Jump to content

Aston Villa H, 27.12.09


fooz

Recommended Posts

En jevn omgang, men hvorfor klarer vi ikke å sette disse sjansene tidlig i kampen.

Er helt enig med StefanB angående Eduardo.

Eduardo er ikke den han var, og den jeg hadde håpet han skulle bli. Nå skal han forsvares med en stygg skade samt noen småskader, men han har mistet mye av farten og hans evnte til å avslutte på et stabilt høyt nivå.

Synes også han virker sløv med å virkelig prøve å gå på løp i rom, som kan skape muligheter for andre medspillere. Kan ha en sammenheng med selvtillitt, ikke veit jeg.

 

Arshavin virker også noe stillestående, men kanskje han trenger noen som skaper rom?

 

Midtbanen synes jeg vi har god kontroll på, men det offensive må det justeres på. Ut med Eduardo, og inn med Walcott. Theo har ikke vært i fantastisk form, men jeg tror vi trenger en som tør å lukte på rom bak forsvarsrekka til Villa.

Dette gjør ikke Eduardo, Arshavin, eller Nasri.

 

Vi må prøve å få igang mer fart på ballen, og ikke ha pasninger på en stående spiller. Mer bevegelse på flere spillere samtidig, så vil sjansene i 2.omgang komme.

Neida, dette er langt ifra en kamp hvor vi ikke kan fikse 3poeng.

 

Gooner

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

God første omgang av Arsenal. Diaby har vært vår bestemann og er motoren på midtbanen. Er imidlertid veldig skuffet over Arshavin. Han får ikke til mye og er marginalt svakere enn Eduardo. Tror nøkkelen til tre poeng i denne kampen er at disse har en betydelig nivåøkning i andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kunne eduardo bomme der ? Hvertfall burde han truet keepern, elendig avslutning. Ellers så har diaby og song spilt en veldig bra omgang. Arshavin blir slukt opp av Dunn og co, og jeg vil se mer som en kantspiller, savner Dansken nå.

 

Synes også Nasri har gjort en bra kamp, han pleier alltid å gjøre noe bra når han har ballen.

 

 

COME ON GUNNERS !

Link to comment
Share on other sites

Den der var viktig for Cesc! Du ser hvor mye Arsenal betyr for han, han var på gråten etter det målet der!

 

Francesc Fabregas - a legend in making!

 

Edit: Syntes Walcott har vært frisk i dag, får litt mer tid på ballen i denne kampen enn de andre kampene han har spilt denne sesongen. Touchen og pasningsfoten virker å være i orden i dag iallfall, hadde han bare fått et mål ville det gjort underverker for selvtilliten hans.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 27 2009, 04:11 PM) 183905[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

FABREGAS! FY FAEN JEG ELSKER DEN GUTTEN!

 

Håper virkelig ikke det ble skade på han nå! Da begynner jeg å grine!

Det er bare å begynne å grine :)

 

My soul is bleeding.. :P

Link to comment
Share on other sites

Dette er, etter min mening, Arsenal desidert beste gjennomførte kamp denne sesongen!!

 

Alle spillerne gir alt, alle jobber hardt, spiller passninger, slik vi kjenner dem som! Enkeltspillere jeg gjerne vil fremheve i denne kampen er:

 

Diaby: Jobber hardt, flink til å holde på ballen og gjør ofte sakene rett og smart i forhold til sine medspillere og motspillere. Avslutter med en herlig scoring. Kampens beste etter min mening.

 

Denilson: Gjorde det han er kjøpt for å gjøre. Slå enkle passninger og ta den deffansive jobben. Kommer på lista fordi han var over sitt vante jeg idag :)

 

Nasri: Fikk se mye grovarbeid fra Nasri idag, en ny side ved franskmannen. Er ellers smart og flink i passningspillet som hjelper Arsenal mye idag.

 

Fabregas: Fikk en beskjed av Wenger idag, gjorde så. Ble tatt av banen da oppdraget var utført. La oss virkelig håpe at det ikke blir uker ute nå får Cesc. Vi trenger han!

 

 

Alt i alt: Vår kanskje viktigste kamp endte på best mulig måte! GO GUNNERS

Link to comment
Share on other sites

2.omgangen var helt rå! 3-0 mot Aston Villa er fantastisk, Villa har slått alle de tre store, og vi viser nok en gnag at vi er fullt kapabele til å være med å kjempe om gullet! La oss krysse fingere og tær for at Cesc bare fikk seg en liten smell, og ikke noe hamstring!

 

OOOHHH TOO BEEE A GOOONNEER!!

Link to comment
Share on other sites

We`re fucking dynamate :)

Årsbeste mot ett veldig godt fotballag. Dette er sesongens definitive høydepunkt. Andre omgangen vil jeg påstå er noe av det beste jeg har sett siden "the invincibles".

Fabregas, for en spiller... men det var selvfølgelig ikke bare han... Diaby blir uhyre viktig framover. Mannen er i form og han skal ha tillit.

 

Forøvrig enig i det som ble sagt i canal pluss studioet. Vi trenger en fysisk target mann. Wenger har januar på seg til å gjøre dette laget perfekt. Det er alltid en annen skål å spille borte mot Bolton, Sunderland, Blackburn osv... men i dag driter vi vel i eventualiteter og skåler for en KJEMPE kamp.

Link to comment
Share on other sites

Fab og Diaby kommer til å få så mye skryt nå, så jeg overalter det til dere andre. Andre spillere som jeg synes bør få et ekstra klapp på ryggen er Traore, Walcott og Vermaelen! Sistnevnte har hatt to knallkamper etter en periode hvor han har slitt mot Burnley og Chelsea. Walcott har vært svak i det siste, men har et godt innhopp. Traore utnyttet farten sin meget godt og vant mange vitkige løpsdueller. I tilegg slo han en fantastisk pasning som frigjorde Walcott i forkånt av det viktige 2 - 0 målet. Ellers gjør Song en meget god jobb. Arshavin er opp og ned, Sagna sliter offensivt, mens de andre gjør også en godt gjennomført kamp.

 

Totalt sett en meget god kamp. Vi holder nullen og vinner meget overbevisende mot et lag som har slått alle andre storlag denne sesongen. Vi har aldri vunnet mot dem mot Emirates før, denne gangen knuste vi dem når de er på sitt beste noensinne siden vi flyttet til vår nye festning. Kun Chelsea har vunnet mot oss på hjemmebane, måtte det bli lenge til neste gang vi går på poengtap der. Ikke langt opp til toppen nå!!

Link to comment
Share on other sites

Her ser jeg hele første omgang, må så gjøre noe familiegreier (for å holde freden i juletiden) som fører til at jeg ikke får sett andre omgang, også kommer jeg tilbake til dette???

 

Det er nesten som om jeg ikke vet om jeg skal være glad eller skuffet!! :P

 

Selvsagt utrolig vanvittig fornøyd med resultatet, men skuffet over at jeg ikke fikk sett dette fyrverkeriet av en andre omgang som jeg har lest om nå... :)

 

1 poeng foran ManU nå, og med seier i hengekamp kun 1 poeng bak Chelsea. Og det i en periode hvor Arsenal ikke har spilt opp mot sitt beste i flere kamper. Dette lover godt! Meget godt!

 

Den store prøven blir nå å holde fokus mot Pompey i neste kamp, og sørge for 3 poeng i den kampen. Noe annet er en gedigen nedtur!

 

PS: Den kampen skal jeg selvsagt se, og det pub B)

Link to comment
Share on other sites

Vakkert resultat, nydelig frisparkmål og for en kontring!! Deilig mål av Diaby også. Hele laget skal ha skryt, Almunia hadde noen viktige inngripner selv om han som vanlig hadde litt problemer på høye baller inn i boksen hadde han marginene på sin side i dag, og fikk dyttet ballen unna da Agbonlahor kunne puttet ballen i åpent mål.

 

Før Fabregas kom inn var det en veldig jevn kamp, men så viste han hvorfor han(i en alder av 22 år!!) er en av verdens aller beste midtbanespillere. Tar ansvar og fører laget til seier nok en gang.

 

En flott seier!

 

Nå blir det ulidelig spennende de neste kampene. Pompey borte bør bli seier, samme med Bolton og Everton hjemme, deretter er det Bolton igjen, de blir nok vanskeligere å slå på bortebane.

 

Når de kampene er unnagjort møter vi Villa borte, Manure hjemme, Chelskij borte og Pool hjemme. Dette tror jeg vil bli den viktigste perioden denne sesongen og det er først etter denne jeg tror vi vil se om vi har noe å sloss om når det gjelder PL-gull eller om det blir kjemping om en andre, evt tredjeplass. Viktig å ikke bli helt i ekstase nå, og fortsette å kjempe videre å plukke så mange poeng som mulig. Er fortsatt lenge igjen av sesongen!!

Link to comment
Share on other sites

Dette var magisk!!!

 

Eduardo sliter fortsatt, ellers er jeg strålende fornøyd med alle de andre!!! Beste julegaven vi kunne fått!

 

Å si at Eduardo sliter er rett og slett helt feil. De som sier det legger lista alt for høyt. Han har spilt seg bedre og bedre gjennom hele sesongen og både timingen og fintene begynner å sitte bra. Vendingen der han ikke fikk avgårde noe godt skudd i dag var nydelig. Han mangler bare noen skikkelige scoringer og da mener jeg nydelige mål, så er han helt i verdensklasse igjen.

Link to comment
Share on other sites

Et magisk innhopp fra Fabregas!

 

Syns vi gjør det stort sett greit i første omgang. Skaper en del sjanser, men mangler det helt avgjørende. Hele laget stiger flere hakk i andre omgang spesielt når Fabregas kommer på banen. Frisparket, løpet hans og innhoppet i seg selv er det noe helt magisk over. Det butter og butter, han kommer på banen og scorer to mål før han går av igjen. Kan aldri huske å ha sett noe lignende tidligere. Håper det ikke er noe alvorlig og at han blir klar til neste kamp. Vi trenger han sårt, det ser vi i dag.

 

Foruten Fabregas, så syns jeg det er Song og Diaby som står frem som de beste spillerne i dag. Diaby har begynt å bli stabilt god og det lover godt. Traore virker også litt mer trygg nå, selv om han har noen små feil innimellom.

 

Det viktigste nå blir å holde konsentrasjonen oppe og fortsette å ta en kamp av gangen. Kanskje kan Hull gi oss en hjelpende hånd også mot United. Det skal også bli spennende å se hva Wenger velger å gjøre i transfer-vinduet, om han kommer til å gjøre noe. Det hadde vært å foretrekke at evt nye spillere kommer tidlig i Januar, men så klart blir det viktigste å få de rette spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...