrope oss til seriemestre. United og Chelsea har veldig vanskelig program, mens City er så ustabile at det ikke er noe særlig å snakke om uansett. Liverpool tør jeg ikke stole på.

 

Liverpool blir ikke lett motstand for oss heller, men jeg er enig i tankegangen. Er også småbekymret for kampene mot Bolton og Villa, men jeg har trua! GOD NATT

Link to comment
Share on other sites

Langli dreit på draget da han kalte gutten "Stensy" eller hva det nå var. De gutta i TV2 tror de er smartere enn alle andre, minner meg om Fjørtoft og Soler. Og hver gang jeg er nødt til å høre på en av idiotene i 90 minutter holder jeg på å rive ørene av meg. Eneste som er gøy er å se reaksjonene deres etter Spurstap, slik som i går. Og hvorfor må Langli virkelig kommentere slik som at Arsenal "vender spillet", når det for det første er komplett uinteressant og for det andre kan vi se det selv med egne øyne...

 

Det er egentlig jævlig enkelt:

 

S z c z e s n y

 

Vil tro de fleste med enkelhet klarer dette hvis de vil.

This.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå sett kampen, og er UHYRE glad for at jeg ikke så kampen live. Det ville fremprovosert diverse hjerte- og karsykdommer. Men etter å ha ridd av stormen på et utrolig sterkt vis, må jeg vi som Chaz: at jeg er utrolig stolt og takknemmelig for å kunne være Gooner! Seieren har riktignok en bismak når både Walcott og Fabregas må kaste inn håndkledet med skade. Forhåpentligvis vil kapteinen vår få lede mannskapet ut på Wembley, med både van Persie og Koscielny med seg.

 

Når det gjelder kallenavnet til Szczesny så syns jeg det blir tullete og unødvendig å stå knallhardt på sitt å insistere på å kalle han jordbærplukkeren. Som flere før meg har sagt så er det ikke så vanskelig å stave. Man kan jo bare skrive av det andre har skrevet i kamptråden :)

 

Langli er jo også et kapittel for seg selv. Skjønner ikke hvordan en avdanket travkommentator plutselig har blitt fotballekspert.

 

Nå er det bare å lade opp til søndagen der vi SKAL gå seirende ut og ende trofètørken!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå sett kampen, og er UHYRE glad for at jeg ikke så kampen live. Det ville fremprovosert diverse hjerte- og karsykdommer. Men etter å ha ridd av stormen på et utrolig sterkt vis, må jeg vi som Chaz: at jeg er utrolig stolt og takknemmelig for å kunne være Gooner! Seieren har riktignok en bismak når både Walcott og Fabregas må kaste inn håndkledet med skade. Forhåpentligvis vil kapteinen vår få lede mannskapet ut på Wembley, med både van Persie og Koscielny med seg.

 

Når det gjelder kallenavnet til Szczesny så syns jeg det blir tullete og unødvendig å stå knallhardt på sitt å insistere på å kalle han jordbærplukkeren. Som flere før meg har sagt så er det ikke så vanskelig å stave. Man kan jo bare skrive av det andre har skrevet i kamptråden :)

 

Langli er jo også et kapittel for seg selv. Skjønner ikke hvordan en avdanket travkommentator plutselig har blitt fotballekspert.

 

Nå er det bare å lade opp til søndagen der vi SKAL gå seirende ut og ende trofètørken!

 

 

Ikke helt sikker på hva som er tullete og unødvendig i denne saken jeg da, synes faktisk det grenser til vanvittig å klassifisere jordbærplukker som en nedlatende betegnelse, det sier vel mye om disse som klassifiserer....

Jeg kjenner to forskjellige jordbærprodusenter og de kan fortelle at om det ikke hadde vært for polakker, latviere og litauere hadde desverre jordbæra ikke blitt plukket i Norge i dag, nordmenn gidder rett og slett ikke å plukke jordbær lenger og det ville ført til at produsentene måtte kuttet ut produksjon av jordbær, den ville rett og slett råtnet på jordbærplanten, og alle som elsker jordbær om sommeren vet hvor mye bedre den norske jordbæra er i forhold til den utenlandske.

Det er på høy tid å oppgradere jordbærplukker-stillingen til en HEDERSTITTEL etter min mening, det er mulig at disse som ser ned på jordbærplukkere kun ser på børs-spekulanter og banksjefer som hederlige yrker men dere må stikke fingeren i jorda og gjøre et ærlig dagsverk før dere betegner jordbærplukkere som et nedlatende yrke, shame on you.

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt sikker på hva som er tullete og unødvendig i denne saken jeg da, synes faktisk det grenser til vanvittig å klassifisere jordbærplukker som en nedlatende betegnelse, det sier vel mye om disse som klassifiserer....

Jeg kjenner to forskjellige jordbærprodusenter og de kan fortelle at om det ikke hadde vært for polakker, latviere og litauere hadde desverre jordbæra ikke blitt plukket i Norge i dag, nordmenn gidder rett og slett ikke å plukke jordbær lenger og det ville ført til at produsentene måtte kuttet ut produksjon av jordbær, den ville rett og slett råtnet på jordbærplanten, og alle som elsker jordbær om sommeren vet hvor mye bedre den norske jordbæra er i forhold til den utenlandske.

Det er på høy tid å oppgradere jordbærplukker-stillingen til en HEDERSTITTEL etter min mening, det er mulig at disse som ser ned på jordbærplukkere kun ser på børs-spekulanter og banksjefer som hederlige yrker men dere må stikke fingeren i jorda og gjøre et ærlig dagsverk før dere betegner jordbærplukkere som et nedlatende yrke, shame on you.

 

Så banksjefer gjør ikke et ærlig dagsverk? Hva med rådgivere? Nei nei nei Arshavin din gamle pussige skrue :)

 

Men jeg er dog enig med deg i klassifiseringsspørsmålet ditt. Og jeg vil si at de som sammenlikned dette med bomullsplukkere (regner med at folk tenker tilbake til 1800tallet da....) - det er en helt latterlig sammenlikning da dette var slavedrift. Jordbærplukking er på et helt frivillig basis, og de gjør det fordi de tjener gode penger sett i forhold til hva de ville gjort i baltikum/polen.

 

Så legg nå denne debatten død, også får heller alle fokusere på sine egne holdninger og meninger.

Link to comment
Share on other sites

Herre min hatt så utrolig latterlig kverulerenda det går an å bli!

 

Det er jo ingen som har sagt at det ene yrket er mindre verdt enn det andre, men enkelte yrker har en historie bak seg som ikke er like sjarmerende. Og spesielt når det er et spesielt folkeslag som er kjent for å utføre denne.

 

Du syntes vel det er greit å kalle Denilson for kaffebønneplukkeren? Brasil er jo viden kjent for sine kaffebønner, og det er stort sett brasilianere som plukker disse. Og i din terminilogi så er jo ikke det noe nedlatende?

 

Eller hva med Song? Diamantgraveren?

 

Poenget her er at du, enten det er uten evne eller vilje til å innse det, blir nedlatende ovenfor et folkeslag. Og om du skal på trass bruke kallenavnet på WS, når den absolutte majoriteten på forumet er totalt uenig med deg, så sier det nok dessverre mer om deg enn om alle andre.

 

Patetisk, kverulerende og til de grader arrogant oppførsel kan det også kalles.....

 

PS: Det er ikke deg som person jeg påpeker, men fremtoningen i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Herre min hatt så utrolig latterlig kverulerenda det går an å bli!

 

Det er jo ingen som har sagt at det ene yrket er mindre verdt enn det andre, men enkelte yrker har en historie bak seg som ikke er like sjarmerende. Og spesielt når det er et spesielt folkeslag som er kjent for å utføre denne.

 

Du syntes vel det er greit å kalle Denilson for kaffebønneplukkeren? Brasil er jo viden kjent for sine kaffebønner, og det er stort sett brasilianere som plukker disse. Og i din terminilogi så er jo ikke det noe nedlatende?

 

Eller hva med Song? Diamantgraveren?

 

Poenget her er at du, enten det er uten evne eller vilje til å innse det, blir nedlatende ovenfor et folkeslag. Og om du skal på trass bruke kallenavnet på WS, når den absolutte majoriteten på forumet er totalt uenig med deg, så sier det nok dessverre mer om deg enn om alle andre.

 

Patetisk, kverulerende og til de grader arrogant oppførsel kan det også kalles.....

 

PS: Det er ikke deg som person jeg påpeker, men fremtoningen i denne saken.

 

Hmm, hvor korttenkt er det mulig å være?

Jeg gleder meg til å høre din forklaring på hvorfor jordbærplukker skal være historisk lite sjarmerende...

Din kategorisering av sjarmerende yrker kan bli "one for the books".

Denilson er fra Brasil og dermed kunne vel han bli kalt sambadanseren f.eks, det synes jeg også er en flott betegnelse på en flott fotballspiller, men kanskje sambadanseren også er nedlatende???

Hvis svaret på dette er nei gleder jeg meg storligen til å høre hvorfor jordbærplukker er nedlatende og sambadanser ikke er det.

Latterlig, barnslig og korttenkt er vel noen betegnelser slik oppførsel kan kalles...

 

PS: Det er selvfølgelig ikke deg som person jeg påpeker, men fremtoningen i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Herre min hatt så utrolig latterlig kverulerenda det går an å bli!

 

Det er jo ingen som har sagt at det ene yrket er mindre verdt enn det andre, men enkelte yrker har en historie bak seg som ikke er like sjarmerende. Og spesielt når det er et spesielt folkeslag som er kjent for å utføre denne.

 

Du syntes vel det er greit å kalle Denilson for kaffebønneplukkeren? Brasil er jo viden kjent for sine kaffebønner, og det er stort sett brasilianere som plukker disse. Og i din terminilogi så er jo ikke det noe nedlatende?

 

Eller hva med Song? Diamantgraveren?

 

Poenget her er at du, enten det er uten evne eller vilje til å innse det, blir nedlatende ovenfor et folkeslag. Og om du skal på trass bruke kallenavnet på WS, når den absolutte majoriteten på forumet er totalt uenig med deg, så sier det nok dessverre mer om deg enn om alle andre.

 

Patetisk, kverulerende og til de grader arrogant oppførsel kan det også kalles.....

 

PS: Det er ikke deg som person jeg påpeker, men fremtoningen i denne saken.

 

Det som er fasinerende her er at du og flere sammenlikner jordbærplukker med andre SLAVEYRKER. Det synes jeg virkelig er fasinerende. Ser dere på jordbærplukkere som personer som tvinges til å jobbe under dårlige arbeidsforhold, minimale rettigheter og særdeles lav lønn?

 

Sannheten er at de kommer hit fordi de tjener bra penger kontra hva de ville gjort i hjemlandet. Mange gårdsbruk som benytter disse arbeiderne gir dem også mat og drikke i løpet av dagen - og sørger samtidig for at de kan parkere sine campingvogner eller andre boalternativer de velger å bruke på sine eiendommer.

 

Synes som arshavin at dette sier veldig mye om enkelte menneskers syn på de utenlandske menneskene som kommer hit for å arbeide som jordbærplukkere.

 

 

PS: Det er selvfølgelig ikke deg som person jeg påpeker, men fremtoningen i denne saken.

 

Touchè

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...