Jump to content

2010.10.16 Birmingham H


ernsti14

Recommended Posts

tar det siste først. cha skal ha et klart frispark, da stopperen går inn med albuen i hodet på han. de engelseke kommentatorene synes det er helt greit. forpulte idoter! så går vi noen minutter tilbake. cha ser at han muligens vil bli taklet. begynner så å kaste seg ned, og får en liten berøring på foten like før han treffer bakken. idiot! møkkalag som birmingham skal slås uten at man trenger å filme seg til straffespark.

 

song er direkte elendig. wilshere viser seg som en bedre spiller nok en gang. diaby har fantastisk teknikk, men er uansett ingen fotballspiller. så lenge fotball er en lagsport, kommer han ikke til å bli min favoritt. rett og slett helt umulig for han å gjøre det taktisk rette.

 

når det gjelder forsvaret, klarer de seg vel ok, bortsett fra djorou. nekter å tro at nordtveit er så dårlig, at han ikke skal kunne sende djorou på tribunen. jeg hadde stor tro på han tidligere, men den er nå borte. ser stort sett alltid på ball. dårlig spilleforståelse. treg i oppfattelsen. ikke spesielt rask, og mangler styrke og timing.

 

håper å få se rosicky og walcott i 2. omg. aller helst for diaby og song, men det kommer nok ikke til å skje. selv om jeg er overbevist om at wilshere ville løst dm oppgaven mye bedre enn det song har klart så langt denne sesongen. song er så langt sesongens absolutt største skuffelse. savner virkelig spillere som er i stand til å gjøre det enkelt når de nærmer seg motstandernes sekstenmeter. er clichy tidenes dårligste avslutter! håper og tror at 2. omg gir andre minner enn denne begredelige omgangen. regner med 2 eller 3 arsenalmål i 2. omgang, så da må vi bare håpe at djorou spiller fryktelig mye bedre enn i 1.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Vet ikke hvor du ser kampen, men jeg ser på Setanta via stream (amerikanske versjonen av Setanta, som leier inn briter med såkalt "peiling"). Denne gangen er det en eller annen Palmer og Trevor Francis (over 300 kamper for Birmingham!) som kommenterer... Helt forferdelig å høre på, det er HELT OPPLAGT at de ikke vil at Arsenal skal vinne, de kunne i hvert fall PRØVD å være nøytrale. Latterlig.

 

COME ON ARSENAL and shut the f*ckers up!

Ser samme stream og det er ille aa hoere paa disse karene.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor du ser kampen, men jeg ser på Setanta via stream (amerikanske versjonen av Setanta, som leier inn briter med såkalt "peiling"). Denne gangen er det en eller annen Palmer og Trevor Francis (over 300 kamper for Birmingham!) som kommenterer... Helt forferdelig å høre på, det er HELT OPPLAGT at de ikke vil at Arsenal skal vinne, de kunne i hvert fall PRØVD å være nøytrale. Latterlig.

 

COME ON ARSENAL and shut the f*ckers up!

 

 

Jeg ser på denne helvetes TV2PL-kanalen og man skulle tro at disse gutta har adskillig flere kamper for bortelaget...

Lett å bli påvirket av disse kommentatorene tydeligvis som er skråsikre på at det var filming på straffesparket, etter min mening er det LAAANGT fra så skråsikkert, spudz-supporterne i studio kaster seg selvfølgelig på samme bølgen.

Bham-spilleren takler hodeløst og Chamakh faller riktignok lett, slike straffer som vi ukentlig ser manu og chelsky få m.a.o.

Jeg takker og bukker for at vi også kan få slike straffer, absolutt ingen hadde hevet øyebrynet hvis Squillacis mål hadde blitt dømt korrekt forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Bham-spilleren takler hemningsløst og da får han som fortjent, straffespark.

Og det liker jeg VELDIG godt.

Hva med annuleringen???.

Var det 6 cm offside?

 

 

Det er jo latterlig å si. Når det er filming så er det ikke straffe! Chamack ser hva som er iferd med å skje og legger seg før og i det hele tatt om det er kontakt. Er FLAUT med sånnt, synes jeg har sett sånne tedenser hos Chamack før også, han kaster seg noe vannvittig.

 

Om det er offside eller ikke skal jeg ikke si, men utfra bildene så ser den hårfin riktig ut, og er det 6 cm offside, så er det offside.

 

Åssen du kan si at vi eier kampen er for meg uforstålig, Bham hadde en utrolig feit sjangse til å gjøre 2-0 også, etter nok en håpløs inngripen av Clichy. Nå er det på tide med Gibbs som førstevalg.

 

Ellers er det bekymringsverdig at vi ikke greier å holde nullen noen gang. Selv om målet idag ikke er keepertabbe så er det alikevel en tankevekker. Noen gullkandidat er vi ikke, men kan jo håpe på topp4.

 

 

MEN det var ett flott mål, det skal han ha, nå "nullet" han ut skuespillet.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo latterlig å si. Når det er filming så er det ikke straffe! Chamack ser hva som er iferd med å skje og legger seg før og i det hele tatt om det er kontakt. Er FLAUT med sånnt, synes jeg har sett sånne tedenser hos Chamack før også, han kaster seg noe vannvittig.

 

Om det er offside eller ikke skal jeg ikke si, men utfra bildene så ser den hårfin riktig ut, og er det 6 cm offside, så er det offside.

 

Åssen du kan si at vi eier kampen er for meg uforstålig, Bham hadde en utrolig feit sjangse til å gjøre 2-0 også, etter nok en håpløs inngripen av Clichy. Nå er det på tide med Gibbs som førstevalg.

 

Ellers er det bekymringsverdig at vi ikke greier å holde nullen noen gang. Selv om målet idag ikke er keepertabbe så er det alikevel en tankevekker. Noen gullkandidat er vi ikke, men kan jo håpe på topp4.

 

Sikker på at du ser Arsenal-Bham??

Link to comment
Share on other sites

Det er jo latterlig å si. Når det er filming så er det ikke straffe! Chamack ser hva som er iferd med å skje og legger seg før og i det hele tatt om det er kontakt. Er FLAUT med sånnt, synes jeg har sett sånne tedenser hos Chamack før også, han kaster seg noe vannvittig.

 

Om det er offside eller ikke skal jeg ikke si, men utfra bildene så ser den hårfin riktig ut, og er det 6 cm offside, så er det offside.

 

Åssen du kan si at vi eier kampen er for meg uforstålig, Bham hadde en utrolig feit sjangse til å gjøre 2-0 også, etter nok en håpløs inngripen av Clichy. Nå er det på tide med Gibbs som førstevalg.

 

Ellers er det bekymringsverdig at vi ikke greier å holde nullen noen gang. Selv om målet idag ikke er keepertabbe så er det alikevel en tankevekker. Noen gullkandidat er vi ikke, men kan jo håpe på topp4.

MEN det var ett flott mål, det skal han ha, nå "nullet" han ut skuespillet.

 

 

Dette er en latterlig kommentar, nullet ut skuespillet???

Hvis du mener at det var skuespill går vel ikke det an å nulle ut???

Chamakh unngår å havne på skadelisten ved å unngå den hodeløse taklingen inne i feltet, du får selv avgjøre hvor latterlig det er :angry:

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig å se Bendtner tilbake, en spiller jeg har store forventinger til.

 

Skal slite med å ta plassen fra Chamakh tror jeg, men han er en veldig målfarlig spiller Bendtner! Så det også i dag at han var bare en liten tå unna å score på sin første touch.

Link to comment
Share on other sites

Tre spillere var outstanding i dag: Lukasz Fabianski, Abou Diaby og Jack Wilshere(utenom det røde)

Lukasz viste seg fra en veldig trygg side tok det han kunne ta.

Diaby var rett og slett awesome i dag kanskje litt ubesluttsom til tider.

Jack Wilshere er et teknisk vidunder ser ut som det er umulig å ta ballen fra gutten er også utrolig smart som oftest da mener jeg utenom den forferdelige taklingen på Zigic.

Rosicky bør også starte de neste kampene. Han bringer en trygghet og offensiv styrke til laget som bare må utnyttes.

Link to comment
Share on other sites

meget god kamp av wilshere. stygg takling som selvsagt kvalifiserer til det røde. ellers er han arsenals klart beste og den som skaper mest. diaby syns jeg bare er en tulling. fantastisk teknikk, og evner til å gjøre det fantastiske. men i 99% av tilfellene ender det med at motstanderne får ballen der arsenal burde avsluttet. godt å se rosicky på banen. få eller ingen er vel mer direkte enn han. prøver stort sett alltid å komme til sjanser, eller skape sjanser for andre. bør være klart førstevalg forran arshavin og diaby. wilshere er per dags dato en mye bedre dm enn song. vinner mange fler dueller og taklinger enn fjorårets overraskelse.

 

godt med seier, men laget mangler evner til å avgjøre kampen. de må bli mye mer ivrige på å få drepe spenningen i kampen. heldigvis har ikke wenger lengre senderos å slenge inn på slutten. det vil trolig betydd 2-2 i sluttminuttene :angry:

Link to comment
Share on other sites

Tre spillere var outstanding i dag: Lukasz Fabianski, Abou Diaby og Jack Wilshere(utenom det røde)

Lukasz viste seg fra en veldig trygg side tok det han kunne ta.

Diaby var rett og slett awesome i dag kanskje litt ubesluttsom til tider.

Jack Wilshere er et teknisk vidunder ser ut som det er umulig å ta ballen fra gutten er også utrolig smart som oftest da mener jeg utenom den forferdelige taklingen på Zigic.

Rosicky bør også starte de neste kampene. Han bringer en trygghet og offensiv styrke til laget som bare må utnyttes.

 

Rosicky må starte over Arshavin nå. Russern scorer et mål i ny og ne, men har ikke det samme drivet som gjorde han elsket i sin første sesong. Rosicky skaper mer og jobber langt hardere enn hva Arshavin gjør og fortjener definitivt mer spilletid.

 

Er forresten enig i hva du sier om Fabianski, Diaby og Wilshere, men syntes også at Song og Nasri fortjener å nevnes.

Link to comment
Share on other sites

Til tross for tre poeng og en dominanse av banespillet, så er jeg skuffet etter kampen.

 

Annuleringen av Sqil sitt mål var riktig, offside er offside, selv om det bare en noen få centimeter. Straffen var ekstremt billig, men jeg er av den "filosofiske" oppfatningen av at slike hendelser utjevner seg over tid. "Lose a few, win a few", urettferdig i denne kamper er det jo selvsagt men ikke noe jeg henger meg opp i.

 

Forsvaret i dag, var rimelig greit. Dårlig arbeid på Birminghams mål, men egentlig lite å henge fingrene i for dei bak. Fabianski spilte seg ikke ut, og står neste kamp også.

 

Utvisningen av Wilshere er soleklar, og jeg håper virkelig at Wenger ikke prøver å bortforklare denne situasjonen.

 

Så til det som virkelig skuffer meg, det offensive spillet. Det er til tider vakkert (mangler superlativer) men samtidig så ufattelig hjelpeløst når laget kommer til sekstenmeteren. Det er en total beslutningsvegring når det kommer til den siste touch. Og denne kampen er ett utstillingsvindu for bakdelen med Arsenals "vakre" spill, der det kan virke som estetikken er viktigere enn effektiviteten.

 

Man of the Match. Vil egentlig ikke kåre noen, Wilshere var min førstekandidat fulgt av Diaby men til slutt så føler jeg ikke at noen av dei fortjener denne tittelen.

Taklingen til Wilshere var etter min mening så unødvendig og stygg at han blir støket fra en relativ klar førsteplass i kåringen. Diaby var fantastisk i store deler av kampen, frem til sekstenmeteren, men der er han en soleklar eksponent av angrepets beslutningsvegring og fortjener egentlig ikke tittelen han heller.

 

Vi har egentlig mannskap til å komme langt, men vi mangler mye på effektiviteten. Så mitt ønske er noe (bare en liten anelse) mindre finspill, og litt mer avslutninger på mål.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 16 2010, 06:06 PM) 208025[/snapback]

Rosicky må starte over Arshavin nå. Russern scorer et mål i ny og ne, men har ikke det samme drivet som gjorde han elsket i sin første sesong. Rosicky skaper mer og jobber langt hardere enn hva Arshavin gjør og fortjener definitivt mer spilletid.

 

Er forresten enig i hva du sier om Fabianski, Diaby og Wilshere, men syntes også at Song og Nasri fortjener å nevnes.

 

 

Hva med Walcott, sesongens beste spiller så lenge han var med??

Rosicky pleier alltid å ha gode innhopp, ikke alltid like solid når han starter...Wilshere blir bare bedre og bedre men får et korrekt rødt kort, Diaby er helt enorm, fysikk som en okse og en vanvittig teknikk, holder på å bli en av våre viktigste spillere, når han blir mere besluttsom den siste tredjedelen av banen snakker vi verdensklasse.

Nå kommer Fabregas også tilbake :angry:

Bendtner må finne seg i benken fremover, Chamakh langt bedre foreløpig og avgjør kampen for oss i dag.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere banens beste etter min mening, taklingen hans er helt på trynet, fortjent rødt kort, men han viser idag at han er playmaker, tekniker og løpegutt! Unge boks til boks spilleren vår, kommer nok til å gå forbi Gerrard på landslaget i den posisjonen snart. Når han kom hjem fra Bolton tenkte jeg at det aldri kom til å bli noe av han, at han ikke var så ekstrem for alderen mer, idag viser han at han er det! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jaja, ingen stor kamp, men tre ytterst viktige poeng. Vi spiller ingen fantastisk kamp, men vi tar tre poeng og det er det viktigste. Pasningsspillet er som vanlig godt og lekent, men det blir for mye på tvers og alt for omstendelig. Selv om vi har masse ballinnehav kommer vi jo ikke til skudd fordi vi skal spille oss inn til fem meter før vi skyter.

Jeg mener Wenger gjorde en feilvurdering ved laguttaket i dag. Diaby har rett og slett ikke fotballhjernen til å spille i den offensiv midtbanerollen. Han har definitivt teknikken og drivet med ballen, men makan til ubesluttsomhet har jeg aldri sett. Synes Nasri burde fått sjansen i midten. Han er kreativ med ball og har et bedre skuddbein enn det Diaby har. Rosicky kunne spilt på kanten, han gir oss en trygghet offensivt som er god å ha i et ungt lag. Han gjør det enkelt når det kreves og det spektakulære når det er rom for det.

Bakover så det greit ut i dag, Squillaci og Djorou så trygge ut, men de slet voldsomt mot enorme Zigic i lufta. Det tror jeg forresten de fleste andre midtstoppere i PL hadde gjort også... Clichy og Eboue hadde lite å jobbe med bakover da Birmingham spilte mye gjennom midten. Wilshere var veldig på alerten defensivt og Song hadde noen herlige taklinger.

Fabianski var også trygg i dag. Han var ute i feltet i de riktige situasjonene og løste også andre situasjoner godt. Men jeg er ikke i tvil om at Wilshere fortjener BB i dag. Veldig på pletten defensivt og offensivt har han et utrolig blikk for spillet, et voldsomt driv med ballen og alltid kontroll på hvor han har medspillere. Det røde korte er det ikke vits i å diskutere en gang. Han viser knottene, han kommer for sent og han kommer inn altfor fort. Håper bare Mr. Wenger ser det samme, ellers kommer vi til å få et helsikes mediamas den neste uka.

Banens dårligste går uten tvil til Arshavin. Virker totalt uinteressert i hva som foregår på banen. Ofte feilplassert defensivt og offensivt var han anonym. Prøvde seg med noen håpløse, umotiverte hælspark som ikke var i nærheten av å treffe noen i rød trøye. Han bør settes på benken når både Walcott og Cesc er tilbake.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng var viktig, men er bekymret for at laget ikke er godt nok. Nå må vi også klare oss uten Wilshere etter at han foretok den stygge og totalt idiotiske taklingen sin. Nesten like trist var det å se Chamakh filme seg til straffe. Meget skuffende. Dagens tredje store skuffelse var Arshavin som løp lite, bidro med null og niks og slo feilpasninger 9/10 ganger.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, 3 svært viktige poeng i dag, men jeg er ikke spesielt imponert over det vi presterer.

 

Vi har en del angrep i løpet av kampen, men fyttirakker'n så ubesluttsomt det blir til tider og etterhvert veldig forutsigbart mot forsvarsmuren til B'ham.

Det blir fryktelig mye trilling rundt 16 meter og kontringsmulighetene vi får forsvinner ut i lufta når spesielt Diaby ikke vet hva han skal gjøre når han nærmer seg mål. Fantastisk driv og teknikk på han, men han med flere gjør feil valg rundt 16-25 meter.

Det er også lov å skyte mer!

Ikke overraskende taper vi en hodeduell på baklengsmålet, men flere enn oss kommer nok til å slite med Zigic. Chamahk faller tidlig og veldig lett på straffesituasjonen, men det er bittelitt kontakt der og dommer'n velger å blåse.

Minner meg litt om Rooney mot oss i fjor, men desto mindre kontakt i denne situasjonen.

Det er ikke bra at Chamahks stadige filmetendenser stadig blir mer synlig, men han vil nok bli mer avslørt utover sesongen. Men dette visste vi jo om han før vi kjøpte han også. Filming eller ei...han kommer i rette posisjoner og skaffer oss straffespark i det minste.

 

Wilshere vår beste i dag, men synd han kløner det til på overtid med rødt kort. Ville vel ha en pause kanskje?

Nå begynner det å bli mye kort på oss og vi ligger å vaser nesten nederst på fair play-tabellen. Men må samtidig få lov til å si at dommerne har vært svært inkonsekvente i årets sesong og man vet snart ikke hva som gir kort eller ikke.

 

Forstår egentlig at Wenger sparer Walcott. Var en del knokkeltaklinger utpå der i dag og bedre å spare han til tirsdag.

 

Vi vinner på en middels dag og vil ikke si vi er "friskmeldt" før et eventuelt poeng eller tre mot Man. City. Det er ting å jobbe med, men håper Fabregas gjeninntreden i laget får gjort noe noe med oppfinnsomheten offensivt og kanskje også Arshavin våkner igjen. Han virker fryktelig utafor for tiden..

Link to comment
Share on other sites

Dette er en latterlig kommentar, nullet ut skuespillet???

Hvis du mener at det var skuespill går vel ikke det an å nulle ut???

Chamakh unngår å havne på skadelisten ved å unngå den hodeløse taklingen inne i feltet, du får selv avgjøre hvor latterlig det er :angry:

 

 

Hvis du ikke skjønner ironi så beklager jeg. Mener det er like håpløst at han la seg der uavhengig av at han scora. Jeg synes filming er noe av det mest usportslige som er. Og i min bok var det Chamackh gjorde idag på niva med eduardo mot celtic og Pires for noen sesonger siden(Husker ikke motstander, men tror det var bolton). Målet var bra det, dog noe heldig.

 

Du har tydeligvis de sterkeste Arsenal brillene jeg har møtt, for å bruke det å unngå skade ved å legge seg over ett bein på en spiller som liggende prøver å dulte vekk ballen blir for meg den tynneste unnskyldningen jeg har hørt. Han kunne nådd ballen og kanskje fått ett "ærlig" mål.

 

Men nok om det, du synes det er straffe, fair enough, jeg mener det er en soleklar filming og har en flau smak i munnen.

Link to comment
Share on other sites

Hjertet mitt har slett ikke godt av slike avslutninger på kamper som vi hadde i dag, tror nok pulsen nærmet seg max under overtiden, men fy faen hvor godt det er å dra inn tre poeng i en slik "must-win-match".

Vi burde selvfølgelig avgjort denne kampen mye tidligere og med langt større siffer, vi eide jo kampen fra start til mål, sjelden å se så klar forskjell på lagene i PL som i dag.

Vi var imidlertid preget av den dårlige flyten i de siste kampene og det kom klart til uttrykk når vi nærmet oss 16-meteren til bham, vi manglet den nødvendige besluttsomheten og effektiviteten som kreves for å avgjøre kampen på et tidligere tidspunkt, til tross for dette vant vi avslutnings-statistikken 14-5 og jeg tror denne kampen vil bidra til at ballen vil begynne å trille vår vei igjen, flyt og medgang er som kjent det avgjørende til syvende og sist i fotball.

Nå ser vi at det gikk som ventet med både chelsky og manu, begge mistet to poeng og dermed er vi, også som ventet, absolutt med i kampen om gullet igjen, ingen av de to imponerer noe videre.

Neste helg spiller vi nok sesongens vanskeligste kamp mot vår største utfordrer til mesterskapet, city.

Jeg ser flere av dere fordømmer "filmingen" til Chamakh, og jeg hverken forlanger eller forventer at alle skal se denne situasjonen på samme måte som meg.

Jeg er imidlertid veldig lykkelig og fornøyd med at Chamakh unngikk den stygge taklingen på den måten han gjorde og samtidig skaffet oss den straffen som sannsynligvis vant oss poengene, resultatet av å gå inn i situasjonen ville høyst sannsynlig ført til en ny mann på skadelisten og et soleklart straffespark.

Jeg kan ikke huske at en nyinnkjøpt spiller har hatt så stor innflytelse på vårt lag og resultater som vår marokkanske venn har hatt allerede fra sesongstart av, SUPER-KLASSE!!!!!!!

Diaby preger kampen i stor grad, vanvittig fysikk, fart og en utrolig teknikk som Wenger garantert kommer til å utvikle til en verdensklasse-spiller når han etterhvert skaffer seg den nødvendige besluttsomheten på den siste tredjedelen av banen.

Wilshere fortsetter utviklingen og er allerede en bedre spiller enn Gerrard etter min mening, når han spiller på Arsenal bør han selvfølgelig også spille fast på England.

Et soleklart rødt kort som skyldes at han mistet hodet på slutten av kampen og at vi ikke gjør tingene enkelt nok bakerst i laget når kampen går mot slutten og vi leder kun 2-1, da blir nok han borte i tre kamper.

Kan nok imidlertid hende Fabregas kan gjøre en nogenlunde grei jobb i hans fravær :angry:

Fabianski fortsetter storspillet, trygg på streken og god i feltet, jeg mener han har vist såpass at han bør være vår førstekeeper fremover.

Forsvaret gjorde en god jobb defensivt i dag, vanskelig å gjøre noe med headingen til Zigic, tror nok mange kommer til å slite med den flaggstangen der fremover, men det var vel den eneste avslutningen bham hadde inntil da.

I andre omg var de aldri i nærheten av noe, klasseforskjell m.a.o.

Vi er godt i rute mot seriemesterskapet B)

Link to comment
Share on other sites

Må bare få sagt det, før filmingen til Chamakh så jeg ingen vei gjennom der, vi hadde aldri klart tre poeng idag uten den, så er glad for seieren, men den har en sterk bismak, bra med U på rivalene nå!

 

Enig! Gerrard hadde gjort det samme, og ingen hadde reagert på det heller.

Link to comment
Share on other sites

Du missa poenget mitt litt tror jeg, men TV2 og pressen generelt viser igjen at for Arsenal spillere er det ikke akseptabelt å filme, husker Eduardo fra i fjor høst, blir samme greia i år og sikkert.. Jeg er villig til å vedde på at det blir minst to straffespark i de to øverste ligaene i England hver runde pga feil dommeravgjørelser, hvorfor er det verre når det skjer for oss enn for Liverpool eller United? Men som sagt, jeg er ikke glad for at laget mitt må jukse for å komme gjennom..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...