Jump to content

Everton H, 09.01.10


ted_uh

Recommended Posts

Vi er alle einige i at Almunia burde byttast ut, men lat oss prøve å ikkje falle ned på TV-nivå..

Å kalle ein Arsenal-spelar for kjegle eller aller verst; doptryne, blir for dumt..

 

Ellers kan eg ikkje anna enn å stille meg 200% bak Adams i sitt forsvar av Eduardo..! Det virker som om ein venter på at ein Arsenal-spelar skal prestere dårlig, så ein kan bruke han som hoggestabbe..

 

Dette er eit diskusjonsforum, og ein diskusjonsforum er avhengige av saklege innlegg, ikkje desse oppgulpa som folk presterer her inne..

 

Og Imers; du presterer lavmål når du ber Wenger ta eit visst kjønnsorgan og gå..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Ehh... Ja hva var det igjen? Åååå nå kom jeg på det! Han er i ferd med å gjøre comeback fra en av de værste skadene i fotballhistorien. At dere ikke er i stand til å se at han blir bedre og bedre for hver kamp får være deres probem. Men jeg blir veldig flau på deres vegne over at dere forventer at han skal være 100% så pass kort tid etter. Når dere i tillegg klarer å kritisere han på en dag som dette der han er den mest positive av de offensive spillerene og gjør sine saker meget bra med bla. en god assist skjønner jeg virkelig ikke hva det er dere prater om.

 

Heldigvis kan jeg det med ro for Wenger har stor tro på ham og det ville ikke overaske meg mye om Eduardo kommer tilbake som en bedre spiller enn vi noengang har sett ham. Helt der oppe med Henry er mitt stalltips.

 

Enig med deg her. I dag var Eduardo bedre enn Nasri og Arshavin. Hvis vi skal starte å refse spissene våre, er Arshavin den som har skuffet mest i år. Gutten har ikke vært i nærheten av det han var i fjor!

Link to comment
Share on other sites

Skal man kritisere Almunia for å slippe inn 2-1 målet i dag, så må man også kritisere Fabianske for å slippe inn mål mot West Ham. 2 ganske like mål, og jeg er ikke enig i at dette er noe keeper kan lastes for.

 

Almunia gjør faktisk en strålende redning på slutten av kampen som sørger for at Arsenal får 1 poeng. Det ser ut som at folk glemmer det...

Link to comment
Share on other sites

Vi er alle einige i at Almunia burde byttast ut, men lat oss prøve å ikkje falle ned på TV-nivå..

Å kalle ein Arsenal-spelar for kjegle eller aller verst; doptryne, blir for dumt..

 

Ellers kan eg ikkje anna enn å stille meg 200% bak Adams i sitt forsvar av Eduardo..! Det virker som om ein venter på at ein Arsenal-spelar skal prestere dårlig, så ein kan bruke han som hoggestabbe..

 

Dette er eit diskusjonsforum, og ein diskusjonsforum er avhengige av saklege innlegg, ikkje desse oppgulpa som folk presterer her inne..

 

Og Imers; du presterer lavmål når du ber Wenger ta eit visst kjønnsorgan og gå..

 

Akkurat prestasjonen til almunia på siste målet er ikke imponerende. Men om noen kaller noen for kjegle bør de gå i seg selv. Utenom om å gå i detaljer kan jeg si at jeg selv har blitt kalt en kjegle, kampen jeg da spilte var langt under mitt eget nivå og jeg forstår at jeg var dårlig, men uten å gå for klisje, så har jeg nå godt fra fast midtstopper til benksliter hele sesongen og selvtilliten er lav lav lav og jeg er ikke den samme spilleren. Men nå er de og slik at almunia aldri kommer til å få vite om denne kjegle saken, og det er forskjell på guttenivået fra sunnmøre og den engelske toppserien, nivået på meg og almunia. Poenget er at vi skal ver forsiktige.

Link to comment
Share on other sites

Skal man kritisere Almunia for å slippe inn 2-1 målet i dag, så må man også kritisere Fabianske for å slippe inn mål mot West Ham. 2 ganske like mål, og jeg er ikke enig i at dette er noe keeper kan lastes for.

 

Almunia gjør faktisk en strålende redning på slutten av kampen som sørger for at Arsenal får 1 poeng. Det ser ut som at folk glemmer det...

Enig med deg her ArsGun. Det var langt fra Almunias feil at det kun ble 2-2 og poengdeling her i dag. Selv om han gjør mye rart mener jeg han hadde lite sjans på 2-1 målet til Pienaar og ingen sjans på 1-0 målet til Osman. Osman sitt mål er total forsvarssvikt hvor noen glemmer å markere. Fikk ikke med meg hvem det var som glapp, men den skal iallefall ikke Almunia lastes for...

 

Når Pienaar så kommer alene gjennom(total forsvarssvikt her også, og INGEN som gidder å løpe hjem!!) er det en en-mot-en situasjon hvor Pienaar får en 100 % sjanse og skal score... Kan diskuteres om Almunia går for tidlig ned, men han hadde nok uansett ikke hatt sjans på den... Likevel redder han bra senere, hadde Everton fått 3-1 der hadde vi vært kjørt, men heldigvis tok han den...

Link to comment
Share on other sites

Sitter igjen utolig skuffet over kampen. Det verste er å se gutta slite å jobbe rævva av seg de siste 7 minuttene for de forstår de holder på å tape. Heldigvis for de uttelling idag men poenget er at viljen kommer først når de ligger under å ikke på 1-1. Gutta er overlegne og da skjer dette. Å dette er ikke første kampen i år der arbeidsinnsatsen er sterkt forbedret etter en skoring imot.

 

Offansivt sliter vi uten en sterk spiss. Arshavin blir for liten og hver gang han får ballen er everton ''opp i han '' og presser og bruker fysiken for å hindre tekniske ferdigheter. Savnet etter mannen som stabiliserer midtbanen og har hatt ekstrem utvikiling deffansivt og er meget god offensivt i forhold til å ver en DM. Mannen som skal lede laget og utvikle en viss offansiv og kreativ struktur er en mangel. Spissen som kan banke ballen inn i krysset fra ut av inget. Dette er spillere laget kunne hatt godt bruk for idag. Almunia kan vi vi vå mangt om men en ting er sikkert og det er at uansett hva så er det ikke han som skal bære kapteinsbindet. Jeg vet at laget ikke for en stor forandring av kapteinsskifte, men det er en prinsipp sak der kapteinsbindet skal til høre en spiller som spiller fast ( mange er jo i tvil om de er faktisk best at almunia er 1. keeper), ha et visst kvalitetsnivå på spillet sitt, ha lederegenskaper, moral og er sikker i sine avsluttninger.

 

jeg skylder ikke på at vi har feil kaptein, mangler viktige spillere, men idag taper vi rett og slett fordi vi ikke er innstilt på å vinne eller gi alt, skore mål og rett og slett vinne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg her ArsGun. Det var langt fra Almunias feil at det kun ble 2-2 og poengdeling her i dag. Selv om han gjør mye rart mener jeg han hadde lite sjans på 2-1 målet til Pienaar og ingen sjans på 1-0 målet til Osman. Osman sitt mål er total forsvarssvikt hvor noen glemmer å markere. Fikk ikke med meg hvem det var som glapp, men den skal iallefall ikke Almunia lastes for...

 

Når Pienaar så kommer alene gjennom(total forsvarssvikt her også, og INGEN som gidder å løpe hjem!!) er det en en-mot-en situasjon hvor Pienaar får en 100 % sjanse og skal score... Kan diskuteres om Almunia går for tidlig ned, men han hadde nok uansett ikke hatt sjans på den... Likevel redder han bra senere, hadde Everton fått 3-1 der hadde vi vært kjørt, men heldigvis tok han den...

det er INGEN som har sagt at det er almunias feil at vi tapte i dag, men han gjør så utrolig mye dumt i kampene, han tenker rett og slett IKKE logisk! han har driti seg ut på noen av de feilene, men har også hadt MØKKA flaks på MANGE feil som har endt bra.. derfor er han ikke god nok for arsenal!

 

En usikker keeper vil påvirke forsvaret å gjøre det usikkert!

Link to comment
Share on other sites

Litt offtopic, men Almunia hadde faktisk en avgjørende redning for oss.. På 1-2 så kom en Everton spiller gjennon, husker ikke helt hvem, men Almunia tok den og holdt oss inne i kampen

 

Vaughan som kunne avgjort kampen da. Det hadde blitt en kontroversiell scoring da Denilson rett og slett bare datt om sekunder før, og det burde blitt stopp i spillet, helt klart.

Link to comment
Share on other sites

Vaughan som kunne avgjort kampen da. Det hadde blitt en kontroversiell scoring da Denilson rett og slett bare datt om sekunder før, og det burde blitt stopp i spillet, helt klart.

Ja enig i den, lignet litt på kovacs situasjon, ikke helt men.. Men jeg står på mitt og mener at det var en kvalifisert redning av Almunia, selvom han ellers gjorde en nok så dårlig kamp

 

EDIT: Leste litt fort, virket som du var ''imot'' at det var en fin redning

Link to comment
Share on other sites

det er INGEN som har sagt at det er almunias feil at vi tapte i dag, men han gjør så utrolig mye dumt i kampene, han tenker rett og slett IKKE logisk! han har driti seg ut på noen av de feilene, men har også hadt MØKKA flaks på MANGE feil som har endt bra.. derfor er han ikke god nok for arsenal!

 

En usikker keeper vil påvirke forsvaret å gjøre det usikkert!

Det har jeg ikke sagt heller, jeg bare poengterer det jeg mener.

Og jeg mener at han ikke skal lastes for 2-1målet til Pienaar.

Link to comment
Share on other sites

Ja da var forumet skuffet igjen og vi er vel ute av gullkampen.

Jaja.

 

Men styrken i dag er faktisk det ene poenget. Det var viktig å få det målet på overtid. Litt typisk et vinnerlag. Syntes det skjedde Manu og Chelsea ofte i tidligere sesonger.

Hadde vært verre for moralen om vi hadde mistet to poeng på overtid.

 

Jeg er egentlig mest skuffet over bruken av Arshavin, Burde hatt en mye friere rolle enn det han hadde i dag. Får veldig lite til på topp. Ellers er dette et lag som består av mange spillere rangert inn mellom 11 og 24.

Tror også banen gjorde det litt vanskelig for vår type spill i dag.

 

Men fremdeles sitter vi med kontrollen selv. Gjør vi jobben vår er det det samme hva de to andre lagene gjør.

Link to comment
Share on other sites

Ehh... Ja hva var det igjen? Åååå nå kom jeg på det! Han er i ferd med å gjøre comeback fra en av de værste skadene i fotballhistorien. At dere ikke er i stand til å se at han blir bedre og bedre for hver kamp får være deres probem. Men jeg blir veldig flau på deres vegne over at dere forventer at han skal være 100% så pass kort tid etter. Når dere i tillegg klarer å kritisere han på en dag som dette der han er den mest positive av de offensive spillerene og gjør sine saker meget bra med bla. en god assist skjønner jeg virkelig ikke hva det er dere prater om.

 

Heldigvis kan jeg ta det med ro for Wenger har stor tro på ham og det ville ikke overaske meg mye om Eduardo kommer tilbake som en bedre spiller enn vi noengang har sett ham. Helt der oppe med Henry er mitt stalltips.

 

Er enig med deg der, Eduardo er sakte men sikkert på vei tilbake. frisparket hans mot Pompey var en icebreaker. Han har gjort mye bra, men kan ikke forvente at han er i toppform med en gang.

Kanskje en annen spisstype sammen med han der oppe hadde fungert bedre. Han var jo god med Adebayor. Håper Wenger henter en stor spiss nå i januar

Link to comment
Share on other sites

Skuffet over kritikken av Eduardo og Traore, Traore er en kantspiller som spiller fordi vi har to gode backer ute, Eduardo har hatt en av fotballens topp10 verste skader. Almunia er elendig i dag, og etter å ha lest at han rangeres som en av 5 bunnkeepere i PL er jeg enig akkurat nå, bare at jeg syns Myhill og Jensen har vist mer, altså bunn 3. Men problemet er hva det er og det hjelper ikke at alle klager på han for det.

 

Nasri var heller ikke på sitt skarpeste idag, men Rosicky viste seg fra en god side, fordi han var den spilleren vår som kom til sjanser og skapte noe. Gallas har en bra kamp med unntak av 2-1 scoringen hvor han burde blitt igjen bak fordi ingen av de andre eide forståelsen til å stå igjen på midten minimum.

Sagna gjør mye rart, Denilson er ingen def midt og savnet av han er faktisk lite da han går av, under mystiske omstendigheter. Arshavin savner en sterk teknisk spiller han kan spille med, men han burde søren meg klare mer, fordi han har hatt vidunderlige kamper uten de to før.

 

Ramsey, han har utviklet seg som en spiller i år, men idag så vi den ubestemte unggutten som er redd og for veik til å gå inn i taklinger som vi så til tider i fjor

 

Savnet av en spiller som Eboue er enormt i kveld, vi spiller også uten Song, Cesc og RvP (Bendtner) ikveld og viser oss som en middels PL klubb, uten disse.

 

Et av mine få negative innlegg her, og det kommer av stor frustrasjon av en elendig kamp.

 

Inn med Campbell/Subotic for backup på stopperplassen, ble livredd når Gallas lå nede idag.

Inn med en def midtbane reserve, Wenger har sikkert en unggutt på lur som kan styrke laget om 5 år (Coquelin, Eastmond) Men akkurat nå er han tvunget til å handle om Denilson virkelig er ute.

Vi trenger også en sterk spiss, dette tror jeg står mellom Gignac og Chamakh

 

Om vi får inn disse tre spillerne tror jeg Wenger er fornøyd, ber også om å slenge en av polakkene i mål og heller kjøpe en ny keeper til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg her ArsGun. Det var langt fra Almunias feil at det kun ble 2-2 og poengdeling her i dag. Selv om han gjør mye rart mener jeg han hadde lite sjans på 2-1 målet til Pienaar og ingen sjans på 1-0 målet til Osman. Osman sitt mål er total forsvarssvikt hvor noen glemmer å markere. Fikk ikke med meg hvem det var som glapp, men den skal iallefall ikke Almunia lastes for...

 

Når Pienaar så kommer alene gjennom(total forsvarssvikt her også, og INGEN som gidder å løpe hjem!!) er det en en-mot-en situasjon hvor Pienaar får en 100 % sjanse og skal score... Kan diskuteres om Almunia går for tidlig ned, men han hadde nok uansett ikke hatt sjans på den... Likevel redder han bra senere, hadde Everton fått 3-1 der hadde vi vært kjørt, men heldigvis tok han den...

 

Skal vi se. Husker jeg ikke feil gjorde Fabianski en kjempeprestasjon når han slapp inn målet 1 mot 1.

Almunia burde jo selvfølgelig reddet. Vel han gjorde det på den andre 1 mot 1 og reddet faktisk 1 poeng for oss der.

I mine kampens beste prestasjon av en Arsenalspiller.

Jeg syns ikke Almunia er en god keeper,og han gjør en del rare ting, men det er tydeligvis'in' å skylde alt på Almunia.

Han kunne ikke gjøre noe på målene imot. Han reddet faktisk 1 poeng for oss og det var ikke hans skyld at vi ikke vant kampen. Uten den redningen hadde det blitt 1-3 imot og tap. I motsetning til de fleste her inne velger jeg å takke Almunia for det ene poenget idag.

 

Det defensive ankeret vårt var tydelig vekke. Midtbanen fungerte svakt til tider og ga spissene hverken støtte eller pasninger.

Syns faktisk både Arshavin og Dudu gikk på gode løp til tider,men de fikk ikke pasninger.

Der savner vi Cesc.

 

Jeg gidder ikke henge ut enkeltspillere i en kamp hvor store deler av lagdelene våre fungerte dårlig. Vi vinner og taper som et lag.

Å kalle spillere for dophue og diverse ting er rett og slett latterlig. Og slike ting burde slås kraftig ned på her inne.

 

På en dårlig dag tok vi et poeng mot et brukbart Everton lag. Allikevel er det en styrke for laget vårt at vi klarer å kapre et poeng på overtid. Akkurat det er en styrke en ikke skal kimse av.

En forsterkning framme nå og en skadefri Cesc tilbake i neste kamp så lukter det faktisk litt gull av dette laget som nekter å tape.

Link to comment
Share on other sites

Mål nr. 1: Evertons minste spiller får gå uhindra opp på 10 meter og stange ballen inn i lengste hjørne etter corner, Osman knuser vår midtstopper Gallas i duell.. konklusjon: Almunia sin feil

 

Mål nr. 2: Hva skjer egentlig? Nasri og Traore går på samme mann, det er INGEN utenom Manuel på vår banehalvdel, Pienaar blir slått gjennom og kan løpe en sjarmøretappe all alone fra 10 meter før midten og mot vårt mål.. 1 mot 1 alene med keeper vipper han ballen elegant over Almunia.. Konklusjon: selvfølgelig Almunia sin feil, vi må da kunne regne med at han redder i 1 mot 1 situasjoner?

 

...

 

Dont get me wrong, jeg reiv med også i håret da jeg så Manuel starta på veigne av Fabianski, jeg synes også han spilte en elendig kamp og jeg mener også vi trenger en ny keeper, for han holder ikke vårt nivå..

 

men, det er alltid et men, han trenger ikke få skylda for alt som går gælig, og for hvert mål vi slipper inn.. selv om han er den store hoggestabben her inne, så fortjener han ikke få usaklig kritikk slengt i trynet(talemåte, jeg vet han ikke leser dette) hver eneste gang vi slipper inn mål..

 

vi tapte(jada, det ble uavgjort) som et lag i dag, hele laget var langt under pari.. men jeg sier som jeg sa til mine kammerater: Arsenal er dårlige på snø..

 

vi får ta med oss noe posetivt fra dagen: United spilte uavgjort, vi er en kamp nærmere Cesc retur, Rosicky skora, forhåpentligvis spiller vi på normale forhold i tiden fremover og Mame Biram fikk noen minutter for United i dag

Link to comment
Share on other sites

Almunia kan ikke gjøre noe med andre mål, men i første mål stod han helt FEIL. Så tok han hans berømte "ta et par skritt tilbake", noe som gjorde at han ikke kunne prøve å hoppe og redde målet.

 

Nei, jeg sier ikke at det avr hans feil. Ramsey skulle ha passet på fyren, Ikke Gallas som passet på en annen motspiller. Men Almunia har ikke gjort jobben sin, slik at han kan i det minste forsøke å redde.

Link to comment
Share on other sites

Hva kan grunnet til at alle utpå der idag spiller seg til 2-3 på børsen. Hadde tenk å begynne med at Almunia ikke hadde vært vår dårligste idag, men så presterer han å komme ut på slutten der...Hva i H............ er det med den mannen?? Han er jo nå så inne i granskauen talentløs, og jeg blir direkte provosert å se på doplignende trynet hans etter feil på feil på feil på feil...Ser jo helt uanfektet ut. Hvis ikke Wenger ser snart å få ut den fyren fra laget vårt...Ja da lurer jeg virkelig på hva som er galt....Kan Almunia være i familie med Kroenke og det er han som gir oss store summer for å la han spille? Noe må det i hvertfall være, for den sløvingen der har virkelig ikke noe ute på en bane å gjøre. Ikke på løkka utenfor huset mitt er han velkomme eigang! Men nok om KJEGLA som en annen her så passende har beskrevet han som( Selv om jeg tror ei kjegle er bedre, den ville i hvertfall ikke rusa ned egne spillere)

 

Jeg er 110 % enig. Uanfektet..- Yess!! Der har du ordet! Mer dekkende enn mitt "likegyldig".

Når jeg ser det uanfektede ansiktet til Almunia etter hver jævla brøler han gjør, da kommer det titt og ofte en strøm av ulovlige handlinger oppe i hodet mitt. Ikke bare er han sjokkerende dårlig - han gir i tillegg blanke faen i at han ødelegger for alle. Da har misnøyen mot Almunia nådd langt for min del, tenker jeg da.. Det er trist, men det er nesten så jeg kjenner en liten klump hat i magen hver gang jeg ser han

 

Jeg vil føye til at jeg aldri ville ordlagt meg på samme måte mot noen annen spiller. Det skjer nok ikke. Det er bar eat begeret har rent kraftig over når det gjelder Almunia. Hans svake spill er selvfølgelig en stor faktor, men det er faktisk først og fremst denne kronisk uanfektede holdningen som gjør meg GAL. (Idag vil jeg ikke klandre han for målene)

Link to comment
Share on other sites

Orker ikke lese gjennom hele tråden på nytt, men er det mange som sier at det er Almunias feil at det renner inn 2 mål i dag?

 

Ja, på 0-1 er han opptatt med å organisere Emirates Cup i bryting og på 1-2 følger han ikke første bud, stå på beina. Det er han vel neppe alene om? Det er ikke disse situasjonene han får stryk på ratingene for. Så vidt jeg har fått med meg har han fått generell ros for redningen som bidro til å redde dagens poeng. Han har fått generell ris for et ikke helt lite knippe involveringer i horror klassen. Målene ikke inkludert.

 

Tvert imot er det en generell oppfatning at dagen kamp ble tapt alle andre steder enn hos Almunia. Det er litt diskusjon om det er Song's erstatter eller spillerene rundt han som sviktet mest. Noen peker på mangler i angrepet og noen setter spørsmålstegn ved et par forsvarsspillere. Likevel er det nok en gang Almunia det går mest i utover kvelden, og hvor kommer denne energien egentlig fra? Jeg kan ta feil, men det er et paradoks at de som mest fyrer opp under en Almunia debatt er de som skal passe på at han ikke skal være en hoggestabbe, begrepet som er skapt på negativ kritikk her på forumet. Det er i alle fall mitt inntrykk, og da tenker jeg generelt og ikke på denne tråden spesielt.

 

Og for å ta litt Ben Elfen med det samme, alle kjegle begreper etc som kommer fra hans tastatur er et produkt av hans frustrasjon over at alle hans forsøk på å argumentere for sitt syn (som etterhvert et stort flertall sent, men godt har adoptert som sitt eget) kun blir møtt med hoggestabbeargumentet. So, who created the monster? Her støtter jeg Fabolous/EvenA sitt innlegg et eller annet sted fullt ut. Almuniadebatten med BE i spissen var saklig og fin helt til eneste gjenværende motargument var hoggestabbe (og det var egentlig ganske fort gjort).

 

Det er helt sikkert en grunn til at jeg mest er "read only" her på forumet nå, og har vært det lenge. Dette er blitt et forum for svart/hvitt holdninger og hellige kyr etter min mening.

 

Sånn. Dette ble mye fra forskjellige tråder på en gang. Dere får leve med det.

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skal man på liv og død dissikere hver eneste kamp? En slik kvasi-vitenskaplig tilnærming til fotball, der man forsøker å forklare tap med enkeltspilleres innsats er nokså meningsløs. Det jeg er mest lei her på forumet, og som jeg synes i størst grad forurenser forumet, er ikke uenighetene om enkeltspillere i seg selv, men at man i det hele tatt har dette fokuset etter HVER ENESTE kamp, et fokus som vitner om et misforstått syn på hele fotballspillet.

 

For innsatsen til enkeltspillere er ikke så "endimensjonal" som mange liker å gi inntrykk av. Her er det mange forumister som er alt for "tabloide"! Spillerne gjør noe bra og noe mindre bra. Det er sjelden bare det ene eller det andre. Som eksempel fra gårdagen kan man jo trekke frem Traore, mange vil vel hevde at han hadde en dårlig kamp i går, men glem ikke at han hadde flere gode innlegg, og et skuddforsøk som gikk like over. Hadde den duppet ned i vinkelen hadde han blitt helt istedenfor syndebukk. SÅ små er marginene i dette spillet. Som gjentatt i det kjedsommelige, man vinner som lag og taper som lag. Og om en spiller er god nok eller ikke må som jeg tidligere har sagt, ses over lang tid.

 

At man ikke slo Everton skyldes EGENTLIG ikke enkeltspilleres feil, men var en kollektiv svikt. LAGET hadde en dårlig dag på jobben, og lot seg kjempe ut av stilen. Når det er sagt, selv om man hadde flaks i den forstand at man utliknet på overtid, lå under to ganger, og scoret to heldige mål, var vel uavgjort et rettferdig resultat etter spill og sjanser, tross alt? Og vi får jo håpe laget lærte en lekse her. Forutsatt at slike episoder ikke skjer for ofte, har man jo innimellom godt av å få noen påminnelser om at man ikke er uslåelig. Man er fortsatt med for fullt, og det er ingen grunn til å la seg psyke ut.

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skal man på liv og død dissikere hver eneste kamp? En slik kvasi-vitenskaplig tilnærming til fotball, der man forsøker å forklare tap med enkeltspilleres innsats er nokså meningsløs. Det jeg er mest lei her på forumet, og som jeg synes i størst grad forurenser forumet, er ikke uenighetene om enkeltspillere i seg selv, men at man i det hele tatt har dette fokuset etter HVER ENESTE kamp, et fokus som vitner om et misforstått syn på hele fotballspillet.

 

For innsatsen til enkeltspillere er ikke så "endimensjonal" som mange liker å gi inntrykk av. Her er det mange forumister som er alt for "tabloide"! Spillerne gjør noe bra og noe mindre bra. Det er sjelden bare det ene eller det andre. Som eksempel fra gårdagen kan man jo trekke frem Traore, mange vil vel hevde at han hadde en dårlig kamp i går, men glem ikke at han hadde flere gode innlegg, og et skuddforsøk som gikk like over. Hadde den duppet ned i vinkelen hadde han blitt helt istedenfor syndebukk. SÅ små er marginene i dette spillet. Som gjentatt i det kjedsommelige, man vinner som lag og taper som lag. Og om en spiller er god nok eller ikke må som jeg tidligere har sagt, ses over lang tid.

 

At man ikke slo Everton skyldes EGENTLIG ikke enkeltspilleres feil, men var en kollektiv svikt. LAGET hadde en dårlig dag på jobben, og lot seg kjempe ut av stilen. Når det er sagt, selv om man hadde flaks i den forstand at man utliknet på overtid, lå under to ganger, og scoret to heldige mål, var vel uavgjort et rettferdig resultat etter spill og sjanser, tross alt? Og vi får jo håpe laget lærte en lekse her. Forutsatt at slike episoder ikke skjer for ofte, har man jo innimellom godt av å få noen påminnelser om at man ikke er uslåelig. Man er fortsatt med for fullt, og det er ingen grunn til å la seg psyke ut.

 

Takk Piscator. Kunne ikke vært mer enig. Slike innlegg gjør det verdt å ta turen til forumet B)

Link to comment
Share on other sites

Glimrende innlegg Piscator!

 

For hva er det egentlig som er så gale? Vi spiller en elendig kamp mot et godt Everton lag, og får allikevel med oss 1 poeng. Vi ligger 3 poeng bak Chelsea og det er 54 poeng igjen å spille om. Vi er fryktelig lang ifra å være ute av gullkampen, og til og med Almunia har reddet 1 poeng for Arsenal.

 

Det må da kalles å få maks ut av en elendig dag? For om dette er en dårlig dag på jobben for Arsenal så kan jeg knapt vente på når de får en middelmådig dag på jobben, eller for ikke å snakke om en god dag på jobben. Da blir det VIRKELIG gøy gitt!!

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skal man på liv og død dissikere hver eneste kamp? En slik kvasi-vitenskaplig tilnærming til fotball, der man forsøker å forklare tap med enkeltspilleres innsats er nokså meningsløs. Det jeg er mest lei her på forumet, og som jeg synes i størst grad forurenser forumet, er ikke uenighetene om enkeltspillere i seg selv, men at man i det hele tatt har dette fokuset etter HVER ENESTE kamp, et fokus som vitner om et misforstått syn på hele fotballspillet.

 

For innsatsen til enkeltspillere er ikke så "endimensjonal" som mange liker å gi inntrykk av. Her er det mange forumister som er alt for "tabloide"! Spillerne gjør noe bra og noe mindre bra. Det er sjelden bare det ene eller det andre. Som eksempel fra gårdagen kan man jo trekke frem Traore, mange vil vel hevde at han hadde en dårlig kamp i går, men glem ikke at han hadde flere gode innlegg, og et skuddforsøk som gikk like over. Hadde den duppet ned i vinkelen hadde han blitt helt istedenfor syndebukk. SÅ små er marginene i dette spillet. Som gjentatt i det kjedsommelige, man vinner som lag og taper som lag. Og om en spiller er god nok eller ikke må som jeg tidligere har sagt, ses over lang tid.

 

At man ikke slo Everton skyldes EGENTLIG ikke enkeltspilleres feil, men var en kollektiv svikt. LAGET hadde en dårlig dag på jobben, og lot seg kjempe ut av stilen. Når det er sagt, selv om man hadde flaks i den forstand at man utliknet på overtid, lå under to ganger, og scoret to heldige mål, var vel uavgjort et rettferdig resultat etter spill og sjanser, tross alt? Og vi får jo håpe laget lærte en lekse her. Forutsatt at slike episoder ikke skjer for ofte, har man jo innimellom godt av å få noen påminnelser om at man ikke er uslåelig. Man er fortsatt med for fullt, og det er ingen grunn til å la seg psyke ut.

 

Utrolig synd at et slikt innlegg skal ødelegge den konstruktive diskusjonen om hvem som tapte kampen for oss. Jeg mener bestemt at dette var verket til kun to spillere som er helt likegyldige til tap eller seier. De bryr seg ikke og prøver så godt de kan å ødelegge for medspillere. Jeg tror de liker å lese om seg selv i avisen og derfor prøver de gang på gang å gjøre store tabber slik at de skal vinne overskriftene..

 

Uavgjort mot et lag som ikke har tapt siden slutten av november, som kjemper med nebb og klør for å krabbe bort fra bunnstriden, som har underprestert i begynnelsen av sesongen, som var tippet blandt outsiderene til topp 4, på en bane som var mer egnet for curlig enn fotball, i kuldegrader og vind dvs typisk Arsenalføre. Herregud, kan det bli værre...

 

Av og til har jeg så vanvittig lyst til å skrike av frustrasjon over å lese noen av innleggene her. Hva forventer dere? Ingen lag i verden kan prestere sesongbeste hver kamp. Alle lag får dager som dette. Tapet i Manchester avgjør ikke ligaen, tapet på Emirates avgjør ikke serien og kampen i går avgjør ikke serien. Vi viste utrolig karakter ved å score på overtid og vi var nær å avgjøre alt etter scoringen også. Jeg satt faktisk igjen med en ganske god følelse og tenkte at dette er sesongen hvor vi har litt flaks, at det tilslutt vil gå vår vei. 2 deflections, scoring på overtid og alt dette på en tung dag mot en god motstander som i følge seg selv spilte sesongens beste bortekamp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...