Jump to content

2010.08.14 Liverpool B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Flott at mange har stor tro på Arsenals unge spillere, men er stygt redd for at en sentral midtbane med Frimpong og Wilshere vil bli knust i småbiter på Anfield.

 

Tror det vil være selvmord å starte med disse to. De har ikke tempo eller fysikken som skal til enda. TR eller Nasri må fylle opp dersom Song og/eller Diaby ikke blir klar. Eboue kan også bekle en sentral rolle og har langt bedre forutsetninger til å lykkes enn unggutta i en ligaåpning som vil bety enormt mye for `pool på hjemmebane etter den elendige sesongen i fjor.

Håper ellers at vi starter med både Chamakh, Arshavin, Nasri og Eboue. De kan rive i stykker et forsvar med løpene og gjennombruddspassene sine. Walcott kan komme inn når vi skal kontre dem i senk på slutten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Tror det vil være selvmord å starte med disse to. De har ikke tempo eller fysikken som skal til enda. TR eller Nasri må fylle opp dersom Song og/eller Diaby ikke blir klar. Eboue kan også bekle en sentral rolle og har langt bedre forutsetninger til å lykkes enn unggutta i en ligaåpning som vil bety enormt mye for `pool på hjemmebane etter den elendige sesongen i fjor.

Håper ellers at vi starter med både Chamakh, Arshavin, Nasri og Eboue. De kan rive i stykker et forsvar med løpene og gjennombruddspassene sine. Walcott kan komme inn når vi skal kontre dem i senk på slutten.

Tja, selvmord og selvmord fru Blom. Det er helt klart litt hasardspill, men ikke glem at for en ung spiller så vil det å få starte borte mot Liverpool i sesongens første kamp, være en vitamininnsprøytning på nivå på hestedop ;)

Link to comment
Share on other sites

I teorien bør de bli knust. Men Frimpong er meget sterk i forhold til størrelsen sin. Wilshere trøkker også hardt til. Offensivt vil de klare seg pga gode bevegelser. Det er i dueller på midten som er problemet. Husk at sisnevnte spille mot både Chelsea og Man U for Bolton i fjor. Mot Man U var han to vernsklasseredniger fra van der sar unna to assists. De kan nok klare seg, men det hadde nok være fint med en Eboue på midten. Wilshere og Frimpong anser jeg som bedre defensivt enn Denilson. Diaby hadde nok vært bra å ha også, men jeg er noe skeptisk til formen hans. Som jeg har sagt, alt ligger i instillingen i hodet.

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering rundt skadesituasjonen:

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-...r-in-selection-

 

Det er visst bare mangelen på kamptrening som stopper Wenger i å bruke spillere som van Persie, Cesc, Enilson og Song. Diaby er hedligvis "fully available".

 

Han sier at han kan la Cesc spille, da han fikk 45 min for landslaget i midtuken. Song og Denilson kan reise om det absolutt trengs.

 

Wenger sier også at det er ekstremt viktig at alle spillerne har noen kamper i bena når første kampen i sesongen sparkes i gang, men at han kan gamble på et par stykker.

 

Og med den skadesituasjonen vi har, bør han absolutt gamble med 2-3 spillere på søndag. Der i blant Cesc, van Persie og Song.

 

 

Med den nye infoen vil jeg sette opp enda et lag foran kampen.

 

Arshavin - Chamakh - Walcott

 

Nasri - Diaby - Fabregas

 

Clichy - Vermaelen - Koscielny - Sagna

 

Almunia

 

Og vips så har vi et slagkraftig lag igjen!! Har troen på seier om Wenger lar Cesc og Diaby få spille.

 

Men laget kan selvsagt forbedres med Song på DM, og evnt. van Persie på høyrekant.

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering rundt skadesituasjonen:

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-...r-in-selection-

 

Det er visst bare mangelen på kamptrening som stopper Wenger i å bruke spillere som van Persie, Cesc, Enilson og Song. Diaby er hedligvis "fully available".

 

Han sier at han kan la Cesc spille, da han fikk 45 min for landslaget i midtuken. Song og Denilson kan reise om det absolutt trengs.

 

Wenger sier også at det er ekstremt viktig at alle spillerne har noen kamper i bena når første kampen i sesongen sparkes i gang, men at han kan gamble på et par stykker.

 

Og med den skadesituasjonen vi har, bør han absolutt gamble med 2-3 spillere på søndag. Der i blant Cesc, van Persie og Song.

Med den nye infoen vil jeg sette opp enda et lag foran kampen.

 

Arshavin - Chamakh - Walcott

 

Nasri - Diaby - Fabregas

 

Clichy - Vermaelen - Koscielny - Sagna

 

Almunia

 

Og vips så har vi et slagkraftig lag igjen!! Har troen på seier om Wenger lar Cesc og Diaby få spille.

 

Men laget kan selvsagt forbedres med Song på DM, og evnt. van Persie på høyrekant.

Har svært liten tro på Diaby i den dype rollen på midtbanen, men nå er jeg forsåvidt en av de som har lite tro på Diaby generelt. Hvis han hadde spillt alle matcher slik som han spilte 1. omgang borte mot Barca da hadde jeg kjøpt meg en drakt med navnet hans. Synd det skjer så skjelden

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering rundt skadesituasjonen:

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-...r-in-selection-

 

Det er visst bare mangelen på kamptrening som stopper Wenger i å bruke spillere som van Persie, Cesc, Enilson og Song. Diaby er hedligvis "fully available".

 

Han sier at han kan la Cesc spille, da han fikk 45 min for landslaget i midtuken. Song og Denilson kan reise om det absolutt trengs.

 

Wenger sier også at det er ekstremt viktig at alle spillerne har noen kamper i bena når første kampen i sesongen sparkes i gang, men at han kan gamble på et par stykker.

 

Og med den skadesituasjonen vi har, bør han absolutt gamble med 2-3 spillere på søndag. Der i blant Cesc, van Persie og Song.

Med den nye infoen vil jeg sette opp enda et lag foran kampen.

 

Arshavin - Chamakh - Walcott

 

Nasri - Diaby - Fabregas

 

Clichy - Vermaelen - Koscielny - Sagna

 

Almunia

 

Og vips så har vi et slagkraftig lag igjen!! Har troen på seier om Wenger lar Cesc og Diaby få spille.

 

Men laget kan selvsagt forbedres med Song på DM, og evnt. van Persie på høyrekant.

 

 

Plutselig er vi ikke så skadete lenger.

Sitter vel bare igjen med Djourou, Bendtner og Ramsey. Det er ikke så ille.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg virkelig på denne kampen fordi som sist år så avskriver mange oss og har heller tro på lag som manchester city og liverpool så jeg håper vi virkelig imponerer med et stort vinn som ifjor. Jeg håper vi starter med dette laget:

 

Almunia

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Glichy

Nasri-Frimpong-Wilshere

Walcott-Chamakh-Arshavin

 

Blir veldig gambling med å bruke Wilshere og Frimpong, men jeg håper de får sjans for jeg vil ikke at vi skal bruke noen spillere som ikke er helt klare og kan bli skadet.

Link to comment
Share on other sites

Da er spørsmålet:

 

Hva er mest gambling; bruke ungguttene Wilshere og Frimpong på midtbanen borte mot Pool, eller å bruke Cesc og Diaby/Song som har lite kamptrening?

 

Jeg syns svaret sier seg selv...

 

Selvfølgelig er mest gambling å bruke de istedenfor å bruke Cesc og Diaby/Song, men jeg syntes at vi kunne gitt dem en sjans selvom det ikke er smart å gi dem sjansen i en så viktig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer veldig ann på hvor mye spillerne uten kampform har trent. At touchet ikke er 100% er ikke det verste. Verre er det med kondisen. Er ikke den god nok kan de bare glemme å starte kampen spør du meg. Wilshere og Frimpoong har trente lenge, så det er mest sannsynlig i mye bedre form enn midtbanen til Liverpool. Det kan viste seg å bli en stor fordel. Liverpool har heller ingen lignende stjernespillere som Fab som de kan kaste innpå når de på midten blir slitne. Kanskje Torres blir klar har jeg lest. Vi har jo van Persie i bakhånd også, så vi vil ha en sterkere benk.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer veldig ann på hvor mye spillerne uten kampform har trent. At touchet ikke er 100% er ikke det verste. Verre er det med kondisen. Er ikke den god nok kan de bare glemme å starte kampen spør du meg. Wilshere og Frimpoong har trente lenge, så det er mest sannsynlig i mye bedre form enn midtbanen til Liverpool. Det kan viste seg å bli en stor fordel. Liverpool har heller ingen lignende stjernespillere som Fab som de kan kaste innpå når de på midten blir slitne. Kanskje Torres blir klar har jeg lest. Vi har jo van Persie i bakhånd også, så vi vil ha en sterkere benk.

Wenger sa jo at det var matchtrening som manglet. Han sa ingenting om at det skortet på det fysiske.

Link to comment
Share on other sites

Kampen imorra er ekstra viktig for spillerne. Får vi et godt resultat (helst 3 poeng), så gir det spillerne ekstra my selvtillit og spillerne og supportne får håpet at denne sesongen har vi modnet og klar til å virkelig kjempe.

 

Fabrega spilte 45 min for spania. Så det betyr at han er klar. Håper Wenger starter med han.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå at det skulle være noe som helst problem å bruke både Van Persie og Fabregas i denne kampen. For City startet både Silva og de Jong. Cesc har jo også spilt, som nevnt, for landslaget tidligere i uka.

 

Satser på at dette laget starter mot Liverpool i morgen:

 

Almunia

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Frimpong - Diaby

Nasri - Chamakh - Arshavin

 

Frimpong tror jeg er klar for oppgaven, med Diaby sammen med seg på midtbanen tror jeg ikke han vil få alt for store problemer. Fabregas bør være klar etter 45 min for Spania på Onsdag. Skulle det bli problemer med å score mål har vi van Persie på benken. Vil se Nasri i en litt fri rolle, hadde helst sett han starte i Cesc rollen, men der skal jo helst Cesc være. Høyresiden vår bør terrorisere Liverpool forsvaret med Nasri i storform vil Insua/Aurelio slite voldsomt. Med dette laget skal vi ha gode muligheter til å hente alle poengene.

Link to comment
Share on other sites

Da er snart ventetiden over, føles ut som det er juleaften imorgen! Tror vi har en god sjanse til og ta alle 3 poengene med tilbake til London, men er ikke missfornøyd om vi står igjen med 1 poeng. Tror en viktig faktor kan bli samspillet mellom Nasri og Chamakh som vi har sett i Pre-season, hvis de får fortsetter med det blir det et dødelig angrepsvåpen. Hadde likt og sett Szczesny vokte buret, men er rimelig sikker på at Almunia tar den plassen. Tror dt fleste av de spillerne som var skadet, spiller imorgen. Håper på følgende lag:

 

Szczesny

 

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Diaby-Nasri

 

Walcott-Chamakh-Arshavin

 

Lykke til alle Gooners! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har Eboue på laget? Vår beste spiller B)

 

Jeg er spent på om det blir noen store overraskelser i morra.

 

Hva slags formasjon kan vi forvente i morra? 4-3-3 er jo bare så 2008 ;) . Slik Songs oppgaver utviklet seg forrige sesong, var det vel enighet om at vi spilte 4-1-4-1? I VM har det vært mye snakk om 4-2-3-1, og jeg ser ikke bort fra at vi stiller med to midtbanespillere som dekker opp for de offensive backene våre. Veldig moderne ;) . Men hva vet vel jeg?

 

Å gjette startelleveren i morra er ikke lett. Arshavin på venstrekant og Chamach på topp. Vermaelen og Sagna starter i midtforsvar og på høyreback. Også synes jeg det er veldig sannsynlig at Clichy tar venstreback og Kos blir makker til TV. Almunia starter vel? Fabregas kommer til å insistere på å starte, og da blir det kanskje sånn? Hvis han starter, blir jo det fort Diaby og Nasri som får de to andre midtbanerollen. Høyreving? Eboue såklart! Med en sulten Walcott som impact sub.

 

Almunia

Sagna - Kos - Vermaelen - Clichy

Nasri - Diaby

Fabregas

Eboue - Chamach - Arshavin

 

Mange gode fotballspillere der. Måtte hell og lykke følge oss B)

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ill-be-our-no-1

 

 

Dette betyr vel at d ikke er Szczesny som står i år. Eller vil Wenger poengtere at han er tøff som satser på han?

Jeg vil påstå at d er å gamble uansett hvem av de fire som står.. så hvorfor ikke gamble på fremtiden?

 

Magefølelsen min sier faktisk Fabianski eller Mannone!, men jeg håper jeg tar feil...

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ill-be-our-no-1

Dette betyr vel at d ikke er Szczesny som står i år. Eller vil Wenger poengtere at han er tøff som satser på han?

Jeg vil påstå at d er å gamble uansett hvem av de fire som står.. så hvorfor ikke gamble på fremtiden?

 

Magefølelsen min sier faktisk Fabianski eller Mannone!, men jeg håper jeg tar feil...

 

Det gjør nok det. Og det er synd, for som mange har vært inne på, så er Szczesny den mest autoritære keeperen vi har.

Det kan jo ikke bli Fabiannski, han har vist i sesongoppkjøringen, at han fortsatt har angst for cornere når han blir presset. Men vi får se hva Wenger velger.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi se, litt far fetched som kommer nå:

 

John Cross som er journalist i Daily Mirror sier via twitter at Ray Parlour har sakt i interview med talksport, at Fabregas ikke har blitt med til Liverpool!

 

Så får vi jo se :)

 

Stemmer dette så regner jeg også med at van Persie er utelatt, og da levner jeg desverre ikke laget vårt store sjanser i en så vanskelig bortekamp. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det gjør nok det. Og det er synd, for som mange har vært inne på, så er Szczesny den mest autoritære keeperen vi har.

Det kan jo ikke bli Fabiannski, han har vist i sesongoppkjøringen, at han fortsatt har angst for cornere når han blir presset. Men vi får se hva Wenger velger.

 

jeg fatter det ikke...synes dette lukter en ny sesong med Almunia-Fabianski...

har mest lyst til og sette meg ned og grine...Wenger må jo se vi alle andre ser, vi trenger en Keeper, vi kan ikke sitte på gjerdet og vente på at szczesny kanskje blir god nok...

Link to comment
Share on other sites

jeg fatter det ikke...synes dette lukter en ny sesong med Almunia-Fabianski...

har mest lyst til og sette meg ned og grine...Wenger må jo se vi alle andre ser, vi trenger en Keeper, vi kan ikke sitte på gjerdet og vente på at szczesny kanskje blir god nok...

 

Ett eller annet merkelig sier meg at det er Mannone som starter i dag... Vi får se..

Link to comment
Share on other sites

Tror nok det er Almunia som starter. Håper ihvertfall det ikke blir Fabianski. Får håpe det ikke blir avgjort på en keepertabbe da ihvertfall. Eller kanskje det er det som må skje for at Wenger skal innse for ente gang at vi trenger en god keeper. Uansett, vi vinner:)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...