Jump to content

Sol Campbell på vei tilbake?


Guest kellex

Recommended Posts

Campbell tilbake er et steg i feil retning. Hvilket signal er det til resten av stallen og hvorfor ikke forsterke skikkelig naar det skal signeres noen?

Kom ikke her og si at det hjelper med en rutinert spiller i garderoben osv. Det er pissprat om det er snakk om en kontrakt ut aaret. Aldri i verden tungen paa vektskaalen mtp tittelen.

Personlig fatter jeg ikke dette om det skjer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Campbell tilbake er et steg i feil retning. Hvilket signal er det til resten av stallen og hvorfor ikke forsterke skikkelig naar det skal signeres noen?

Kom ikke her og si at det hjelper med en rutinert spiller i garderoben osv. Det er pissprat om det er snakk om en kontrakt ut aaret. Aldri i verden tungen paa vektskaalen mtp tittelen.

Personlig fatter jeg ikke dette om det skjer.

 

Campbell er da ikke noe langtidsløsning...det vet vi jo alle og det er ikke bare enkelt å finne en midtstopper til en grei pris i januar. Skal det forsterkes ift. framtiden og neste sesong blir det nok mer aktuelt med et nytt stopperkjøp i sommer. Senderos kommer vel mest sannsynlig til å bli solgt og trolig rimelig kjapt. Da er vel Campbell en grei backup.

Og naturligvis hjelper det å ha en så erfaren spiller som han i garderoben uavhengig hvor lenge han blir der. Det sier seg selv!

Link to comment
Share on other sites

Campbell er da ikke noe langtidsløsning...det vet vi jo alle og det er ikke bare enkelt å finne en midtstopper til en grei pris i januar. Skal det forsterkes ift. framtiden og neste sesong blir det nok mer aktuelt med et nytt stopperkjøp i sommer. Senderos kommer vel mest sannsynlig til å bli solgt og trolig rimelig kjapt. Da er vel Campbell en grei backup.

Og naturligvis hjelper det å ha en så erfaren spiller som han i garderoben uavhengig hvor lenge han blir der. Det sier seg selv!

 

Fortsatt helt uenig. Les historien til denne mannen.

Har Wenger hentet andre tilbake noen gang?

Jeg ser fortsatt etter en fryktelig god forklaring om dette blir offisielt.

Link to comment
Share on other sites

Er veldig positiv til å få tilbake Sol. Den rutinen og autoriteten han utstråler er akkurat hva jeg har etterlyst lenge. Endelig behøver jeg ikke å være like nervøs for en eventuell skade "bank i bordet" på Gallas eller Vermaelen. Får vi signaturen av Gallas snart også er jeg strålende fornøyd med hele forsvaret og backup på alle plasser.

Link to comment
Share on other sites

Campbell tilbake er et steg i feil retning. Hvilket signal er det til resten av stallen og hvorfor ikke forsterke skikkelig naar det skal signeres noen?

Kom ikke her og si at det hjelper med en rutinert spiller i garderoben osv. Det er pissprat om det er snakk om en kontrakt ut aaret. Aldri i verden tungen paa vektskaalen mtp tittelen.

Personlig fatter jeg ikke dette om det skjer.

 

Kunne knapt vært mer uenig med deg gooner6. Wenger har mest sannsynelig signert en ut sesongen deal med Campbell, det vil si at han i mine øyne erstatter Djourou som er skadet ut sesongen. Det vil si at vi da har enda bedre backup på stopperplass. Om vi mister Vermaelen eller Gallas mot slutten av sesongen så er jeg ikke i tvil om at en spiller som Campbell med hans rutine har en evne til å være tungen på vektskålen sett i forhold til det utrolige uromomentet Senderos/Silvestre vel være når de entrer banen på stopperplass.

 

At du kan påstå at dette er et steg i feil retning, når man henter inn en spiller for å sikre backupen i klubben. Jeg ser ikke helt hvor du vil hen, det er ikke mulig at denne dealen skader oss. Campbell får nok endel i lønn, men jeg tviler sterkt på at det er veldig mye, for det er faktisk slik at det per dags dato er Campbell som trenger Arsenal ikke omvendt. Derfor tror jeg ikke lønnskostnadene blir for store, om vi da kombinerer det med at han er gratis å hente inn og at han har trent med laget siden han brøyt kontrakten med Notts County så er dette en deal som er ubetinget positiv.

 

Korttidsløsninger som dette er faktisk noe som i mange tilfeller jeg har savnet fra Wengers side. Hadde vært fantastisk om han for eksempel gjort det samme med Luca Toni. Wenger viser nye sider av seg selv, og jeg er veldig positiv!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt i tvil om kan kommer til å løfte lag. Ja, han har rutine osv, men kommer han til å bli en solid backup? Wenger er jo heller ikke dum, og har jo sett han spille, så han vet jo bedre. Men ved dette betyr det at det ikke kommer noe forsvarspillere inn nå.

Vi skal kanskje ikke forvente spillere inn på midtforsvarplassene som løfter laget vårt. Hvem skulle vi hentet i så tilfelle; Vidic eller Beckenbauer?

Men jeg tror at han vil kunne bli et sterkere kort enn vi har om det skulle bli snakk om skader eller rulleringer. Han er sterk og kompromissløs og jeg tror mange frykter han litt.

Link to comment
Share on other sites

Kunne knapt vært mer uenig med deg gooner6. Wenger har mest sannsynelig signert en ut sesongen deal med Campbell, det vil si at han i mine øyne erstatter Djourou som er skadet ut sesongen. Det vil si at vi da har enda bedre backup på stopperplass. Om vi mister Vermaelen eller Gallas mot slutten av sesongen så er jeg ikke i tvil om at en spiller som Campbell med hans rutine har en evne til å være tungen på vektskålen sett i forhold til det utrolige uromomentet Senderos/Silvestre vel være når de entrer banen på stopperplass.

 

At du kan påstå at dette er et steg i feil retning, når man henter inn en spiller for å sikre backupen i klubben. Jeg ser ikke helt hvor du vil hen, det er ikke mulig at denne dealen skader oss. Campbell får nok endel i lønn, men jeg tviler sterkt på at det er veldig mye, for det er faktisk slik at det per dags dato er Campbell som trenger Arsenal ikke omvendt. Derfor tror jeg ikke lønnskostnadene blir for store, om vi da kombinerer det med at han er gratis å hente inn og at han har trent med laget siden han brøyt kontrakten med Notts County så er dette en deal som er ubetinget positiv.

 

Korttidsløsninger som dette er faktisk noe som i mange tilfeller jeg har savnet fra Wengers side. Hadde vært fantastisk om han for eksempel gjort det samme med Luca Toni. Wenger viser nye sider av seg selv, og jeg er veldig positiv!

Problemet her er jo flere! Ved at vi henter in Campbell som en midlertidig løsning for skadede Djorou er jo en skandale. For det første nekter jeg å tro Campbell holder mål lenger!! Dette blir da trolig sett på som en midl. løsning til Djorou er klar. Men hvor lang tid tror du det tar før han er oppe på nivå igjen??!! Tenk på Rosicky og Eduardo... At folk ikke skjønner dette, det betyr da at Campbell trolig blir førstereserve i lang lang tid! Og ja, jeg kan love deg at Gallas blir skada snart! Helt utrolig....

 

Detta mener jeg er noe av det dummeste Wenger har gjort, og vitner om en handling i desperasjon... ikke bra!!

Link to comment
Share on other sites

Problemet her er jo flere! Ved at vi henter in Campbell som en midlertidig løsning for skadede Djorou er jo en skandale. For det første nekter jeg å tro Campbell holder mål lenger!! Dette blir da trolig sett på som en midl. løsning til Djorou er klar. Men hvor lang tid tror du det tar før han er oppe på nivå igjen??!! Tenk på Rosicky og Eduardo... At folk ikke skjønner dette, det betyr da at Campbell trolig blir førstereserve i lang lang tid! Og ja, jeg kan love deg at Gallas blir skada snart! Helt utrolig....

 

Detta mener jeg er noe av det dummeste Wenger har gjort, og vitner om en handling i desperasjon... ikke bra!!

Jeg skjønner ikke helt tankegangen..

 

Campbell har nå vært på prøve spill hos oss i to måneder, to måneder hvor han har trent med topptrente ung gutter hver dag, og i følge han selv to måneder hvor Wenger har fulgt han nøye.. Har du virkelig så liten tiltro til sjefen vår at du trur han ville signert Sol hvis han merket at han ikke holdt mål lenger?

 

Selvsagt er dette en løsning hvor Campbell skal fungere som back up for Vermaelen og Gallas, og hva er så galt ved det når alternativene er Silvestre og Senderos?

 

Djourou skal være tilbake i Juli, og nei, han vil jo ikke komme tilbake for fullt med engang.. Men Sol har bare signert for ut sesongen, så hva får deg til å tru han skal være back up også inn i 2010/11 sesongen?

Wenger bruker nok dette som en midlertidig løsning ut denne sesongen, så kan han enten hente nye forsterkninger i sommer, eller vi kan la unge Nordtveit som kommer tilbake fra Tyskland tre inn i rollen som 3. midtstopper..

 

Jeg vil si dette er en meget god løsning på nåværende tidspunkt

Link to comment
Share on other sites

For det første nekter jeg å tro Campbell holder mål lenger!!

 

Som andre har nevnt tidligere i tråden: Campbell har trent med Arsenal de siste to månedene. Wenger og Arsenal er med andre ord i en sjeldent god posisjon til å vurdere om Campbell fortsatt har noe å bidra med.

 

Hva baserer du dine antagelser på?

Link to comment
Share on other sites

Problemet her er jo flere! Ved at vi henter in Campbell som en midlertidig løsning for skadede Djorou er jo en skandale. For det første nekter jeg å tro Campbell holder mål lenger!! Dette blir da trolig sett på som en midl. løsning til Djorou er klar. Men hvor lang tid tror du det tar før han er oppe på nivå igjen??!! Tenk på Rosicky og Eduardo... At folk ikke skjønner dette, det betyr da at Campbell trolig blir førstereserve i lang lang tid! Og ja, jeg kan love deg at Gallas blir skada snart! Helt utrolig....

 

Detta mener jeg er noe av det dummeste Wenger har gjort, og vitner om en handling i desperasjon... ikke bra!!

 

Gratulerer med et fantastiskt innlegg.

 

For ordens skyld, Campbell kommer til oss på en kontrakt som varer ut sesongen. Det vil si at han antageligvis blir 1. valg etter Gallas/Vermaelen fram til da. Samtidig er Djourou ute til sesongslutt, dette gjør at Djourou ikke blir satt et eneste hakk bak i køen. Skjønner ikke helt hvor du vill henn?

 

Eduardo og Rosicky var lenge ute, ja. Det samme er Djourou, men hva er problemet med at vi henter en backup som har kontrakt fram til han blir frisk igjen? Det er absolutt ikke desperasjon, det er tvert imot klokskap på aller høyeste nivå.

Link to comment
Share on other sites

Problemet her er jo flere! Ved at vi henter in Campbell som en midlertidig løsning for skadede Djorou er jo en skandale. For det første nekter jeg å tro Campbell holder mål lenger!! Dette blir da trolig sett på som en midl. løsning til Djorou er klar. Men hvor lang tid tror du det tar før han er oppe på nivå igjen??!! Tenk på Rosicky og Eduardo... At folk ikke skjønner dette, det betyr da at Campbell trolig blir førstereserve i lang lang tid! Og ja, jeg kan love deg at Gallas blir skada snart! Helt utrolig....

 

Detta mener jeg er noe av det dummeste Wenger har gjort, og vitner om en handling i desperasjon... ikke bra!!

Jeg antar at du har fulgt Campbell nøye på treningsfeltet de siste to månedene siden du totalt avskriver han. Jeg tror du bør sette deg litt dypere inn i kontraktssituasjonen hans. Er vel ikke så trolig at en 35 år gammel spiller med kontrakt til sesongslutt blir reserve for oss i lang, lang tid?

 

Jeg mener at dette var en klok avgjørelse av Wenger, og jeg har en liten følelse som forteller meg at vi kommer til å huske denne perioden med Campbell i klubben godt :)

Link to comment
Share on other sites

Campbell og Wenger har alt å tape og jeg tror ikke de feiler med den sjansen, Campbell er en maskin og har trent med klubben i to måneder, om vi har flaks trenger vi ikke bruke han i det hele tatt, men siden vi er Arsenal så må Campbell vise seg frem, og det tror jeg han klarer bedre enn Silvestre..

Link to comment
Share on other sites

Er mange saker på arsenal.com om Campbell nå. Blant annet denne der Campbell sier at erfaringen hans kan hjelpe Arsenal i sesonginnspurten:

 

The likes of me and William [Gallas] have seen it all before, and Cesc [Fabregas] too, that's what it's all about really

 

It's not so much dragging them over the line but just showing when you've got that green light to keep them going.

 

They are fantastic guys and great players. But as the games come thick and fast and you've got to get a win here or a draw, and it's the fifth game [in a couple of weeks] and everyone is tired, getting the lads over the line and getting that result is what's important.

 

Those points add up at the end of the season."

 

Kan ikke nekte for at han har et bra poeng. Desto mer jeg tenker på dette desto mer fornuftig blir en eventuell resignering. AW og resten av treningsapparatet bør ha meget god kontroll på den fysiske og psykiske tilstanden til Campbell nå. Og så lenge denne er bra, så får vi inn en bauta av betong, som i tillegg har ballasten fra å ha gått igjennom flere "stormer" før. At han har hatt en "pause" kan, som han også selv nevner i et annet utsagn, faktisk ha virket positivt i forhold til å gjøre ham enda mer motivert.

 

Blir spennende dette her!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i hovedsak positiv til å resignere Sulzeer Jeremiah "Sol" Campbell. Både Arsenal og Campbell har alt å vinne på en slik korttidskontrakt.

 

Eneste grunn jeg ser til å ikke gjennomføre overgangen ligger i noe det sjelden prates om. Er Sol homo? Jeg bryr meg ikke en dritt om det, men problemer kan oppstå dersom det finnes mange homofobe i stallen fra før av. I Arsenal-stallen finnes det spillere som bekjenner seg til mange forskjellige religioner og som kommer fra vidt forskjellige kulturer. Homofobi i fotball er velkjent fra før av, og jeg mistenker at Sol's raske exit fra Notts County har sammenheng med nettopp dette. Håper virkelig ikke at det skal bli noe problem for oss.

 

Det er bare 20 måneder siden han som kaptein hevet FA-cupen over hodet. Før sesongen ropte vi oss hese etter en høy, sterk og rutinert midtstopper. Nå har vi muligheten til å få dette for en slikk og ingenting. Kan bli bra dette her :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i hovedsak positiv til å resignere Sulzeer Jeremiah "Sol" Campbell. Både Arsenal og Campbell har alt å vinne på en slik korttidskontrakt.

 

Eneste grunn jeg ser til å ikke gjennomføre overgangen ligger i noe det sjelden prates om. Er Sol homo? Jeg bryr meg ikke en dritt om det, men problemer kan oppstå dersom det finnes mange homofobe i stallen fra før av. I Arsenal-stallen finnes det spillere som bekjenner seg til mange forskjellige religioner og som kommer fra vidt forskjellige kulturer. Homofobi i fotball er velkjent fra før av, og jeg mistenker at Sol's raske exit fra Notts County har sammenheng med nettopp dette. Håper virkelig ikke at det skal bli noe problem for oss.

 

Det er bare 20 måneder siden han som kaptein hevet FA-cupen over hodet. Før sesongen ropte vi oss hese etter en høy, sterk og rutinert midtstopper. Nå har vi muligheten til å få dette for en slikk og ingenting. Kan bli bra dette her :)

 

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest. Hans seksuelle legning bør være helt irrelevant mht event kontrakt. Det blir som om man skulle skrive at vi ikke bør signere muslimer, jøder, kristne, ateister etc fordi vi har en mulitkulturell stall og noen kunne bli støtt av å få inn en med en annen tro.

 

Kampen mot homohets innen fotballen er veldig viktig, blant spillere som blant supportere.

Link to comment
Share on other sites

Herregud da mann, Sol er vel ikke homofil? :)

 

 

Wiki:

 

During his career, he was plagued with rumors of homosexuality despite being heterosexual. Campbell along with his family have struggled with the hate-campaigns. Campbell's brother John was jailed in 2005 after assaulting a man who called his brother gay.[31]

 

In 2008, he began dating interior designer, Fiona Baratt. The two are now engaged.

Link to comment
Share on other sites

Herregud da mann, Sol er vel ikke homofil? :)

Wiki:

 

During his career, he was plagued with rumors of homosexuality despite being heterosexual. Campbell along with his family have struggled with the hate-campaigns. Campbell's brother John was jailed in 2005 after assaulting a man who called his brother gay.[31]

 

In 2008, he began dating interior designer, Fiona Baratt. The two are now engaged.

 

Greit å ta en little googling først kanskje, Fiona Baratt er ei dame, de har da vært forlovet siden 2008. Her er forøvirg bilde av de to:

 

article-1028776-01B6A31900000578-96_468x635.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest. Hans seksuelle legning bør være helt irrelevant mht event kontrakt. Det blir som om man skulle skrive at vi ikke bør signere muslimer, jøder, kristne, ateister etc fordi vi har en mulitkulturell stall og noen kunne bli støtt av å få inn en med en annen tro.

 

Kampen mot homohets innen fotballen er veldig viktig, blant spillere som blant supportere.

 

Jeg er dønn enig med deg. Leste du noe annet ut av innlegget mitt? Jeg håper og tror at hele Arsenal er en moderne og liberal institusjon, hvor man respekterer hverandres tro og legning. Victory through Harmony, ikke sant?

 

Dersom det dummeste du har lest er at jeg påpeker en mulig konflikt, vil jeg anbefale deg å lese litt av Ayn Rand :)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med et fantastiskt innlegg.

 

For ordens skyld, Campbell kommer til oss på en kontrakt som varer ut sesongen. Det vil si at han antageligvis blir 1. valg etter Gallas/Vermaelen fram til da. Samtidig er Djourou ute til sesongslutt, dette gjør at Djourou ikke blir satt et eneste hakk bak i køen. Skjønner ikke helt hvor du vill henn?

 

Eduardo og Rosicky var lenge ute, ja. Det samme er Djourou, men hva er problemet med at vi henter en backup som har kontrakt fram til han blir frisk igjen? Det er absolutt ikke desperasjon, det er tvert imot klokskap på aller høyeste nivå.

Enkelt og greit! For når vi henter inn Campbell henter vi ikke inn noen andre, og når Djorou er klar... Hvor god tror du han er da??!! For det første var han strengt tatt ikke god nok når han var frisk en gang. Hva sitter vi igjen med da?? Jo Silvestre (for dårlig), Senderos (for dårlig, og mulig solgt), Djorou (på gang, men absolutt satt tilbake etter skade. og holder ikke mål) Og når jeg sier for dårlig snakker jeg om for dårlig til å vinne noe, de kommer til å koste oss poeng!

Link to comment
Share on other sites

Som andre har nevnt tidligere i tråden: Campbell har trent med Arsenal de siste to månedene. Wenger og Arsenal er med andre ord i en sjeldent god posisjon til å vurdere om Campbell fortsatt har noe å bidra med.

 

Hva baserer du dine antagelser på?

Hvor god han var i Porsmouth for ca 2 sesonger siden, hvor god han var i Arsenal på slutten blandt annet. Nei stemmer det, Campbell er en av de spillerene som blir bedre, raskere jo eldre han er... Og bygd seg opp med tanke på de erfaringene han har fått i Notts County.

 

Her må Wenger ha blitt presset som Winterbourne sier, kanke skjønne noe annet. Hvis du tror Campbell hodler mål i dagens Premier League, må du komme deg ut å lukte på blomstene...

 

Jeg antar at du har fulgt Campbell nøye på treningsfeltet de siste to månedene siden du totalt avskriver han. Jeg tror du bør sette deg litt dypere inn i kontraktssituasjonen hans. Er vel ikke så trolig at en 35 år gammel spiller med kontrakt til sesongslutt blir reserve for oss i lang, lang tid?

 

Jeg mener at dette var en klok avgjørelse av Wenger, og jeg har en liten følelse som forteller meg at vi kommer til å huske denne perioden med Campbell i klubben godt :)

Nei men seriøst!! Dette sier seg da selv, Campbell er 35 år gammel og vært på hell de siste 4 sesongene. Jeg er enig at han på sitt beste nå sikkert kan kastes inn i en kamp å gjøre en grei figur. Men da kan vi heller satse på Nordtveit.... Han kan i allefall bli noe!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...