Jump to content

2010.09.25 West Bromwich Albion H


Fabulous

Recommended Posts

Arsenal-West Bromwich

Emirates Stadium

25.09.2010, 16:00

TV 2 Premier League 3

TV 2 Sumo

 

Form:

The Gunners: UVVV(V)U

The Baggies: TV(V)TUV

* Andre resultater enn Premier League i parentes.

 

Betting:

Norsk Tipping: -

NordicBet: H: 1.21 U: 6.00 B: 12.50

Unibet: H: 1.20 U: 6.00 B: 14.00

 

West Bromwich er en klubb som har vært opp og ned de siste årene, nå med ett års hvile i Championship. Forrige gang de var oppe var det Tony Mowbray som var trener, han hadde enorm tro på at det var mulig å holde seg ved å spille fin fotball. Noe han gjenomførte igjennom hele sesongen, det gikk desverre ikke spesielt bra. Nå er det tidligere Chelsea back Roberto Di Matteo som er trener, og han har lagt opp en litt annen linje. Han har kvittet seg med endel lette midtbanespillere deriblandt Borja Valero og Robert Koren. Inn har tyngre og langt mer fysiske spillere som Somen Tchoy og Paul Scharner kommet inn, noe som kan ha vært et veldig godt trekk for West Bromwich. De har absolutt sparket fra seg hittil i sesongen, og det blir spennende å se om de vil klare å holde seg i Premier League denne gangen.

 

Forrige gang de klarte å holde seg i Premier League var i 2004/2005, den gang ledet av Bryan Robson tidligere United spiller. De gjorde da som første lag den bragden å ligge sist i Premier League ved jul, og reddet seg i siste serierunde. Alle resultatene gikk veien i siste serierunde, noe som førte til at de klarte å beholde plassen. Men, de gikk ned året etter.

 

De har vunnet FA Cupen 5 ganger, seinest i 1968, så det er lenge siden West Bromwich har vært en klubb som virkelig har prestert på øverste nivå. De har ett ligagull og det vant de så langt tilbake som i 1919-1920, så det er ingen tvil om at de har en lang historie, men det er absolutt ikke bare vært medgang opp igjennom tidene.

 

Skader:

Det er mye skader i Arsenals stall om dagen. Fabregas, Diaby, Bendtner og Vermaelen er usikre til kampen mot West Bromwich, samtidig som Walcott, Van Persie og Ramsey definitivt er ute til kampen. Så vi har mye skader, hvem som blir klare og ikke er litt usikkert enda, noe som blir endel av spenninga fram imot denne kampen. Diaby og Vermaelen er usikre, men Arsenal.com skriver at det er mulig at de returnerer denne kampen, om de starter er nok ikke sikkert, for det er mulig at Wenger ønsker å risikere minst mulig.

 

West Bromwich har ikke spesielt mye skader, Marek Chech, Joe Mattock og Ishmael Miller er usikre til kampen. Chech og Miller er to spillere som er relativt gode. Mattock har jeg ikke noen erfaring med selv. Miller har en stor fysisk tilstedeværelse men jeg tror ikke at det er noe forskjell for West Brom om han starter eller ikke.

 

Styrker og svakheter:

Hittil har West Brom hatt meget sprikende resultater, de tapte klart for Chelsea, og slo Sunderland i serierunden etter. Deretter tapte de meget knepent imot Liverpool, de spilte gjevnt med dem hele kampen og viste enorm vilje til å prestere. Deretter spilte de uavgjort mot Tottenham hjemme, og fulgte opp med en seier over Birmingham i den forrige serierunde. Så de har absolutt ikke vært noen kasteball hittil i sesongen, de har hentet endel spillere med kvaliteter som ikke var med imot Chelsea. Deriblandt Tchoy som har mye fysikk, sammen med tidligere Wigan og Brann spiller Paul Sharner så er det spillere som kan være harde imot våre midtbanespillere.

 

På topp har de spesielt en spiller vi må passe oss for, Odemwingie. En mann som har puttet 2 mål på sine 4 kamper, noe som er sterkt til å spille for en klubb som West Bromwich. Så han kan være en trussel imot oss, selv om jeg tror det forsvaret viste imot Bent, Welbeck og denne egypteren er sterkt nok til å tukte West Brom.

 

Vårt eget lag må opp igjen fra det vi presterte imot Sunderland, vi må få langt mer ballpossession enn vi hadde i den kampen. Det handler om å få spillet til å flyte, om vi da får det til som vi har gjort i omtrent alle kampene sett bort ifra kampen mot Sunderland så skal dette bli relativt lett match hjemme på Emirates. Jeg kan ikke ser noen punkter hvor West Brom er bedre enn oss, derfor er vi soleklare favoritter.

 

 

 

UP THE GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Prøver meg på en startoppstilling:

 

Almunia

Sagna - Squillaci - Koscielny - Clichy

Denilson - Song - Wilshere

Nasri - Chamakh - Arshavin

 

Dog er det spørs om ikke Denilson og/eller Wilshere blir hvilt etter kampen i går kveld. Spesielt Wilshere har jo spilt veldig mye. Er spent angående nytt om skadene til Diaby og Vermaelen. Koscielny kan vel også trenge et lite avbrekk snart. Tror vi vinner det her. Selv med scoring i mot på overtid på lørdag, er laget inne i flytsonen og hjemme på Emirates bør West Brom være i stand til å by på få problemer.

Link to comment
Share on other sites

Delvis enig med laget til Hulken. Dog kunne jeg gjerne sett Vela for enten Rosicky eller Arshavin.

Evt Denilson inn for Eboue eller Nasri.

 

Vela fordi han i de to foregående kampene(med unntak av C-Cupen som enslig spiss) virket veldig frisk, og i 4-3-3 fungerer han bedre i en vingrolle.

 

Denilson fordi han trenger matchtrening, og dette er en fin kamp for det.

 

Rosicky fortjener forresten å spille, så Arshavin på benken. Trenger en hundre prosent fit russer til CL og Chelskij.

 

Almunia

Sagna-Djourou-Squillaci-Clichy

Denilson-Song-Nasri

Vela-Chamakh-Rosicky

 

Benk: Mannone, Eboue, Kos, Wilshere, Arshavin, JET, Lansbury

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært meget spennende å se Vela fra start. Jeg vil heller se Nasri på vingen, ved siden av Chamakh. Ikke fordi han vil gjøre det dårlig i Fabregas-rollen, men fordi jeg mener Rosicky vil gjøre den bedre. Han var enorm mot Blackpool da han fikk slå nydelige pasninger i lengderetningen. Jeg håper dermed dette laget entrer banen mot WBA:

 

Almunia

 

Sagna-Squillaci-Koscielny-Clichy

 

Denilson-Song-Rosicky

 

Vela-Chamakh-Nasri

 

 

Dette begrunner jeg med følgende:

 

Almunia har gjort jobben så langt i sesongen. Fabianski bevisste atter en gang at han ikke er god nok i midtuka.

Sagna fremfor Eboue av den enkle grunn at Eboue var med på å filleriste tottene i midtuka. Vi trenger å rotere på spillerne, når de er så skadeutsatte som de faktisk er.

Clichy er det eneste alternativet på venstreback i helgen, da Gibbs humpet av White Hart Lane med en liten skade. En kampklar Gibbs ville fått plass i min 11'er.

Stopperparet har gjort sine saker svært bra, tiltross for liten tid til å tilpasse seg hverandre og PL. Begge har overbevist meg om at de fortjener å starte helgens kamp. Spesielt Koscielny viser meget spennende takter. Så lenge det er tvil rundt Vermaelens skadesituasjon, bør disse to starte.

 

I denne kampen har jeg et ønske om at unge Wilshere skal få hvile. Han går inn i hver eneste duell med dødsforakt, og de tynne bena hans har muligens behov for pleie og hvile. Inn for han kommer Denilson. Dette er hans sjanse til å overbevise Wenger om at han bør være en del av fremtidsplanene, og at han kan gi Rosicky, Diaby og Wilshere kamp om plassen ved siden av Fab og Song. Song er selvskreven, og Rosicky har jeg allerede argumentert for.

 

Chamakh bør spille midtspiss, ingen tvil om det! Mannen er sterk som en okse på steroider, har en finslepen teknikk og deltar aktivt i oppbyggingen av vårt angrepsspill. Rett og slett et uromoment.

I denne kampen bør han ha med seg hurtigtogene og teknikerne Vela og Nasri. Vela har fortjent den plassen etter et par gode innhopp. Nasri er selvskreven.

 

Med dette laget tror jeg vi skal klare og valse over WBA, med en meget komfortabel seier. Tipper på 5-0, Velax2, Chamakh, Rosicky og Koscielny på corner.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!

Link to comment
Share on other sites

Har vel til dags dato enda ikke klart å gjette riktig lag en eneste gang, men gjør et nytt forsøk:

 

Almunia

 

Sagna Squil Kosc Clichy

 

Denilson Song Roscisky

 

Nasri Chamakh Arshavin

 

Tror det både er nok fart, teknikk, offensive og defensive krefter i denne oppstillingen til å håndtere WBA. Med et godt resultat i City-Chelsea vil denne kampen bli uhyre viktig med tanke på hva som venter i neste runde. Vi kan rett og slett ikke avgi poeng i denne kampen etter den ulykkelige slutten mot Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/d...t-brom-comeback

 

Det er jo nesten kvalmt å lese en så lang skade artikkel..

 

Ja, merker jeg akkurat fikk sure oppstøt etter å ha lest den hasardiøse artikkelen. Gir meg grå stær, koldbrann, hepatitt A og B samt en smule osteoporose bare jeg tenker på Chelsea-kampen.

Link to comment
Share on other sites

Første gangen på flere år jeg dropper en Arsenal-kamp for å dra på hytta. Dette ser jeg på som en så sikkert trepoenger at jeg tar meg friheten til å dra på hytten.

 

Forlanger tre poeng her, og jeg vet jeg får det.

Ikke jinx kampen nå!

Link to comment
Share on other sites

Første gangen på flere år jeg dropper en Arsenal-kamp for å dra på hytta. Dette ser jeg på som en så sikkert trepoenger at jeg tar meg friheten til å dra på hytten.

 

Forlanger tre poeng her, og jeg vet jeg får det.

 

Ikke en gooner verdig. Du rykker dermed ned i B-gruppen blandt supportere og er nå på lag med hustruer som er glad når Arsenal vinner for husfredens skyld.. :D B)

 

Eller så forventer jeg og nesten forlanger jeg 3 poeng. Det er på tide å vise at vi tåler presset. Wenger har sagt at manglende erfaring ikke lengre kan brukes som unnskyldning. Nå må de vise at det er sant.

Jeg har ekstrem tro på at laget vil kjempe helt i toppen i år. Dessverre er det bare en vinner og nåløyet er veldig lite...

Link to comment
Share on other sites

Første gangen på flere år jeg dropper en Arsenal-kamp for å dra på hytta. Dette ser jeg på som en så sikkert trepoenger at jeg tar meg friheten til å dra på hytten.

 

Forlanger tre poeng her, og jeg vet jeg får det.

 

 

Men i hule heite, har du ikke parabol på hytta da mann??????

Da hadde det ikke blitt mye hytteliv på meg...kjører på Oppdal nå og ser Gunners i morgen, forlanger ingenting som vanlig men jeg håper at det beste hjemmelaget vinner :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...