Jump to content

2010.08.14 Liverpool B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Etter denne kampen håper jeg at Mr Wenger skjønner at en ny keeper og en stopper må inn før Blackpool kampen!

 

Enig i det,men Kosci imponerte i denne kampen.

Tror Vermaelan-Kosci er et meget spennende stopperpar.

Meget godt tempo på Kosci. God debut,men bak disse 2.......hmmm.

Link to comment
Share on other sites

Puh. Var mye nerver på slutten, men er greit fornøyd med 1-1 på Anfield. Der vil nok flere av våre medaljekonkurrenter både avgi poeng og tape alle tre.

 

Positivt overrasket av Koscielny og hans samarbeid med Vermaelen, og delvis fornøyd med blant annet Nasri, Sagna og Diaby. Wilshere er ikke helt der oppe ennå, men alle ser det sinnsyke potensialet. Arshavin var direkte svak.

 

Latterlig at Koscielny blir utvist, men det åpner kanskje for Nordtveit mot Blackpool? :angry:

Jeg også vet at han har et stort potensial, men han viste ikke noe av det i dag... Såpass ærlig må man være

 

Enig i det,men Kosci imponerte i denne kampen.

Tror Vermaelan-Kosci er et meget spennende stopperpar.

Meget godt tempo på Kosci. God debut,men bak disse 2.......hmmm.

Manu har Evans, Ferdinand, Vidic, Smalling, O´Shea, Neville, Brown som kan spille stopper...

Vi har Djourou, Koscielny og Vermaelen...

Her må det handles...

Link to comment
Share on other sites

Synes det er mange kritikere her. Vi spilte en grei kamp, men sliter med å skape de helt store sjansene. Hodgson er en manager med stram defensiv organisering, og det merker vi. Det kommer flere til å merke. Vi slipper inn et billig mål på en kjempetabbe av Wilshere, men styrer ellers det meste av kampen.

Tror Koscielny og Vermaelen kommer til å bli et bra stopperpar, men vi trenger en midtstopper til og en keeper...

Link to comment
Share on other sites

Får håpe Thorstvedt har rett i sine spådommer.

 

Given til Arsenal.....en midtstopper.....Fabregas,Song og VP tilbake....ikke glem vi spilte uten...disse idag og de var dypt savnet.

Poeng borte mot Pool er jeg fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Mye rart i denne kampen, dog føles det godt med et poeng fra en vanskelig bortekamp uten Cesc, van Persie og Song fra start. Synes Kos viste gode tedenser i dag, og blir utvist etter to uheldige situasjoner, der den ene situasjonen aldri kvalifiserte til gult kort. Nå MÅ Wenger hente stopper, slikt skjer, spillere får skader og suspensjoner, vi trenger back-up. Syns ikke Chamakh spilte særlig bra, men til hans forsvar fikk han ikke mye hjelp heller. Bra innsats og styrke på målet, vi skal takke Chamakh, og særlig Reina for det, noe heldige, målet.

 

Syns AA23 og Wilshere bør dele ansvaret for baklengsmålet. Som man kan se på reprisen, så har ikke Arshavin oversikt når han sentrer ballen blindt foran 16 meteren. Wilshere var veldig ukonsentrert, og bør nok ta i mot den ballen. Syns Wilshere gjorde ellers en fin figur i en veldig vanskelig kamp, med noen flotte detaljer og stor innsats. Det er klart at vi trenger back-up for Song, Diaby fikser ikke oppgaven som anker, han gjorde en god kamp offensivt, men brøt få angrep, som Song så ofte gjør.

 

Vår beste mann i dag: Laurent Koscielny. Dette lover godt!

Link to comment
Share on other sites

Synes han har tapt alt for mange dueller, spesielt i lufta...

De hodeduellen han fikk var 5 metere fra Almunia, da er det veldig vanskelig å vinne mot en stor stopper som kommer i full fart for å heade ballen fremover. Han viste ved skoringen hva han kan gjøre hvis Sagna og Clichy mot alle odds snart klarer å skjerpe innleggene sine, da Rosicky slo inn ble det mye farligere. Trur vi vil få mye nytte av hodekvalitene til Chamakh utover i sesongen.

 

Som Wenger sier, 1-1 på Anfield er ikke et dårlig resultat, men er ikke helt fornøyd utifra omstendighetene. Given og en stopper inn før Blackpool gjester Emirates!

Link to comment
Share on other sites

Syns vi gjør en helt grei serieåpning. At vi får med oss ett poeng er i hvertfall veldig bra. Ikke noe særlig å åpne med tap, og spesielt ikke mot en av rivalene i toppen.

 

Almunia gjør noen rare inngripner av og til, men hadde noen bra redninger også. Koscielny har en helt ok debut. Hadde godt tak på Torres etter at han kom inn. Var et tilfelle i første omgang når Cole ble stående alene på bakerste som han glemte seg bort litt, ellers syns jeg han klarte seg fint. Sikkert en del nerver hos han også. Vermaelen, sagna og Clichy gjør det også helt ok.

 

Diaby jobber veldig godt defensivt i dag, skaper ikke så mye offensivt og det er jo fordi han hadde den defensive rollen i dag. Syns Wilshere klarte seg bra i dag og det var morsomt å se han få tillit fra start, selv om han kunne være litt slapp i noen avleveringer innimellom. Arshavin er en skygge av seg selv, sjelden han kommer seg forbi forsvarersspilleren til Liverpool når han prøver å utfordre. Forhåpentligvis blir resten av sesongen desto bedre. Eboue gjorde ikke så mye ut av seg. Nasri var helt på det jevne, ikke noen superkamp men han jobbet hardt i hvertfall.

 

Chamakh ble godt pakket inn, men fikk til litt mer etter at van Persie og Walcott kom inn, slik at Liverpool forsvaret fikk litt mer å konsentrere seg om.

 

Syns innhoppene til Walcott, Rosicky og van Persie var positive. De gir oss flere strenger å spille på offensivt som gjør at vi skaper flere sjanser som tilslutt resulterer i et mål. Klarer man å sette et press og skape sjanser, så kommer omsider målet som oftest :angry:

 

Hadde håpet på tre poeng i dag, men ett poeng fra Anfield er helt greit. Revansjesugent Liverpool-lag som jobbet knallhardt og desto hardere etter at de ble 10 mann.

 

Nå er første kamp unnagjort, og nervene borte. Da er det bare å kjøre på fremover! :P

 

Forhåpentligvis forsterker Wenger på midtstopperplass ganske så snart, vi trenger det! Spesielt nå som JD er skadet og Koscielny blir suspendert.

 

Må også si jeg stusset litt på vurderingene til kommentatorene også. Hvis Koscielny måtte ut, så skulle vi spille med tre mann bak? Eller Diaby som stopper? Kan ikke si jeg ble imponert over kunnskapene, og Song ble ikke nevnt som faktisk har spilt mange kamper som midtstopper og trolig ville vært et naturlig valg.

Link to comment
Share on other sites

Etter denne kampen håper jeg at Mr Wenger skjønner at en ny keeper og en stopper må inn før Blackpool kampen!

Som vi "alle" har påpekt så er ressursene våre på stopperplass ett problem.

Blackpool kan høres ut som grei skuring, men jeg er redd vi vil kunne få større problemer enn vi kan forvente.

I dag hadde vi en grei startduo bak, men hvem er backup? Alternativene i dagens tropp var vel en småskadd Song eller en Sagna som til nød kan flyttes inn på stopperplassen. Det var ingen klar stopperreserve på benken idag. Ellers i troppen har vi Djourou som sliter med en hamstring og Nortveit som banker på "døra" til A-laget. Som sagt en meget svak stall på denne posisjonen.

 

Hvem danner så stopperpar med Vermalen i kampen mot Blackpool. Under forutusetning av at vi ikke får en ny stopper på plass i løpet av uken, så tipper jeg faktisk på at Håvard kan være i førsteellveren på lørdag. Hvis Song er klar for kamp så vil jeg ha han inn som defensiv midtbane, og jeg rekner ikke med at Djourou er klar til den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Ble dramatisk etterhvert dette, men syns vi skal ta med oss dette på en ikke alt for bra dag og et Liverpool-lag som viste litt mer vilje og aggresivitet enn oss.

 

Syns vi er treige i angrepsspillet i 2.omgang og det er ikke bra å skape så lite mot 10 mann en hel omgang.

Vi får en stor sjanse av Rosicky og får pirket inn målet helt på slutten, men Liverpool hadde også store sjanser i løpet av 2. omgang.

 

Heldigvis kom Koscielny tilbake etter taklingen og spilte en god kamp, men uheldig med 2 gule på overtid.

Syns vi så et rustent Arsenal-lag i dag hvor vi mangler en del spillere i form og sliter med å få tempo på ballen utover kampen.

 

Men.....ut å kjøp midtstopper, Wenger!! (Gjerne en keeper også)

Link to comment
Share on other sites

Idag er vi litt heldige som klarer å få med oss 1 poeng.Synes ikke vi skaper noe som helst av interesse før i det 86 min.Før kampen så var jeg fornøyd med 1 poeng,,og det er jeg forsåvidt nå også når nu alt ble som det ble,men med 10 mot 11 så skulle vi nok klart å vinne!

Tipper Chamakh skal bli bra fortvilet iløpet av sesongen når han får diise elendige innleggene fra Clichy og Sagna.

Irriterer meg at vi ikke klarer og beholde roen der bak mot slutten av kampene,,feks når Koscielny får sitt første gule kort så er det et resultat av en elendig klarering fra Sagna når han tross alt har god tid til å se hva han skal og bør gjøre...

Blir spennende å se hva Wenger foretar seg før transfervinduet stenger,,håper som andre her inne at vi får en ny keeper og en stødig forsvarer.

Link to comment
Share on other sites

Orker ikke lese gjennom tråden, så kommer sikkert til å nevne mye som er skrevet for. Vi blir helt lammet etter kalddusjen i starten av andreomgang. Ikke første gangen de siste årene. Første omgang god, andre mye dårligere.

 

+ Midtstopperne gjør begge en veldig god kamp! kosci med en god debut. Skulle ikke vært utvist.

+ I førsteomgang er spillerne flinke til å holde ballen i laget og vi mister sjelden ballen

+ Chamakh gir oss en fysisk tilstedeværelse på topp som var godt å ha i første

+ Liverpool skaper relativt lite i løpet av kampen. Forsvaret gjør en god jobb

+ Nasri fortsetter sin fine form.

 

- Innleggene....

- Lite bevegelser inn i boksen dems

- Målet imot

- Vi skaper utrolig lite. Alt for få avslutninger på mål og spill i lengderetning.

- DÅRLIG INNSTILLING! Jeg nevnte før kampen av vi vil vinne kampen dersom instillingen var riktig. Påstanden stemte veldig bra, for vi skal vinne mot Liverpool med en mann mindre - bortebane eller ikke.

 

Som Jamie sa etter kampen: Arsenal var best, men Liverpool ville mest. Oppsummerer kampen ypperlig. Jeg forventer å se en helt annen innstillingen fra spillerne i neste kamp!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Almunia skal ha kritikk for målet i mot. Det er en kanonavslutning, og et skudd ikke mange keepere hadde tatt. Skal vi dele ut skyld på det målet, er det Wilshere som er i skuddlinjen.

 

Synes det er skuffende hvor få sjanser vi skaper. De få sjansene våre kommer først helt på slutten, og det er for dårlig mot ti mann. Rosicky synes jeg så veldig positiv ut, og forventer at han stiller foran en svak Wilshere i køen før neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

svært skuffet etter dagens prestasjoner. stopperne er gode, og får godkjent +. ellers er det mye rart. arshavin er helt borte, og diaby viser at han fortsatt ikke har skjønt at fotball er en lagsport. mannen evner jo ikke å spille fra seg ballen. synd at wilsheres feil blir så skjebnesvanger, men det viser at man ikke kan miste konsentrasjonen i 1 sekund på dette nivået. og når jeg nå har nevnt nivået, er det vel på sin plass å nok en gang kommentere at almunia ikke er i nærheten av å holde det nivået man forventer av en arsenalkeeper. håper på kjøp før blackpoolkampen. alt i alt en svak kamp av et uinnspirert lag. nasri prøvr tidvi, men med diaby som balltaper på midten, bir det hele litt rart og de klarer ikke å skape noen store sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Almunia skal ha kritikk for målet i mot. Det er en kanonavslutning, og et skudd ikke mange keepere hadde tatt. Skal vi dele ut skyld på det målet, er det Wilshere som er i skuddlinjen.

 

Det er ikke en direkte tabbe, men en klassekeeper hadde reddet det skuddet. Når det gjelder kampen idag, var den ufattelig tam og dårlig. Vi hadde utrolig dårlig bevegelse i laget og mye feilpasninger, og det ser ut som ingen i laget er i kampform. Spesielt Arsjavin var håpløs idag. Chamak var så og si borte hele kampen, selv om han hadde en finger med i spillet på målet. Likevel ser han litt veik ut, og gjør ikke stort annet enn å gi støttepassninger. Dette har selvsagt noe å gjøre med at vi leverer dårlige innlegg nok en gang. Almunia var på bærtur flere ganger i denne kampen, og det var helt forventet. Lyspunktet idag er at vi har to gode stoppere, og Kos fikk vist sin utrolige fart blant annet mot Torres. Nå gjelder det bare å få inn en keeper og helst to stoppere inn så rask som mulig!

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå er jeg bare veldig lettet! Å starte sesongen med tap mot Pool har vært for jævli!

 

Synes vi spillte en helt grei kamp jeg uten både Song,Fabregas og Van Persie i toppform..Vi møter et tent Liverpool-lag som spiller for å vinne på eget gress..Vi står greit i mot og har ballen mye den første halvtimen.

 

Liverpools mål kommer jo av personlige feil og jeg mener faktisk Almunia skal ta den ballen som faktisk går inn i keeperhjørnet! Har selv vært keeper og har kommet til å tatt det målet på min egen kappe som en tabbe! Alt som kommer i keeperhjørnet SKAL takes! Synes vi har sjanser til å vinne kampen,Reina har jo 2-3 verdensklasseredninger før han roter ballen i eget mål..Må bare le av de som mener Cole ikke skulle vært utvist..Folk har tydligvis glemt hva som skjedde med Eduardo og Ramsey..Har Cole truffet litt annerledes har foten gått rett av så dommeren gjør det han må! Til sammenlikning var Wilsheres takling også tvilsom men der gjør dommer rett i mine øyne,,Wilshere traffer jo bakken mellom føttene til spiller og kan aldri være like farlig i værste fall som Coles takling..

 

+Fornøyd med midtstopperne,Koschi storspiller og er banens beste..Der han løper opp Torres er kvalitet!

+Chamakh sliter litt i starten men etterhvert kommer han mere inn i kampen å begynner å vinne dueller!

+Nasri er i kjempeform,blir en hit om han får spilletid denne sesongen

+Att vi starter kampen med Wilshere er en stort steg! Gutten blir stor og dette sender signaler til alle de andre store talentene i klubben om att om de jobber hardt nok kommer deres tur å!

 

-Vi trenger ny keeper for 5-6 sesong på rad,fatter ikke hva Wenger tenker! Roter det ensten til på et par hjørnespark før han slipper inn et mål som de fleste keepere har tatt!

-Sagna ser ut til å være helt ute på dato,kan ikke huske sist han la et godt innlegg!

-Arshavin...Var han på banen i dag???

-Vi blir altfor ubesluttsomme og planløse når vi nermer oss Liverpools 16meter!

 

Vinner vi neste kamp mot Blackpool er vi der vi skal være..Da er vi i gang!!!!

Link to comment
Share on other sites

Fortjent med poengdeling i kampen. Vi triller mye ball, men kommer til alt for få sjanser. Ettersom Song og Cesc ikke spilte er jeg egentlig fornøyd med 1 poeng. Artig at Wilshere starter, men var kanskje ikke rett kamp og starte for en ung gutt, la merke til at han hadde mye nerver på blant annet målet til Liverpool. Kos og Vermaelen funket bra, det gjorde forsåvidt hele back rekka, er mere bekymret hvis det blir noen langtidsskader bak der som kunne skjedd med Kos idag. Forresten en latterlig utvisning. Satser på en ny keeper og en ny back-up stopper inn til neste kamp. Tror ikke Blackpool bli noe overkjøring, de slo tross alt Wigan 0 - 4. Foresten, hvorfor brukte vi gule shortser idag?

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Summa summarum så skal man si seg fornøyd med et poeng borte mot Liverpool i årets første kamp. Men når det er sagt, så er det mye som man kan sette fingeren på. For med en mann ekstra i en hel omgang, så burde laget ha prestert bedre.

 

Midtstopperne innfridde med glans. Må innrømme at jeg har vært en smule skeptisk til Koscielny, men han gjorde alle fordommer til skamme. At han får rødt kort i sin debut, er meget merkelig. Nasri gjorde også mye bra i dag.

 

Ellers var mye som før. Backene våre klarer fremdeles ikke å slå skikkelige innlegg. Chamakh blir garantert bedre dersom innleggene sitter. Almunia varierer voldsomt i sine prestasjoner. Alt fra gode redninger til katastrofale inngripen i feltet. Diaby og Arshavin imponerte heller ikke.

 

Må innrømme at jeg ble meget svett når Koscielny ble taklet. Håper også at Wenger fikk litt å tenke på akkurat der. Skal forresten bli spennende å se hva han gjør når Koscielny må sone sin kamp. Med han og JD ute, så faller valget på Nordtveit eller Song?

 

Håper Torstvedt treffer med sine spådommer. Sier ikke nei takk til Given. Keeper og stopper, ja takk. Skal pløye NewsNow aktivt i kommende uke.

 

Forventer slakt av Blackpool i neste kamp. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser mange nevner Given, han kan vi bare glømme med ein gang. City har 4 norske statsbudsjett i ryggen og har ikkje behov for å selge, og nok til å "overtale" Given til å bli framfor sportslege ambisjoner (les: CL) om han skulle ønske seg bort.

Det toget gjekk diverre i fjor...

 

I dag gjekk nok eit skudd i keeperhjørnet inn. Kanskje ingen direkte tabbe, men absolutt tagbart.

Schwarzer er ingen optimal erstatter men absolutt ein forbetring.

Link to comment
Share on other sites

Ein "skal" ikkje vinne mot eit 10-manns Liverpool på bortebane.. I mange tilfeller er det vanskelegare å spele mot 10 mann enn mot 11.. Hadde vi møtt 10 mann i ein omgong på heimebane, hadde eg vore av ei heilt anna formeining, men 10 mann med tilskuarane i ryggen skal ein ikkje avskrive..

 

Fornøgd med 1 poeng idag!

Link to comment
Share on other sites

"I believe Almunia had a good game today."

 

 

Jeg håper virkelig ikke Wenger mener dette, og at han kun backer vår spanjol opp. Men jeg er STYGT redd for at Wenger rett og slett har bestemt seg for at Almunia er en god keeper - uansett .... Det er til å grine av at en klubb som Arsenal skal ha den klovnen i mål. Målet er absolutt tagbart og burde, når du er keeper for Arsenal, reddes i mine øyne, men ingen tabbe. Langt værre er alle de forferdelige timede turene han har ute i feltet....

 

Glad for 1 poeng. Ingen god kamp av oss, men det blir langt bedre med Fab, Song og RVP tilbake.

 

Hva drev Arshavin på med idag? Jobbet ikke hjemover og var rett og slett drita dårlig i det han prøvde på offensivt. Lov å ha dårlig dag på jobben, men det der var skremmende svakt...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...