Jump to content

2010.12.18 Stoke H


Mikl02

Recommended Posts

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Der oppsummerer du kampen for meg også. Er redd jeg kommer til å bli alkoholiker hvis det blir mange slike kamper framover, men vinner vi røkla så er det verdt det allikevel :(

 

Så; det er bedre å "humorisere" alkoholisme, enn "jordbærplukkere"??

Hvor mange skjebner (familie, barn, osv) har ikke blitt ødelagt pga alkoholisme?

 

Synes det er rimelig stein i glasshus, når du først reagerer på en slik måte mot arshavin.

 

Man kan tolke det ene og det andre, og "ufine/latterliggjørende/mobbende" kallenavn burde vi være for gode for, når det gjelder våre egne spillere.

 

Synes vi gjør en god kamp. Første omgang triller vi ball, og er etter mitt syn meget dyktige etter ledelsen. (kynisk/taktisk) Gidder ikke å stresse for å gå etter flere mål, for så lenge vi har ballen så er ledelsen og poengene i lomma.

2.omgangen ville Stoke ut for å sloss (spille stygt?), og heldigvis klarte vi å ri seieren iland. Kostet oss et par skader, men det virker vel ut ifra rapportene at det ikke er noe langvarig på noen av de. Med så mange kamper på kort tid, så kan jo 2-3 uker likevel bety MYE......

 

Viktig seier mot et av rugby-lagene, som også har innkast som sitt sterkeste kort. (sykt.....)

Link to comment
Share on other sites

:(--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 23 2011, 11:27 PM) 218215[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Vi hadde to polakker i klassen vår og disse to ble begge to kalt "jordbærplukkere". Og jeg kan bekrefte at det var for å sverte de to nevnte.

 

Håper en moderator tar tak i dette og slenger deg en advarsel.

Tror du jeg kaller vår keeper for jordbærplukkeren for å sverte ham?????????????

 

Du er temmelig treg i oppfatningen. Selv om du ikke mener vondt ved det så betyr det ikke at det er riktig.

 

Dra til Polen og kall de jordbærplukkere. Eller hør med Szczesny selv om han liker å bli kalt en jordbærplukker. Jeg tipper du ikke får det svaret du forventer deg.

Link to comment
Share on other sites

Så; det er bedre å "humorisere" alkoholisme, enn "jordbærplukkere"??

Hvor mange skjebner (familie, barn, osv) har ikke blitt ødelagt pga alkoholisme?

 

Synes det er rimelig stein i glasshus, når du først reagerer på en slik måte mot arshavin.

 

Man kan tolke det ene og det andre, og "ufine/latterliggjørende/mobbende" kallenavn burde vi være for gode for, når det gjelder våre egne spillere.

 

Synes vi gjør en god kamp. Første omgang triller vi ball, og er etter mitt syn meget dyktige etter ledelsen. (kynisk/taktisk) Gidder ikke å stresse for å gå etter flere mål, for så lenge vi har ballen så er ledelsen og poengene i lomma.

2.omgangen ville Stoke ut for å sloss (spille stygt?), og heldigvis klarte vi å ri seieren iland. Kostet oss et par skader, men det virker vel ut ifra rapportene at det ikke er noe langvarig på noen av de. Med så mange kamper på kort tid, så kan jo 2-3 uker likevel bety MYE......

 

Viktig seier mot et av rugby-lagene, som også har innkast som sitt sterkeste kort. (sykt.....)

Fasiten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ned på vår keeper???????

Du er jo bare helt genial, rett og slett genial :(

 

Generelt sett så har jeg ikke noe imot å gi spillere kallenavn, men når 99 av 100 på forumet mener at du gir et negativt kallenavn som er uheldig, så bør du jo kanskje ta hintet? Er det så vanskelig å skrive WS istedenfor??

Link to comment
Share on other sites

Så; det er bedre å "humorisere" alkoholisme, enn "jordbærplukkere"??

Hvor mange skjebner (familie, barn, osv) har ikke blitt ødelagt pga alkoholisme?

 

Synes det er rimelig stein i glasshus, når du først reagerer på en slik måte mot arshavin.

 

Man kan tolke det ene og det andre, og "ufine/latterliggjørende/mobbende" kallenavn burde vi være for gode for, når det gjelder våre egne spillere.

 

Synes vi gjør en god kamp. Første omgang triller vi ball, og er etter mitt syn meget dyktige etter ledelsen. (kynisk/taktisk) Gidder ikke å stresse for å gå etter flere mål, for så lenge vi har ballen så er ledelsen og poengene i lomma.

2.omgangen ville Stoke ut for å sloss (spille stygt?), og heldigvis klarte vi å ri seieren iland. Kostet oss et par skader, men det virker vel ut ifra rapportene at det ikke er noe langvarig på noen av de. Med så mange kamper på kort tid, så kan jo 2-3 uker likevel bety MYE......

 

Viktig seier mot et av rugby-lagene, som også har innkast som sitt sterkeste kort. (sykt.....)

 

Nå kaller Tapapa seg selv en alkoholiker og ingen andre det.

 

Jeg hadde selv en far som var alkoholiker og endte opp med å ta livet av seg og jeg syntes ikke det var i det minste støtende.

Link to comment
Share on other sites

Pussig at du av alle mennesker på forumet skal snakke om selvhøtidlighet :(

 

Det er ikke noe galt i å plukke jordbær. Jeg plukket selv jordbær i mange år som ung, sammen mange polakker blant annet. Men å gå derifra til å kalle alle polakker generelt for jordbærplukkere er direkte ufint. For et par år siden så var sysselsettingen blant mannlige polske innvandrere over 98%, skyhøyt over alle andre i Norge, nordmenn inkludert med ett unntak, nemlig polske kvinner som hadde en sysselsettingsprosent på over 97. Hvis jeg ikke husker feil så er polske kvinner de med høyest gjennomsnittelig utdannelse av alle kategorier mennesker i Norge, men i dine øyne er de vel jordbærplukkere hele gjengen :xxx:

 

 

Ingen tvil om hvem som opptrer selvhøytidelig her nei :xxx:

Når det gjelder polakker som kommer til Norge for å plukke jordbær har jeg den største respekt for samtlige av dem, disse menneskene tjener mere på en sommer som jordbærplukkere i Norgen enn en hel årslønn i Polen, dette sier litt om hvor urettferdig denne verden er, og det dreier seg altså om forskjell på levevilkår fra Øst-Europa til Nord-Europa.

Derifra til å sammenligne et kallenavn som jordbærplukker (et ærlig og redelig yrke) på en keeper fra Polen og nazist hvis du er fra Tyskland er jo bare rett og slett barnslig etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om hvem som opptrer selvhøytidelig her nei :(

Når det gjelder polakker som kommer til Norge for å plukke jordbær har jeg den største respekt for samtlige av dem, disse menneskene tjener mere på en sommer som jordbærplukkere i Norgen enn en hel årslønn i Polen, dette sier litt om hvor urettferdig denne verden er, og det dreier seg altså om forskjell på levevilkår fra Øst-Europa til Nord-Europa.

Derifra til å sammenligne et kallenavn som jordbærplukker (et ærlig og redelig yrke) på en keeper fra Polen og nazist hvis du er fra Tyskland er jo bare rett og slett barnslig etter min mening.

De fleste polakker i Norge jobber ikke som jordbærplukkere. Prøv å si bommullsplukker til en svart person

Link to comment
Share on other sites

:(-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 23 2011, 11:37 PM) 218227[/snapback]

Nå kaller Tapapa seg selv en alkoholiker og ingen andre det.

 

Jeg hadde selv en far som var alkoholiker og endte opp med å ta livet av seg og jeg syntes ikke det var i det minste støtende.

Trist å høre, jeg beklager!

 

Leke litt moderator: Jeg mener at folk nå har uttrykt at de ikke liker det navnet og at du da ikke bør bruke det mer, og det går jo an å trykke på "report" knappen for dere andre og anmelde det som rasehets? Og husk nå, dette er en kamptråd!

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om hvem som opptrer selvhøytidelig her nei :(

Når det gjelder polakker som kommer til Norge for å plukke jordbær har jeg den største respekt for samtlige av dem, disse menneskene tjener mere på en sommer som jordbærplukkere i Norgen enn en hel årslønn i Polen, dette sier litt om hvor urettferdig denne verden er, og det dreier seg altså om forskjell på levevilkår fra Øst-Europa til Nord-Europa.

Derifra til å sammenligne et kallenavn som jordbærplukker (et ærlig og redelig yrke) på en keeper fra Polen og nazist hvis du er fra Tyskland er jo bare rett og slett barnslig etter min mening.

 

I Oslo så dominerer tamiler deler av renholdsbransjen. Det er et ærlig, tøft og helt nødvendig yrke, men referer du til tamilere, som ofte har veldig vanskelige navn for renholdere?

 

Majoran Vivekananthan er redaktør (i permisjon nå da, men allikevel..) i Utrop, vil du referere til ham som renholder og hvis du gjorde det tror du han hadde blitt veldig glad for det? Szczesny er profesjonell fotballspiller og en fantastisk sådann. Han er ingen jordbærplukker.

Link to comment
Share on other sites

Eh,er ikke dette en kamptråd?

tror de fleste her ikke er så gira på å diskutere skjellsord for vår polske wonderkid.

Så se til helvette å nyt en knallsterk 3-poenger mot et kynisk,stygtspillende møkkalag som er like tekniske som en tysk vareheis i et tilfeldig borettslag i Hoffenheim.

Link to comment
Share on other sites

eid, case closed

 

Han heter Szczesny [stjetsni] lær det nå først som sist for han kommer til å stå i mål de neste 20 åra :P

 

Det uttales faktisk "Shesny" og et kallenavn man kan bruke for han er Chesney hvis man er usikker på hvordan det skrives. Tech9 er forøvrig et temmelig brukbart og lett navn også.

 

 

Ellers vil jeg si at Squillaci var god i dag og det er utrolig hvordan både han og Koscielny blir så utrolig mye dårligere når de spiller sammen. Et av livets store mysterier kanskje? :P

Link to comment
Share on other sites

De fleste polakker i Norge jobber ikke som jordbærplukkere. Prøv å si bommullsplukker til en svart person

 

 

Hyggelig med en diskusjon om jordbærplukkeren i vårt mål, alle som er ved sine fulle fem har vel forstått at jeg ikke legger noe nedlatende i det kallenavnet, videre ønsker jeg å være veldig tydelig på at jeg mener alkoholiker er et negativt kallenavn og at jordbærplukker er et positivt kallenavn.

Da tar jeg natta men regner med at debatten om kallenavnet jordbærplukkeren vil rase videre her inne, jeg sovner med et smil om munnen i natt, både pga tre poeng mot rugbylaget, vår eminente keeper som kan bli tunga på vektskåla når det gjelder seriemesterskapet og ikke minst debatten om jordbærplukkeren :P

Case closed.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 23 2011, 11:50 PM) 218238[/snapback]

Det uttales faktisk "Shesny" og et kallenavn man kan bruke for han er Chesney hvis man er usikker på hvordan det skrives. Tech9 er forøvrig et temmelig brukbart og lett navn også.

Ellers vil jeg si at Squillaci var god i dag og det er utrolig hvordan både han og Koscielny blir så utrolig mye dårligere når de spiller sammen. Et av livets store mysterier kanskje? :P

Det handler vel litt om at det tar tid å lære seg "the Arsenal way", men på den annen side så hjelper det vel at JD er som et ekstra forsvar alene :P

Link to comment
Share on other sites

StefanB:

Nå kaller Tapapa seg selv en alkoholiker og ingen andre det.

 

Jeg hadde selv en far som var alkoholiker og endte opp med å ta livet av seg og jeg syntes ikke det var i det minste støtende.

Alkoholisme er et "sårt" tema, om man ser hva dette har gjort med så mange skjebner i generasjoner. Selv om du (all respekt for deg) ikke tar det støtende, så kan det hende at dette ikke er noe man burde "humorisere/harselere" med på et offentlig forum likevel?

Så, for meg synes jeg det er rart å reagere så voldsomt mot "jordbærplukkere", når man selv harselerer/humoriserer med "alkoholisme".

Selv synes jeg det er rart å ha negative ladet kallenavn på våre spillere, men det virker ikke som om det var utgangspunktet til arshavin.

Likevel er det mange som har reagert på dette kallenavnet, og da er det vel lurt å unngå dette i fremtiden arshavin?

Link to comment
Share on other sites

Synes innhoppet til Denilson var positivt idag. Ble engstelig når jeg så at han skulle inn, men idag var han tryggheten selv

 

Denilson viste i kveld, som han har gjort så mange ganger før, at han er en kriger. I knokkelkamper som dette så trenger vi menn som Denilson. Han var glitrende den korte tiden han spilte etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 23 2011, 11:50 PM) 218238[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Det uttales faktisk "Shesny" og et kallenavn man kan bruke for han er Chesney hvis man er usikker på hvordan det skrives.

 

Ikkje i følge min polske venn...

 

SLUTT Å SI SCHTENSNY!! Jeg har pratet med en polakk jeg har engelsk med, og han sier at det uttales Voycheck Chesney. Jeg har til og med hørt Szczesny selv uttale navnet sitt på samme måte.

 

Fra Le Professeur på diskusjon.no. Hvis Szczesny selv uttaler navnet sitt på den måten så tror jeg nok det stemmer :P

 

Forøvrig

 

VG nett sin overskrift for kampen i dag: Carew nær

drømmescoring

 

Er det mulig? Makan til Carew dyrking skal man faen meg lete lenge etter!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...