Jump to content

Sol Campbell på vei tilbake?


Guest kellex

Recommended Posts

Wenger har i dag pratet litt om Sol Campbell og hans kariere. Wenger sier b.l.a:

 

“Not at the moment because we have four centre-backs. If one went, I would consider it. But, at the moment, we have four so I don’t need to sign anyone else.

 

“I love Sol Campbell. The fact he came back here and wanted to practise with us shows he loves the club as well. You never say never in this kind of situation.

“He can still do a job in the Premier League, especially now he’s fit. He can really do a job in the Premier League but, at the moment, we don’t need to sign anybody.”

 

Med tanke på at Gallas pleier å plukke opp en del små skader utover sesongen, Djourou er langtid skadet, Silvestre er desverre ikke en "trygg" nok erstatter og Senderos har vel knapt spilt et minutt så langt i sesongen. Så må jeg si at det er langt ifra usannsynelig at Campbell skulle komme i Januar. Ikke vil han koste klubben så alt for mye skulle man tro.

 

Dette er nok et rykte som vi vil se mye til etter som Januar nærmer seg og spesielt da Wenger sier at han liker ideen dersom han skulle ende opp med å miste/selge en av sine forsvars spillere.

Min mening er at han mangler allerede med tanke på skadene/kvaliteten og at Senderos antageligvis vil bort så fort som mulig!

 

Hva synes dere? Vil den gamle arsenal kjempen hjelpe laget og vil han kunne danne et godt samarbeid med spillere som Vermaelen og Gallas?

 

Kilder:

 

http://www.sport.co.uk/news/Football/31289..._question_.aspx

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Arsen...icle252489.html

 

http://www.guardian.co.uk/football/2009/de...-wenger-premier

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Hadde ikke hatt noe imot å fått Campbell tilbake, men i likhet med Senderos har heller ikke Campbell spilt nevneverdig mange kamper. Men at jeg ville følt meg tryggere med Campbell, - ja det tror jeg så absolutt.

 

Silvestre har jeg litt "både-og-meninger" om. Han virker forferdelig klønete og utrygg i en del situasjoner, men samtidig ser jeg også glimt av den store stopperen han var.

 

Vet ikke hvordan Campbell eventuelt ville blitt med litt opptrening, men med det skademarerittet vi opplever sier jeg definitivt ikke nei til gamle Sol ! :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke hatt noe imot å fått Campbell tilbake, men i likhet med Senderos har heller ikke Campbell spilt nevneverdig mange kamper. Men at jeg ville følt meg tryggere med Campbell, - ja det tror jeg så absolutt.

 

Silvestre har jeg litt "både-og-meninger" om. Han virker forferdelig klønete og utrygg i en del situasjoner, men samtidig ser jeg også glimt av den store stopperen han var.

 

Vet ikke hvordan Campbell eventuelt ville blitt med litt opptrening, men med det skademarerittet vi opplever sier jeg definitivt ikke nei til gamle Sol ! :)

 

Absolutt! Som sagt så kan det stilles spørsmål med hva vi har i reserve. Senderos spiller aldri og vil forlate klubben. Djourou har en kraftig skade som vil ta lang tid å behandle vil jeg tro, og det etter den dagen han evt er klar igjen. Silvestre er ikke en ung gutt lenger og har ikke akkurat overbevist i arsenal trøyen. Og når Gallas plukker opp småskader(begynt allerede?) Så vil en Sol Campbell med sin erfaring og ikke minst at han vet hva klubben er, vil være til stor jhelp vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sol er nok sportslig en god løsning, men jeg er usikker på hvordan supporterne ville tatt det. Var mye misnøye etter den famøse West Ham kampen hvor han forlot laget i pausen.

Men, overlever vi Silvestre er kanskje ikke Sol noe værre?

Link to comment
Share on other sites

Sol er nok sportslig en god løsning, men jeg er usikker på hvordan supporterne ville tatt det. Var mye misnøye etter den famøse West Ham kampen hvor han forlot laget i pausen.

Men, overlever vi Silvestre er kanskje ikke Sol noe værre?

 

Så sant så sant.

Jeg ser at Sol kan være et fornuftig valg de neste 5mnd for klubben, men det var ikke bra det som skjedde i hans siste tid i klubben.

En god nødløsning for et 3.valg på stopperplass, men er ikke mitt 1.valg om det skal komme inn en stopper på lån/permanent basis.

 

Sol har vel fortsatt fysikk og god plasseringsevne, men farten og timingen er jeg usikker på hvilket nivå han har nå.

Om det står mellom Sol og ikke noe ny tilvekst på den bakre rekken, så rekker jeg gjerne opp hånda for en avtale :)

Link to comment
Share on other sites

Sol er nok sportslig en god løsning, men jeg er usikker på hvordan supporterne ville tatt det. Var mye misnøye etter den famøse West Ham kampen hvor han forlot laget i pausen.

Men, overlever vi Silvestre er kanskje ikke Sol noe værre?

Sol forlot ikke laget i pausen av ren arroganse. Mannen hadde jo åpenbart problemer. Jeg håper vi henter ham tilbake, han fortjener på avslutte karrieren i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Sol forlot ikke laget i pausen av ren arroganse. Mannen hadde jo åpenbart problemer. Jeg håper vi henter ham tilbake, han fortjener på avslutte karrieren i Arsenal.

 

Jeg har ikke påstått det var av arroganse.

Uansett gjorde han seg svært upopulær hos mange supportere, og derfor er det ikke sikkert det vil være så populært med et come-back nå heller :)

Link to comment
Share on other sites

Rapportene fra Tyskland er gode ja, men jeg forsto det som vi pratet om en forsterkning med Sol nå i januar?

 

prøvde vel å antyde at sol muligens kunne være en backup frem til wenger så om håvard fikk ut potensialet sitt... det var for alt i verden ikke tenkt for å starte en håvard, nurnberg, tyskland, etc, etc diskusjon her.

Link to comment
Share on other sites

Sol forlot ikke laget i pausen av ren arroganse. Mannen hadde jo åpenbart problemer. Jeg håper vi henter ham tilbake, han fortjener på avslutte karrieren i Arsenal.

Hvis man forlater en kamp på grunn av psykiske og familiære årsaker, så blir det vel litt i overkant å kalle det arrogant? Man kunne jo se på mannen på lang vei at han var ute av balanse. Husker kampen godt.

 

Jeg tror Sol kunne vært en god back up jeg :) bedre enn silvestre får vi tro!

Link to comment
Share on other sites

prøvde vel å antyde at sol muligens kunne være en backup frem til wenger så om håvard fikk ut potensialet sitt... det var for alt i verden ikke tenkt for å starte en håvard, nurnberg, tyskland, etc, etc diskusjon her.

 

Ja men da er vi jo enige da :)

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Daily Mail har vi signert Sol.

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/....html?ITO=14907

 

"Sol Campbell has re-signed for Arsenal on a free transfer.

The 35-year-old will play for the reserves against West Ham United tonight."

 

Han har jo trent med Arsenal i flere uker nå, så Wenger vet vel hva han får.

Link to comment
Share on other sites

En del av framtidens trenerteam også kanskje? Tilvsomt at han kommer inn spiller mnage kampene, skulle tru at Silvestre og Senderos og DJ (npr han kommer tilbake) er forran Sol i rekka. Men kjekt å se han tilbake. Ingenting er bekreftet av Arsenal.com enda.

Link to comment
Share on other sites

Litt spesielt at Daily Mail siterer fra Arsenal.com når det ikke står der, men informasjonen er visst basert på at en notis ble lagt ut på arsenal.com ved en feiltagelse tidligere i dag og senere tatt bort.

Antageligvis fordi forhandlingene ikke er i boks enda, men det ser jo ut til at som Sol signerer for oss og det ryktes at han spiller reservelagskamp i kveld :)

 

http://www.goal.com/en/news/9/england/2010...transfer-report

Link to comment
Share on other sites

Alt er bedre enn Silvestre/Senderos i backup. Håper det er sannhet i dette, men håper også vi fortsatt er på markedet etter en langtidsløsning.

Link to comment
Share on other sites

Alt er bedre enn Silvestre/Senderos i backup. Håper det er sannhet i dette, men håper også vi fortsatt er på markedet etter en langtidsløsning.

 

Kan vel tenkes at Wenger nå henter inn Campbell slik at han evt venter til sommeren for å finne en mer permanent løsning. Senderos sin fremtid i klubben er usikker, Silvestre kan vel kanskje være små usikker og Djourou sliter jo med skade. Mulig han venter til sommeren og gjør opp status da før han evt henter inn en ny og yngre stopper. Kan jo fort tenkes at Senderos blir solgt nå i Januar.

 

Spennende blir det i hvertfall. Wenger har fått sett han mye på trening, så regner med at han har full kontroll på situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det har seg slik at Campbell fortsatt er godt trent, og ikke bare det, men veldig godt trent ifølge Wenger, så er det bare å kjøre på. Mannen er en maskin, og jeg har erget meg over at vi solgte han siden den dagen han gikk. Han var blant de aller beste i sin tid i Pompey(ikke minst i sin tid hos oss), og hvis han er i en god fysisk form har vi ingenting å tape på dette. Kommer han inn så slipper jeg å skjelve i buksene hver gang Gallas og Vermaelen er i dueller.

 

Senderos og Silvestre er begge middelmådigheter, og kan sikkert gjøre en helt ok jobb men ikke noe mer. Campbell kan utgjøre forskjellen. Spesielt på defensive dødballer vil vi bli drastisk forbedret, for vi vet godt at både Gallas og Vermaelen har sine glipper her.

 

Ja takk, men kun fram til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...