Jump to content

Aston Villa H, 27.12.09


fooz

Recommended Posts

Å si at Eduardo sliter er rett og slett helt feil. De som sier det legger lista alt for høyt. Han har spilt seg bedre og bedre gjennom hele sesongen og både timingen og fintene begynner å sitte bra. Vendingen der han ikke fikk avgårde noe godt skudd i dag var nydelig. Han mangler bare noen skikkelige scoringer og da mener jeg nydelige mål, så er han helt i verdensklasse igjen.

 

Nei, nei. Å si at Eduardo ikke sliter er rett og slett helt feil. De som sier det legger lista alt for lavt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Det meste er allerede sagt, men jeg vil gjerne påpeke to ting:

 

1.Vi har verdens beste dekning på venstreback. Kjempekamp av Traore, vårt tredjevalg!!!

 

2. Fabregas har mye Bergkamp i seg. Evnen til å orkestrere og gjøre spillerne rundt seg bedre er en kvalitet som kan vinne oss seriegullet. Måtte han være tilbake allerede mot Pompey.

Link to comment
Share on other sites

Nei, nei. Å si at Eduardo ikke sliter er rett og slett helt feil. De som sier det legger lista alt for lavt.

 

hehe. Jeg gjør nok ikke det. Heldigvis har Wenger stor tro på Eduardo og gir ham tid til å komme tilbake. Scorer han 5-10 mål og holder seg noenlunde skadefri gjennom denne sesongen er jeg fornøyd i lange baner. Det sagt så må du personlig få lov til å være så skuffet du bare vil. God jul og godt nytt år.

Link to comment
Share on other sites

For en herlig seier!

Diaby har blitt en helt annen spiller, ser ut til at han har blitt mere stabil :)

Diaby eller Fabregas banens beste idag. Også herlig med kamp uten å slippe inn mål.

Eduardo må skjærpe avslutningene sine, han gjør det ofte bra helt til avslutningen.

Vermaelen syns jeg også spiller en utrolig bra kamp idag.

Walcott hadde også et veldig positivt innhopp!

Nå må vi bare fortsette å vinne kamper, så tror jeg vi har en veldig go sjanse til og te gullet! B)

Noen som har noe nytt om skaden til Fabregas? Håper virkelig det ikke var noe alvorlig.

Alle Gooners må ha en fortsatt fin jul :P

Link to comment
Share on other sites

Først må si at det var en deilig seier. Fult fortjent etter hvordan vi spilte etter pausen. HERLIG. Diaby var strålende. Kan det endelig bli sesongen hans ? Føler at Eduardo snart kommer tilbake, og Walcott hadde et fint innhopp.

 

Wenger angående skaden til vår juvel : "If it is scar tissue it is a few days, if it is a recurrence of the pulled hamstring it is three weeks."

 

Enten rekker han kampen mot Porsmouth eller så misser han kamper mot Porstmouth, West ham og Bolton.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas kommer inn,spiller 20 min og viser hvorfor han er en av verdens beste spillere for tiden. En klasse over resten idag.

Vakkert frispark og et godt timet løp etter forspill av supersub 2 Walcott.

 

Diaby viser hvorfor han fortjener å spille i førstelleveren.

Han har vært meget god de 2 siste kamper.

 

Forsvaret vårt leverer en ny god kamp.

Gledelig at Almunia på ny spiller en god kamp.

Totalt sett en meget godt gjennomført kamp.

Link to comment
Share on other sites

Villa prøvde å spille sitt spill idag (ære være dem for det, forsåvidt) og gikk på trynet. Ingen kommer helskinnet gjennom å spille sitt spill mot Arsenal. Ihvertfall ikke på Ashburton Grove.

 

I første omgang slet vi litt med manglende kreativitet og skytevegring foran Villas mål. Dette klarte vi å rette på i 2.omgang og spilte en svært god kamp. Bortsett fra Fabregas som selvsagt mangler sidestykke, var Diaby og Song de beste hos oss. Sagna hadde noen håpløse forsøk på innlegg framover, men klarte seg veldig godt i forsvar. De to skuffende idag var Eduardo og Arshavin. Hvorfor virker Arshavin ofte umotivert og litt sånn på halvgir?

Link to comment
Share on other sites

Litt skuffanes at savne til Fabregas og Van Persie er utrolig stort uten de er Arsenal langt fra et topplag.

 

Arsenal løfta seg utrolig mange hakk da Fabregas satt inn 1-0.

 

Ser tydelig at savne fra Van Persie og Fabregas er alt for stort.

 

Vi for håpe Wenger henter en Spiss som kan hjelpe oss ut over vinteren.

 

Arshavin og Eduardo hadde nok en gang veldig svak kamp.

 

Eduardo har aldri klart å komme tilbake til det nivået han var før hadde den stygge skaden.

 

Eller så er nivået for høyt for han, han har vært veldig dårlig alle de gangene han har fått tilitt.

 

Arshavin må også ta seg selv i nakken, har 1 go kamp så kan han være dårlig i 2-3 kamper etter på.

 

Han prestere ikke slik vi skulle håpe fra en så stor stjerne.

 

Diaby banens beste, vis vi ser bort i fra Fabregas magi i 20 min ;)

 

Ellers så var Song, Vermaelen og Almunia goe.

Link to comment
Share on other sites

Litt skuffanes at savne til Fabregas og Van Persie er utrolig stort uten de er Arsenal langt fra et topplag.

 

Arsenal løfta seg utrolig mange hakk da Fabregas satt inn 1-0.

 

Ser tydelig at savne fra Van Persie og Fabregas er alt for stort.

 

Vi for håpe Wenger henter en Spiss som kan hjelpe oss ut over vinteren.

 

Arshavin og Eduardo hadde nok en gang veldig svak kamp.

 

Eduardo har aldri klart å komme tilbake til det nivået han var før hadde den stygge skaden.

 

Eller så er nivået for høyt for han, han har vært veldig dårlig alle de gangene han har fått tilitt.

 

Arshavin må også ta seg selv i nakken, har 1 go kamp så kan han være dårlig i 2-3 kamper etter på.

 

Han prestere ikke slik vi skulle håpe fra en så stor stjerne.

 

Diaby banens beste, vis vi ser bort i fra Fabregas magi i 20 min ;)

 

Ellers så var Song, Vermaelen og Almunia goe.

 

Hvis du må sutre til og med på slike dager lurer jeg på hva du egentlig forventer..?

Link to comment
Share on other sites

Lang fest etter ett utrolig resultat. Vi utspiller Villa, vi dominerer fra første sekund også uten Fabregas, van Persie, Bendtner og Clichy. Hvilke spillere mangler Villa? Ingen. De stiller sitt beste mannskap og blir stil til veggs på en måte jeg nesten aldri har sett maken til. Har de en avslutning på mål før Arsenal leder 2-0 og Gabby A blir spilt igjennom?

 

Gallas lekte med GA viste muskler, hurtighet og styrke hele kampen.

 

Song tok alle hodedueller sammen Gallas eller Varmaelen hele kampen. Sørget for at det var to mot en i nesten alle dueller og dermed vant vi droppen eller duellen hver gang. Han spiller i tillegg en taktisk perfekt kamp og lager frispark de ganger han må, ellers så stjeler han ballen uten å virke nevneverdig preget. I dueller og i vendinger er han helt fantastisk og mister ikke ballen. Et par sløve avleveringer trekker noe ned, men alt i alt en helt vanvittig god kamp. Han dekker rom for minst 2 spillere. Hvordan skal vi dekke for ham når han drar?

 

Diaby viser at han er en av verdens beste når han lykkes og er i form. Hvem kan gjøre en bedre jobb både fremover og bakover enn han per nå? Er det fortsatt noen som mener at han bør selges? Dårlig fysikk, dårlig tempo, ikke vet når han skal spille ballen, ikke endeprodukt, ikke tacklingsstyrke..... Kanskje blir vi kvitt noe av hylekoret nå?

Gutten lo av Petrov, Milner, Young, GA, og Dunne i alle dueller og i alle spillets faser. Han er helt enorm og har et talent som vi ikke har sett maken til siden Henry kom til klubben. Råmaterialet er helt utrolig, med kamptrening og litt tilsliping vil han være blandt de aller aller beste i PL.

 

Nasri er på vei. Fortsatt litt forsiktig, men mangler veldig lite før alt sitter.

 

Arshavin trekker to og tre spillere til seg uten gjøre noe som helst. Sier alt om respekten motstanderen har for ham.

 

Fabragas; hva skal man si. Helt fantastisk i begge avgjørende øyeblikk ellers har han full kontroll og dominerer fra første spark på ballen. Han er unik og kan avgjøre ligaen for oss. En av verdens aller mest komplette spillere per nå.

 

Almunia kommuniserer godt og vi hører at han dirigerer forsvaret på en meget solid måte. Velger av og til en enkel utboksning i stedet for å holde ballen, men jeg syns det er en fornuftig vurdering hvis man ikke er sikker på omgivelsene. I dag lykkes han godt og alle klareringer er gode. Virker som han vokser med oppgavene og at han er i ferd med å finne formen.

 

Ellers honnør til hele laget. Ingen gjør seg bort og spesielt Traore fremstår som bunnsolid i en vanskelig kamp. I mine øyne årsbeste all den tid vi utspiller og tildels latterliggjør PL beste forsvar. Vi kunne med litt hell ha vunnet med 5 uten at noen kunne ha reagert på resultatet. Vi er tilbake. Vi er igjen i toppen og denne gangen tror jeg vi er med hele veien til mai.

For et lag, for et spill og for noen spillere vi har:

Proud to be a gooner

Link to comment
Share on other sites

Det meste er igrunn dekket, hva gjelder skryt ;) Råsterkt var dette!

 

Utenom en liten sløvhetsperiode i 1 omgang, eide vi denne kampen totalt! Cesc er GUD, Song er rett og slett herlig, Diaby viser sitt potensial og en glød jeg rett og slett elsker, midtstopperne våre viser styrke, Traore viser mye bra, Walcott var positiv. Repeat, repeat B)

 

2 ting bekymrer stort (!) :

 

-Skade på Cesc.

 

-Vi må klare oss uten Song, som synes å være i sin beste form noensinne. Har mareritt om at han skal gå gjennom samme "forvandlingen" Kolo gjorde etter samme cup i januar 08.....

 

Fab fab fab fab fab fab fab fab fab fab fab fab!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er virkelig imponert over Arsenals prestasjon i går. Kommer ikke over det at vi knuste Villa hele 3-0!

Selv med Song og Fabregas borte i noen kamper, tror jeg vi har en god nok stall til å kunne ta poeng i de neste seriekampene.

 

Vi har Diaby, Denilson, Ramsey.

 

Med en ny offensiv spiller i stallen har vi mer enn nok krutt. Dette begynner virkelig å ligne på et lag som kan vinne et nytt trofe.

 

Up the gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...