Jump to content

2010.08.14 Liverpool B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Off, vi har alt for mange skader... :huh: Skal ikke si meg overrasket, men jeg er skeptisk til at vi skal klare å vinne her om alle om er småskadet, er ute til denne kampen.

 

Heldigvis har vi i hvert fall den bakre fireren på plass!

 

Håper dog på denne oppstillingen:

 

Almunia

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

 

Wilshere - Song - Nasri

 

Walcott - Chamakh - Eboue

 

Så er det selvsagt mulig at Arsavin, Fabregas, van Persie, Denilson og Diaby kan bli klare. Om Song kan starte er jo også usikkert, men satser på det. (Han trente jo i Østerrike, i likhet med Arshavin)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Diaby, Song og Denilson er vel de som har slitt mest i preaseason når det gjelder skader. Arshavin ble hvilt mot Legia fordi han følte noe ubehag i en treningsøkt før laget dro til Polen.

 

Arshavin blir nok klar, og forhåpentligvis Song. Dog ville jeg ikke gamblet med Song siden han er en av våre aller viktigste spillere.

 

Og spillere som Fabregas og van Persie er da ikke skadet som artikkelen der tilsier, de kan bare være utilgjengelige fordi de ikke er uthvilt nok etter VM. Dog er de tydeligvis uthvilt nok til å spille vennskapskamper for landet sitt.. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg leser VG-artikkelen får jeg følelsen....."tja, da er alt som før..."

 

Ikke så mange langtidsfravær, men det er ikke bra at flere i sentrallinja ikke en gang har en pre-season-kamp i bena før sesongstart.

Viktig å få med Arshavin. Det er jo han som putter målene på Anfield :huh:

 

Kan fort bli Cole-Marcherano-Gerrard vs. Wilshere-Frimpong-Nasri på midtbanen dette.

Link to comment
Share on other sites

Kan fort bli Cole-Marcherano-Gerrard vs. Wilshere-Frimpong-Nasri på midtbanen dette.

 

Jeg får gåsehud.... :huh:

 

EDIT: Nok en titt inne på forumet på Liverpool.no, og de har ikke særlig tro på skadesituasjonen vår. Enkelte tror vi kommer til å stille med tilnærmet toppet lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får gåsehud.... :blink:

 

EDIT: Nok en titt inne på forumet på Liverpool.no, og de har ikke særlig tro på skadesituasjonen vår. Enkelte tror vi kommer til å stille med tilnærmet toppet lag.

Nja, Wilshire og Nasri er på gode dager fullt på høyde. Får satse på at Mascherano får marsjordre etter gult kort nummer 2 20 minutter ut i første omgang så går dette fint :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lest noe sted om at Arshavin er skadet. Slikt ville komme høyt opp på mest-lest-listene på newsnow, noe det ikke har gjort. Russeren kommer til å spille utansett. Han elsker storkamper og har spilt fler av dem med skade. Mål blir det forhåpentligvis på den lave spilleren i dette anfield-oppgjøret også.

 

Etter all sannsynlighet blir det Nasri, Frimpong og Wilshere på midten. Sistnevnte med en stor boost i selvtilliten etter at han får tillit for England, forhåpentligvis også gjør en god kamp. Trioen gjorde det veldig bra i pre-season og jeg føler det ikke er her den eventuelle svakheten i laget vil være i denne kampen. Kanskje er denne midtbanen noe svak i duellene og defensivt, men vi kommer til å se 3 spillere med høy arbeidsmoral og god link. Mascherano kan fort bli utvist.

 

Mest interresant er hvem som starter i mål. Jeg tror nok det blir Almunia dersom ikke en ny keeper kommer inn. Jeg tror det står mellom Fabianski og Almunia pga rutinen. I mine øyne bør det stå mellom Mannone og Szczesny, men Wenger er nok redd for at en urutinert keeper vil tabbe seg ut. Mannone viste at han takler hardt press mot eget forsvaret bedre enn Almunia og Fabianski. Heller at han er god her enn at han driter seg ut iblant mot lett motstand når de for en gangs skyld får avsluttet. Med Given eller Schwarzer inn er plutselig Arsenal veldig godt rustet til å hamle opp med to andre store. Dersom spanjolen forblir førstekeeperen vil det dessverre bli vanskelig å vinne noe.

 

Jeg har troen på at vi vinner denne kampen. Dårlig forsvar til tross, vi var ubesiret og viste bra angrepsspill. Defnesivt skjerper spillerne seg mere når det er viktig kamp. Det skal bli herlig med Premier League igjen!!!

Link to comment
Share on other sites

Altaturneringen går denne helgen, og tilfeldigvis er både finalen og bronsefinalen i juniorklassen kl 17.00 på søndag. Ikke se bortifra at det kommer en toppsak om et spektakulært selvmål i mandagsutgaven av Altaposten. ;)

 

Når det gjelder kampen orker jeg ikke å uttale meg før det nærmer seg match og jeg har oversikt over skadene og hvilken keeper(som SKAL) komme® inn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lest noe sted om at Arshavin er skadet. Slikt ville komme høyt opp på mest-lest-listene på newsnow, noe det ikke har gjort. Russeren kommer til å spille utansett. Han elsker storkamper og har spilt fler av dem med skade. Mål blir det forhåpentligvis på den lave spilleren i dette anfield-oppgjøret også.

 

Etter all sannsynlighet blir det Nasri, Frimpong og Wilshere på midten. Sistnevnte med en stor boost i selvtilliten etter at han får tillit for England, forhåpentligvis også gjør en god kamp. Trioen gjorde det veldig bra i pre-season og jeg føler det ikke er her den eventuelle svakheten i laget vil være i denne kampen. Kanskje er denne midtbanen noe svak i duellene og defensivt, men vi kommer til å se 3 spillere med høy arbeidsmoral og god link. Mascherano kan fort bli utvist.

 

Mest interresant er hvem som starter i mål. Jeg tror nok det blir Almunia dersom ikke en ny keeper kommer inn. Jeg tror det står mellom Fabianski og Almunia pga rutinen. I mine øyne bør det stå mellom Mannone og Szczesny, men Wenger er nok redd for at en urutinert keeper vil tabbe seg ut. Mannone viste at han takler hardt press mot eget forsvaret bedre enn Almunia og Fabianski. Heller at han er god her enn at han driter seg ut iblant mot lett motstand når de for en gangs skyld får avsluttet. Med Given eller Schwarzer inn er plutselig Arsenal veldig godt rustet til å hamle opp med to andre store. Dersom spanjolen forblir førstekeeperen vil det dessverre bli vanskelig å vinne noe.

 

Jeg har troen på at vi vinner denne kampen. Dårlig forsvar til tross, vi var ubesiret og viste bra angrepsspill. Defnesivt skjerper spillerne seg mere når det er viktig kamp. Det skal bli herlig med Premier League igjen!!!

 

 

jeg tror nettopp de defensive genene på en midtbane med Whilsere, Frimpong og Nasri, blir for dårlig. DEt kommer garantert til å skape surr i den defensive organiseringen. Etter min mening blir Whilsere og Nasri litt forlike. itillegg blir rutinen for dårlig. Desverre. MEN om vi har dagen, alle er topp motiverte og vi har litt tur, blir det seier.

Link to comment
Share on other sites

Detta blir off-topic - du er advart.

 

Vi har ofte diskusjoner her om hvordan man uttaler / skriver navnene på våre utenlandske spillere. Dette er selvsagt greit og som forventet. Men kan folk se til å hvertfall skrive navnet korrekt på våre engelske spillere?

 

JACK WILSHERE - altså WILSHERE, ikke WILSHIRE.

 

I-R-R-I-T-E-R-E-N-D-E

 

Sånn - frustrasjonen ute.

 

Jeg tror vi vinner 3-1. Scoring 2x RvP og 1x Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

Stort sett enig, men det er enkelte ord som irriterer meg grenseløst fordi de skrives feil av så mange hele tiden, slik som f.eks "defansivt". Vær så snill og skriv "defensivt"!!!!

 

Det er defensivt å bare satse på det "trygge". Av og til må man satse litt, og gå for utradisjonelle måter å skrive ord på. Våre barnebarn vil takke oss!

Link to comment
Share on other sites

Mest interresant er hvem som starter i mål. Jeg tror nok det blir Almunia dersom ikke en ny keeper kommer inn. Jeg tror det står mellom Fabianski og Almunia pga rutinen. I mine øyne bør det stå mellom Mannone og Szczesny, men Wenger er nok redd for at en urutinert keeper vil tabbe seg ut. Mannone viste at han takler hardt press mot eget forsvaret bedre enn Almunia og Fabianski. Heller at han er god her enn at han driter seg ut iblant mot lett motstand når de for en gangs skyld får avsluttet. Med Given eller Schwarzer inn er plutselig Arsenal veldig godt rustet til å hamle opp med to andre store. Dersom spanjolen forblir førstekeeperen vil det dessverre bli vanskelig å vinne noe.

Kan ikke helt forstå at Almunia skal starte når han ikke har figurert i noen av pre-season matchene. Holder faktisk en knapp på Szczesny

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke helt forstå at Almunia skal starte når han ikke har figurert i noen av pre-season matchene. Holder faktisk en knapp på Szczesny

Uten å skryte for mye av Almunia så er han vel den som faktisk har levert best i pre-season? Reddet oss ved flere anledninger mot Celtic.

Link to comment
Share on other sites

Uten å skryte for mye av Almunia så er han vel den som faktisk har levert best i pre-season? Reddet oss ved flere anledninger mot Celtic.

Har ikke fått med meg at han sto mot Celtic. Trodde kun det var polakkene som har stått

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til att Almunia virker best er fordi han ikke er en god keeper.En klassekeeper gjør sjelden eller aldri så mange redninger som Almunia i løpet av en kamp..Se på Cech,Reina,Van D Saar osv,de styrer forsvaret sitt og kommuniserer så de sjelden slipper å gjøre 10-15 redninger slik som Almunia gjorde i Emirates Cup..Almunia er en keeper som jeg anser som under middels PL-nivå

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til att Almunia virker best er fordi han ikke er en god keeper.En klassekeeper gjør sjelden eller aldri så mange redninger som Almunia i løpet av en kamp..Se på Cech,Reina,Van D Saar osv,de styrer forsvaret sitt og kommuniserer så de sjelden slipper å gjøre 10-15 redninger slik som Almunia gjorde i Emirates Cup..Almunia er en keeper som jeg anser som under middels PL-nivå

Jepp. Det var almunias skyld at Celtic fikk sjanser. Store forsvarsglipp var av mindre betydning.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til att Almunia virker best er fordi han ikke er en god keeper.En klassekeeper gjør sjelden eller aldri så mange redninger som Almunia i løpet av en kamp..Se på Cech,Reina,Van D Saar osv,de styrer forsvaret sitt og kommuniserer så de sjelden slipper å gjøre 10-15 redninger slik som Almunia gjorde i Emirates Cup..Almunia er en keeper som jeg anser som under middels PL-nivå

 

Mener du virkelig dette seriøst?

 

at fordi Vermaelen eller andre forsvarspillere setter inn presset feil, eller blir lurt, så er det hans skyld? Nei den der er virkelig av det tynnere slaget.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg gjør det..Og se hva det har kostet oss fansen,titler...Av keeper på de lagene som jeg anser som dårligere enn oss så er Given,Schwarzer,Friedel,Hart,Jaaskalainen,Gomes,Gordon,Howard,Sørensen,Reina,Green,Kirkland og Foster faktisk bedre enn Almunia.Har så mange av disse målvakter bedre stoppere foran seg enn hva Almunia har hatt de siste sesongene? I mine øyne er både Almunia og Fabianski vrakgods i en klubb som Arsenal som tross alt skal ha ambisjoner..Wengers ambisjoner gjenspeiler seg kansje i målvaktene han stiller seg til rådighet? Min mening

Link to comment
Share on other sites

Mener du virkelig dette seriøst?

 

at fordi Vermaelen eller andre forsvarspillere setter inn presset feil, eller blir lurt, så er det hans skyld? Nei den der er virkelig av det tynnere slaget.

Tror det han prøver å si er at gode keepere skaper trygghet i laget, noe som gjenspeiler seg i forsvarsarbeidet?

Link to comment
Share on other sites

Tror det han prøver å si er at gode keepere skaper trygghet i laget, noe som gjenspeiler seg i forsvarsarbeidet?

 

dog burde forsvaret være såpass klare i toppen at de han som har ansvaret for å etablere presslinje faktisk gjør det på en korrekt måte. samtidig er det ikke keeper som har ansvaret for å fortelle en forsvarspiller at vedkommende skal presse, falle av eller følge. Dette har det helt ansvaret for selv.

Link to comment
Share on other sites

Gerrard har scoret to for England mot Ungarn ikveld og virker i god form. Et langskudd i kjent stil og deretter et sykt bra rykk inne i 16-meteren, med flere ungarere rundt seg, så han kommer alene med keeper og bare tåsparker ballen i mål. Må passe godt på han på søndag...

 

Walcott startet kampen men ble byttet ut etter pause for Ashley Young.

Gibbs kom inn etter pause for Cole.

Wilshere kom inn for Gerrard etter 82 min.

 

Ikke fulgt veldig bra med på England-kampen, men den surrer og går på stream mens jeg ser Norge-Frankrike...

 

Nasri har spilt bra for Frankrike mot Norge, men ikke scoret eller vært altfor effektiv fremover. Blir mye balltrilling, men han viser selvtillit ved å gå forbi forsvarere flere ganger. Enorm nærteknikk den gutten har. Klarer han å bli enda mer skuddvillig og litt mer heldig med gjennombruddspasningene til søndag og utover i sesongen kan det bli veldig bra det her.

Norge leder den kampen 2-1. Huseklepp scoret sitt 2. for dagen akkurat nå etter at Ben Arfa gav Frankrike ledelsen tidlig i 2. omgangen.

 

Begynner å merke nervene nå. Er redd vi kan komme til å slite sterkt mot Pool på Anfield med tanke på skadene våre og at Cesc og RvP mest sannsynlig ikke spiller. Håper iallefall vi klarer å bite godt fra oss og at vi klarer å gjøre kampen jevn. Men føler Pool har favorittstempelet akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Totalt unødvendig å kommentere andres skrivefeil eller stavefeil.

Totalt nødvendig å kommentere når folk ikke klarer å skrive navnene på våre egne spillere riktig engang, helt enig med Orakelet

 

Ellers skal vi ikke rive av oss håret fordi en dårlig journalist i VG prøver å skremme oss før seriestart, eneste som står på injury news på Arsenal.com er Ramsey.. Arshavin er ikke skada, heller ikke RvP og Cesc, de andre gutta er usikre

 

Håper som mange andre på Sczeczny i mål, på tross av hans unge alder trur jeg han allerede nå kan gå inn å kjefte, smelle og skape balanse i den bakre firer, håper bare han også kan holde hodet kaldt når det drar seg til.

Usikker på om Frimpong kan klare oppgaven å starte på Anfield allerede nå, det er helt noe annet enn å spille treningskamper mot Celtic og Milan på hjemmebane. Wilshere derrimot, med sin PL erfaring, trur jeg kan takle det. Nasri kan erstatte Cesc, på topp har vi nok alternativer, men vi er avhengige av Song. Håper virkelig han rekker turen til beatles-byen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...