Jump to content

2010.04.14 Tottenham B


ernsti14

Hva blir utfallet?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Som vanlig er du alt for kritisk til Almunia og overser det soleklare faktum at det ikke var en keepertabbe fordi han hadde en god redning senere. Kanskje du skulle ta av deg "Almunia hat" brillene dine og begynne så objektivt på dette?

 

 

Må bare spørre, mener du at almunia nuller ut tabben fordi han gjør det som er forventet og stoppe en ball ved en senere anledning? En god inngripen den du tenker på riktig nok, men har jeg forstått deg riktig at du mener en god redning nuller ut en tabbe som blir mål???

Da må vel strengt tatt alle gode redninger han ha gjort bli nullet ut av tabbene?

 

Jeg har prøvd så hardt jeg kan og skryte når han gjør det bra, første omgang hjemme mot barca stod han til en 10`er, men da blir vel den omgangen nullet ut grunnet hans tabber i andre?

 

Kampen idag har 2 lyspunkt, RVP kommer inn og gjør en veldig god figur, bare så synd han har vært borte så lenge. 2) Jeg tror vi maks har 4 kamper igjen med "Que" bak i buret.

 

Idag var det håpløst å se hvordan spillerne opptrer, ALLE! Og legge seg på den måten, i hvertfall etter første omgang, når de får det tidlige målet i andre så ser alle resignert ut, med ett unntak i Sol Campbell. Nesten så jeg er tilbøylig til å si at han har vært vår beste etter han kom inn i laget igjen, den mannen MÅ få en forlengelse av kontrakten, SOLeklart vår beste idag igjen. Diaby var god i første, men hvordan er det mulig å falle så totalt i andre omgang? Bringte minnene tilbake til Eboue mot wigan ifjor. Skandaløst.

 

Mål 1) uansett hvordan man ser på det så er det to STORE tabber av almunia, 1, hvorfor bokse når man er helt alene, man ser jo at han feilberegner tilløpet og ikke tar ballen på det høyeste, men han trenger jo ikke hoppe, han er jo helt alene, 2) ett skudd fra 20+ meter, han greier ikke reise seg før skuddet, og når det kommer rett på så skal han slenge seg, og hvor høyt hopper han?1 mm? Han er en vandrene katastrofe bak i der, kaster baller rett til motstander, virker helt uintressert når forsvarer inviterer til hjelp(Clichy idag husker jeg spesielt) Og gjør slike skjebnesvangre tabber gang på gang på gang. tror jeg kan remse opp 10 tabber på flekken som har gitt oss baklengs i år. Og det er sikkert vannvittig mange mer. Ikke at jeg tror vi har løsningen i klubben, men jeg likte frustrasjonen i Wengers ansikt etter 1-0. Mye som taler for ett veldig etterlengtet keeperbytte hos oss snart, forhåpentligvis maks 360 minutter til med han derre der imål...

 

Mål2) Sagna selvsagt, han opphever offsiden, men du verden. Man skulle vel tro at en spiller som har spilt så lenge som silvestre greier og falle når han ser hva som skjer og avverger det målet. STOR tabbe av de begge, men så går silvestre hen og gjør så mye rart resten av kampen, så jeg får noia bare han er i nærheten.

 

Vår BB idag selv om det ikke burde være noen når vi taper mot høner, men soleklart alikevel, SOL.

MEN grunnen til tapet er at godeste Vic Akers hadde bukser på seg, og ikke stilte i shorst som seg hør og bør være for han..

 

Byebye "Que"

 

Neste år........begynner å bli en gjennganger, men heldigvis er det 11 sesonger til vi tabber på høna på basketballen...

 

 

Almunia ut.......usannsynlig mange mye bedre alternativ

Silvestre ut......2 år til Sol Campbell, pluss Sakho

Denilson ut......Her er det også mange jeg ser vi erstatter han med

Eduardo ut......Chamak, eller noe i den duren. Pluss Dzeko også da :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Fy faen dette svir..

 

Dette blir nok en nesten sesong, hvor vi nå sannsynligvis må ta til takke med en 3. plass.. Selvsagt har vi jo hatt en godkjent sesong, vi har hengt med helt i toppen hele tiden og vist en fantastisk lag moral flere ganger, skal vi høre på tips før sesongen har vi gjort det mye bedre enn det som var forventet av oss

 

MEN

 

Hvor lenge skal vi være fornøyd med å gjøre det bedre enn forventet, når bedre enn forventet betyr at vi henger med hele veien men ender opp på 3.plass? Kanskje 2. hvis resultatene går vår vei.. Hvor lenge skal vi være fornøyd med "utifra vår økonomi og vår satsing på unge spillere er dette ett bra resultat"?

 

Vi vinner ikke PL med Almunia i mål, vi vinner ikke PL med Silvestre i midt-forsvaret, vi vinner ikke PL med Denilson som defansivt anker og vi vinner ikke PL med en angreps 3`er bestående av Rosicky, Bendtner og Eboue.. Men hvorfor bruker vi disse da, utenom Manuel er da ingen første valg?

 

I år legger jeg ikke skylden på at vi ikke bruker penger, eller at vi kun kjøper talenter.. Men i år legger jeg skylden på skadesituasjonen, MAN VINNER INGENTING MED 4-5 NØKKELSPILLERE UTE TIL ENHVER TID

Bare i dag har vi jo 6 spillere ute som normalt ville vært i første 11`eren, da tar jeg med Vermaelen..

Vi kunne spilt med Gallas-Vermaelen i forsvar, vi kunne hatt Song som DM, vi kunne hatt Cesc på midten, vi kunne hatt Arhavin på venstre og vi kunne ha starta med Van Persie på topp! Hvilket lag ville ikke det ha vært?

 

Men.. Har jeg ikke skyldt på dette før? Jo.. Hvert år skylder vi på at vi har vært uheldige med skader, hvert år tenker vi "vi vinner neste år, for da kan vi umulig være like uheldige".. I fjor, i forfjor, året før, året før der osv.

Dette kan umulig være tilfeldig?

Slik jeg ser det har vi et godt nok mannskap til å ta gull, men inntill vi får orden på skadesituasjonen i klubben er jeg redd vi må fortsette å være fornøyd med "bedre enn forventet"..

 

For alt jeg vet kan dette gå i orden allerede til neste sesong, og med en eller to forsterkninger da i de leddene vi trenger det, velger jeg å se posetivt frem mot 10/11 sesongen.. Jeg velger å tru på at vi er mer heldige da, for å ha trua det må vi.. Vi må fortsette å dra den røde og hvite drakten over hodene våre og gå for gull i alt vi er med i, vi må se framover selv på dager som dette, da alt kan se så mørkt ut..

 

Proud to be a Gooner

Link to comment
Share on other sites

Må bare spørre, mener du at almunia nuller ut tabben fordi han gjør det som er forventet og stoppe en ball ved en senere anledning? En god inngripen den du tenker på riktig nok, men har jeg forstått deg riktig at du mener en god redning nuller ut en tabbe som blir mål???

Da må vel strengt tatt alle gode redninger han ha gjort bli nullet ut av tabbene?

 

Jeg har prøvd så hardt jeg kan og skryte når han gjør det bra, første omgang hjemme mot barca stod han til en 10`er, men da blir vel den omgangen nullet ut grunnet hans tabber i andre?

 

Kampen idag har 2 lyspunkt, RVP kommer inn og gjør en veldig god figur, bare så synd han har vært borte så lenge. 2) Jeg tror vi maks har 4 kamper igjen med "Que" bak i buret.

 

Idag var det håpløst å se hvordan spillerne opptrer, ALLE! Og legge seg på den måten, i hvertfall etter første omgang, når de får det tidlige målet i andre så ser alle resignert ut, med ett unntak i Sol Campbell. Nesten så jeg er tilbøylig til å si at han har vært vår beste etter han kom inn i laget igjen, den mannen MÅ få en forlengelse av kontrakten, SOLeklart vår beste idag igjen. Diaby var god i første, men hvordan er det mulig å falle så totalt i andre omgang? Bringte minnene tilbake til Eboue mot wigan ifjor. Skandaløst.

 

Mål 1) uansett hvordan man ser på det så er det to STORE tabber av almunia, 1, hvorfor bokse når man er helt alene, man ser jo at han feilberegner tilløpet og ikke tar ballen på det høyeste, men han trenger jo ikke hoppe, han er jo helt alene, 2) ett skudd fra 20+ meter, han greier ikke reise seg før skuddet, og når det kommer rett på så skal han slenge seg, og hvor høyt hopper han?1 mm? Han er en vandrene katastrofe bak i der, kaster baller rett til motstander, virker helt uintressert når forsvarer inviterer til hjelp(Clichy idag husker jeg spesielt) Og gjør slike skjebnesvangre tabber gang på gang på gang. tror jeg kan remse opp 10 tabber på flekken som har gitt oss baklengs i år. Og det er sikkert vannvittig mange mer. Ikke at jeg tror vi har løsningen i klubben, men jeg likte frustrasjonen i Wengers ansikt etter 1-0. Mye som taler for ett veldig etterlengtet keeperbytte hos oss snart, forhåpentligvis maks 360 minutter til med han derre der imål...

 

Mål2) Sagna selvsagt, han opphever offsiden, men du verden. Man skulle vel tro at en spiller som har spilt så lenge som silvestre greier og falle når han ser hva som skjer og avverger det målet. STOR tabbe av de begge, men så går silvestre hen og gjør så mye rart resten av kampen, så jeg får noia bare han er i nærheten.

 

Vår BB idag selv om det ikke burde være noen når vi taper mot høner, men soleklart alikevel, SOL.

MEN grunnen til tapet er at godeste Vic Akers hadde bukser på seg, og ikke stilte i shorst som seg hør og bør være for han..

 

Byebye "Que"

 

Neste år........begynner å bli en gjennganger, men heldigvis er det 11 sesonger til vi tabber på høna på basketballen...

Almunia ut.......usannsynlig mange mye bedre alternativ

Silvestre ut......2 år til Sol Campbell, pluss Sakho

Denilson ut......Her er det også mange jeg ser vi erstatter han med

Eduardo ut......Chamak, eller noe i den duren. Pluss Dzeko også da :angry:

 

Takk for en god oppsummering og så har du noen tydelige konklusjoner.

Skal vi ta skrittet må nok AW følge dine råd. Spesielt morsomt med shortsen

Send de til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi noen gang skal vinne pokaler igjen trenger vi adskillig mere tur når det gjelder skader.

Hvis ikke så skjer kommer vi aldri til å vinne noe som helst igjen.

Finnes ikke en klubb på jordkloden som kan unnvære spillere som Gallas, Djorou, Gibbs, Song, Fabregas, Ramsey, Arshavin, van Persie osv osv osv

Det er bare å innse at fotball handler om tur/utur og man trenger ikke være særlig smart for å forstå hvordan dagens kamp hadde gått med Fabregas, Gallas og Arshavin på banen.

Et eksempel er jo forandringen som skjer når van Persie kommer på banen.......

Link to comment
Share on other sites

Akk og ve du etterlengtede ligagull! For første gang på 11 år i ligasammenheng har tottenham klart å knekke det store mysteriet, hvordan slå Arsenal? Knallhard jobbing er nøkkelen. Dette var en erketypisk kamp der vi ikke får lov til å gjøre som vi vil. Uavhengig av hvem som har feil i hva på målene i mot, så skal de som har ansvar fermover på banen ta like stor skyld i tapet i dag. Eboue visste tegn til gamle takter i dag. Ubesluttsom og tidvis sutrende. Rosicky løper mer på tvers av banen enn i lengderetningen. Bendtner er stasjonær og tung i alt han gjør. Brenner to store sjanser, men noterer seg for en scoring! Pluss i boka til dansken. Denilson spiller på sitt vante nivå, men har noen fine krossere. De forsvarer allikevel ikke en dårlig innsats. Diaby gjør seg selv svimmel med alle sine piruetter, og da blir det vanskelig å finne på noe konstruktivt på banen. Nasri vil og vil, men får det ikke til. Til tross for dette har vi et stort lyspunk i Robin van Persie som viser takter på sine storslagne kvaliteter.

 

Men den største skuffelsen i dag, rent spillemessig er det faktum at det er 10 spillere som ikke gir 100%. Hverken i dueller eller på returløp. Det var en mann i dagens Arsenal lag som viste seg verdig et derby og det var Sol Campbell! Han maner til kamp, trår til, har en farlig heading i tverligger og jobber som en galleislave. Gael Clichy skal også har for stor arbeidkapasitet. Men det er ikke nok.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Man viste jo at dagen skulle komme hvor tottene skulle få sin seier i serien, og da på hjemmebane mot et arsenal lag uten Gallas, Fabregas, Arshavin, Song, Van Persie(fra start) og Vermaelen(skaden tidlig i kampen) Så fikk de endelig seieren sin. Med et fullt lag, eller bare noen av de som manglet så hadde arsenal klart dette fint!

 

Det var kjempe morro å se Van Persie igjen, en virkelig klassespiller! Og det er jo så utrolig synd at vi aldri får en skadefri sesong fra Nederlenderen.

 

Nasri og Clichy jobber og prøver sammen med Rosicky mens Diaby og Denilson gjør nok en gang en dårlig kamp. Ikke at Nasri og spesielt Rosicky fikk mye til.

 

Helt utrolig hvor en spiller som Diaby som kan gå fra det helt utrolige til det helt ubrukelige. Ingen mellom ting og tyder da på en person som ikke har nok fotball forståelse til å kompansere for en dårlig dag eller periode desverre.

Silvestre er etter min mening en av de absolutt dårligste og merkelige kjøpene Wenger har gjort, og det er en tabbe å ha han som back up istedet for en potensiell bedre kandidat!

På tottenes andre mål så er det Sagna som ødelegger men når man ser på hvordan Silvestre takler situasjonen, sier sitt! Også meget irriterende at vi mister nesten 1 min av overtiden da det ble for vanskelig for Silvestre å sentre til en åpen lagkamerat hele 5 meter unna. Så jeg har virkelig fått nok av denne united spilleren! Almunia gidder jeg ikke gi meg så alt for mye ut på. Rett og slett for dårlig!! Har noe uflaks og ikke akurat verdens beste forsvar forran seg, men det er ingen undskylding for hans kvaliteter i mål. Tabber har det vært nok av, og det er synlig for alle å se at det ikke funker med han i mål. Både keeper plassen og forsvaret må justeres til sommeren.

 

Campbell gjør sin beste kamp for arsenal og det er lett å se at vi mangler flere spillere med samme holdninger og engasjement! Men igjen så hadde denne kampen sett anderledes ut med Vermaelen, Song og Fabregas på banen.

 

 

Men gleder meg allerede til neste sesong!

Hvorfor?

 

- Nye arsenal drakter som følger tradisjonene (white sleeves ;) )

- Jack Willshere vil mest sannsynlig bli delaktig i ligaen.

- Mere rutine på spillerne (litt oppbrukt men fortsatt sant)

- Wenger er en smart mann og finner en ny keeper i verdensklasse(alt annet er utenkelig og uakseptabelt!)

- Fabregas forblir i klubben.

- Arshavin gjør en bedre sesong. (inget VM, bli kvitt skaden og fornyet motivasjon)

- Chamakh ankommer klubben og vil bli arsenals største trussel fremover på banen!

- Maktkampen på styrerommet er oppklart og en ny fremtid venter..

- Silvestre forlater klubben sammen med Almunia hvis han ikke finner seg i å bli andre keeper igjen.

- Gallas signerer 3 års kontrakt.

- Ny midtstopper i verdensklasse ankommer klubben.

- Tottenham rykker ned.

- Djourou spiller en full sesong og folk lærer seg endelig å stave navnet hans riktig!

- Ramsey returns :angry:

- Wenger får ikke brukt undskyldningen av at pga VM så fikk han ikke gjørt det han ønsket i sommer, selv om de andre topp lagene klarte det.

- Liverpool og United mister og kjøper ingen nye spillere pga dårlig økonomi.

- City bruker latterlig mye penger men ender fortsatt utenfor topp 4.

- Arsenal vinner endelig en trofee etter 6 magre år!

Link to comment
Share on other sites

Er ikke 100% enig i at det er en keepertabbe. Utboksingen er god og det er en stjernetreff som spudzen treffer på en av 1000 ganger. Almunia kunne kanskje prøvd å holde den, men ser ikke noe gale med å bokse den ut.

 

Å si at han ser utgangen på skuddet er litt merkelig. Almunia står bak 3-4 spillere og den ballen kommer sinnsykt raskt.

 

Orker ikke å ta en Almunia diskuajon i dag. Nå er jeg bare tom innvendig. Hadde vi klart å ta ETT poeng her, så tror jeg vi kunne hatt en mulighet på gullet. Nå er det kjørt pga vår dårlige målforskjell.

 

det er en kjempebrøler ab almunia. almunia er forresten en helvettes dårlig keeper. langt under det nivået man forventer av en keeper i de øverste divisjonene i england. så det var noen som klagde på mozart her. han er jo en spiller som får ok for at han vil prøve. problemet i dag, er jo at resten av midtbanen ikke er med. denilson håper jeg ikke spiller for arsenal neste år. eboue roter bort ballen gang på gang, og diaby har nok en kamp der han presterer forferdelig. han har vel to vellykkede pasninger i løpet av kampen. løper seg på motspillere, og gir fra seg ballen gang på gang. når han mottar ballen skal han vende å vri seg uansett om han har 100m2 for seg selv. blir direkte provosert over måten han drøyer tiden på, når laget hans ligger under. silvestre er en kapittel for seg selv. makan til tufs av en fotballspiller. mulighetene for at han hever lønn fra utd er nok til stede :angry:

 

ok av mozart. kjempekamp av sol. ganske spesielt at den gamle mannen er den arsenalspilleren som vil og evner mest. og selvsagt et kjempeinnhopp av van persie. burde selvsagt startet. blir litt flau på wengers vegne, når et lag som faktisk har alle tiders mulighet til å vinne serien, stiller med denilson. blir skuffet over at almunia er arsenals førstevalg, og jeg blir direkte forbannet over at en spiller som silvestre, får spille for arsenal. dette er ting som wenger burde gjort noe med enten før august 09, eller i januar 2010. håper selvsagt fortsatt på ligagull, men ser at det blir fryktelig vanskelig. håper, og blir direkte skuffet om ikke wenger foretar seg noe drastisk i forhold til den spillerstallen han styrer over. ut med en tre-fire, og inn med 4-5.

 

forresten, så dere hvor "engasjert" rice var på benken? han viftet jo på armene! mener bestemt at en ny assistent med taktiske egenskaper og ferdigheter bør inn ved siden av wenger, om han skal fortsette som sjef.

 

sint. sur. forbannet. flau. og ja, drittlei av jojo-prestajonene til diaby og denilson. og de tragisk dårlige spillerne silvestre og almunia.

Link to comment
Share on other sites

Gidder ikke sitte her og lese om Almunia etter en kamp hvor vi har bevist vår ineffektivitet fremover på banen.

Tragikomisk at dere går i fella og trenger en spiller å skylde på....

Hvis noen skal ha skylden i dag er det Rosicky, han var dårlig han :angry:

 

Skjønner ikke hva som er tragikomisk med å komme med mishagsytringer mot en keeper som nok en gang er en stor del av grunnen til at vi kommer til kort. Er ikke mer enn to og ei halv uke siden sist gang han kostet oss livsviktige poeng. Og hvor mange ganger har han ikke kostet oss i viktige kamper?? Her må Wenger sperre opp øynene.

 

At man skal sitte å klage på de offensive spillerne som tross alt er både andre-, tredje- og fjerdevalg i sine posisjoner synes jeg faktisk er verre. Vi har hverken Arshavin, Cesc eller RvP fra start. Det er våre tre beste spillere offensivt. Hva hadde Chelski vært uten Drogba, Malouda og Lampard?? Hva med United uten Rooney, Berbatov og Valencia?? Tror du de hadde reist til WHL og scoret tre mål mot ligaens beste hjemmeforsvar (ja, faktisk!) ??

Almunia er, i motsetning til Eboue, Nikki og Rosicky, førstevalg i sin posisjon og slik sett burde han vært et av våre sterkeste kort i dag. Istedet gikk det som det pleier å gjøre...

Link to comment
Share on other sites

Man vinner ikke store titler med en så svak sisteskanse, enkelt og greit!

Selvfølgelig er det flere som har dummet seg ut iløpet av sesongen, men har man ikke en matchvinner mellom stengene så hjelper det fint lite å bytte ut de som spiller foran han...

 

Sist gang vi hevet en pokal var da Jens Lehmann nærmest på egenhånd holdt oss inne i FA-cupfinalen mot United i 2005. Deretter var han den store helten i straffespark-konkurransen. Tenk på det!

Neste sesong.....

 

Helt riktig men jeg har aldri opplevd en spiller som har fått mere slakt her inne på forumet enn Jensemann.

Tenk på det du.........

Link to comment
Share on other sites

Herregud gutter, dette var sarkastisk. Noen har argumentert slik til fordel for Almunia i lang tid og det har irritert meg voldsomt.

 

For å skrive dette i klartekst, det var en gigabrøler av Almunia.

 

Så voksent!

 

Tøff kamp ventet gutta uten Fabregas, Gallas, Arshavin, og Song. Van Persie var endelig tilbake, og fikk noen minutter hvor han visste klasse. Ikke rart Arsenal har manglet en slik spiss, som ikke bare skaper sjanser for seg selv, men også legger opp til flere muligheter.

 

Spurs hadde også et par mann ute, men sloss om en 4.plass. En tøff kamp ventet, og jeg hadde ikke noen god følelse før kamp.

 

Ut ifra 90minutter, så synes jeg vi presterte ganske bra i dette hat-oppgjøret. Vi spilte mye ball, men i 1.omgangen ville ikke spillerene avslutte fra 16-20meter. Hele tiden en tendens at de skulle spille seg inn i 5-meteren, noe som ikke alltid fungerer.

 

2.omgang blir det en marerittstart, men vi tar mer og mer utover kampen. Persie kommer inn å løfter laget offensivt med både det å skape sjanser for seg selv og for medspillere.

 

Sårt savnet siden november, og nå får vi håpe at han er 100% klar for en ny og hel sesong 2010/11.

 

 

Almunia får ta 1-0 målet på sin kappe, men stod ellers en bra kamp.

Sol var stor, en fantastisk pådriver for laget i denne kampen.

Sagna hadde en helt grei kamp, selv om han opphevet offsiden på 2-0 målet. Likevel skal Silvestre se dette, og være tettere oppe i motspiller.

Clichy: Ny stor kamp. Jobber både offensivt og defensivt, og sprinter mer enn han jogger.

 

Diaby, Eboue, Denilson, Rosicky, og Nasri, jobbet forsåvidt ganske bra. Fellestrekket denne kampen var at de alle hadde for mange ballmiss, for mange enkle feil, og lå til tider feil i posisjonene. Savnet av Fabregas og Song så man med balansen i press mot motstander.

 

Bendtner var litt for stillestående i 1.omgang, men kom mer med i 2.omgangen.

Persie: Klasse!

Walcott hadde et godt innhopp, og gjorde en strålende assist. Fortsatt noe feilaktige valg i enkelte situasjoner, men der får medspillere og valg av løp i rom også ta noe av skylda.

 

Nei, jeg synes vi gjorde en helt grei kamp med tanke på forutsetninger. Det er flere ting å ta tak i, som å skyte fra distanse (noe som burde skjedd flere ganger i 1.omgangen), og gå på mere rettvendte løp mot mål i perioder.

 

Gomes hadde tre fantastiske redninger, og var avgjørende for at det ikke ble uavgjort.

 

Nå er ligagullet for langt unna, så nå får vi sloss om en 2.plass. Vil likevel si at det har frem til nå vært en strålende sesong, med tanke på hva de fleste trodde i begynnelsen av august og hvor mye skader vi har slitt på viktige brikker i laget.

Stolt Gooner, selv om det ble et tap mot scum ikveld. De får ikke en CL-plass likevel, så det gjør at dette tapet ikke blir for jævlig å takle...... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Det som har irritert meg mye siden lenge før Bendtner kom tilbake er at det ser ut som målet med 90% av angrepene er å komme til ett innlegg. De er det ikke ofte vi scorer på og jeg vil se mer variasjon. Dette er alt for dårlig og selv om vi har mange spillere skadet syntes jeg det var ett for defensivt lagutak i dag. Nasri og Rosicky trenger ikke å være på banen samtidig. Da ville jeg heller gitt Eduardo sjansen. Når TV ble skadet ville jeg brukt Eboue som midtstopper fremfor den alt for dårlige Silvestre. Jeg har en løs misstanke om at han fortsatt spiller med en lilletå for United. Slik kan det i allefall se ut når han står og halvsover nesten hver gang han får sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Man vinner ikke store titler med en så svak sisteskanse, enkelt og greit!

Selvfølgelig er det flere som har dummet seg ut iløpet av sesongen, men har man ikke en matchvinner mellom stengene så hjelper det fint lite å bytte ut de som spiller foran han...

 

Sist gang vi hevet en pokal var da Jens Lehmann nærmest på egenhånd holdt oss inne i FA-cupfinalen mot United i 2005. Deretter var han den store helten i straffespark-konkurransen. Tenk på det!

Neste sesong.....

Hva legger du i at han var den store helten i straffekonken? Han reddet vel 1 av 5 straffer. 20% er vel en lav redninsprosent for keepere. Ellers enig i at han hadde en stor kamp den kvelden :angry:

 

Når det gjelder dagens kamp kan den best oppsumeres med ordet flaut! Vi skaper lite før rvp kommer inn og innser ikke alvoret før det er for sent.

 

Det første målet kommer etter en svak utboksning og almunia skal selvfølgelig ha skyld her. Til tross for dette finnes det flere synsvinkler og kommentatorer som omtaler målet som et av årets mål. Stiller også spørsmål ved at Rose får stå så alene og upresset. Det å bokse ballen ut til 25-30 meter er normalt nok, under forutsetning av at resten av laget ikke lar motspillere stå så alene.

 

Det andre målet må vel sagna ta mye av skylden for. Det fungerer ikke å sette en linje når Sagna henger igjen. Videre blir silvestre hengende etter Bale. Her kan i hvertfall ikke Manuel klandres.

 

Rvp er lagets definitive lyspunkt. Hever laget flere hakk.

 

Typisk arsenal. Bygge deg opp i troen, for så å skuffe deg. Gang på gang.

 

Skuffet, but still; proud to be a gooner.

Link to comment
Share on other sites

Silvestre og Almunia får fortjent huden full her ikveld.

 

Vil i tillegg minne om andre lyspunkter ikveld:

 

* De fantastiske SUSERNE til Rosicky som holdt på å gå innenfor 5-meteren hver gang.

 

* Abou Drillo Diaby som holder på ballen...og holder på ballen...og holder på ballen...til han mister den enkelt.

 

* Den Flyvende Danske som vant hver eneste hodeduell ikveld.

 

* Det går forøvrig rykter om at Denilson ble observert på banen ikveld...? Noen som kan bekrefte ryktene?

 

Tragikomisk nok var banens beste for oss ikveld (bortsett fra van Persie) en tidligere Tottenham-spiller...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er generelt Wenger-fan, men hvis sommeren går, og det står 1.september på kalenderen, uten at Wenger har ordna opp i keeperproblemet, så må Wenger gå.

 

Det er naturligvis slik at alle lag hele tiden kan bli bedre, men det er få lag det er sååå enkelt å se hva som må gjøres som med Arsenal. Hvis Wenger ikke ser det alle andre ser, så...

 

I tillegg har han et merkelig syn på fotball når han sier at Eduardo er i sitt livs form. Eduardo er like rævva spiss som Almunia er keeper!

Link to comment
Share on other sites

Hva legger du i at han var den store helten i straffekonken? Han reddet vel 1 av 5 straffer. 20% er vel en lav redninsprosent for keepere. Ellers enig i at han hadde en stor kamp den kvelden :angry:

 

Var vel flere helter i den straffekonken, men Jens var iallefall den store helten kampen sett under ett.

 

 

Helt riktig men jeg har aldri opplevd en spiller som har fått mere slakt her inne på forumet enn Jensemann.

Tenk på det du.........

 

Mer slakt enn Almunia? Neppe!

Link to comment
Share on other sites

det er en kjempebrøler ab almunia. almunia er forresten en helvettes dårlig keeper. langt under det nivået man forventer av en keeper i de øverste divisjonene i england. så det var noen som klagde på mozart her. han er jo en spiller som får ok for at han vil prøve. problemet i dag, er jo at resten av midtbanen ikke er med. denilson håper jeg ikke spiller for arsenal neste år. eboue roter bort ballen gang på gang, og diaby har nok en kamp der han presterer forferdelig. han har vel to vellykkede pasninger i løpet av kampen. løper seg på motspillere, og gir fra seg ballen gang på gang. når han mottar ballen skal han vende å vri seg uansett om han har 100m2 for seg selv. blir direkte provosert over måten han drøyer tiden på, når laget hans ligger under. silvestre er en kapittel for seg selv. makan til tufs av en fotballspiller. mulighetene for at han hever lønn fra utd er nok til stede ;)

 

ok av mozart. kjempekamp av sol. ganske spesielt at den gamle mannen er den arsenalspilleren som vil og evner mest. og selvsagt et kjempeinnhopp av van persie. burde selvsagt startet. blir litt flau på wengers vegne, når et lag som faktisk har alle tiders mulighet til å vinne serien, stiller med denilson. blir skuffet over at almunia er arsenals førstevalg, og jeg blir direkte forbannet over at en spiller som silvestre, får spille for arsenal. dette er ting som wenger burde gjort noe med enten før august 09, eller i januar 2010. håper selvsagt fortsatt på ligagull, men ser at det blir fryktelig vanskelig. håper, og blir direkte skuffet om ikke wenger foretar seg noe drastisk i forhold til den spillerstallen han styrer over. ut med en tre-fire, og inn med 4-5.

 

forresten, så dere hvor "engasjert" rice var på benken? han viftet jo på armene! mener bestemt at en ny assistent med taktiske egenskaper og ferdigheter bør inn ved siden av wenger, om han skal fortsette som sjef.

 

sint. sur. forbannet. flau. og ja, drittlei av jojo-prestajonene til diaby og denilson. og de tragisk dårlige spillerne silvestre og almunia.

 

hehe :angry:

Med 4 spillere som får 1 på børsen av deg etter en slik kamp, så skulle man nesten tro at vi røk mot Wrexham igjen med toppet lag......

Tror du kan finne på mer negativt med et lag som faktisk "kan" vinne seriegullet etter 34 ligakamper. Selv om sjansene er vesentlig svekket, så vil jeg minne om at vi er knappe 2poeng bak Utd på en 2.plass. (3 poeng om målforskjellen ikke blir for tøff)

 

Får meg faktisk til å tenke på Lars Kilevold dette her: Livet er for kjipt!

Link to comment
Share on other sites

Silvestre og Almunia får fortjent huden full her ikveld.

 

Vil i tillegg minne om andre lyspunkter ikveld:

 

* De fantastiske SUSERNE til Rosicky som holdt på å gå innenfor 5-meteren hver gang.

 

* Abou Drillo Diaby som holder på ballen...og holder på ballen...og holder på ballen...til han mister den enkelt.

 

* Den Flyvende Danske som vant hver eneste hodeduell ikveld.

 

* Det går forøvrig rykter om at Denilson ble observert på banen ikveld...? Noen som kan bekrefte ryktene?

 

Tragikomisk nok var banens beste for oss ikveld (bortsett fra van Persie) en tidligere Tottenham-spiller...

 

LIKE

Link to comment
Share on other sites

Må bare spørre, mener du at almunia nuller ut tabben fordi han gjør det som er forventet og stoppe en ball ved en senere anledning? En god inngripen den du tenker på riktig nok, men har jeg forstått deg riktig at du mener en god redning nuller ut en tabbe som blir mål???

Da må vel strengt tatt alle gode redninger han ha gjort bli nullet ut av tabbene?

 

Som jeg har presisert flere steder nå, så var dette ment som sarkasme. Jeg trodde det var så innlysende at alle ville forstå det, men tok skammelig feil.

 

Nå har Almunias venner her på forumet lenge argumentert/bortforklart hans tabber med:

 

1. Utespillerne har tydeligvis skylden når han gjør tabber. Spisser når de misser sjanser etc, for hvis de hadde scoret så hadde ikke Almunias tabbe fått et slikt uheldig resultat.

 

2. Vi fokuserer for mye på Almunias feil, og ikke på andres feil, som feilpassninger fra utespillerne

 

3. Jeg mener de argumenterer for at tabber og redninger utligner hverandre, og at redninger teller mer enn tabber tydeligvis. Tenk tilbake på den første Barcakampen. Slik jeg husker det så fikk han skryt av et samlet forum for sin glimrende førsteomgang. I annen var langt fra patent på begge scoringene og når det ble påpekt kom det tirader på tirader fra Almunias venner, for vi måtte jo forstå at hvis det ikke hadde vært for Al så hadde kampen sannsynligvis vært kjørt etter 45 min og det skyldtes Almuniahat fra de som korrekt påpekte hans feil i andre.

 

Personlig vil jeg la Fabianski stå de resterende kampene i år, og jeg har ikke glemt hans innsats borte mot Porto. Der har jeg et visst håp (som har blitt mye mindre, er usikker på om han har nerver til å slå helt igjennom. Talentet har han utvilsomt), når det gjelder Almunia har jeg intet håp om at han blir noe bedre enn det han er nå og det er etter mitt syn ikke godt nok.

Link to comment
Share on other sites

hehe :angry:

Med 4 spillere som får 1 på børsen av deg etter en slik kamp, så skulle man nesten tro at vi røk mot Wrexham igjen med toppet lag......

Tror du kan finne på mer negativt med et lag som faktisk "kan" vinne seriegullet etter 34 ligakamper. Selv om sjansene er vesentlig svekket, så vil jeg minne om at vi er knappe 2poeng bak Utd på en 2.plass. (3 poeng om målforskjellen ikke blir for tøff)

 

Får meg faktisk til å tenke på Lars Kilevold dette her: Livet er for kjipt!

 

må sette det litt på spissen ;) men jeg står for 1 erene ja. de som får 1 av meg, leverte virkelig en kamp på det laveste nivået jeg kan minnes av arsenalspillere. spesielt med tanke på hva som står på spill. diaby ser ut som idiot med det uanfektede trynet sitt etter feilpasning nr 14. vm i balltap! dette holder fan meg ikke mål. men som sagt, jeg håper fortsatt på at mufc og cfc går på noen virkelige smeller, slik at arsenal ender opp med ligatittelen til slutt. skjønt det fort kan bety fornyet tillit til de knotkukene som ikke holder det forventede nivået. skal se almunia og silvestre får nye langtidskontrakter, men sol og gallas får beskjed om å finne seg nye klubber... nei fysj å fy. gode tanker! sommer-sol-fotball-transfervinduet-arsenal-nye spillere! ja nå er vi på gang igjen B)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Nei, jeg synes vi gjorde en helt grei kamp med tanke på forutsetninger. Det er flere ting å ta tak i, som å skyte fra distanse (noe som burde skjedd flere ganger i 1.omgangen), og gå på mere rettvendte løp mot mål i perioder.

 

 

Du sier noe der ja. Men så har dette vært et gående problem med dette Wenger laget. Kan ikke se at dette forandrer seg. Jeg er stor fan av Chamakh, men han er også i samme stil som dagens stall. Man skal ikke se lengre enn til Chelsea og noe tidligere united lag for å se hvor effektivt det er å prøve keeper fra distanse. Ble diskutert i tv-stuen, spesielt etter Rosicky sine 2 forsøk som ente opp ved corner flagget :angry: Men man ser hvor ting forandrer seg når Van Persie kom inn, en spiller som ikke er redd for å fyre av et skudd. Vi mangler fortsatt en skikkelig goalgetter men vi har isåfall sett at Van Persie, Fabregas og Vermaelen når han har mulighet kan å sette keeperen på prøvelser fra distanse.

Link to comment
Share on other sites

 

* Det går forøvrig rykter om at Denilson ble observert på banen ikveld...? Noen som kan bekrefte ryktene?

 

 

Jepp denne spilleren, som Wenger hevder er en veldig effektiv spiller, han ble observert.

 

Jeg sliter kolosalt med å finne noe effektivt ved å være tregere enn et dødt sneglehus, duellere dårligere enn Knut Arild Hareide som 2 åring, og være TOTALT, TOTALT ubrukelig på pasninger i lengderetningen. Men du skal ha kreditt for å klare å trille ballen ut til backen helt upresset, Denilson! ( - Viktig å poengtere er at ballen havner bak backen, så alt flyt forsvinner!) Magisk !!!!!

 

Hvis det bare kunne vært et mareritt.. Har noen brasilianere kidnappet datteren til Wenger og krever at Denilson skal spille hver kamp???

Link to comment
Share on other sites

Jo faktisk, tro det eller ei.

Det sier noe om ryggraden til supporterne som må ha en syndebukk hver gang vi taper.

 

Dette handler ikke om å lete etter syndebukker. Skjønner ikke hvorfor du setter spørsmålstegn ved ryggraden til supportere som påpeker åpenbare feil. At Almunia ikke er god nok er noe samtlige fotballeksperter har påpekt i to år.

At Wenger ikke har hentet inn en kompetent erstatter er for meg en av de største gåtene siden han tok over Arsenal i 96. Helt utrolig!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...