Jump to content

2010.04.14 Tottenham B


ernsti14

Hva blir utfallet?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Som jeg har presisert flere steder nå, så var dette ment som sarkasme. Jeg trodde det var så innlysende at alle ville forstå det, men tok skammelig feil.

 

Nå har Almunias venner her på forumet lenge argumentert/bortforklart hans tabber med:

 

1. Utespillerne har tydeligvis skylden når han gjør tabber. Spisser når de misser sjanser etc, for hvis de hadde scoret så hadde ikke Almunias tabbe fått et slikt uheldig resultat.

 

2. Vi fokuserer for mye på Almunias feil, og ikke på andres feil, som feilpassninger fra utespillerne

 

3. Jeg mener de argumenterer for at tabber og redninger utligner hverandre, og at redninger teller mer enn tabber tydeligvis. Tenk tilbake på den første Barcakampen. Slik jeg husker det så fikk han skryt av et samlet forum for sin glimrende førsteomgang. I annen var langt fra patent på begge scoringene og når det ble påpekt kom det tirader på tirader fra Almunias venner, for vi måtte jo forstå at hvis det ikke hadde vært for Al så hadde kampen sannsynligvis vært kjørt etter 45 min og det skyldtes Almuniahat fra de som korrekt påpekte hans feil i andre.

 

Personlig vil jeg la Fabianski stå de resterende kampene i år, og jeg har ikke glemt hans innsats borte mot Porto. Der har jeg et visst håp (som har blitt mye mindre, er usikker på om han har nerver til å slå helt igjennom. Talentet har han utvilsomt), når det gjelder Almunia har jeg intet håp om at han blir noe bedre enn det han er nå og det er etter mitt syn ikke godt nok.

 

 

 

Ser jo i ettertid at det er ironisk ment, når jeg leser dine tidligere innlegg.

 

Men på den annen siden, så er det en ting som mange kunne forsvart han med, så tenkte meg ikke om før jeg quota deg i kampens, rettere sagt etter kampens hete.

 

Vil alltid være noen som skal være "korrekte" og ha sine meninger om hvordan folk skal oppføre seg som supporter. Det driter jeg i, om folk ser på meg som en dårligere suppoter enn andre for å ytre mine meninger, så får det så være. Jeg hater ikke Almunia personlig, til det kjenner jeg han ikke, men jeg hater at han spiller for oss. Jeg hater at han er en latterlig dårlig keeper, jeg hater alle tabbene hans osvosv. Det er en stor forskjell.

 

Selv om han ikke akkurt ser ut som han er typen jeg kunne hengt med... :-|

 

Så sorry Tapapa, for at jeg ikke så den åpenbare ironien...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Var veldig positiv til at vi kunne vinne denne kampen heilt til eg såg start 11-aren på nett, og det gikk opp for meg at det laget mest sannsynleg ikkje var godt nok til å vinne ein vanskeleg bortekamp i PL. Dei seks fremste spelarane i går var:

 

Rosicky Bendtner Eboue

 

Nasri

Diaby Denilson

 

Kven av desse skal true eit forsvar? Kven skal true rom? Kven på midten skal kunne ta opp kampen og vinne duellane? Ei midtbane med Nasri, Diaby og Denilson er ikkje ei midtbane som vil vinne nokon krig, samt at det er veldig lite gjennombrotsstyrke her. Denilson har null, Diaby kan bryte gjennom eit ledd med ball, men ikkje utan. Nasri vil ha ball i beina for å utfordre, men går mest aldri på løp utan.

 

 

Tapte vi midtbanen i går? Var vi for svake i duellene? Eller taper vi kampen grunnet et uheldig førstemål og kollektiv kollaps i forsvar på det andre målet? Jeg er sterkt uenig med deg i at midtbanen var den som sviktet i går tiltross for at de ikke presterte mot sitt beste.

 

Vi hadde mer enn nok sjanser i både første og andre omgang til å ikke tape denne kampen. Er helt enig i at verken Diaby, Rosicky eller Nasri hadde en toppkamp i går, men likevel så utraderer de midtbanen til Spurs i nesten hele kampen. Tottenham lot Huddelstone ligge som en 3. stopper og Kaboul tilnærmet som en 4. Rose og Bendtly skiftet på rollen som hø back. Da er det ikke mange rom å løpe i verken med eller uten ball. Spurs forsvarte seg lavt, kompakt og godt i går. Dette er ikke et dårlig lag og hadde kun sluppet inn 10 mål hjemme før kampen i går. Det er ikke tilfeldig at de kjemper om 4. plassen.

 

 

I dette tilfellet representerer jeg neppe mindretallet her i verden.

 

Når det gjelder analyser av fotballkamper eller analyser generelt tror jeg ikke vi skal stole på flertallet, men som sagt jeg syns at det er diskusjonstemaet og ikke om han skulle tatt skuddet eller ikke. Almunia blir helt klart hindret av Sagna

Link to comment
Share on other sites

Tapte vi midtbanen i går? Var vi for svake i duellene? Eller taper vi kampen grunnet et uheldig førstemål og kollektiv kollaps i forsvar på det andre målet? Jeg er sterkt uenig med deg i at midtbanen var den som sviktet i går tiltross for at de ikke presterte mot sitt beste.

 

Vi hadde mer enn nok sjanser i både første og andre omgang til å ikke tape denne kampen. Er helt enig i at verken Diaby, Rosicky eller Nasri hadde en toppkamp i går, men likevel så utraderer de midtbanen til Spurs i nesten hele kampen. Tottenham lot Huddelstone ligge som en 3. stopper og Kaboul tilnærmet som en 4. Rose og Bendtly skiftet på rollen som hø back. Da er det ikke mange rom å løpe i verken med eller uten ball. Spurs forsvarte seg lavt, kompakt og godt i går. Dette er ikke et dårlig lag og hadde kun sluppet inn 10 mål hjemme før kampen i går. Det er ikke tilfeldig at de kjemper om 4. plassen.

Når det gjelder analyser av fotballkamper eller analyser generelt tror jeg ikke vi skal stole på flertallet

 

Et skudd på mål i første omgang gir ikke deg teoretisk slagkraft akkurat.. Vi kommer ikke inn bak forsvar mer enn en gang hele omgangen

Link to comment
Share on other sites

Et skudd på mål i første omgang gir ikke deg teoretisk slagkraft akkurat.. Vi kommer ikke inn bak forsvar mer enn en gang hele omgangen

 

Skudd på mål er ikke det samme som sjanser.

I først omgang kan jeg nevne følgende situasjoner ut i fra hukommelsen:

 

-Sol`s skudd som blir stoppet på streken av Assou-E.

-Eboue triller ballen til TR som får skuddet blokkert fra 10 m.

-TR frispilling av Bendtner som ikke får avsluttet skikkelig

-Bendtners nikk som går en meter utenfor

 

Dette utifra noen sekunders tenking. 2. omgang har vi mange gode sjanser til å komme tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett målene på nytt igjen er jeg ikke tvil om at det er en tabbe av Almunia. Hvekren på utboksing eller ved redningsforsøket blir han presset noe særlig av andre. Jeg vil nok tro at skuddet kommer veldig overaskende på han, for det virker som at han ikke ser utgangen av skuddet. han reagerer for seint og ballen går på mystisk vis over han (legg merke til hvor lite han hopper opp). Likevel skal det sies at det er et meget god skudd av Rose. Uansett skal Almunia klare å ta ned ballen når han løper ut og har god tid til å beregne ballbanen.

 

Det andre målet er mest provoserende for min del. Nok en gang slipper vi et mål tidlig i omgangen pga en helt elendig linje. Jeg tviler på at Defore faktisk ser at Sagna opphever offisden, men det er uansett en nydelig pasning av spissen. Almunia kan ikke lastes for skuddet, men kan han kommunisere til Sagna at han står feilplassert eller er det midtstoppernes jobb? Unødvendig mål er det i alle fall, og i likhet med så alt for mange andre mål i år er det mer slapt av oss enn bra av motstanderen.

 

Forøvrig er det morsomt å se på målet vårt hvordan Walcott spiller ballen foran 6 yids før den kommer til Bendtner. Herlige de bildene når man ser det ovenifra, men neppe noe som kommer til å husket fra denne kampen.

 

Over 10 minutter med sammendrag: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5368474/

 

Den største forskjellen er så klart keeperne. Mens vår er delaktig i det ene målet (selv om han gjorde som forventet ved noen andre farligheter), har motstanderen minst 3 redninger i verdensklasse som kan sies å være ekvivalent med at en utespiller scorer minst et hattrick. Jeg vil ikke så at Almunia er hovedgrunnen til tapet vårt i går, det er mer Gomes som er grunnen til at vi taper. Likevel gir det et godt bilde på hvor viktig det er med en matchvinner bakover.....

Link to comment
Share on other sites

Tapte vi midtbanen i går? Var vi for svake i duellene? Eller taper vi kampen grunnet et uheldig førstemål og kollektiv kollaps i forsvar på det andre målet? Jeg er sterkt uenig med deg i at midtbanen var den som sviktet i går tiltross for at de ikke presterte mot sitt beste.

 

Vi hadde mer enn nok sjanser i både første og andre omgang til å ikke tape denne kampen. Er helt enig i at verken Diaby, Rosicky eller Nasri hadde en toppkamp i går, men likevel så utraderer de midtbanen til Spurs i nesten hele kampen. Tottenham lot Huddelstone ligge som en 3. stopper og Kaboul tilnærmet som en 4. Rose og Bendtly skiftet på rollen som hø back. Da er det ikke mange rom å løpe i verken med eller uten ball. Spurs forsvarte seg lavt, kompakt og godt i går. Dette er ikke et dårlig lag og hadde kun sluppet inn 10 mål hjemme før kampen i går. Det er ikke tilfeldig at de kjemper om 4. plassen.

Når det gjelder analyser av fotballkamper eller analyser generelt tror jeg ikke vi skal stole på flertallet, men som sagt jeg syns at det er diskusjonstemaet og ikke om han skulle tatt skuddet eller ikke. Almunia blir helt klart hindret av Sagna

 

Hør, hør!

 

Registrerer at Denilson og Diaby slaktes, og mye misnøye med Nasri også. I mine øyne var det nettopp midtbanen vår som gjorde oss til det beste laget i går kveld. Vanvittig mye gjenvinning samt klok og dyktig ballbehandling. Jeg hadde håpet på litt flere gode offensive initiativ fra vår midtbanetrio, men synes de dominerte defensivt. Ballen var 62% på Tottenes banehalvdel! Midtbanen + Sol og Clichy imponerte meg, sammen med innhoppet til van Persie.

 

Artig og frekt poeng når du hevder at flertallet ikke nødvendigvis besitter "den ene store sannhet". Jeg er så enig, så enig.

Link to comment
Share on other sites

Vi styrer mykje av kampen, MEN eg meiner vi taper svært mange duellear på midten. Svært mange... Kan vere dette er eit inntrykk eg får gjennom skuffelsen, men eg brukar å ha riktig på det :)

 

Vi truar som andre seier svært lite foran ballførar, og vi har ei midtbane som ja held bra på ballen, men scum har fryktelig god kontroll på oss i 70 (?) minutt. Laget som starta i går hadde omtrent null gjennombrotskraft, svært lite bevegelse utan ball, og trua motstandar mest ikkje i over ein time. Sol knear ein corner, tomas sitt skot må gå gjennom 3 mann før det kan nå fram til keeper, Bendtner sin sjanse er brukbar, men ikkje ein særs stor sjanse. Heading i første omgang hugsar eg ikkje i farta.

 

Eg meiner klart at det laget som spelte i går, ikkje har nok komplementere ferdigheiter, ikkje er godt nok komponert og til sjuande og sist ikkje er godt nok til å kunne vinne vanskelege bortekampar i PL.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun utalen meg om de 61 minuttene jeg så av kampen.. Men selv om vi hadde ballen mye synes jeg det ble for lite initativ helt fremst, vi fikk også en del brudd imot.. Ballen gikk alt for seint.. Synes vi skapte lite selv om Rp7 synes vi var ybergode.. Mulig vi var det etter RVP kom inn men det kan jeg ikke utale meg om enda for da hadde jeg slått av og har ikke sett det om igjen enda..

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg mener fortsatt at det viktigste Wenger kan gjøre med dette laget er å hyre inn en skikkelig god forsvarstrener! Det virker til tider som at det ikke er noe som helst kommunikasjon bak der. Først og fremst på det 2. målet, hvor Sagna følger et løp fra Bale, for deretter å bare slippe han og ender med å sette han onside. Silvestre rekker ikke tilbake og Bale setter ballen iskaldt forbi Almunia... I tillegg er det altfor dårlig jobbing hjem av forsvar og også vinger. Dette skjer kamp etter kamp, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Keown ikke er forsvarstrener for oss, etter en viss periode i CL hvor vi ikke slapp inn mål(på 11 kamper?)

 

Når det er sagt, ny keeper er et must! Vi trenger en skikkelig matchvinner bak der, slik som Gomes var for Scums...

I tillegg må vi ha inn minst to stoppere(Evt en ny kombinert stopper/DM.) pluss Chamakh som etter stor sannsynlighet kommer i sommer.

Campbell er gammel... Silvestre er ikke god nok til å være 4. valg...

Gallas forsvinner vel til sommeren, og Djourou er muligens fortsatt ikke god nok til å gå rett inn på laget og lage et skikkelig partnerskap med Vermaelen bak der.

Skulle virkelig ønske Campbell kunne bli 25 år igjen... Men en slik type stopper er iallefall det jeg mener vi trenger. I tillegg til en DM som kan avlaste/rotere med Song.

 

Det viktigste mener jeg likevel er at vi får inn en skikkelig forsvarstrener som kan lære spillerne bak kommunikasjon og skikkelig jobbing som et lag!!

 

Vær så snill Wenger, og hent tilbake Keown som forsvarstrener!!

 

 

Keown er en bra kandidat så absolutt. Ellers så kunne det hjulpet å få inn Tony Adams som assistent trener! Han har selv sagt at han er interessert og at arsenal har nr hans.

Ting bør uansett bli tatt tak i før neste sesong, men frykter at det er stor mangel på direkte handlekraft i klubben.. Med Wenger som det store problemet.

Link to comment
Share on other sites

Jævli frustrert over å tape mot Tottenham, akkuratt nå som vi trenger poeng, men desverre så er vi ute av gullsjansen nå, med mindre Tottenham vinner mot både Chelsea og United. Men i de kampene skal dere se at "Den fantastiske Gomes" blir like ubrukelig som han var før gårsdagens kamp. Er det mulig at Gomes kan se skuddet til van Persie ? van Persie står jo bak en Spurs forsvarer og får til et fantastisk skudd, men så redder Gomes! Samme på frisparket, allen hadde flydd helt opp i vinkelen, bedre plassert skudd får man neppe en det skuddet, og alikevel får Gomes reddet.

 

Silvestre ødlagte alt igår, han burde markere Bale, som var helt alene, elendigste spilleren jeg har sett!

Forsvaret var ubrukelig igår, lot Spurs få utnytte rom, og var VELDIG passive.

Skuddet til Rose eller hva faen han heter var ren flaks, men alikevel skal Almunia ta den ballen. Gleder meg til sommer da Almunia blir solgt!

 

Bra at van Persie er tilbake, han kunne ha snudd kampen igår, men Gomes var i verdensklasse i det øyeblikket van Persie fikk sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Supporterne er det minste problemet vi har. Vi har 60000 betalende på hver hjemmekamp til tross for at vi har ligaens dyreste billettpriser og ikke har vunnet en tittel siden 2005. Meget imponerende, men vil tålmodigheten snart ta slutt??

 

Håper da virkelig det, at medgangssupporterne forsvinner fra Emirates slik at vi ekte supportere har muligheten til å få tak i billetter....

 

Forumet når nye høyder når det gjelder usaklighet, dumme påstander og karaktersetting. Ikke uventet, men likevel skuffende.

 

Orker nesten ikke skrive, men skal kun kommentere en ting:

Almunia bokser ballen. Man kan diskutere om det er riktig, men når han velger å gjøre det er det en god utboksing. Ballen havner 27 m fra mål og der står en unggutt som sklir i det han skyter, får utrolig treff og ballen kommer raskt tilbake. Almunia er faktisk oppe og klar. Hvor mange her inne har kommentert at i det Almunia skal satse kommer Sagna inn i ryggen hans og dytter han fremover. Hvor lett er det å ta ny sats???

Greit at Almunia ikke er en topp keeper, men litt edrulighet må forventes også etter et tap mot Spurs.

 

 

Spot on, 100% enig

 

Helt enig, vi får prøve å holde oss litt saklige, Almunia bokser langt nok ut og i 99 av 100 tilfeller treffer ikke Rose så godt på skuddet, muligens kan Almunia ta skuddet, muligens er han dekket, muligens treffer Sagna han..... ingen stor keepertabbe, men er mulig å ta. Når det er sagt synes jeg ikke Almunia er god nok for Arsenal, men vi får være voksne nok til å vurdere hans handlinger rettferdig.

 

 

I 999 av 1000 tilfeller treffer Rose langt over mål.......

En bizarr scoring som bare bekrefter hvor uforutsigbar fotballen kan være

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi noen gang skal vinne pokaler igjen trenger vi adskillig mere tur når det gjelder skader.

Hvis ikke så skjer kommer vi aldri til å vinne noe som helst igjen.

Finnes ikke en klubb på jordkloden som kan unnvære spillere som Gallas, Djorou, Gibbs, Song, Fabregas, Ramsey, Arshavin, van Persie osv osv osv

Det er bare å innse at fotball handler om tur/utur og man trenger ikke være særlig smart for å forstå hvordan dagens kamp hadde gått med Fabregas, Gallas og Arshavin på banen.

Et eksempel er jo forandringen som skjer når van Persie kommer på banen.......

 

 

Slett ikke Almunia som er problemet i gårsdagens kamp.

Ingen tvil om at det er skadefrekvensen som fører til at vi ikke makter å skape flere sjanser enn vi gjør til tross for overlegen posession og teknisk klasseforskjell på lagene.

Hvis vi skal spille 4-3-3 kreves det at vi har kantspillere som gjør minst en av tre ting og helst alle tre:

1. Starter inn i bakrom og gjerne i rom 2 når vi har ballen rettvendt i mellomrommet

2. Utfordrer med ball og kommer rundt på kant

3. Drar seg inn i banen og avslutter

Når vi må spille med midtbane/forsvarsspillere som kanter er desverre resultatet at ingen av de tre punktene blir gjennomført. Vi blir veldig statiske, stående og vente på å få ballen på fot istedet for i rom.

Hadde vi hatt Arshavin/Nasri på kantene i går ville vi torturert forsvaret til spudz til døde.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett målene på nytt igjen er jeg ikke tvil om at det er en tabbe av Almunia. Hvekren på utboksing eller ved redningsforsøket blir han presset noe særlig av andre. Jeg vil nok tro at skuddet kommer veldig overaskende på han, for det virker som at han ikke ser utgangen av skuddet. han reagerer for seint og ballen går på mystisk vis over han (legg merke til hvor lite han hopper opp). Likevel skal det sies at det er et meget god skudd av Rose. Uansett skal Almunia klare å ta ned ballen når han løper ut og har god tid til å beregne ballbanen.

 

Det andre målet er mest provoserende for min del. Nok en gang slipper vi et mål tidlig i omgangen pga en helt elendig linje. Jeg tviler på at Defore faktisk ser at Sagna opphever offisden, men det er uansett en nydelig pasning av spissen. Almunia kan ikke lastes for skuddet, men kan han kommunisere til Sagna at han står feilplassert eller er det midtstoppernes jobb? Unødvendig mål er det i alle fall, og i likhet med så alt for mange andre mål i år er det mer slapt av oss enn bra av motstanderen.

 

Forøvrig er det morsomt å se på målet vårt hvordan Walcott spiller ballen foran 6 yids før den kommer til Bendtner. Herlige de bildene når man ser det ovenifra, men neppe noe som kommer til å husket fra denne kampen.

 

Over 10 minutter med sammendrag: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5368474/

 

Den største forskjellen er så klart keeperne. Mens vår er delaktig i det ene målet (selv om han gjorde som forventet ved noen andre farligheter), har motstanderen minst 3 redninger i verdensklasse som kan sies å være ekvivalent med at en utespiller scorer minst et hattrick. Jeg vil ikke så at Almunia er hovedgrunnen til tapet vårt i går, det er mer Gomes som er grunnen til at vi taper. Likevel gir det et godt bilde på hvor viktig det er med en matchvinner bakover.....

 

 

Sagna går i ryggen på Almunia i det han satser. Slik jeg ser situasjonen er det hovedgrunnen til at han ikke kommer opp på den ballen. Han er raskt oppe etter utboksingen og faktisk i ganske god balanse før Sagna kommer.

 

Mål nr to er en rekke av elendige forsvarsvurderinger. Defoe er alene med Sagna og Campbell på høyre side av forsvaret. Sistnevnte følger ham et stykke ut, men slipper så presset fullstendig. Sagna blir stående og Silvestre må derfor sette linja ut i fra ham og ikke ut i fra hva han selv mener er riktig all den tid Sagna faktisk er såpass langt inne og med ryggen mot. Eboue er sløv og følger ikke opp presset på Defoe etter at Campbell av en eller annen merkelig grunn finner ut at han skal la Defor vende opp og slå passet. Siste feilen er selvfølgelig at Silvestre først ser på Bale og deretter lar ham oppsøke et helt umarkert rom uten å følge ham. Du kan ikke satse på å sette noen i offside når du ikke har kontroll på linja og det ikke er press på ballfører. 4 store feil av 4 erfarne spillere. Dessverre har vi sett dette altfor ofte i år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun utalen meg om de 61 minuttene jeg så av kampen.. Men selv om vi hadde ballen mye synes jeg det ble for lite initativ helt fremst, vi fikk også en del brudd imot.. Ballen gikk alt for seint.. Synes vi skapte lite selv om Rp7 synes vi var ybergode.. Mulig vi var det etter RVP kom inn men det kan jeg ikke utale meg om enda for da hadde jeg slått av og har ikke sett det om igjen enda..

 

Så jeg diskuterer altså kampen med en som ikke har sett hele kampen og i tillegg er såpass påvirket emosjonelt at han slår av før den er ferdigspillt. Anbefaler at du ser den pånytt før du diskuterer videre. Du misset tross alt over 1/3 av kampen.

 

Btw: Jeg vil gjerne at du kan finne tilbake til et innlegg hvor jeg skriver at vi var "ybergode" i går. Hvis ikke så hadde det vært fint om du redigerer innlegget ditt.

Alt jeg sier er at vi skapte mer enn nok sjanser til å ikke tape denne kampen. Derifra til din omskrivning er det ganske mange grader av god fotball. Vi var langt i fra på vårt beste i går, men katastrofemeldingene her inne har i mine øyne nådd historiske høyder etter en kamp hvor vi slettes ikke er så dårlige som mange skal ha det til og i tillegg spiller mot et godt lag som til nå kun har sluppet inn 11 mål hjemme.

Som sagt; litt edrulighet bør man kunne forvente tiltross for et tap mot Spurs.

Link to comment
Share on other sites

i dag kjentes ikke skuffelsen så enorm. alikevel begynner jeg å håpa på gode forsterkninger i sommer. gjerne i god tid før vm begynner. tottenham er fortsatt et møkkalag, og almunia og denilson er middelmådige spillere. silvestre er tragisk. ikke noe å gjøre med, men håper virkelig at wenger tar tak, å handler. kamper der det går 80 min, før arsenalspillerne skjønner at det er kamp, vil jeg ikke se. noen har inne klager på oss som klager. spesielt. men det som er mer spesielt, er at noen klarer å forsvare almunias opptreden ved 1-0 scoringen. den tabben var på jamtfall-nivå.

Link to comment
Share on other sites

Sagna går i ryggen på Almunia i det han satser. Slik jeg ser situasjonen er det hovedgrunnen til at han ikke kommer opp på den ballen. Han er raskt oppe etter utboksingen og faktisk i ganske god balanse før Sagna kommer.

 

Mål nr to er en rekke av elendige forsvarsvurderinger. Defoe er alene med Sagna og Campbell på høyre side av forsvaret. Sistnevnte følger ham et stykke ut, men slipper så presset fullstendig. Sagna blir stående og Silvestre må derfor sette linja ut i fra ham og ikke ut i fra hva han selv mener er riktig all den tid Sagna faktisk er såpass langt inne og med ryggen mot. Eboue er sløv og følger ikke opp presset på Defoe etter at Campbell av en eller annen merkelig grunn finner ut at han skal la Defor vende opp og slå passet. Siste feilen er selvfølgelig at Silvestre først ser på Bale og deretter lar ham oppsøke et helt umarkert rom uten å følge ham. Du kan ikke satse på å sette noen i offside når du ikke har kontroll på linja og det ikke er press på ballfører. 4 store feil av 4 erfarne spillere. Dessverre har vi sett dette altfor ofte i år.

Du har rett i at Almunia rygger i Sagna / Sagna kommer opp i ryggen til Almunia, men det ser ikke ut som at Almunia mister balansen av det. Det virker som at Almunia akkurat er i lufta (fordi han tripper til siden) idet han ser ballen og dermed ikke klarer å få generert nok krefter til å hoppe høyere.

 

Det andre målet er som du sier en rekke inviduelle feil som ikke skal skje.

 

Forøvrig er jeg enig i at vi skapte mer enn nok sjanser til at vi kunne unngå tapet. Selv om vi til tider sleit med å skape så mye sjanser før van Persie kom inn, hadde vi slutt mange nok sjanser til at vi kan være fornøyd med det offensive spillet. Tottneham hadde også muligheter til å score mer, så det var også noen gode defensive prestasjoner (dessverre som følge av defensive sløvhet fra andre medspillere).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...