Jump to content

Aston Villa H, 27.12.09


fooz

Recommended Posts

Arsenal - Aston Villa

Emirates Stadium

27.12.2009 kl 14:30

 

A5D53C7C-D031-9E64-F8253F21217354C8.jpg

 

 

Fakta:


  • Aston Villa er faktisk det eneste laget fra Premier League som Arsenal ikke har klart å slå på Emirates stadium!
  • Arsenal har laget flest mål i Premier League til nå, mens Aston Villa har sluppet inn færrest.
  • John Carew har blitt kåret av Arsenal.com til Arsenals værste motstander.(Mener å huske dette)
  • Vinner Aston Villa denne kampen har de vunnet mot alle de fire store denne sesongen i Premier League.

 

Aston Villa

Siste fem kamper: DWWWW

Skader: Davies, Bouma

Usikre: Heskey, Gardner

 

Mulig Lagoppstilling:

Friedel

L Young Cuèllar Dunne Warnock

A Young Milner Petrov Downing

Carew Agbonlahor

 

Arsenal

Siste fem kamper: LWWDW

Skader: Rosicky, Gibbs, Bendtner, Van Persie, Clichy, Djourou

Usikre: Traore

 

Mulig Lagoppstilling:

Almunia

Eboue Gallas Vermaelen Silvestre

Fabregas Song Diaby

Walcott Arshavin Nasri

 

En kamp vi absolutt burde vinne. Aston Villa er kanskje den sterkeste motstanderen med tanke på å havne innenfor topp fire. Dessuten vil gapet til Chelsea øke til 6 poeng mens Manchester United vil øke forspranget med 2 poeng. Faktisk ganske utrolig at det er så få poeng til teten med tanke på at vi til nå ikke har hatt en veldig sterk sesong. Mye tyder derfor på at Premier League har blitt en jevnere liga og at Aston Villa, Tottenham og Manchester City alle må regnes nesten like sterke som topp fire lagene.

 

Aston Villa har gjort en imponerende sesongstart og vil, dersom de vinner denne kampen, oppnå rekord på fem strake seiere i Premier League. Også ganske utrolig at de innehar en veldig sterk statisikk mot topp fire lagene denne sesongen med foreløpig tre seiere (to på bortebane!). John Carew er mannen Arsenal forsvaret må passe seg for da han trives meget godt i disse trakter.

 

Egne tanker rundt kampen

Emirates har virkelig blitt en festning, vi står hittil med 7 seiere og 1 tap i Premier League. Dette er en av grunnene til at jeg tror på seier i denne kampen. Jeg tror også vårt nye forsvar med Gallas og Vermaelen i knall form vil holde Carew, Agbonlahor og Young unna de farlige angrepene. Nøkkelen til seier i denne kampen er et solid forsvar med god hjelp av Song og Diaby (dersom de spiller), samt et kreativt angrep i Fabregas og Arshavin. Det er utrolig viktig vi har effektivitet i angrepet og setter de sjangsene vi får. Aston Villa forsvaret er i disse dager potte tett, der nyinnkjøpte Dunne muligens er blandt Premier Leagues beste spillere denne sesongen. Jeg tror ihvertfall på seier!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Meget fin kamptråd! Det som er synd med den kampen her er jo at den går på feil dag! Det blir ikke boxing-day for min del uten Arsenalkamp :) Mot Villa har Wenger et aldri så lite luksusproblem på den sentrale midtbanen. Song og Fabregas er selvskrevne, gitt at Fabregas rekker det, og Diaby og Denilson spilte veldig godt mot Hull. Det som kan bli avgjørende er hvordan Wenger ønsker å tilnærme seg kampen. Vil han gå rett i strupen på Villa går han muligens for Diaby, men hvis hovedprioriteringen blir å stoppe den offensive slagkraften til Villa går han kanskje for Denilson. Det er hvertfakk artig å se at vi har flere som kan sloss om plassene. Jeg håper på dette laget:

 

Almunia*

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Eboue**

 

Fabregas-Song-Denilson

 

Nasri-Arshavin-Diaby***

 

*Jeg syns Almunia klarte seg bra sist, og når Wenger gir han så mye tillit som han gjør bør han hvertfall få muligheten til å bygge videre på det han presterte sist.

 

**Silvestre gjorde en god kamp mot Hull, men mot Ashley Young tror jeg vi vil ha nytte av en back som matcher han på farten.

 

***Diaby vil jeg ha på banen da han står for veldig mye duellkraft og det tror jeg blir viktig mot Villa som ikke gir seg på tørre møkka. Var også meget god sist mot Hull.

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en hard og vitkig kamp!

Jeg tror vi tar seieren etter en slitekamp. Villa har et utolig bra lag, og jeg frykter Young hvis Silvestre skal spille. Så jeg håper Eboue tar venstrebacken.

Blir veldig viktig at Fabregas er tilbake til denne kampen, som jeg tror han er. Han stor for nesten alt av det offensive spillet vårt.

Syns Walcott var lovende når han kom inn mot Hull, men håper han kommer inn som innbytter igjen mot Villa.

Tror vi stikker av med en 3 - 2 seier. Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Eboue

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Nasri-Eduardo-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

er det bare jeg som husker feil eller har det ikke alltid vært slik at Boxing Day er en av de dagene da alle lagene spiller på samme dag? sammen med den siste runden?

 

støtter Stian96 sin 11`er, men vil fortsette med Arshavin i midten, så kan dudu spille på venstre..

 

fin kamptråd forresten, og en riktig god jul til alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

er det bare jeg som husker feil eller har det ikke alltid vært slik at Boxing Day er en av de dagene da alle lagene spiller på samme dag? sammen med den siste runden?

Jo. Boxing day er tradisjonelt full runde. Jeg vet ikke hvilken grunn vi og United har for å spille søndag(?)

Link to comment
Share on other sites

Håper og tror på følgende lag:

Almunia

Eboue Gallas Vermaelen Traore(hvis han blir klar)

Fabregas Song Diaby

Walcott Arshavin Nasri

 

 

Jeg tror dette kommer til å bli en maktdemonstrasjon der vi kommer til å vise MUFC og Chelsea at vi virkelig blir et lag å regne med i år.

 

TIPS: 3-0 FM: Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Ouf, jeg gruer meg ! Aston Villa har gjort en veldig bra sesong, og jeg frykter dem veldig. Jeg håper at Fabregas kommer tilbake, da blir vi et helt annet lag. Jeg mener at det er vi og Aston Villa som er det beste kontrings - laget. Så derfor håper jeg at ikke Silvestre spiller den kampen, eller hvertfall starter, vi trenger en som er raskere. Det er i den kampen vi må vise at vi skal virkelig kjempe om liga-tittelen. Tap her, så viser det at vi ikke når toppen iår.

 

Laget jeg håper :

 

Almunia

Sagna Gallas Vermaelen Eboue

Fabregas Song Diaby

Arshavin - Eduardo - Nasri

 

Jeg håper at Eduardo starter, han putta jo sist og jeg håper at han endelig er tilbake på sitt beste !

Link to comment
Share on other sites

Eg for min del er svært fornøgd med at kampen går 3.juledag! 2.dag er den store familieselskap-dagen på desse kantar, og der er slett ikkje alle plassar ein har muligheit til å få sett kampen..

 

Så dermed har eg fått oppfylt mitt første julegåve-ønske frå Arsenal.

Det andre ønsket er seier mot Aston Villa..!!

 

 

God jul til alle gooners og lykke til mot Villa!

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa er ingen lett motstander men heime på Emirates er dette ein kamp me skal og må vinne for å halde følgje med teten. Nøkkelen til dette er å tette igjen bakover, noko som ikkje har vore vår styrke tidlegare denne seongen. Dette kan ha fleire årsakar men etter mi meining så må me legge litt av skulda på ein usikker sisteskanse og mangelen på ein defensiv midtbanespelar med styrke i duellspel.

 

Aston Villa virkar å vere på samme nivå som i forrige sesong og har eit godt lag som har vorte forsterka bakover med Dunne, som forøvrig vart kjøpt for peanøtter. (noko å tenke på AW?)

 

Mitt lag:

Fabianski

Eboue Gallas Vermaelen Sagna

Fabregas Song Diaby

Walcott Eduardo Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi greier dette. Men vi er nødt til å bruke enten Sagna eller Eboue på venstreback. Traore er ikke god nok, og vil bli ødelagt av Ashley Young. Silvestre er for treig, og vil også bli ødelagt av Young. Almunia overbeviste mot Hull, men jeg vil likevel se Fabianski i mål. Diaby må spille, da han var vår beste mot Hull, og har en enorm fysikk som vi vil trenge.

 

Lukasz Fabianski

Emmanuel Eboue - William Gallas - Thomas Vermaelen - Bacary Sagna

Cesc Fabregas - Alexandre Song - Abou Diaby

Andrei Arshavin - Eduardo da Silva - Samir Nasri

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa er ingen lett motstander men heime på Emirates er dette ein kamp me skal og må vinne for å halde følgje med teten. Nøkkelen til dette er å tette igjen bakover, noko som ikkje har vore vår styrke tidlegare denne seongen. Dette kan ha fleire årsakar men etter mi meining så må me legge litt av skulda på ein usikker sisteskanse og mangelen på ein defensiv midtbanespelar med styrke i duellspel.

 

 

Mangel på en defensiv midtbanespiller med styrke i duellspillet? Har du lukket igjen øynene hver eneste gang Song har gått inn i en duell denne sesongen du eller?

Link to comment
Share on other sites

Med en gang kampen mot Hull var ferdig tenkte jeg, ironisk nok, at mot Villa burde Wenger benke Diaby !

 

Jeg vil han skal få sjansen søndag og han fortjener den, men jeg kan nesten banne på han han vil ha en dårlig/middels dag! Det er jo Diaby i et nøtteskall, han spiller en praktkamp for i neste kamp å levere en veldig middels opptreden.

 

Fabianski

 

Sagna Gallas Vermealen Eboue

 

Fab Song Diaby

 

Nasri Arshavin Eduardo

 

 

I denne kampen trenger vi tempo og bevegelse ! Derfor mener jeg Wenger burde benke Denilson. Jeg mener han bremser det offensive spillet med sine langsomme "bak mannen" pasninger. Og han våger for skjeldent å spille ballen opp i opplagt gode rom i lengderetningen ! Men takk for frisparket, du! :) Selvfølgelig viktig at vi får tilbake Cesc. Dette på grunn av den spilleren HAN er og hans generelle betydning for laget, men også fordi Arshavin er mye bedre med Cesc på banen. Å motta pasninger fra Song og Denilson kontra Cesc... ja det er forskjell ! Song kan senke seg litt dypere i denne kampen - gjøre den jobben han gjør vanvittig bra om dagen - ikke være en kreativ "forse", dette er han ikke like god på

Link to comment
Share on other sites

Joa. Men vi kan ikke forvente at Diaby skal spille praktkamp hele tiden, til og med Fabregas gjør ikke det. Men det vi kan forvente av alle spillerne som spiller for oss, at de ikke skal spille en e"lendig kamp, og det er det Diaby ofte gjør. Hvis Diaby gjør "dritt-jobben", men ikke sc¨årer, så er jeg fornøyd.

 

Men vi må jo bare be til høyere makter at Fabregas blir klar mot Aston Villa: Fabregas '50:50' to make return against Villa

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...n-against-villa

Link to comment
Share on other sites

Joa. Men vi kan ikke forvente at Diaby skal spille praktkamp hele tiden, til og med Fabregas gjør ikke det. Men det vi kan forvente av alle spillerne som spiller for oss, at de ikke skal spille en e"lendig kamp, og det er det Diaby ofte gjør. Hvis Diaby gjør "dritt-jobben", men ikke sc¨årer, så er jeg fornøyd.

 

Men vi må jo bare be til høyere makter at Fabregas blir klar mot Aston Villa: Fabregas '50:50' to make return against Villa

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...n-against-villa

 

Det er forskjell på Fabregas og Diaby. Begge har et vanvittig høyt toppnivå. Og som de fleste fotballspillere har begge et veldig lavt bunn-nivå.

 

-Fabregas er ofte på toppnivå eller opp mot dette nivået. Bunn-nivået kommer nokså skjeldent

 

-Diaby er på sitt fantastisk toppnivå kun et par ganger hver sesong. Resten av kampene er han middels og ofte også nokså svak. Han mister ballen mye og gjør mange rare valg.

 

Kunne Diaby hatt mere stabilitet på et høyt nivå, hadde det vært fantastisk ! Måtte han slippe mere skadeplag. Da har jeg troen på at han kan utvikle seg til en topp spiller for oss. Dette på grunn av det nye systemet vårt. Hadde vi fortsatt spilt 4-4-2, kunne vi solgt Diaby i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Med en gang kampen mot Hull var ferdig tenkte jeg, ironisk nok, at mot Villa burde Wenger benke Diaby !

 

Jeg vil han skal få sjansen søndag og han fortjener den, men jeg kan nesten banne på han han vil ha en dårlig/middels dag! Det er jo Diaby i et nøtteskall, han spiller en praktkamp for i neste kamp å levere en veldig middels opptreden.

 

Fabianski

 

Sagna Gallas Vermealen Eboue

 

Fab Song Diaby

 

Nasri Arshavin Eduardo

I denne kampen trenger vi tempo og bevegelse ! Derfor mener jeg Wenger burde benke Denilson. Jeg mener han bremser det offensive spillet med sine langsomme "bak mannen" pasninger. Og han våger for skjeldent å spille ballen opp i opplagt gode rom i lengderetningen ! Men takk for frisparket, du! :) Selvfølgelig viktig at vi får tilbake Cesc. Dette på grunn av den spilleren HAN er og hans generelle betydning for laget, men også fordi Arshavin er mye bedre med Cesc på banen. Å motta pasninger fra Song og Denilson kontra Cesc... ja det er forskjell ! Song kan senke seg litt dypere i denne kampen - gjøre den jobben han gjør vanvittig bra om dagen - ikke være en kreativ "forse", dette er han ikke like god på

 

 

Vi må ikke glemme at Denilson er en av dem i PL med best pasningsstatistikk (fullførte pasninger) og er kanskje den i laget som slår flest av dem i løpet av en kamp. Han er blitt veldig viktig i laget i min mening for han gjør en god innsats når man starter å følge med. Håper at Denilson starter, så evt får Diaby utpå i løpet av 2 omgangen

Link to comment
Share on other sites

Mangel på en defensiv midtbanespiller med styrke i duellspillet? Har du lukket igjen øynene hver eneste gang Song har gått inn i en duell denne sesongen du eller?

 

Nei, prøver du å vere morsom? Song god? Ja, men det eg etterlyser er ein mann som kan trø til i duellane å gjere ein skikkelig ryddejobb framfor forsvaret vårt. Ein taklingsspelar med litt tyngde i taklingane og gjerne litt tyngre enn 74 kilo. Ein spelar med litt meir Keane, Vieira over seg som motstandaren fryktar.

Link to comment
Share on other sites

Song skjermer stadig ballen med opptil tre menn hengende over ryggen på han. Det sier litt når han knuffa Olofinjana vekk som om han ikke skulle ha gjort annet. Han er meget god til å ha kroppen mellom ballen og motspilleren, men jeg tar poenget ditt. Han har ennå ikke vist seg som en habil takler, men han er vanvittig flink til å dekke rom.

 

Han er jo fortsatt ung, og tilogmed Fabregas begynner å vise litt muskler med årene. :o Vil ikke bytte Song ut med noen annen akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Song skjermer stadig ballen med opptil tre menn hengende over ryggen på han. Det sier litt når han knuffa Olofinjana vekk som om han ikke skulle ha gjort annet. Han er meget god til å ha kroppen mellom ballen og motspilleren, men jeg tar poenget ditt. Han har ennå ikke vist seg som en habil takler, men han er vanvittig flink til å dekke rom.

 

Han er jo fortsatt ung, og tilogmed Fabregas begynner å vise litt muskler med årene. :o Vil ikke bytte Song ut med noen annen akkurat nå.

Jeg er veldig enig med deg. Synes Song har vært lagets mest stabile gjennom sesongen. Holder han ut i år blir neste års skjorte med nr 17

Link to comment
Share on other sites

Ouf, jeg gruer meg ! Aston Villa har gjort en veldig bra sesong, og jeg frykter dem veldig. Jeg håper at Fabregas kommer tilbake, da blir vi et helt annet lag. Jeg mener at det er vi og Aston Villa som er det beste kontrings - laget. Så derfor håper jeg at ikke Silvestre spiller den kampen, eller hvertfall starter, vi trenger en som er raskere. Det er i den kampen vi må vise at vi skal virkelig kjempe om liga-tittelen. Tap her, så viser det at vi ikke når toppen iår.

 

Laget jeg håper :

 

Almunia

Sagna Gallas Vermaelen Eboue

Fabregas Song Diaby

Arshavin - Eduardo - Nasri

 

Jeg håper at Eduardo starter, han putta jo sist og jeg håper at han endelig er tilbake på sitt beste !

 

Håper også Dudu er tilbake.

Han hadde en fin vending i kampen som ikke ble mål.

Får han et par kamper i beina så har vi nok vår "Fox in the box" tilbake i form!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vi må ikke glemme at Denilson er en av dem i PL med best pasningsstatistikk (fullførte pasninger) og er kanskje den i laget som slår flest av dem i løpet av en kamp. Han er blitt veldig viktig i laget i min mening for han gjør en god innsats når man starter å følge med. Håper at Denilson starter, så evt får Diaby utpå i løpet av 2 omgangen

 

Pasningsstatistikker skal man ikke overvurdere betydingen av, mener jeg. Det er jo nettopp fordi han alltid spiller "safe" pasninger og ytterst skjeldent tør å spille gjennom presseledd. Han er en ok spiller, men han mangler på pasninger og fysisk styrke

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...