Jump to content

2010.10.16 Birmingham H


ernsti14

Recommended Posts

Arsenal%20Icon.png vs Birmingham+City+Football+Club+Logo.png

 

 

 

Barclays Premier League

 

 

Emirates Stadium

 

Lørdag - 16. oktober

 

Kl. 16:00 Norsk tid

På TV: tv2_premier_league3_hd.jpg

 

 

Arsenal

 

Arsenals resultater i serien har vært skuffende i det siste, og de står med to tap og en uavgjort på de tre siste seriekampene.

 

De sliter med en lang skadeliste, som ble forverret under landslagspausen, da Sagna pådro seg en skade som holder han ute av spill til ut i november.

 

Laurent Koscielny har også pådratt seg en ryggskade, og det er usikkert på hvor lenge han vil være ute.

 

Almunia og Fabregas er fortsatt ikke helt klare, det samme gjelder Vermaelen. Fabregas og Almunia kan nå tirsdagens kamp mot Shaktar, og Vermaelen er 10 dager unna.

 

Ramsey er tilbake i trening, og vil være å se på fotballbanen i løpet av november. van Persie skal også være tilbake i midten av november.

 

Men det er også noen gode nyheter på sakdefronten før lørdagens kamp, da både Bendtner, Walcott og Gibbs er friskmeldt til kampen.

 

Arsenals dårlige resultater den siste tiden har gjort luka opp til Chelsea enda større, og det er ingen tvil om at Arsenal er nødt til å slå Birmingham på lørdag.

 

 

Birmingham

 

Birmingham har fått en brukbar start på sesongen, selv om de siste resultatene har vært intet annet en skuffende. De står nemlig med 2 tap og 1 uavgjort på de siste tre.

 

Birmingham er kjent for å stjele poeng fra de store lagene, og tok poeng mot alle "topp fire"-lagene i fjor. Det skal dog sies at dette stort sett var på hjemmebane.

 

Skadesituasjonen til Birmingham er relativt uproblematisk, da de bare har James McFadden ute med en langtidsskade. Beausejour og Butland er usikre.

 

Nøkkelmannen, Craig Gardner, må stå over kampen pga. suspensjon. Birmingham ligger for øyeblikket på en 16. plass, men er bare 4 poeng bak Arsenal på 4.

 

 

 

Mulig lagoppstilling (Arsenal)

 

 

Arshavin - Chamakh - Nasri

 

Diaby - Song - Wilshere

 

Clichy - Djourou - Squillaci - Eboue

 

Fabianski

 

 

Statistikk

 

 

5 siste innbyrdes kamper

 

27.03.10 Birmingham 1-1 Arsenal

17.10.09 Arsenal 3-1 Birmingham

23.02.08 Birmingham 2-2 Arsenal

12.01.08 Arsenal 1-1 Birmingham

04.02.06 Birmingham 0-2 Arsenal.

 

 

Hjemmelaget sine 3 siste kamper:

 

18.09.10 Sunderland 1-1 (uavgjort)

25.09.10 WBA 2-3 (tap)

03.10.10 Chelsea 2-0 (tap)

 

Plassering på tabellen: 11 poeng og 4. plass

 

 

Bortelaget sine 3 siste kamper:

 

18.09.10 WBA 3-1 (tap)

25.09.10 Wigan 0-0 (uavgjort)

02.10.10 Everton 0-2 (tap)

 

Plassering på tabellen: 7 poeng og 16. plass

 

Kilde for statistikk: Kamptråd VGD

 

 

Min personlige mening:

 

 

Jeg ligger for øyeblikket på et hotellrom i London, og gleder meg som en liten unge til å entre Emirates på lørdag.

 

Har tro på en overbevisende forestilling, selv om jeg ikke tror målprotokollen vil bli overbelastet. Tipper på en 2 - 0 seier til hjemmelaget.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Fin tråd B)

Hleb tilbake til Emirates, spennende ;)

 

Hva med denne lagoppstillingen:

Fabianski

Eboue - Squillaci - Koscielny - Gibbs

Song

Walcott - Nasri - Rosicky

Chamakh - Bendtner

 

Spennende, men den ville nok fort utviklet seg til noe slik:

 

Fabianski

 

Eboue - Squillaci - Koscielny - Gibbs

 

Nasri - Song - Rosicky

 

Bendtner - Chamakh - Walcott

 

Kanskje også litt tidlig å hive innpå Walcott og Gibbs. Bendtner kan gjerne starte, men ikke i lag med Chamakh.

 

EDIT: Mente selvfølgelig Walcott for Nasri på venstrevingen.

Link to comment
Share on other sites

Spennende, men den ville nok fort utviklet seg til noe slik:

 

Fabianski

 

Eboue - Squillaci - Koscielny - Gibbs

 

Nasri - Song - Rosicky

 

Bendtner - Chamakh - Nasri

 

Kanskje også litt tidlig å hive innpå Walcott og Gibbs. Bendtner kan gjerne starte, men ikke i lag med Chamakh.

 

Enig med deg. Dog kan fort Walcott bli kastet inn fra start og Wilshere få seg en hvil mens Diaby/Rosicky, Song og Nasri styrer midtbanen.

 

Forøvrig hvis vi starter med to spisser på topp, så ville jeg gjerne sett Chamakh - Vela, eller Bendtner - Vela. Med to på topp ville Meksikaneren endelig kommet ordentlig til rette, selv om han duganes på kanten i en 4-3-3 også.

Link to comment
Share on other sites

Tror han spillte for U-21

 

Spilte hele U-21-kampen, men det er en uke siden nå så bør være klar til kamp.

Likevel kan det jo hende Wenger roterer litt på laget. Tipper at Denilson kanskje starter siden han ikke har spilt landskamper.

Link to comment
Share on other sites

Sitter ringside i morgen!

 

Håper på:

 

Fabianski

 

Eboue - Squillaci - Kos - Gibbs

 

Wilshere - Song - Denilson

 

Nasri - Bendtner - Arshavin

 

 

Håper duellen mellom Nic og Chamakh gjør at begge to hever seg! Likeså gjelder for internduellen Clichy / Gibbs.

 

Forventer alle mann i angrep og 5-1 seier!

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg har skjønt blir dette litt tidlig for Walcott, og jeg tviler på at Bendtner starter. Chamakh har vært god i midten og jeg vil ikke ha Bendtner på kant. Håper derimot at både Bendtner og Walcott får en halvtime +/-.

Dermed håper jeg på dette laget:

Arshavin - Chamakh - Nasri

Rosicky

Wilshere - Song

Gibbs - Koscielny - Squillaci - Eboue

Fabianski/Almunia??

Link to comment
Share on other sites

Vi har absolutt ikke råd til å avgi poeng i morgen.

Koscielny rapporteres skadet, ifølge diverse Twitter-meldinger som kommer inn nå. Jøss!! 3 tilbake fra skade og 2 nye mann på skadelista er altså status på skadesituasjonen. Blir vel Squillaci og Djourou da, ikke akkurat betryggende og kjedelig at vi ikke får "satt" et stopperpar.

 

Håper på følgende lag i morgen:

 

Fabianski

 

Eboue Djourou Squid Gibbs

 

Song

Nasri Wilshere Diaby Arshavin

 

Chamakh

 

Tips: 2-0 Nasri og Diaby.

Frykter dessverre ny flause og at Chelsea-toget går.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner kan gjerne spille ving i 4-3-3 for min del, er en av de få spillerne vi har som klarer å slå innlegg, og med en som chamakh i boksen så lønner det seg fort, og det betyr også at vi har to hodesterke spisser ved dødballer og ved innlegg fra andre siden..

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener helt klart at Wilshere og AA bør ta vingene i dag. Nå som cesc er ute, så må vi bekle Nasri i hans rolle. Føler ikke at Bendtner skal starte, sannsynlig nokså rusten. Diaby, Nasri og Song på midten. Theo er selvfølgelig et alternativ, men igjen også litt rusten. Bedre å ha Bendtner og Theo på benken, å heller slenge de innpå om det skulle bli helt krise.

 

Var på den kampen forrige sesong, da vant vi 3-1. Har troen på at AA vil gjøre en god kamp i morgen, og har derfor satt han som kaptein på fantasy:)

 

Lykke til boys, endelig PL på tven igjen.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om denne kampen går i reprise senere på kvelden? Eller hvertfall i løpet av natta/morgendagen? Må selv til Eidskog i dag og spille seriefinale så rekker selvfølgelig ikke kampen..

 

 

Kampen går klokken 22.00 i reprise så du kan trygt ha fullt fokus på seriefinalen, lykke til :(

 

Vi har desverre satt oss i den situasjonen at vi må kalle dette en "must-win-match", noe jeg også bestemt mener vi skal gjøre.

 

Fabianski

Eboue-Djorou-Squillaci-Clichy

Diaby-Song-Wilshere

Nasri-Chamakh-Arshavin

 

Håper å se Theo i løpet av kampen, en benk med ham, Rosicky, Bendtner, Denilson og Gibbs forteller at årets stall er meget solid, når vi samtidig kjenner vår skadesituasjon...

 

Come on you reeeeeeeeeeeeds

Link to comment
Share on other sites

Bendtner kan gjerne spille ving i 4-3-3 for min del, er en av de få spillerne vi har som klarer å slå innlegg, og med en som chamakh i boksen så lønner det seg fort, og det betyr også at vi har to hodesterke spisser ved dødballer og ved innlegg fra andre siden..

 

Bendtner kan spille ving i 4-3-3 på to betingelser:

1. At Wenger mener han er i god nok fysisk form til å starte, noe jeg i alle fall har fått innrtykk av er tilfelle.

2. Hvis vi skal ha Bendner på kant burde vi spille en litt skjev 4-3-3 og spille venstrevridd. Da vil jeg helst se Rosicky på venstrekanten på grunn av hans god innleggsfot. Når det kommer innlegg fra venstre må altså Bendtner trekke inn fra sin høyre kantposisjon. Hvis vi skal spille sånn må vi også ha en offensivt god venstreback, altså Gibbs.

Vet selvfølgelig at vi kommer til å prøve å lirke oss gjennom midten, men jeg forestiller meg at Birmingham kommer til å legge seg lavt og da blir det ofte bedre rom på kantene. Laget blir vel sånn, hvis vi skal følge den modellen jeg snakker om her:

Rosicky --- Chamakh - Bendtner

Nasri

Song - Wilshere

Gibbs - Squillaci - Djorou - Eboue

Fabianski

 

Koscielny er selvfølgelig også skadet...

Link to comment
Share on other sites

Effektiviteten må opp i andreomg, ellers eier vi kampen som vanlig men hva i helvete er det som feiler kommentatorene????

Hard-core utd-supportere???

 

Tja, både og. I situasjonen hvor Chamakh får en albue presterer han ene faktisk å si at det er en ren duell ^^

 

Når det gjelder straffesituasjonen er det nok desverre en filming, og det liker jeg VELDIG dårlig! :(

Link to comment
Share on other sites

Dette begynner å bli latterlig. Dommeren har jo mistet kontrollen her, ellers så vil jeg si at det er MEGET FLAUT av Chamack, legger seg som ei to dollar hore der. Flaut at vi må ha sånnt for å score mål. Nasri burde vært utvist. Og vi spiller crap.

 

Men ting kan selvsagt snu i andre omgang, men tviler på det. Er alt for mange middelmådige spillere i rødt idag...

Link to comment
Share on other sites

Ikke godt nok etter første. Straffen er feil, men vi fikk vel en straffe imot for 2-3 sesonger siden borte mot Birmingham da Eduardo knakk foten og vi tapte serien så 1-1 i feilaktige straffer, men så er det denne Chamakh ser utrolig ukomfortabel med ballen i beina alene med keeper velger absolutt alltid det vanskeligste. Burde scoret i nærmeste når han samerbeidet fint med Wilshere, men prøver selvfølgelig å sette den i lengste hvor Foster og tre andre Birmingham spillere er. Burde ledet til pause håper virkelig også at Chamakh lærer seg å score med foten.

Link to comment
Share on other sites

Tja, både og. I situasjonen hvor Chamakh får en albue presterer han ene faktisk å si at det er en ren duell ^^

 

Når det gjelder straffesituasjonen er det nok desverre en filming, og det liker jeg VELDIG dårlig! :(

 

 

Bham-spilleren takler hemningsløst og da får han som fortjent, straffespark.

Og det liker jeg VELDIG godt.

Hva med annuleringen???

Var det 6 cm offside?

Link to comment
Share on other sites

Effektiviteten må opp i andreomg, ellers eier vi kampen som vanlig men hva i helvete er det som feiler kommentatorene????

Hard-core utd-supportere???

Vet ikke hvor du ser kampen, men jeg ser på Setanta via stream (amerikanske versjonen av Setanta, som leier inn briter med såkalt "peiling"). Denne gangen er det en eller annen Palmer og Trevor Francis (over 300 kamper for Birmingham!) som kommenterer... Helt forferdelig å høre på, det er HELT OPPLAGT at de ikke vil at Arsenal skal vinne, de kunne i hvert fall PRØVD å være nøytrale. Latterlig.

 

COME ON ARSENAL and shut the f*ckers up!

Link to comment
Share on other sites

Effektiviteten må opp i andreomg, ellers eier vi kampen som vanlig men hva i helvete er det som feiler kommentatorene????

Hard-core utd-supportere???

 

Kommentatorene går meg noe så jævlig på nervene, for noen jævlig partiske drittsekker. Straffa til Chamakh er klar nok og når har får en albue i trynet av Ridgewell så sitter dem å håner han. Personlig syns jeg Squillaci fikk scoringen sin feilaktig avblåst for offside også.

 

Djourou viser i denne omgangen akkurat hvorfor han aldri blir noen stor stopper, han gjør en eller annen stygg feil hver eneste gang jeg ser han spille og det er ikke akseptabelt av en stopper.

 

Vi viser helt klart mye bra fotball og veldig mange av våre gutter ser veldig friske ut. Det er en fryd å se Diaby drible vekk alle mann med en arrogant letthet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...