Jump to content

2010.09.25 West Bromwich Albion H


Fabulous

Recommended Posts

Kanskje man kan bruke chat`en som frustrasjons"tråden", om det er så viktig at alle ord kan brukes for å få ut sitt sinne/irritasjon med aldersgrense 18år?

Eller; er ikke det et godt nok alternativ?

 

Hvorfor er det så viktig (når vi har chat), at alt av ord/berskrivelser/frustrasjonsinnlegg skal tillates på en kamptråd?

 

Om du virkelig mener at det er helt greit å skrive/beskrive spillere med ord som jeg "quotet" i sist innlegg, synes jeg er merkelig.

 

Du kan kjefte og skrike på kamp, men det står ikke på trykk i måneder og år etterpå. Det noe av forskjellen fra det å være på kamp, kontra det å skrive et innlegg på et offentlig forum.

Står du på pub med jevnaldrende, så er situasjonen en helt annen på hva man tillater enn på et offentlig forum. Selv der, tillates ikke alt. Det har forekommet at folk har blitt bedt om å roe seg ned, eller blitt kastet ut om oppførselen med ordene var langt over grensen.

 

Hjelper svært lite om man mener det bokstavelig eller ikke, om det faktisk skrives ned. Vi har et ansvar, og vi skal være et forbilde for den neste generasjon supportere.

 

Og; jeg kjenner ikke noen personlig, som mener det er greit at slike ord skal skrives fritt på et forum. Det behøver ikke si noe, for du kan kjenne mange som mener det er helt greit.

Likevel, så sier vel retningslinjene/reglene på dette forumet, at det er å trå over en grense. Da får man forholde seg til det, om man ikke sender dette til mod-teamet for å lette opp regelverket på dette området?

 

Jeg kommer ikke til å beskrive spillerne i Arsenal på den måten, men vil ikke frata andre retten til det. Det står mye rart skrevet i bøker som er utgitt, skal vi lage bokbål og brenne dem pga språkbruk?

 

De på stadion er forbilder for neste generasjon supportere de også, og de bruker minst like harde beskrivelser som amnge av de på forumet bruker.

 

Avslutningsvis vil jeg si at jeg håper du ikke klarer å få gjennom din agenda om sensur på forumet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

De på stadion er forbilder for neste generasjon supportere de også, og de bruker minst like harde beskrivelser som amnge av de på forumet bruker.

 

Nå er det jo faktisk slik på flere stadion i England at man kan bli kastet ut av stadion ved ufin språkbruk, nettopp fordi det er mange barn tilstede på stadion, så det argumentet holder desverre ikke mål

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo faktisk slik på flere stadion i England at man kan bli kastet ut av stadion ved ufin språkbruk, nettopp fordi det er mange barn tilstede på stadion, så det argumentet holder desverre ikke mål

 

Nuvel, det håndheves iallefall ikke på Emirates... De mindreårige jeg reiste med sist jeg var over, forsto heldigvis lite av det som ble sagt. Men den aggressive oppførselen og sinnet til enkelte supportere skremte meg mere B)

 

Men sånn er fotballen, spontane følelsesutbrudd er noe man bare må akseptere. Iallefall på stadion.....

Link to comment
Share on other sites

Og da stopper vi denne diskusjonen her, vi kan godt starte opp en tråd som går på supporterskikk, men det har ingenting å gjøre i en kamptråd....

 

Det er lov å vise følelser i en kamptråd, men det er også forventa at folk tar til fatning en stund etter og klarer å skrive seriøst, argumentert og gjerne en liten dose refleksjon etter kampen. Under kampens hete så er det greit at det vises litt aggresjon, men man handler ikke i affekt flere dager etter kampen.

 

Vi straffer ingen for å skrive i kampens hete (selvfølgelig er det en grense også her, men den er ganske så tøybar), sånn er det, det er ikke noe mer å diskutere. Er det noen som ikke liker den praksisen, så er det PM til moderatorene eller internettansvarlig.

 

Ferdig med den diskusjonen her...

Link to comment
Share on other sites

Så start en tråd om supporterskikk da, må jo få en slutt på dette.

 

Nå foregår det en diskusjon rundt hvordan man ønsker å ha det på dette forumet allerede. Tror ikke vi bør begi oss inn på en diskusjon rundt supporterskikk på ett generelt grunnlag iallefall. Det er en diskusjon som ber om å ende opp i en persondiskusjon

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo faktisk slik på flere stadion i England at man kan bli kastet ut av stadion ved ufin språkbruk, nettopp fordi det er mange barn tilstede på stadion, så det argumentet holder desverre ikke mål

 

Er ganske sikker på at du vet hvordan ting er i praksis Kim. Eller kan jo hende du har hatt på deg hørselvern på de kampene du har vært på....

Link to comment
Share on other sites

Er ganske sikker på at du vet hvordan ting er i praksis Kim. Eller kan jo hende du har hatt på deg hørselvern på de kampene du har vært på....

 

Jeg sier ikke at det ikke forekommer banning på stadion. Det gjør det absolutt. Men jeg har også sett folk blitt bedt om å forlate stadion grunnet språkbruk. Både på Highbury, Emirates og andre stadion jeg har besøkt i England. Så det finnes i utgangspunktet regler for dette også på stadion, selv om det nok er litt vankseligere å håndtere dette med 60.000 tilstede, enn det er på ett forum.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...