Jump to content

Aston Villa H, 27.12.09


fooz

Recommended Posts

Sitter ringside på denne kampen og gleder meg som en liten unge! Reiser om ett par timer og får med meg QPR-Bristol City i dag før sjølve hovedretten sees i morra med denne kampen! For å tilfredsstille enkelte i reisefølget avslutter vi med et aldri så lite London-derby på mandag, Chelsea-Fulham.

 

Andre året med romjul i London for min del, absolutt noe å anbefale!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Jeg var på Emirates i fjor da vi tapte mot et mye bedre lag. Aston Villa var sterkere og fikk oss til å se ut som smågutter. En grusom opplevelse. Vi hadde ingen sjanse og Almunia forhindret et enda styggere tap på eget gress. Jeg er spent på om vi igjen overvurderer vår evne til å ta Villa.

 

I fjor møtte vi et Villa lag som stilte i 4-5-1. De knuste oss med sin styrke på midtbanen, og vi kom aldri inn i kampen. Kanskje vi blir reddet av at Villa kanskje stiller i 4-4-2... Gir oss litt mer rom på midtbanen.

 

Jeg er veldig spent på hvordan Wenger har tenkt å angripe kampen. Jeg håper han har klart å mobilisere 100%. Styrken på midtbanen og farten i kontringene deres er noe vi må klare å hamle opp med.

 

Jeg gruer litt for denne kampen, men går for 1-0 etter mål av Eduardo to minutter før slutt!

Link to comment
Share on other sites

Nei, prøver du å vere morsom? Song god? Ja, men det eg etterlyser er ein mann som kan trø til i duellane å gjere ein skikkelig ryddejobb framfor forsvaret vårt. Ein taklingsspelar med litt tyngde i taklingane og gjerne litt tyngre enn 74 kilo. Ein spelar med litt meir Keane, Vieira over seg som motstandaren fryktar.

du beskriver jo ALEXANDRE SONG

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på Emirates i fjor da vi tapte mot et mye bedre lag. Aston Villa var sterkere og fikk oss til å se ut som smågutter. En grusom opplevelse. Vi hadde ingen sjanse og Almunia forhindret et enda styggere tap på eget gress. Jeg er spent på om vi igjen overvurderer vår evne til å ta Villa.

 

I fjor møtte vi et Villa lag som stilte i 4-5-1. De knuste oss med sin styrke på midtbanen, og vi kom aldri inn i kampen. Kanskje vi blir reddet av at Villa kanskje stiller i 4-4-2... Gir oss litt mer rom på midtbanen.

 

Jeg er veldig spent på hvordan Wenger har tenkt å angripe kampen. Jeg håper han har klart å mobilisere 100%. Styrken på midtbanen og farten i kontringene deres er noe vi må klare å hamle opp med.

 

Jeg gruer litt for denne kampen, men går for 1-0 etter mål av Eduardo to minutter før slutt!

 

Jeg var også i London å så tilsvarende kamp i fjor, og det endte med en stor skuffelse. Vi ble, som du sa, knust på midtbanen, og slet stort med hurtigheten til Gabby og et ugjenomtrengelig forsvar.

 

Nå har vi derimot en sterkere midtbane enn det vi hadde i fjor, og i år spiller vi med 4-3-3/4-5-1 og jeg tror det blir vi som vinner midtbanekampen. Med både Song og Diaby som representerer stor fysikk samt kreativiteten til Fabregas så føler jeg midtbanen er komplett foran et slikt oppgjør. Jeg gleder meg, men er slett ikke sikker på seier. Chelsea avga poeng, og vi har muligheten til å komme helt bak ryggen på 1 plassen om vi vinner denne og hengekampen mot Bolton. Med 6 poeng i de kampene samt 3 poenger mot Pompey (forutsett at Chelsea vinner neste kamp) så er vi bare 1 poeng bak Chelsea. Vi kan gå mot et lykkelig nyttår! :o

Link to comment
Share on other sites

Nei, prøver du å vere morsom? Song god? Ja, men det eg etterlyser er ein mann som kan trø til i duellane å gjere ein skikkelig ryddejobb framfor forsvaret vårt. Ein taklingsspelar med litt tyngde i taklingane og gjerne litt tyngre enn 74 kilo. Ein spelar med litt meir Keane, Vieira over seg som motstandaren fryktar.

Nei jeg prøver virkelig ikke å være morsom!!! Song har vært en av våre aller beste spillere denne sesongen og han gjør alle de oppgavene du etterlyste. Du nevner Keane og Vieira, spillere som motstandere frykter, men til hvilken pris? Keane var fryktet nok han, bare spør Alf-Inge Håland. Song gjør ryddejobben, men han gjør det i en annen stil en hva de to nevnte gjorde. Du trenger ikke klippe ned en mann for å ta ballen fra han. Song er en spiller som spiller med fornuften i duellspillet, og han har vunnet utrolig mange dueller med den måten å spille på. Å si at Song ikke gjør en ryddejobb foran forsvaret vårt er som å si at Henry ikke tok offensivt ansvar.

 

du beskriver jo ALEXANDRE SONG

Godt det er flere som ser det! :o

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at ingen av oss vil at Song skal bli som møkka-spilleren Roy Keane, makan til en drittspiller. Song har så lagt gjort en veldig bra sesong, og vi håper det fortsetter. Jeg håper at Wenger starter med Diaby som sagt, han er fysisk sterkere en denilson, og det gjør at vi kan vinne midtbane-duellen.

 

Vi må huske at Song er forstatt ung, og har mye å lære. Men vi skal ikke liksom skylde på han etter tapene mot Sunderland eller Chelsea. Jeg håper Diaby gjør en god kamp mot Aston Villa, fordi jeg er en dem som har alltid troen på ham.

 

Arsenal v Aston Villa preview

 

Skysports.com prediction: 2-2

 

http://www.skysports.com/football/match_pr...3205398,00.html

Link to comment
Share on other sites

Nei jeg prøver virkelig ikke å være morsom!!! Song har vært en av våre aller beste spillere denne sesongen og han gjør alle de oppgavene du etterlyste. Du nevner Keane og Vieira, spillere som motstandere frykter, men til hvilken pris? Keane var fryktet nok han, bare spør Alf-Inge Håland. Song gjør ryddejobben, men han gjør det i en annen stil en hva de to nevnte gjorde. Du trenger ikke klippe ned en mann for å ta ballen fra han. Song er en spiller som spiller med fornuften i duellspillet, og han har vunnet utrolig mange dueller med den måten å spille på. Å si at Song ikke gjør en ryddejobb foran forsvaret vårt er som å si at Henry ikke tok offensivt ansvar.

Godt det er flere som ser det! :o

 

Eg trur at det kan trengast ein oppklaring her før dette blir ein Song tråd. Eg har aldri kritisert Song, men står fritt til å meine at stallen treng spelarar som er tøffe i spelestilen. Grunnen til at eg drog fram Vieira og Keane var at desse etter mi meining er prototypen på ein spelar som kan få det beste ut av sine offensive kollegaer på midten, samt hjelpe forsvaret. Sjølv om eg likar Song og har tru på at han enno vil utvikle seg, betyr ikkje dette at eg automatisk vil takke nei til Essien, Gattuso, Senna eller Mascherano for å forsterke stallen.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur at det kan trengast ein oppklaring her før dette blir ein Song tråd. Eg har aldri kritisert Song, men står fritt til å meine at stallen treng spelarar som er tøffe i spelestilen. Grunnen til at eg drog fram Vieira og Keane var at desse etter mi meining er prototypen på ein spelar som kan få det beste ut av sine offensive kollegaer på midten, samt hjelpe forsvaret. Sjølv om eg likar Song og har tru på at han enno vil utvikle seg, betyr ikkje dette at eg automatisk vil takke nei til Essien, Gattuso, Senna eller Mascherano for å forsterke stallen.

 

En Gattuso som ikke kommer inn på laget til Milan og ønsket seg bort? En Senna som er 33 og ikke har prestert de to siste sesongene og en Masch som har vært tildels grusom for Liverpool i år? Glem nostalgien og hva disse har prestert tidligere. Per i dag er Song en bedre og langt mer komplett spiller enn de du nevner.

 

Kampen i morgen blir utrolig spennende. Ligaen har utviklet seg på en slik måte at alle tar poeng fra alle, og slik sett er ikke dette mer enn en vanlig kamp. Samtidig er det på høy tid at vi slår et topplag på hjemmebane og gjenreiser makthirarkiet i PL. Villa bør være et nummer mindre enn Arsenal. Jeg håper fadesen fra i fjor blir hevnet og at vi viser en gang for alle at vi skal være med helt inn i år. Om vi vinner PL eller ikke betyr ikke alt. Det er til syvende og sist litt tilfeldig hvem som avgjør denne sesongen. Det som betyr aller mest er at vi har tatt steg i riktig retning og igjen har et lag som underholder, gleder og skremmer. Et lag som får frem de sterkeste følelser enten man elsker eller hater dem.

Chelsea vakler, United vakler og Liverpool har falt. Veien er åpen for mange og vi må vise at vi kan gripe sjansen når den er der.

 

Lykke til alle sammen. Endelig starter julen :o

Link to comment
Share on other sites

Dette vil uten tvil bli en stor prøvelse! Villa er sterkere enn i fjor, både offensivt, defensivt og på midten. Agbonlahor har vist seg fra en bra stabil side og Milner stråler på midten sammen med Petrov. Young vet vi hva kan gjøre med hurtighet og bra innlegg.

 

Bak har de hentet inn to gode midtstoppere etter at Laursen måtte gi seg, og de har minst to bra spillere i hver posisjon.

 

Når det kommer til oss, har vi også blitt sterkere enn i fjor. Kvalitetsspillere i alle ledd(med unntak av i mål kanskje...) og de unge er enda ett år eldre og mer rutinerte. Denilson har vist seg som en bra indreløper, og Song er knall. Diaby er fortsatt ustabil, men mindre enn han har vært de siste årene. Arshavin er en klassespiller, samme er Cesc(så måtte han for guds skyld bli klar!).

 

Blir en ulidelig spennende kamp, og vi håper alle på 3 poeng til hjemmelaget. Det blir enormt hardt, men vi har gode muligheter!

 

Almunia/Fabianski*

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore/Eboue**

Cesc/Nasri***-Song-Diaby

Nasri/Eboue****-Arshavin-Eduardo

 

*Almunia hevet seg noe i forrige kamp, men er aldri hundre prosent å stole på. Fabianski har talent, men er også ustabil.

**Hvis Traore blir klar, trenger vi farta hans på vingen.

***Hvis Cesc blir klar starter han selvfølgelig fremfor Nasri.

****Hvis Cesc ikke blir klar og Nasri må ta hans plass, bør Eboue få sjansen på vingen.

Come On You Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Nå kan vi virkelig trå inn i gullkampen for alvor! Nå er det 100% opp til oss selv og ikke avhengig av noen andre lag. Jeg håper virkelig og tror at vi kommer ut på banen med en enorm intesitet, innsats og tempo som blåser Villa av banen.

 

Jeg tror at dette blir en "enten eller-kamp" hvor vi kommer ut som jeg beskrev og vinner komfortabelt, eller at laget viser null interesse eller innsats. Da kan det fort bli poengtap. Selvtillit tror jeg er en nøkkel, og da tenker jeg spessielt på Theo.

 

Det blir en vanskelig kamp hvor vi kan risikere å ikke få spille spillet sånn som vi vil, men jeg er overbevist om at INGEN lag kan slå oss hvis vi spiller på vårt beste, uansett hvilket forsvar vi møter, så her gjelder det å komme ut med passion!

 

LYKKE TIL OG FORTSATT GOD JUL! :o

COME ON YOU GOONERS!

Link to comment
Share on other sites

Eg trur at det kan trengast ein oppklaring her før dette blir ein Song tråd. Eg har aldri kritisert Song, men står fritt til å meine at stallen treng spelarar som er tøffe i spelestilen. Grunnen til at eg drog fram Vieira og Keane var at desse etter mi meining er prototypen på ein spelar som kan få det beste ut av sine offensive kollegaer på midten, samt hjelpe forsvaret. Sjølv om eg likar Song og har tru på at han enno vil utvikle seg, betyr ikkje dette at eg automatisk vil takke nei til Essien, Gattuso, Senna eller Mascherano for å forsterke stallen.

Meget enig i RP7 sin vurdering av Gattuso, Senna og Mascherano. De holder ikke mål pr dags dato. Ok, du har kanskje ikke kritisert Song direkte, men når du sier at du savner en spiller som kan gjøre de arbeidsoppgavene Song løser glimrende, helg etter helg, anser jeg det som SVÆRT indirekte kritikk. Syns virkelig du undergraver en av våre beste spillere denne sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Sesongen har utviklet seg på en merkelig måte. Etter at vi ble latterliggjort av Chelsea på Emirates har deres kurve pekt en vei, nedover. Man U taper stadig poeng og lagene bak de fire store plukker poeng som aldri før.

Etter at vi havnet milevis unna Chelsea etter kampen på Emirates har vi nå kontakt, hadde det ikke vært for feilskjæret mot Burnley hadde vi vært enda nærmere.

 

Vi har vel ikke imponert nevneverdig siden september måned og er enda med i toppen, det sier litt om hvor jevnt det blir denne sesongen.

 

Nå går vi inn i en kritisk fase og vi starter med den enormt viktige kampen mot Villa hjemme. Jeg var tilstede på denne kampen ifjor og det var med sjokk oig vantro jeg så oss bli totalt utspillt på hjemmebane. Slår lynet ned to ganger? Er Arsenal en gullkandidat?

 

Svaret får du idag.

Link to comment
Share on other sites

Nå kan vi virkelig trå inn i gullkampen for alvor! Nå er det 100% opp til oss selv og ikke avhengig av noen andre lag. Jeg håper virkelig og tror at vi kommer ut på banen med en enorm intesitet, innsats og tempo som blåser Villa av banen.

 

Jeg tror at dette blir en "enten eller-kamp" hvor vi kommer ut som jeg beskrev og vinner komfortabelt, eller at laget viser null interesse eller innsats. Da kan det fort bli poengtap. Selvtillit tror jeg er en nøkkel, og da tenker jeg spessielt på Theo.

 

Det blir en vanskelig kamp hvor vi kan risikere å ikke få spille spillet sånn som vi vil, men jeg er overbevist om at INGEN lag kan slå oss hvis vi spiller på vårt beste, uansett hvilket forsvar vi møter, så her gjelder det å komme ut med passion!

 

LYKKE TIL OG FORTSATT GOD JUL! :o

COME ON YOU GOONERS!

 

Theo ville jeg plassert på benken i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Villa vinner ikke på Emirates denne sesongen, de får glede seg over seieren sist sesong.

En meget viktig kamp for begge lag.

 

Milner og Young tror jeg vil trygge den defensive delen av arbeidsoppgavene, og dette vil gjøre at Carew og Agbonlahor kanskje vil være mye av alene på topp. Vil de klare å holde fokus på en litt mer defensiv oppgave?

Jeg har troa på at vi kan sanke 3 nye poeng idag, om vi får tempo i midtbaneleddet og at spissrekka går på løp.

Det må jobbes som et lag (flere løp samtidig), og ballen må gå kjapt. Dette er vi gode på i våre beste dager.

 

Villa vil være redde for et tap, siden de har en ny skjebnekamp mot Pool om få dager. To tap, vil føre til at de har satt seg i en tøff posisjon med tanke på CL plass.

To uavgjort vil gi de et helt annet utganspunkt, så jeg tror de vil gå for å prøve å sikre seg et poeng idag. De har mange offensive spillertyper i laget, så det kan være en fordel med tanke på at de ikke alltid er like fokuserte når de må trå til i en defensiv taktikk.

 

Håper på følgende lag i 4-3-3

 

Almunia (stod bra mot Hull, ny sjanse)

 

Sagna

Gallas

Vermaelen

Traore

 

Song (styrken og grovjobben defensivt)

Denilson (løpstyrken og pressjobbinga på midtbaneleddet)

Fabregas (playmakeren)

 

Walcott (hurtigheten, og Milner/Young blir enda mer redde for å skape rom bakover med tanke på 1mot1)

Arshavin

Nasri

 

Om ikke Fabregas blir klar, vil jeg ha inn Diaby i et 4-4-2 system. (Arshavin og Walcott på topp)

Nei, jeg tror på seier idag. Har hatt en god følelse for kampen i hele jula.

Villa har hatt god flyt denne sesongen, med få skader i troppen. De har en sterk tropp, og har faktisk gode muligheter for CL plass om sesongen fortsetter.

Jeg tror redselen for et tap, kan være nøkkelen for oss i kampen. Dette utnytter vi, og det blir 3-0 til slutt :o

 

Gooner

Link to comment
Share on other sites

Her er laget i følge arsenal.com : Almunia ©, Sagna, Gallas, Vermaelen, Traore, Song, Denilson, Nasri, Diaby, Arshavin, Eduardo

 

Fabregas på benken.

 

Har dessverre liten tro på at vi vinner dette uten Fabregas fra start. Kan jo være Nasri eller Diaby leverer en kanon kamp da :)

Link to comment
Share on other sites

På benken (arsenal.com)

 

Spent på hvordan det offensive vil fungere uten Fab mot et meget sterkt Villa. Redd laget

vårt kan bli noe statiske ! Ikke bare møt ball idag gutta, beveg dere!!

 

Come on you reds!

 

Vi stiller med tre knallharde krigere på midtbanen og vi kan sette inn Fabregas hvis ting går trådt. Jeg er veldig optimistisk, tror vi vinner.

Link to comment
Share on other sites

Faen eduardo skulle ha scoret der!

 

En utrolig svak avslutning av Eduardo igjen, har nesten blitt vant til at han bommer nå, før var jeg så og si alltid sikker på at det ble mål når han fikk en slik sjanse, men det har tydeligvis endret seg drastisk etter skaden..

 

Edit: Forøvrig viser gutta god fighting spirit, og Diaby virker å ha beholdt den gode formen fra Hull kampen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...