Jump to content

2010.10.16 Birmingham H


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Det var ingen kontakt. Det skulle aldri vært straffe. Vi var heldige. Hvorvidt han filmer, prøver å unngå forsvareren eller bare er generellt klønete er det vel bare han selv som vet

 

 

Bare å finne frem reprisen så ser du at du tar styggelig feil, det kommer en takling, Chamakh er først på ballen, det er kontakt, STRAFFESPARK!!!!!

Helt uvesentlig hvordan han faller som sagt, nå må fokuset over på seieren :P

 

Liker lite at Chamakh begynner å få noen Ronaldo tendenser. Juks og skuespill støtter ikke jeg heller.

Han bør skjerpe seg, og det tror jeg han gjør også.

 

Btw, om noen Man u fans griner om at Chamakh filmet osv osv. so skriv tilbake: Christiano Ronaldo.

 

 

Ingen manu-fans som griner om dette, kun Arsenal-fans som sutrer om at Chamakh "filmet", helt utrolig.

Link to comment
Share on other sites

Wenger uttrykker akkurat det samme som noen av oss her inne har prøvd på etter kampen, det var en takling, Chamakh er først på ballen, det er kontakt, resultatet av dette er sevfølgelig straffespark.

Jeg ville sett trynet på Arsenal-supporterne hvis denne situasjonen IKKE hadde ført til straffespark, da hadde pipa fått en annen låt tenker jeg.

AW spør hvilken angriper som ikke bruker å markere at han blir felt??

Han sier også at Arsenal av og til IKKE får opplagte straffespark pga at spillerne ikke detter tydelig nok, tror absolutt det kan være noe i dette, tror også dette kunne blitt resultatet i går hvis Chamakh hadde prøvd hardt nok å holde seg på føttene, til tross for at bham-spilleren var alt for sent inn i duellen om ballen.

Håper Wengers uttalelser bidrar til at fokuset fra egne supportere vris over på seieren nå og ikke minst på neste kamp som kommer allerede på tirsdag i CL.

Hvis Arsenal-supportere bidrar til at fokuset forsterkes på at dette var "juks" og "filming" kan det kjapt føre til resultatet vi så etter at Eduardo "filmet" mot Celtic, vi gikk glipp av flere opplagte straffespark i tiden etterpå grunnet at dommerne var påvirket av fokuset fra media.

Håper ingen ønsker seg en slik situasjon igjen??

Link to comment
Share on other sites

Synes det er vanskelig å se om det er kontakt eller ikke på straffesituasjonen, eller om muligens Chamakh legger seg før han evt treffes. Så jeg velger å la tvilen komme han til gode (denne gangen).

La oss se videre til neste kamp, CL på tirsdag (da sitter jeg på North Bank)

Link to comment
Share on other sites

Synes det er vanskelig å se om det er kontakt eller ikke på straffesituasjonen, eller om muligens Chamakh legger seg før han evt treffes. Så jeg velger å la tvilen komme han til gode (denne gangen).

La oss se videre til neste kamp, CL på tirsdag (da sitter jeg på North Bank)

 

 

Det synes jeg høres ut som en klok beslutning :P

Hørte akkurat Gary Lineker, Alan Shearer og Alan Hansen er det vel i BBC`s studio konkluderte med at det var korrekt straffespark nå, da skulle vel den saken være ute av verden :P

Ha en strålende tur til London, måtte det beste hjemmelaget vinne!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det synes jeg høres ut som en klok beslutning ;)

Hørte akkurat Gary Lineker, Alan Shearer og Alan Hansen er det vel i BBC`s studio konkluderte med at det var korrekt straffespark nå, da skulle vel den saken være ute av verden :P

Ha en strålende tur til London, måtte det beste hjemmelaget vinne!!!!!

 

Ja, da er det bare å legge den saken dø. Det Lineker, Shearer og Hansen sier er lov i engelsk fotball :P

Gleder meg veldig til denne Arsenal-uka, vi får tilbake Cesc og Theo og hjemme mot Sjakhtar kan derfor bli en morsom forestilling. Storkamp mot City blir også interessant, og jeg har en god følelse med tanke på den kampen. Den er nemlig på bursdagen min og forrige gang jeg hadde bursdag på en fotballdag vant Arsenal 7-0 mot Slavia og Rosenborg slo Valencia :P (ja, jeg er RBK-supporter)

Link to comment
Share on other sites

Tja.. Må kunne skille mellom farlig og uerlig spill. Ingen tvil om at Chamakh divet og visst gir det en flau smak i munnen, men å sammenligne dette med Taylor, Shawcross og de Jong blir bare feil. Hadde heller tatt ti dives fra nevnte spillele enn taklinger ála Shawcross mot Ramsey, Henry mot Gomez, de Jong om ben Arfa etc... Sammenlign heller med Wilshere som ble korrekt utvist...

 

Nå var det ikkje min intensjon å samanlikne farleg og uærleg spel, eg skriv berre om to ulike situasjonar i same kamp. Eg ser det kan oppfattast slik, men er samd i det du skriv.

Link to comment
Share on other sites

Orker ikke lese gjennom kamptråden. Mine tanker om kampen:

 

- WIlshere er konge. Linker veldig bra. Diaby også meget god, men mangler sluttprodukt. Engelskmannen har derimot dette og er også en av få spillere som beveger seg skikkelig inn mot boksen.

- Vi har fortsatt skuddvegring.

- Det ser ut som filming. Bildene viser hverken om det er kontakt eller ikke, men kontakten er i så fall minimal og ikke nok til at Chamakh bør legge seg. Nå er det imidlertid slik i fotball at man kan få straffe så lenge de er kontakt, noe som er riktig dømt av dommeren DERSOM det er kontakt, noe jeg ikke tror det er. Hvis man kunne sett situasjon fra bak mål tror jeg man får sett taklingen cirka vinkelrett mot kamera, noe som gjør det mulig å vurdere om det er kontakt eller ei.

- Korrekt rødt kort på Wilshere. Viser knotter og har strake bein. Har ikke sett situasjonen mange ganger, men virker som at han treffer Zigic på oversiden av foten og ikke ankelen. Dersom det er tilfellet er det langt ifra så stygt som media skal ha det til. Mange dommere ville ikke vist ut Wilshere der. Han har tidligere vist knotter ved flere anledninger så det er greit at han får seg en liten lærepenge på hvor skadet står. Har ellers mange nydelig taklinger i løpet av kampen. Eboue har også en stygg en. Vi kan ikke klage på stygge taklinger hos motstanderen når vi takler stygt selv - det må dog sies at kraften og treffpunktet i taklingene også må tas i betraktning.

- Song er på vei mot formen igjen

- DJ viste glimt av stor klasse. Kom foran spilleren sin flere ganger og startet mange gode overgangsmuligheter for oss.

- Chamakh skaffer nok en gang målpoeng. Viktig spiller og god til å komme i scoringsposisjon. Bør likevel i likhet med Diaby avslutte oftere.

- Rosicky med knallgodt innhopp! Det hadde kanskje også noe med Arshavins svake kamp, men Rosicky kom inn og gav laget flere strenger å spille på. Hadde et herlig skudd som kunne blitt en klassiker.

- Vi vinner knepent resultatmessig, men burde vunnet enkelt med tanke på all ballbesittelse og potensielle muligheter som ble sløst bort. Mot City får vi ikke like mange muligheter, så vi være mer konstuktive foran motstanderens 16-meter!

- Kanskje laget trengte denne seieren for at selvtilliten skulle komme tilbake? Nå venter Shaktar til uken. Forventer seier også der, og at vi dermed er godt rustet mot City på søndag. Vi får håpe at kapteinen vår får spilt seg i grei kampform innen den tid...

Link to comment
Share on other sites

Vi har mer enn nok moralske bedre-vitere her inne som benytter enhver anledning til å påpeke feil og mangler ved Arsenal, våre spillere og manager i moralens navn, disse menneskene mener gjerne at våre spillere skal være ærligere og renere enn alle andre, uansett om det skulle føre til at vi må gå enda 5 sesonger uten trofeer, og gjerne også i neste åndedrag kritisere vår klubb for at vi ikke oppnår nemlig det, trofeer.

 

Å antyde at Chamakh vil bli bøtelagt for juks er det største sprøytet jeg noen gang har hørt her inne, fullstendig lavmål, og jeg som trodde bunnen var nådd når diskusjonen om å sparke Wenger raste som verst her inne i sommer :)

 

Eg vil tru at eg er ein av dei som kjem inn under kategorien "moralsk bedre-vitar", og eg er sant å seie meir komfortabel med det, enn å gå rundt med nokre gigantiske Arsenal-skylappar med null sidesyn og desto meir tunnelsyn. No er det rett nok heller sjeldan eg ytrar meg kritisk om forhold rundt Arsenal, så eg forventar at du kan liste opp alle dei høva eg har påpeika feil og manglar ved klubben.

 

Mitt utgangspunkt er såre enkelt. Eg likar ikkje farleg spel, og eg likar ikkje juks. Og det er i den samanhengen heilt likegyldig kva klubb syndaren representerer. På ein eller anna måte må fotballen få bukt med desse problema, fordi det er ekstremt øydeleggjande i lengda. Eg meiner at intern justis er ein av dei beste måtane å løyse dette på, og det er i alle fall betre enn at alle står på kvar sin haug og kritiserer kvarandre, medan eins eigen klubb ikkje kan gjere noko galt. Knapt noko kunne gledd meg meir enn om Arsenal her kunne gått føre med eit godt eksempel.

 

At du meiner eg kjem med tidenes sprøyt og lavmål kan eg berre ta til etterretning. Eg gidd ikkje diskutere på det nivået. Men eg tek gjerne fem trofè-lause år til, framfor å vinne med uærlege middel.

Slutt frå meg, sidan debattar med deg tilsynelatande ikkje har nokon ende.

Link to comment
Share on other sites

Mitt utgangspunkt er såre enkelt. Eg likar ikkje farleg spel, og eg likar ikkje juks. Og det er i den samanhengen heilt likegyldig kva klubb syndaren representerer. På ein eller anna måte må fotballen få bukt med desse problema, fordi det er ekstremt øydeleggjande i lengda. Eg meiner at intern justis er ein av dei beste måtane å løyse dette på, og det er i alle fall betre enn at alle står på kvar sin haug og kritisere kvarandre, medan eins eigen klubb ikkje kan gjere noko galt. Knapt noko kunne gledd meg meir enn om Arsenal her kunne gått føre med eit godt eksempel.

 

"edelt" nok dette, og jeg er i utgangspunktet enig i at man bør gjøre mer for å fjerne både juks og farlig spill fra fotballen. Og vel og bra dersom Arsenal kunne gå foran med et godt eksempel. For andres feil rettferdiggjør ikke NØDVENDIGVIS egne feil. Men når det er sagt; man vinner ikke noe i dagens fotball ved å være "ærlig". Å tro det er et selvbedrag, dessverre. Og selv om også Arsenal har sine svin på skogen, hvis man ser ting i perspektiv, ihvertfall i de fire tiårene jeg har fulgt med på engelsk fotball, er Arsenal LAAANGT på plussida i forhold til slike ting. Arsenal har tapt langt flere kamper og pokaler enn de har vunnet på grunn av juks og feilaktige dommeravgjørelser. Derfor har jeg sluttet å bry meg når Arsenal vinner på tvilsomt vis. Jeg har mistet troen på at fotballen skal bli "rettferdig". Tilpasning kan man godt kalle det.

 

Og jeg har heller ingen tro på at fotballen blir kvitt alt juks og fanteri med selvjustis, i den forstand at man skal appellere til sportsånd hos de enkelte aktører (klubber). Til det er det alt for mye penger på spill. Derfor må dette løses gjennom et strengere regelverk, som blir mer konsekvent praktisert. Men straffeutmålingen må stå i forhold til forseelsene alvorlighetsgrad, det er jo et rimelig prinsipp i sivil rett, og burde også være det på fotballbanen. Ja, tacklinen til Wilhere var stygg, og alle er vel enig om at det var et klart rødt kort. Men selv om jeg forstår at Birmingham benytter "anledningen", blir det perspektivløst å sammenlikne tacklingen på lørdag med Taylor-Eduardo eller Shawcross-Ramsey. Og det er ikke bare utfallet som skiller her. Hele situasjonen gjør det; for det er forskjell på en ung spiller som i et svart øyeblikk gjør noe dumt og potensielt farlig for første gang, og spillere som bruker slik spill kynisk, som sitt eneste virkemiddel å stoppe motstandere. Forskjellen er altså at i Wilsheres tilfelle er dette en engangsforeteelse, ihvertfall enn så lenge (og håper da for all del at dette var første og siste gangen), mens i Taylor og Shawcross sitt tilfelle var det bare toppen av isfjellet, der de i forkant hadde sluppet unna med en stripe med farlige tacklinger som ikke dommerne hadde tatt tak i. Også i sivil rettssammenheng er straffeutnmåling avhengig av alder og hyppighet. Hvorfor skulle ikke det gjelde i fotball også?

Link to comment
Share on other sites

Dette var ikke bra.

 

Vi jukser oss til en seier mot Birmingham på hjemmebane og hele kampen spiller vi langt under pari. Uansett, 3 poeng var svært viktige og dem tok vi! Prestasjonen var i mine øyne uinspirert, med lite engasjement og trøkk. Gjennomgangmelodien var at Arshavin mistet ballen, Diaby gikk og gikk, vegringen mot å avslutte var total og det hele var ganske som å kjøre en bil med håndbrekket på.

 

Fabianski og Djorou hadde en god dag på jobben sammen med Wilshire før lyd og bilde forsvant hos sistnevnte på overtid.

 

Sitter allikevel med en følelse av at dette er en ”accident waiting to happen”. Vi virker ubesluttsom i de viktigste fasene av spillet og det kan bli vår bane også denne sesongen. Vi må bli mer kyniske i begge 16 meterne for å ha noen som helst sjanse for pokaler. Den ultimate testen kommer søndag i Manchester. Vi har ikke vunnet mot Chelsea, Man U eller City på evigheter, søndag blir make or break for vår del!

 

Huff, som jeg gruer meg…

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har merket meg etter kampen mot Birmingham, er hvordan folk prøver å forsvare Wilshere med at han er ung, og at det er første gang han mister hodet. Det at han er ung, er desverre ingen unnskyldning. Og for det andre så er det ikke første gang han mister hodet. Han hadde en meget stygg takling på Mascherano i sesongens første kamp, og jeg har sett tendensen tidligere. Utfallet av disse to taklingene var ikke like ille som da Eduardo og Ramsey brakk benet, men det er marginer som skiller i fotball. Tror ikke treffpunktet skulle vært mye annerledes før også Zigic måtte ha belaget seg på noen måneder på skadestua.

 

Wilshere har vist mye fantastisk denne sesongen. Men slike taklinger som han har hatt mot Mascherano og Zigic bør han legge fra seg snarest. Vi blir å kaste stein i glasshus hvis vi skal forsvare Wilshere, og samtidig fordømme alle som takler stygt mot oss.

 

Når det gjelder straffesituasjonen, er det ingen tvil om at Chamak faller lett, men det er heller ingen tvil om at det er kontakt. Dette straffesparket minner meg veldig mye om det United fikk mot oss på OT forrige sesong. Rooney er nesten nede i knestående før han blir truffet av Almunia, men likefullt ble det straffe. Og den gangen var engelsk presse meget klare på at dette var ett soleklart straffespark. Etter kampen mot Birmingham er den engelske presse meget klare på at Chamak filmet. Det er dobbeltmoral av verste sort. Min mening er at det ikke skulle vært straffe på lørdag, og at det ikke skulle vært straffe på OT forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har merket meg etter kampen mot Birmingham, er hvordan folk prøver å forsvare Wilshere med at han er ung, og at det er første gang han mister hodet. Det at han er ung, er desverre ingen unnskyldning. Og for det andre så er det ikke første gang han mister hodet. Han hadde en meget stygg takling på Mascherano i sesongens første kamp, og jeg har sett tendensen tidligere. Utfallet av disse to taklingene var ikke like ille som da Eduardo og Ramsey brakk benet, men det er marginer som skiller i fotball. Tror ikke treffpunktet skulle vært mye annerledes før også Zigic måtte ha belaget seg på noen måneder på skadestua.

 

Wilshere har vist mye fantastisk denne sesongen. Men slike taklinger som han har hatt mot Mascherano og Zigic bør han legge fra seg snarest. Vi blir å kaste stein i glasshus hvis vi skal forsvare Wilshere, og samtidig fordømme alle som takler stygt mot oss.

 

for all del, at han er ung brukes fordi det er første gang han blir utvist etter en slik takling. Og det er jo ingen som har sagt at det ikke var rødt kort. Men naturligvis, hvis han ikke slutter med dette tullet kan vi ikke forsvare ham lenger. En sånn feil gjør man bare en gang!

 

Når det gjelder straffesituasjonen, er det ingen tvil om at Chamak faller lett, men det er heller ingen tvil om at det er kontakt. Dette straffesparket minner meg veldig mye om det United fikk mot oss på OT forrige sesong. Rooney er nesten nede i knestående før han blir truffet av Almunia, men likefullt ble det straffe. Og den gangen var engelsk presse meget klare på at dette var ett soleklart straffespark. Etter kampen mot Birmingham er den engelske presse meget klare på at Chamak filmet. Det er dobbeltmoral av verste sort. Min mening er at det ikke skulle vært straffe på lørdag, og at det ikke skulle vært straffe på OT forrige sesong.

 

enig i dette, i en ideell verden burde det være slik du beskriver på slutten her. Men så lenge denne dobbeltmoralen lever i beste velgående i virkelighetens verden, og våre rivaler får straffe på slik skit, hvorfor skulle vi ha dårlig samvittighet for at vi får straffe på de samme premissene? det viktigste er vel tross alt at behandlingen er mest mulig lik, uansett hvor man velger å legge lista?

Link to comment
Share on other sites

Bare å finne frem reprisen så ser du at du tar styggelig feil, det kommer en takling, Chamakh er først på ballen, det er kontakt, STRAFFESPARK!!!!!

Helt uvesentlig hvordan han faller som sagt, nå må fokuset over på seieren :)

Ingen manu-fans som griner om dette, kun Arsenal-fans som sutrer om at Chamakh "filmet", helt utrolig.

Han faller før Birmingham spilleren er nær han. Det er akkurat slikt Ronaldo har blitt kritisert for i alle år og det er direkte pinlig. Han fortyrrer jo i tillegg Arsjavin med sitt svalestup. Chamakh har falt alt for lett i flere situasjoner så langt i sesongen og det er ikke noe jeg setter pris på. Greit nok at du er en ukuelig optimist som ikke tar slike ting med særlig alvor, men jeg liker det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Chamakh har falt alt for lett i flere situasjoner så langt i sesongen og det er ikke noe jeg setter pris på.

 

de færreste av oss liker at Arsenal-spillerne filmer. Dette er og blir noe ordentlig skit som man burde fjernet fra fotballen. Og ja, på sett og vis møter vi oss selv i døra når våre spillere filmer i forhold til den høyst berettigete kritikken vi tidligere har rettet mot skuespillere som Rooney, Gerrard, Drogba, og den "største" av dem alle, van Nistelrooy (men han er jo ute av soga for lenge siden, så han er det ingen som husker lenger ;) ). Men når man ser den dobbeltmoralen som alle motstandere og deres fans og media dyrker i disse sakene, og den manglende evnen fotballen har i forhold til å fjerne skiten, er det bare ren og skjær overlevelsesstrategi å se gjennom fingrene når våre egne driver med denne dritten. Det ser ut som mange mener at det er slik fotballen BØR være, dessverre... :) ;)

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg har merket meg etter kampen mot Birmingham, er hvordan folk prøver å forsvare Wilshere med at han er ung, og at det er første gang han mister hodet. Det at han er ung, er desverre ingen unnskyldning. Og for det andre så er det ikke første gang han mister hodet. Han hadde en meget stygg takling på Mascherano i sesongens første kamp, og jeg har sett tendensen tidligere. Utfallet av disse to taklingene var ikke like ille som da Eduardo og Ramsey brakk benet, men det er marginer som skiller i fotball. Tror ikke treffpunktet skulle vært mye annerledes før også Zigic måtte ha belaget seg på noen måneder på skadestua.

 

Wilshere har vist mye fantastisk denne sesongen. Men slike taklinger som han har hatt mot Mascherano og Zigic bør han legge fra seg snarest. Vi blir å kaste stein i glasshus hvis vi skal forsvare Wilshere, og samtidig fordømme alle som takler stygt mot oss.

 

Når det gjelder straffesituasjonen, er det ingen tvil om at Chamak faller lett, men det er heller ingen tvil om at det er kontakt. Dette straffesparket minner meg veldig mye om det United fikk mot oss på OT forrige sesong. Rooney er nesten nede i knestående før han blir truffet av Almunia, men likefullt ble det straffe. Og den gangen var engelsk presse meget klare på at dette var ett soleklart straffespark. Etter kampen mot Birmingham er den engelske presse meget klare på at Chamak filmet. Det er dobbeltmoral av verste sort. Min mening er at det ikke skulle vært straffe på lørdag, og at det ikke skulle vært straffe på OT forrige sesong.

 

Klart en skal ikke unnskylde Wilshere for denne tacklingen. Wilshere har en tendens som jeg har sett til å bli litt heit i toppen. Da har gjerne disse tacklingene kommet. Så det i pre season også.

Klarer han å time disse bedre og roe seg litt kommer Jack til å bli en like viktig spiller for oss som

Fabregas.

Jeg liker direktheten hans,tempoet,teknikken ,gutsen og gi alt innstillingen hans. Han gir oss den edgen som Rooney har gitt United.

Jeg mener at Wilshere er noe av det beste vi har på midtbanen.

 

Når det gjelder straffesituasjonen er det straffe. Har sett den mange ganger på ArsenalTV og det er definitivt en krokfot.

At Chamakh faller lett er jeg enig i,men slik er dessverre trenden blitt hos de fleste lag de siste åra.

Liker det ikke,slik jeg heller ikke liker rivingen til forsvarsspillerne på corner. Men skal dette bli

bedre må dommere ogregler kanskje skjerpes inn.

 

Men skal ærlig innrømme at jeg gleder meg mer enn jeg irriterer meg over straffen vi fikk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor noen irriterer seg over at vi fikk en korrekt tildelt straffe. All honnør til Chamakh for å ha skaffet oss atter en korrekt straffe, fortsett med det. Håper du får dusinvis av slike i løpet av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor noen irriterer seg over at vi fikk en korrekt tildelt straffe. All honnør til Chamakh for å ha skaffet oss atter en korrekt straffe, fortsett med det. Håper du får dusinvis av slike i løpet av sesongen.

 

Tror Chamakh må lære seg å falle tungt. Da slipper en å erge seg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor noen irriterer seg over at vi fikk en korrekt tildelt straffe. All honnør til Chamakh for å ha skaffet oss atter en korrekt straffe, fortsett med det. Håper du får dusinvis av slike i løpet av sesongen.

Tja. Mennesker er forskjellige. Noen liker mora og noen liker dattera. Det er godt du ikke skjønner det. Et diskusjonsforum er rimelig bortkastet hvis alle er enige

Link to comment
Share on other sites

Han faller før Birmingham spilleren er nær han. Det er akkurat slikt Ronaldo har blitt kritisert for i alle år og det er direkte pinlig. Han fortyrrer jo i tillegg Arsjavin med sitt svalestup. Chamakh har falt alt for lett i flere situasjoner så langt i sesongen og det er ikke noe jeg setter pris på. Greit nok at du er en ukuelig optimist som ikke tar slike ting med særlig alvor, men jeg liker det ikke.

 

 

Stemmer at jeg er optimist men det har absolutt ingenting med dette å gjøre, hvis det hadde vært filming ville jeg syntes det var kritikkverdig og har tidligere kritisert Eduardo i flere tilfeller, men dette var altså IKKE filming.

Chamakh blir tatt og da er det etter min, Gary Lineker, Alan Shearer og Alan Hansens mening straffe, case closed.

Jeg irriterer meg mere over Arsenal-supportere som holder denne saken gående i lang tid etter at presse og media har lagt ballen død, man bør klare å glede seg over tre deilige poeng nå :)

Link to comment
Share on other sites

Eg vil tru at eg er ein av dei som kjem inn under kategorien "moralsk bedre-vitar", og eg er sant å seie meir komfortabel med det, enn å gå rundt med nokre gigantiske Arsenal-skylappar med null sidesyn og desto meir tunnelsyn. No er det rett nok heller sjeldan eg ytrar meg kritisk om forhold rundt Arsenal, så eg forventar at du kan liste opp alle dei høva eg har påpeika feil og manglar ved klubben.

 

Mitt utgangspunkt er såre enkelt. Eg likar ikkje farleg spel, og eg likar ikkje juks. Og det er i den samanhengen heilt likegyldig kva klubb syndaren representerer. På ein eller anna måte må fotballen få bukt med desse problema, fordi det er ekstremt øydeleggjande i lengda. Eg meiner at intern justis er ein av dei beste måtane å løyse dette på, og det er i alle fall betre enn at alle står på kvar sin haug og kritiserer kvarandre, medan eins eigen klubb ikkje kan gjere noko galt. Knapt noko kunne gledd meg meir enn om Arsenal her kunne gått føre med eit godt eksempel.

 

At du meiner eg kjem med tidenes sprøyt og lavmål kan eg berre ta til etterretning. Eg gidd ikkje diskutere på det nivået. Men eg tek gjerne fem trofè-lause år til, framfor å vinne med uærlege middel.

Slutt frå meg, sidan debattar med deg tilsynelatande ikkje har nokon ende.

 

 

Greit nok at du ikke liker farlig spill og juks, tror ingen her inne liker hverken farlig spill eller juks, også greit at du mener klubben bør bøtelegge Chamakh men det virker heldigvis som du er helt alene om å ha dette merkelige synet.

Heldigvis har Arsene Wenger gått ut og sagt sin mening om saken, den er forøvrig akkurat den samme som Alan Shearer, Gary Lineker og Alan Hansen hadde i BBC`s studio, og flere av oss her inne har.

At du er en av de med størst dobbelt-moral her inne må jeg glatt innrømme at jeg mener, det er ikke mange som kaller andres meninger som "piss-preik" og deretter blir fornærmet når noen tillater seg å være uenige...

Link to comment
Share on other sites

Stemmer at jeg er optimist men det har absolutt ingenting med dette å gjøre, hvis det hadde vært filming ville jeg syntes det var kritikkverdig og har tidligere kritisert Eduardo i flere tilfeller, men dette var altså IKKE filming.

Chamakh blir tatt og da er det etter min, Gary Lineker, Alan Shearer og Alan Hansens mening straffe, case closed.

Jeg irriterer meg mere over Arsenal-supportere som holder denne saken gående i lang tid etter at presse og media har lagt ballen død, man bør klare å glede seg over tre deilige poeng nå :)

Ikke noe i veien med poengene, det er måten de kommer på. Du får glede deg så kan jeg ergre meg. Everybody wins!

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe i veien med poengene, det er måten de kommer på. Du får glede deg så kan jeg ergre meg. Everybody wins!

Enig. Regner med at ALLE er enige med meg når jeg rangerer de tre siste kampene slik ut fra innsats og spill:

 

1. Chelsea ( a )

2. Birmingham ( h )

3. West Brom ( h )

Link to comment
Share on other sites

hvis det hadde vært filming ville jeg syntes det var kritikkverdig og har tidligere kritisert Eduardo i flere tilfeller, men dette var altså IKKE filming.

 

Vil dette si at du fortsatt mener Eduardo filmet mot Celtic?

 

• On September 14, a Uefa statement said: “Following examination of all the evidence, notably the declarations of both the referee and the referees’ assessor, as well as various video footage, it was not established to the panel’s satisfaction that the referee had been deceived in taking his decision on the penalty. Therefore, the decision of the Uefa control and disciplinary body, in which the player was suspended for two Uefa club competition matches, is annulled.”

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/foo...icle6834591.ece

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...