Jump to content

2010.08.14 Liverpool B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Fabregas spilte hele kampen for Spania!!! Makan hvor egoistiske de er da! Nå kommer vel Cesc hjem trøtt og sliten...

 

Cesc får ikke spille en eneste jævla kamp i VM, men treningskampene der skal han faen meg spille fulle 90 minutter.

 

Møkka lei av alt som heter landskamper når det går utover klubbfotballen. Er forsåvidt greit med EM og VM kvalikker, men alle vennskapskampene MIDT i sesongen er så latterlig at det ikke skulle vært lov.

 

Klubben skulle bare holdt de igjen og nektet å slippe de.. <_<

Link to comment
Share on other sites

Cesc spilte heldigvis bare 45 minutter, mens Vela spilte 58. Spania slapp med skrekken halvannet minutt på overtid da David Silva utlignet til 1-1.

 

 

Lineups:

 

Spain: Casillas (Valdes, 45), Arbeloa, Puyol (Ramos, 45), Marchena (Pique, 66) Monreal, Busquets (Xavi, 62), Soriano (Pedro, 72), Fabregas (Alonso, 45), Cazorla, Mata (Silva, 45), Llorente (Navas, 45).

 

Mexico: Ochoa (Corona, 56), Juarez, Rodriguez, Moreno (Lopez, 66), Salcido, Marquez (Aguilar, 58), Torrado, Guardado, Dos Santos (Pinto, 66), Vela (E. Hernandez, 58), J. Hernandez (Barrera, 45).

Link to comment
Share on other sites

Da føler jeg meg trygg på at Cesc er med i troppen mot Liverpool. Klarer han en omgang for Spania så klarer han det for oss også <_<

 

Jepp. Wenger skal vel ta en avgjørelse når han er tilbake fra Mexico.

Men uansett...det Cesc trenger nå er matchtrening og selv om det mangler litt treningsgrunnlag etter ferien klarer han nok å bidra. Spiller neppe 90 minutter, men tipper Wenger bruker han fra start eller hiver han inn på som supersub i 2. omg. :P

Link to comment
Share on other sites

Tror nok Fabregas blir supersub imot Liverpool jeg, vi har sett det før, men tviler på at han kommer inn om vi leder 2-0 i det 60. minutt, da er det nok andre innbytter Wenger vil ha.

 

Jeg er spent forann denne kampen, selvfølgelig har jeg jobb som gjør at jeg må prøve å få sett kampen i reprise. Lurer egentlig litt på hvordan det funker på sumo uten å få avslørt resultatet. Vriene saker! :P

 

Det er mange spenningsmomenter for min del, hvordan fungerer Kos og Vermaelen i forsvaret, hvem starter som keeper, hvilken formasjon kjører vi med RvP og Chamakh skadefrie. Om vi starter i 4-3-3 starter da RvP på vingen? Er mye spenning foran denne kampen, og sesongen. Gleder meg mye til å få se mange nye unggutter på a-laget i år, og hvor langt kan Nordtveit nå allerede i år! Med såpas smal dekning på stopperplass bør det være muligheter for at han får en god del sjanser. I tillegg til at han bør være bankers i Carling Cup!

 

Nei, dette blir nok en artig og spennende kamp, jeg tror den ender uavgjort. Begge lag kommer til å være mer redd for å tape til at man tør å gjøre altfor mye framover. Pool har et godt defensivt lag, med en strukturelt god trener i Hodgson som vil gjøre det vanskelig å løse dem opp på enkelt vis. Men en seier her er etter min mening ganske så viktig for å få flyten, tror det kan gjøre underverker. Uansett, alt annet enn tap er bra!

 

Detta blir gøy! :)

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til att Almunia virker best er fordi han ikke er en god keeper.En klassekeeper gjør sjelden eller aldri så mange redninger som Almunia i løpet av en kamp..Se på Cech,Reina,Van D Saar osv,de styrer forsvaret sitt og kommuniserer så de sjelden slipper å gjøre 10-15 redninger slik som Almunia gjorde i Emirates Cup..Almunia er en keeper som jeg anser som under middels PL-nivå

 

Kritiser gjerne Almunia for mye, men å kritisere ham for faktisk å gjøre redninger er for meg ny toppnotering i usaklig omtale av vår keeper. Hvis du så kampen mot Celtic så er disse uttalelsene ganske utrolige. Vi var ekstremt dårlige i ballpress på midten (Frimpong og Wilshere har fått mye skryt, men jammen var ekstremt dårlige i perioder..)og midtforsvaret var tiltider helt ute å kjøre. Almunia gjorde en god kamp og holdt oss inne i en periode hvor Celtic løp oss i senk.

 

Håper Almunia står mot `pool da jeg tror at forsvaret tross alt er mer komfortable med ham i mål enn Fabianski som har sviktet under press hver gang han har fått sjansen. En veldig vanskelig bortekamp og Almunias ro og rutine blir viktig. Håper heller at Fabianski kan få sjansen i hjemmekamper som vi bør styre slik at han gradvis blir tilvendt presset og stresset som følger med å spille i en toppklubb.

Link to comment
Share on other sites

"Alex Song has a calf problem and will be short, Denilson will have a test on Friday or Saturday on an abdominal problem. Diaby has a calf problem but he is back in full training. He might be available and Andrey Arshavin is alright.

 

"But I still have to make a decision about whether I will include Van Persie and Fabregas in the squad.", dette sa Wenger til Arsenal.com Torsdag ettermiddag

 

 

 

Hva er statusen på Robin?

 

Det er nok litt usikkert, "But I still have to make a decision about whether I will include Van Persie and Fabregas in the squad.", sa wenger rundt Fabregas og Van Persie tordag ettermidadag

Link to comment
Share on other sites

Satser på denne lagoppstillingen, etter å ha hørt siste nytt rundt skadesituasjonen.

 

Da regner jeg med at enten Denilson eller Diaby er klare, og at van Persie og Fabregas ikke når kampen.

 

Jeg renger også med at Rosicky er fit for fight igjen, siden han ikke sa noe om han?

 

Almunia

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

 

Nasri - Denilson/Diaby - Rosicky

 

Walcott - Chamakh - Arshavin

 

Den angrepsrekka lukter det brent av! Er dog litt usikker på midtbanen, da Rosicky og Nasri er veldig like i spillestil.

Link to comment
Share on other sites

RED ALERT: I don't think Manual Almunia and Lucas Fabianksi are that bad, but if they had a top, top goalkeeper it might gel that back four better. Teams don't win the title with an 'alright' keeper

 

 

dette sier jamie rednapp i dag til skysports om våre sjanser, han har troen men dette er vårt klart svakeste punkt. legg merke til att han legger til at forsvaret ville hatt godt av en keeper som de har tillit til!

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Thomas Vermaelen - Gäel Clichy

Samir Nasri - Denilson - Abou Diaby

Emmanuel Eboue - Marouane Chamakh - Andrey Arshavin

 

Håper hvert fall det. Walcott kan fungere som en superinnbytter, det har funket meget bra på Anfield før. Eboue hjelper nok Sagna en hel del bakover. Krysser fingrene for at Diaby rekker kampen, og helst Denilson også. Dette skal bli vanskelig uten Fabregas, van Persie og Song. Kanskje litt i det vanskeligste laget. Gleder meg til kampen, men har en litt dårlig følelse...

Link to comment
Share on other sites

Her er noen utsagn fra liverpoolsupportere på liverpool.no;

 

"Hehe du sier noe der. La oss for all del slippe noe nytt Arsjavin mareritt. Jeg fikser ikke å se den pekefingern hans foran munn en gang til :-)"

 

"Han har jeg langt oppe på hat-lista. Ser ut som han syns alle sine mål er helt fantastisk enestående. Håper Poulsen knekker begge legga hans!"

 

.........

Link to comment
Share on other sites

Her er noen utsagn fra liverpoolsupportere på liverpool.no;

 

"Hehe du sier noe der. La oss for all del slippe noe nytt Arsjavin mareritt. Jeg fikser ikke å se den pekefingern hans foran munn en gang til :-)"

 

"Han har jeg langt oppe på hat-lista. Ser ut som han syns alle sine mål er helt fantastisk enestående. Håper Poulsen knekker begge legga hans!"

 

.........

De er tross alt Liverpool supportere. Hadde de hatt noe mellom øra så hadde de jo holdt med noen andre :)

 

Det er nok litt usikkert, "But I still have to make a decision about whether I will include Van Persie and Fabregas in the squad.", sa wenger rundt Fabregas og Van Persie tordag ettermidadag

Han sier jo i samme åndedrag at de er friske men mangler matchtrening så da blir jeg både overrasket og skuffet hvis de ikke er i troppen på Søndag

 

*edit*

Ble forresten litt nyskjerrig på hva som foregikk på Liverpools forum så jeg tok en titt. Håper de som klaget på "all den ubrukelige informasjonen" som skrives om lagene av trådstarter, tar en titt på hva trådstarter på på Pool's forum har laget. Det kan nesten ikke gjøres bedre

Link to comment
Share on other sites

Endelig! Nå er ventetiden over, PL skal snart sparkes igang igjen :)

 

Er meget sikkert på at det blir en hard kamp på lørdag. Vi mangler flere nøkkelspillere, og noen er usikre (Fabregas, Van Persie). Synes heller ikke at stallen er noe særlig forsterket.

Liverpool har fått ny trener, og regner med at han vil vinne i sin første hjemmekamp. Men de skal få en tøff kamp, for vi har nemlig "Liverpooldødaren" klar (Arshavin).

 

Mitt råtips er at vi vinner 2-0 etter mål av Arshavin og Chamakh.

Krysser fingrer og tær for at vi skal vinne denne kampen. Alltid viktig med en bra start på serien. 3poeng og ferdig med en av de værste bortekampene.

 

GOGO GUNNERS!

 

 

(Har oppdatert hjemmesiden, lagt til flere stream-sider for de som skal se kampen via nett)

Link to comment
Share on other sites

Det virker som at Kuyt mister kampen. Det er bra mot oss. Liverpool har tendens til å score kranglemål mot oss, så da er det fint vi slipper kongen av returer. Torres var lite god i VM. Han har ikke spilt pre-season og skal da i teorien være temmelig crap. Men som den verdensklassespilleren han er, kan det godt hende at han kommer inn i en halvtime og putter to mål. Er man en spiller i verdensklasse trenger man ikke kamptreningen for å spille bra så lenge selvtilliten og den rikitge instillingen er til stede.

 

Jeg lurer på hvordan midtbaneduellen blir. Mascherano og Gerrard kommer til å bruke mye fysikk mot midtbanen får. Vi får håpe at spillerne våre ikke blir for veike. N'Gog har puttet litt i pre-season så vi må ikke undervurdere han for mye, selv om det er Gerrard som er den store trusselen dersom Torres er ute. Kanskje Auqa eller Cole kan skape noe uro i forsvarsrekkene våre? Til tross for mye skader er de gode spillere.

 

Det stor usikkerhet rundt laget vårt. Det som er sikkert er at de 3 største formspillerne i førsteelleveren fra treningsleiren kommer til å spille: Nasri, Arshavin og Chamakh. I tilegg har vi Rosicky som kan gjøre en god jobb. Eboue også. Wilshere og Frimpong vil være tilgjengelige og jeg håper at Wenger i alle fall velger Frimpong pga hans defensive trygghet sammenlignet med samtlige midtbanespillere med unntak av Song og kanskje Diaby. Gibbs var strålende for England i midtuken. Kommer han inn for Clichy som sliter med sluttproduktet? Walcott hadde en ganske positiv kamp i midtuken han også. Det kan bli viktig kom et tregt Liverpoollag.

 

Tror dette laget starter:

Almunia

Sagna Vermaelen Kosci Clichy

Nasri Frimpong Wilshere

Walcott Chamakh Arshavin

 

van Persie inn hvis vi trenger mål, Eboue inn hvis vi trenger å forsvare oss mer. Fab tror jeg ikke spiller, men det kan hende han også blir satt innpå hvis vi trenger mål.

 

Jeg tror ikke Denilson, Diaby og Song rekker kampen. DJ er vistnok også skadet.

 

Har laget riktig innstillin vinner vi kampen. Med to så raske spillere som Walcott og Arshavin kan vi til tider legge oss litt bakpå og satse på kontringer. Arsenal har ikke vært god til å motstå hardt press de siste årene, vi får se hvordan de takler det i år. Gleder meg gjør jeg i alle fall!

Link to comment
Share on other sites

Endelig starter Pl igjen. Mange spørsmål med Arsenals lag.

Eneste sikre er vel backfireren.

Keeperplassen kan være spennende. Selv ville jeg plukket ut den unge

polakken,men tviler på det. Almunia har spilt lite men gjort det bra.

Fabianski viste i siste kamp at press takler han dårlig. Tenker på cornere og får frysninger.

 

Midtbanen er åpen. Wilshere har vært god i pre season og bør få en sjanse. I utgangspunktet Frimpong også,men det kan bli vel ungt i en slik kamp.

 

I utgangspunktet bør Fabregas være klar. Er han klar for landskamp er han det for Arsenal også. VP sspilte vel ikke landskamp for Holland så vidt jeg vet.

 

Jeg tror dette laget kan gjøre susen:

 

Almunia

 

Sagna Kosci Vermaelan Clichy

 

Nasri Diaby Wilshere

 

Eboue Chamakh Arshavin

 

VP og Fab får være supersubber skulle det ikke gå veien.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som at Kuyt mister kampen. Det er bra mot oss. Liverpool har tendens til å score kranglemål mot oss, så da er det fint vi slipper kongen av returer. Torres var lite god i VM. Han har ikke spilt pre-season og skal da i teorien være temmelig crap. Men som den verdensklassespilleren han er, kan det godt hende at han kommer inn i en halvtime og putter to mål. Er man en spiller i verdensklasse trenger man ikke kamptreningen for å spille bra så lenge selvtilliten og den rikitge instillingen er til stede.

 

Jeg lurer på hvordan midtbaneduellen blir. Mascherano og Gerrard kommer til å bruke mye fysikk mot midtbanen får. Vi får håpe at spillerne våre ikke blir for veike. N'Gog har puttet litt i pre-season så vi må ikke undervurdere han for mye, selv om det er Gerrard som er den store trusselen dersom Torres er ute. Kanskje Auqa eller Cole kan skape noe uro i forsvarsrekkene våre? Til tross for mye skader er de gode spillere.

 

Det stor usikkerhet rundt laget vårt. Det som er sikkert er at de 3 største formspillerne i førsteelleveren fra treningsleiren kommer til å spille: Nasri, Arshavin og Chamakh. I tilegg har vi Rosicky som kan gjøre en god jobb. Eboue også. Wilshere og Frimpong vil være tilgjengelige og jeg håper at Wenger i alle fall velger Frimpong pga hans defensive trygghet sammenlignet med samtlige midtbanespillere med unntak av Song og kanskje Diaby. Gibbs var strålende for England i midtuken. Kommer han inn for Clichy som sliter med sluttproduktet? Walcott hadde en ganske positiv kamp i midtuken han også. Det kan bli viktig kom et tregt Liverpoollag.

 

Tror dette laget starter:

Almunia

Sagna Vermaelen Kosci Clichy

Nasri Frimpong Wilshere

Walcott Chamakh Arshavin

 

van Persie inn hvis vi trenger mål, Eboue inn hvis vi trenger å forsvare oss mer. Fab tror jeg ikke spiller, men det kan hende han også blir satt innpå hvis vi trenger mål.

 

Jeg tror ikke Denilson, Diaby og Song rekker kampen. DJ er vistnok også skadet.

 

Har laget riktig innstillin vinner vi kampen. Med to så raske spillere som Walcott og Arshavin kan vi til tider legge oss litt bakpå og satse på kontringer. Arsenal har ikke vært god til å motstå hardt press de siste årene, vi får se hvordan de takler det i år. Gleder meg gjør jeg i alle fall!

 

Helt enig!! Blir spennende med en så ung midtbane! Håper Nasri fortsetter storspillet. Det tror jeg vi er avhengige av.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig!! Blir spennende med en så ung midtbane! Håper Nasri fortsetter storspillet. Det tror jeg vi er avhengige av.

 

Flott at mange har stor tro på Arsenals unge spillere, men er stygt redd for at en sentral midtbane med Frimpong og Wilshere vil bli knust i småbiter på Anfield.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...