Jump to content

2010.04.14 Tottenham B


ernsti14

Hva blir utfallet?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

må sette det litt på spissen :angry: men jeg står for 1 erene ja. de som får 1 av meg, leverte virkelig en kamp på det laveste nivået jeg kan minnes av arsenalspillere. spesielt med tanke på hva som står på spill. diaby ser ut som idiot med det uanfektede trynet sitt etter feilpasning nr 14. vm i balltap! dette holder fan meg ikke mål. men som sagt, jeg håper fortsatt på at mufc og cfc går på noen virkelige smeller, slik at arsenal ender opp med ligatittelen til slutt. skjønt det fort kan bety fornyet tillit til de knotkukene som ikke holder det forventede nivået. skal se almunia og silvestre får nye langtidskontrakter, men sol og gallas får beskjed om å finne seg nye klubber... nei fysj å fy. gode tanker! sommer-sol-fotball-transfervinduet-arsenal-nye spillere! ja nå er vi på gang igjen ;)

 

Det er viktig å stå for det man skriver, ellers er det unødvendig å ha et forum hvor det skal diskuteres meninger......

For meg er det en gåte at laget idag får 4stk 1-enere på børsen, men tror jeg sier at vi står langt ifra hverandre på hvordan vi ser fotballkamper som helhet. (motstander, skadesituasjoner, arena, begge lag har noe å spille for, match-stats, osv osv)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Kan ikke folk slutte å hakke på Silvestre? Greit nok at han ikke er i verdensklasse, men han er fjerdevalget vårt, og gjør en helt grei jobb i dag. Jeg begynner å se meg veldig lei av denne evinnelige sytinga, når han faktisk hadde flere gode stunder i kampen. Målet burde han ha vært bedre på, men der har vi en spiller av høy klasse (Sagna) som gjør en feil som er mye større enn den Silvestre gjør.

 

Campbell var jævlig god i dag, det samme synes jeg Rosicky var. Nasri er det f.eks ingen som syter over, han var sjeldent opptatt av annet enn å drible rundt spurs-spillere uten å ha sjans til å komme til avslutning.

 

Har relativt friskt i minnet ligacupkampen mot City, der jeg mener at Silvestre var den helt klart beste i Arsenal-forsvaret, men der han likevel blei hudfletta på forsida til gunners.no. Det er ikke Silvestre og Almunia som gjør at vi taper fotballkamper, det er faen meg mange flere som spiller på dette laget.

 

Men når det er sagt ser jeg veldig gjerne at det kommer en ny midtstopper og en ny keeper til London i sommer.

 

EDIT: Må bare legge til at kritikken mot Kenneth Fredheim derimot er helt på sin plass. At den klossmajoren der får lov til å snakke på TV i det hele tatt er en ting i seg selv, men at han får prate om fotball, som han åpenbart ikke kan noe som helst om, er en skandale. Jeg kunne aldri i livet betalt penger for å få han der inn i stua mi, selv om jeg skulle finne på å kjøpe et TV.

Link to comment
Share on other sites

De slo oss heldigvis bare med ett mål...

 

Arsenal mot Spurs hjemme og borte, sammenlagt, de siste sesongene:

 

09/10: 4-2

08/09: 4-4

07/08: 5-2

06/07: 5-2

05/06: 2-2

04/05: 6-4

03/04: 4-3

02/03: 4-1

01/02: 3-2

00/01: 3-1

99/00: 3-3

98/99: 3-1

97/98: 1-1

96/97: 3-1

95/96: 1-2.......

 

Blir nok et tiår til frem til neste seier for dem, og skal ikke glemme at de ikke har slått et toppet Arsenallag på vår hjemmebane siden 1987, gjelder alle turneringer! Fremdeles et stykke igjen å gå, Tiny Totts.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke frikjenne Sagna på målet, men Sagna står faktisk med ryggen til resten av forsvaret. Silvestre har fullstendig oversikt over hvor Sagna står, så hvorfor prøver han å sette linja fem meter lenger fram?? Det er ikke tilfeldig at vi slipper inn mål når Campbell er dratt ut av ramma... Silvestre må ta hovedansvaret for det andre målet.

Link to comment
Share on other sites

Det som skuffer meg mest er at vi hadde en gylden mulighet til å ta Spurs nå som de hadde spilt ekstraomganger noen dager tidligere. Arsenal skulle vise hvilket topplag de er etter tapet mot Barca. Etter i dag skulle man heller trodd at det var Arsenal som spilte Barca gode i de to kampene. For defensivt er det helt grusomt for tiden. I tilegg gis ballen alt for lett bort. Jeg orker ikke å hetse Silvestre mye, for han har fått huden full allerede av andre her, men den håpløse ballmissen hans på slutten av kampen oppsummerer egentlig hans sesong.

 

Tapet mot yidsene måtte komme før eller siden, så jeg er heller stolt over at vi klarte å være ubeseiret så lenge. Dog er det veldig provoserende at vi slipper dem til så lett. De hadde mange andre store sjanser de kunne scort på, men målene var begge veldig unødvenige. Fraværet av Song var tydelig, og når 3./4. og 5. valget spiller sammen i midten sier det seg selv at det kan bli litt krøll.

 

Hva gikk egentlig galt? Det virket som at laget ikke funket kollektivt i det hele tatt. Så klart vil ikke laget prestere like bra når Fab, Gallas, Song, Arshavin og delvis van Persie og Vermaelen ikke er tilgjengelig. Likevel er alle proffesjonelle fotballspillere som skal vite hvordan de skal spille på laget sammen.

 

Det er noen lyspunkter å ta med seg fra kampen. van Persie kommer inn og er absolutt strålende. Sol gjør en meget god kamp og redder oss flere ganger. Clichy gjør nok en gang mye bra, selv om det blir noen assist eller mål på han. Dog liker jeg at han tør å prøve seg litt selv når han ser at medspillerne ikke er tilgjengelige.

 

Nå er nok sesongen over, så jeg håper Wenger eksprimenterer litt for å se hva som funker og ikke funker. Dette året har vi holdt lenge selv med mye skader. Det viser at det ikke er mye som skal til for vi vinner pokaler, selv om det virker som at vi er langt unna når man ser hvor spillere blir slaktet. God natt, og lykke til til alle dere som kommer til å møte en overlykkelig yid med mindreverdighetskompleks i morgen....

Link to comment
Share on other sites

Det er bare én j*vla løsning på problemet. Jeg må starte Football Manager og fikse problemene selv. Wenger kommer ikke til å løfte en eneste finger...

Link to comment
Share on other sites

Vi ser hva som skjer når RvP kommer inn og vi får litt klasse på topp. Denne kampen viser bedre enn noe hvorfor vi ikke vinner PL. Vi har spillt halve sesongen uten en klassespiss og vi har spillt hele sesongen uten en klassekeeper.

 

Good night and over to you Arsene!

Enig. Dette har vært en frustrende sesong hva angår spisser. Og vi så det spesielt godt ikveld hva vi har savnet. Bare på Van Persie sitt første touch. Klasse. Bendtner er god han og har jo puttet nå og da. Men han når ikke Persie og de andre toppspissene opp til kneet en gang i mine øyne. Han innehar rett og slett ikke de kvalitetene. Han er i mine øyne en spiss som kommer innpå som innbytter for å forandre kampbildet. Eller så må han ha en annen kvalitetspiss ved siden av seg.

 

Mange av oss sa det før sesongen startet at dette fort kunne bli en sånn sesong, uten en erstatter til Adebayor. Og jeg håper virkelig det kommer inn ny toppspiss til sommeren.

 

Og mye kunne nok sett annerledes ut med hadde vi hatt klasse i mål og på topp

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fortsatt at det viktigste Wenger kan gjøre med dette laget er å hyre inn en skikkelig god forsvarstrener! Det virker til tider som at det ikke er noe som helst kommunikasjon bak der. Først og fremst på det 2. målet, hvor Sagna følger et løp fra Bale, for deretter å bare slippe han og ender med å sette han onside. Silvestre rekker ikke tilbake og Bale setter ballen iskaldt forbi Almunia... I tillegg er det altfor dårlig jobbing hjem av forsvar og også vinger. Dette skjer kamp etter kamp, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Keown ikke er forsvarstrener for oss, etter en viss periode i CL hvor vi ikke slapp inn mål(på 11 kamper?)

 

Når det er sagt, ny keeper er et must! Vi trenger en skikkelig matchvinner bak der, slik som Gomes var for Scums...

I tillegg må vi ha inn minst to stoppere(Evt en ny kombinert stopper/DM.) pluss Chamakh som etter stor sannsynlighet kommer i sommer.

Campbell er gammel... Silvestre er ikke god nok til å være 4. valg...

Gallas forsvinner vel til sommeren, og Djourou er muligens fortsatt ikke god nok til å gå rett inn på laget og lage et skikkelig partnerskap med Vermaelen bak der.

Skulle virkelig ønske Campbell kunne bli 25 år igjen... Men en slik type stopper er iallefall det jeg mener vi trenger. I tillegg til en DM som kan avlaste/rotere med Song.

 

Det viktigste mener jeg likevel er at vi får inn en skikkelig forsvarstrener som kan lære spillerne bak kommunikasjon og skikkelig jobbing som et lag!!

 

Vær så snill Wenger, og hent tilbake Keown som forsvarstrener!!

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig er du alt for kritisk til Almunia og overser det soleklare faktum at det ikke var en keepertabbe fordi han hadde en god redning senere. Kanskje du skulle ta av deg "Almunia hat" brillene dine og begynne så objektivt på dette?

 

HÆ?

 

Han hadde en god redning tidligere, så da var 1-0 målet ikke en tabbe? Den var drøy...... 1-0 målet er dårlig keeperarbeid!

Link to comment
Share on other sites

HÆ?

 

Han hadde en god redning tidligere, så da var 1-0 målet ikke en tabbe? Den var drøy...... 1-0 målet er dårlig keeperarbeid!

 

For hundrede gang, dette var ironi. Første målet var elendig keeperarbeid fra Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Jo faktisk, tro det eller ei.

Det sier noe om ryggraden til supporterne som må ha en syndebukk hver gang vi taper.

 

Godt poeng. Og når jeg ser på Almunia tråden så har de ikke forstått det. Fotball er et lagspill og hadde det bare vært Almunia som hadde vært dårlig...det var det dessverre ikke.

 

Klarer ikke helt å forstå supportere som 'godter' seg når en Arsenalspiller driter seg ut.

 

Makan til tafatthet som det var igår er det lenge siden jeg har sett. Stillestående,ingen løp.

 

Store pluss til krigeren Campbell og Van Persie som gjør mer på 15 min enn resten av laget i 90.

OK Clichy,Nasri.

 

Minus: Tafattheten i laget. Total mangel på fremdrift.Det defensive arbeidet.

 

Skuffet.

Link to comment
Share on other sites

Det sier noe om ryggraden til supporterne som må ha en syndebukk hver gang vi taper.

 

Ett meget godt poeng.

 

Tro om det er mulig å bruke overgangsvinduet til å bytte ut noen supportere i tillegg til å skaffe oss noen nye spillere?

Link to comment
Share on other sites

Ett meget godt poeng.

 

Tro om det er mulig å bruke overgangsvinduet til å bytte ut noen supportere i tillegg til å skaffe oss noen nye spillere?

 

Supporterne er det minste problemet vi har. Vi har 60000 betalende på hver hjemmekamp til tross for at vi har ligaens dyreste billettpriser og ikke har vunnet en tittel siden 2005. Meget imponerende, men vil tålmodigheten snart ta slutt??

Link to comment
Share on other sites

Supporterne er det minste problemet vi har. Vi har 60000 betalende på hver hjemmekamp til tross for at vi har ligaens dyreste billettpriser og ikke har vunnet en tittel siden 2005.

 

Tenkte ikke på de supporterne som betaler i dyre dommer hvert eneste år, og følger laget i tykt og tynt både på Emirates og på bortekamper i England og Europa.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har et firkantet bord med tre bein, og det mangler et bein på ett hjørne. Hva gjør man da? Driter man i å skaffe det nye beinet og heller prøver å lage de andre tre enda finere? Nei, man skaffer selvsagt det ene beinet som mangler først, før man gjør noe som helst annet. Dette er det faktisk Wenger ikke ser, og når noe er så åpenbart, så kan man begynne å lure

Link to comment
Share on other sites

Dette var forferdelig tungt.

 

Som vanlig er Arsenal klart best midt på banen, men forover og bakover stemmer det ikke. Paradoksalt nokså synes jeg midtbanen må ta hovedansvaret for at ting ikke fungerer om dagen. Det er ingen flyt i spillet, bevegelsene stemmer ikke, og vi har alt for mange spillere som ikke er helt i toppslag.

Diaby er en skygge av seg selv og minner mer om den enormt irriterende Diaby vi har sett tidligere, som slår pasninger i hytt og pine og velger feil 90% av tiden.

Denilson gjør sitt beste, men ferdighetene er noe begrensede, så vi får ikke mer ut av den mannen på nåværende tidspunkt. Nasri og Rosicky er fenomenale til å dra av en mann, til å vende opp og slå en pasning, men pasningene er sjeldent i bakrom, de er ofte sidelengs og alt for ofte for å overlate ansvaret med å slå den avgjørende pasningen til noen andre. Svært overrasket er jeg over at Walcott starter på benk. Walcott gir oss noe som de andre på midten ikke har, nemlig gjennombruddskraft, fart og evnen til å komme til innlegg. Dessverre er kvaliteten på innleggene ofte elendig, men det har også noe å gjøre med at verken Nasri, Rosicky, Diaby, Denilson eller Eboue er av den typen somgidder å komme inn i boksen for å møte innleggene.

 

Bakerst har vi en matchtaper i Almunia. Han har kostet oss mange poeng denne sesongen. Hadde vi hatt Cech eller Van der Saar så hadde vi leda serien greit nå, det er jeg 100% sikker på. Samme tror jeg hadde skjedd om Van Persie hadde holdt seg skadefri.

 

Den største skuffelsen av alle er at Wenger ikke tok tak i problemene i januar. Han burde kjøpt en keeper og en spiss da, så hadde v ikunne jubla høyt i kampen mot Fulham i mai. Ekstremt skuffende Wenger.

 

Til neste sesong trenger vi minst èn, gjerne to nye stoppere. Ny keeper og ny spiss er et must.

Link to comment
Share on other sites

Forumet når nye høyder når det gjelder usaklighet, dumme påstander og karaktersetting. Ikke uventet, men likevel skuffende.

 

Orker nesten ikke skrive, men skal kun kommentere en ting:

Almunia bokser ballen. Man kan diskutere om det er riktig, men når han velger å gjøre det er det en god utboksing. Ballen havner 27 m fra mål og der står en unggutt som sklir i det han skyter, får utrolig treff og ballen kommer raskt tilbake. Almunia er faktisk oppe og klar. Hvor mange her inne har kommentert at i det Almunia skal satse kommer Sagna inn i ryggen hans og dytter han fremover. Hvor lett er det å ta ny sats???

Greit at Almunia ikke er en topp keeper, men litt edrulighet må forventes også etter et tap mot Spurs.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen flyt i spillet, bevegelsene stemmer ikke, og vi har alt for mange spillere som ikke er helt i toppslag.

 

Sant nok, men jeg savner spesielt bevegelsene og iniativene til den/de fremste. Det er lite rykk og bevegelser for å skape seg rom. Når vi eier ballen og motstanderen ligger der med en firer og en femmer i streng disiplin blir dette desto viktigere. Skjer ikke det blir det på kryss og tvers. Se bare forskjellen med og uten RvP både i går og i høst.

Link to comment
Share on other sites

Forumet når nye høyder når det gjelder usaklighet, dumme påstander og karaktersetting. Ikke uventet, men likevel skuffende.

 

Orker nesten ikke skrive, men skal kun kommentere en ting:

Almunia bokser ballen. Man kan diskutere om det er riktig, men når han velger å gjøre det er det en god utboksing. Ballen havner 27 m fra mål og der står en unggutt som sklir i det han skyter, får utrolig treff og ballen kommer raskt tilbake. Almunia er faktisk oppe og klar. Hvor mange her inne har kommentert at i det Almunia skal satse kommer Sagna inn i ryggen hans og dytter han fremover. Hvor lett er det å ta ny sats???

Greit at Almunia ikke er en topp keeper, men litt edrulighet må forventes også etter et tap mot Spurs.

 

Helt enig, vi får prøve å holde oss litt saklige, Almunia bokser langt nok ut og i 99 av 100 tilfeller treffer ikke Rose så godt på skuddet, muligens kan Almunia ta skuddet, muligens er han dekket, muligens treffer Sagna han..... ingen stor keepertabbe, men er mulig å ta. Når det er sagt synes jeg ikke Almunia er god nok for Arsenal, men vi får være voksne nok til å vurdere hans handlinger rettferdig.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok, men jeg savner spesielt bevegelsene og iniativene til den/de fremste. Det er lite rykk og bevegelser for å skape seg rom. Når vi eier ballen og motstanderen ligger der med en firer og en femmer i streng disiplin blir dette desto viktigere. Skjer ikke det blir det på kryss og tvers. Se bare forskjellen med og uten RvP både i går og i høst.

 

Helt enig. Alt gikk tregt og mye av årsaken var at de 3 fremste ikke løper i bakrommene.

Da blir det vanskelig. Igår så vi flere ganger midtbanespillerne måtte slå på tvers pga mangel på alternativer framover.

Forskjellen var merkbar med en gang VP og tildels Walcott kom inn.

En vinner ikke kamper med et så lite dynamikk og bevegelse i lagdelene.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Alt gikk tregt og mye av årsaken var at de 3 fremste ikke løper i bakrommene.

Da blir det vanskelig. Igår så vi flere ganger midtbanespillerne måtte slå på tvers pga mangel på alternativer framover.

Forskjellen var merkbar med en gang VP og tildels Walcott kom inn.

En vinner ikke kamper med et så lite dynamikk og bevegelse i lagdelene.

 

Alt for dårlig bevegelse, helt enig i det. Men det var også ved flere anledninger initiativ og løp i bakrommet, hvor midtbanen valgte å slå på tvers i stedet for på løpet. Blandt annet ble Diaby sur på Walcott fordi han gikk på løp i stedet for å møte ballen bakover på banen. Hva er vitsen med å ha verdens raskeste fotballspiller om man ikke bruker farta hans?

 

Ang. Almunia; det virker som enkelte gleder seg mer over at Almunia går på en blemme(igjen) for derfor å kunne disse de som har bedt om litt moderasjon i kritikken, enn man irriterer seg over selve tapet. Det fremstår noe merkelig..

Link to comment
Share on other sites

Tror hele laget skal se 49 kamper unbeaten dvden jeg, lære seg noe om bevegelse og gjenvinning.. Før var det 2 bevegelser samtidig hele tiden, hadde passningalternativer i fleng, i bakrom og i støtte.. Pluss vi hadde Henry, Pires som kunne dra av hvem som helst og skape overtall.. Ljungberg på løp i bakrom, Bergkamp med stikkere.. Viera på midten som var duktig i presset, dradde av en mann og satt igang angrep..Litt bedre keeper i Lehmann.. Forsvaret var brukbart.

 

Ting er mye tristere no, at ting gikk som de har gått no siste uken kunne enhver litt realistisk Goooner spådd på forhånd..

 

Ønskelisten min for neste sesong er slik:

Arshavin i form eller ut, Almunia ut god keeper inn.. En direkte driblesterk kant med fart i beina.. Chamak gratis ja takk.. Campell et år til, pluss ny klassestopper.. Flamini tilbake med Denilson ut.. Silvestre må reise, at han startet kampen i Barcelona er et mysterium for meg.. Eduardo kan gå som fund reaser. Hvis Hazard hadde blitt innhentet kunne vel Vela tatt turen og.. Bente er jeg ikke sikker på..

 

Lioris\Neuer\Adler

Eboue\evt ny-Vermalen-Subotic-Clichy

-----------Song---------------

---Flamini\Diaby---Fab-----------

Chamak<->Rvp----Arsha\ Hazard

Link to comment
Share on other sites

Var veldig positiv til at vi kunne vinne denne kampen heilt til eg såg start 11-aren på nett, og det gikk opp for meg at det laget mest sannsynleg ikkje var godt nok til å vinne ein vanskeleg bortekamp i PL. Dei seks fremste spelarane i går var:

 

Rosicky Bendtner Eboue

 

Nasri

Diaby Denilson

 

Kven av desse skal true eit forsvar? Kven skal true rom? Kven på midten skal kunne ta opp kampen og vinne duellane? Ei midtbane med Nasri, Diaby og Denilson er ikkje ei midtbane som vil vinne nokon krig, samt at det er veldig lite gjennombrotsstyrke her. Denilson har null, Diaby kan bryte gjennom eit ledd med ball, men ikkje utan. Nasri vil ha ball i beina for å utfordre, men går mest aldri på løp utan.

 

Når du ikkje har ein spelar som går i bakrom på topp heller, Bendtner er svak i bakrom og hadde i tillegg ein møkkakamp, (viser likevel noko målscorarar takter med å putte i svak kamp?). Eboue er ingen kant, og må kunne komme i driv med ballen bakfrå. På topp blir han unyttig. Den svakaste er "mozart". Det er trist å sjå ein slik spelar bli brukt på kant. Rosicky er sentral midtbane og hadde gjort ein vesentleg betre jobb enn til dømes Denilson.

 

Utover kampen vart den mistanken styrka. Vi har lite bevegelse foran ballførar, svært lite gjennombrot og vi er utruleg svake i gjenvinningsfase. Det er likevel ikkje slik at vi spelte ein elendig kamp. Laget har så mykje fotballkvalitet at vi har ballen mykje, har ok kontroll bakover da scum skaper lite på eige etablert spel, men er dyktige på utnytte våre feil eller når vi er i ubalanse

 

Måla i mot er gode scum prestasjonar og ditto svake av oss. Almunia kan holde ballen, og bør kunne stoppe skotet. 0-2 har vi ei dårleg linje ved Sagna, (Kven har ansvar for å sette linje og at alle held ho i den bakre firar i Arsenal? Slike mål har vi slept inn to sifra av i år....), det er svakt av Silvestre som ikkje har kontroll på Bale, men kvar er kommunikasjone frå Clichy og Almunia som har "full" oversikt over situasjonen. Bale stod tross alt aleine i fleire sekund? (Med tanke på fleire slike baklengs i år, korleis er kommunikasjonen der bak?)

 

Alt i alt, med start 11- aren ikkje overraske over at vi tapte fortjent, sjølv om vi nok også kunne flaksa inn 1 og 3 poeng på slutten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...