Jump to content

Sol Campbell på vei tilbake?


Guest kellex

Recommended Posts

Velkommen tilbake sier nå jeg! Synd ikke Vieira kom også men forhåpentligvis har Wenger flere i sikte som er tenkt for en litt mer langsiktig løsning.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Morsomt og lurt! Er det noen mulighet for å få sett kampen?

Reise til London? :)

Spennende å se Sol tilbake i den røde trøya. Skeptisk til om han kommer får mange kampen. Stopperparet vårt har vert solide iår. Men trur at Sol kan gi den siste innsatsen på treningsfeltet slik av vi slipper inn mindre mål. Har ikke vert mange kampene vi har gått av banen med null mål i sekken.

Link to comment
Share on other sites

Reise til London? :)

Spennende å se Sol tilbake i den røde trøya. Skeptisk til om han kommer får mange kampen. Stopperparet vårt har vert solide iår. Men trur at Sol kan gi den siste innsatsen på treningsfeltet slik av vi slipper inn mindre mål. Har ikke vert mange kampene vi har gått av banen med null mål i sekken.

 

 

 

 

30 min spilt 0-2

 

Emmanuel-Thomas 26, 27

Link to comment
Share on other sites

West Ham har redusert til 1-2, men det var etter at Sol gikk av banen. Han ble byttet i pausen, bare så det er sagt.

 

Uansett, gledelig å ha en gammel kjempe tilbake i klubben, hvis han får kontrakt. Grei backup som sikkert kan tilføre laget mye rutine og "guts" på treningene. Positivt! :)

 

EDIT: 2-2, nok en straffe i mot.

EDIT 2: 2-3, Frimpong.

Link to comment
Share on other sites

Han har uten tvil rekkevidde i luftrommet som verken Vermaelen eller Gallas har. Selv om Vermaelen er god i duellene mangler han likevel noe på rekkevidde pga høyde.

 

Blir spennende å se om han fortsatt holder et noenlunde høyt nivå til å hjelpe oss i sesonginnspurten. Hyggelig er det uansett å ha en gammel kjempe tilbake.

Link to comment
Share on other sites

22343_1283919172743_1073017262_828702_6150942_n.jpg

 

Double, Double, Double!

Sol Campbell has won the Double!

And the scum at the Lane,

Have won fuck all again,

But Sol Campbell has won the Double!

 

EDIT: Forsvaret raknet da Campbell gikk ut i pausen, 0-2 ble til 2-2. Det er imidlertidig blitt 2-3 nå, Frimpong målscorer...

Link to comment
Share on other sites

Er det noen "Scheie-nerder" der ute som vet om andre som har kommet gratis til samme klubb to ganger? Det må da være ganske spesielt!

 

Ikke bare gratis, igjen ser Campbell ut til å ankomme Arsenal i kjølvannet av en svært kontroversiell exit. Jeg antar nyheten om "Bosman-Campbell på vei til Arsenal" vekker til live gamle følelser hos yidsen..

 

Jeg antar videre at Campbell hentes som erstatter for Senderos, som synes å være på vei ut. Og på tross av Campbells entusiasme, er jeg ikke overbevist om at dette byttet styrker oss.

 

"There are still a few technicalities to iron out, but I have signed for Arsenal until the end of the season, and it's fantastic, great, marvellous," said Campbell. "The old enthusiasm is back."

 

"I'm ecstatic really to be back at Arsenal, and I have worked bloody hard to get there."

 

"It's no longer a hunger to get back, it's turned into a craving. I am champing at the bit. I'm fresh, I'm raring to go. It's unbelievable to be back."

Link to comment
Share on other sites

Og på tross av Campbells entusiasme, er jeg ikke overbevist om at dette byttet styrker oss.

 

Jeg har aldi hatt noe videre tro på Senderos, men her er jeg enig. Om Campbell anno 2010 er en forterkning er alt annet enn opplagt.

 

Jeg skjønner imidlertid Senderos godt. Han har nå fått bragt på det rene at AC Milan/Arsenal er hakket for høyt, og må nå tilpasse klubbvalg til sitt nivå slik at han kan ha en sjanse i forhold til sine VM ambisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldi hatt noe videre tro på Senderos, men her er jeg enig. Om Campbell anno 2010 er en forterkning er alt annet enn opplagt.

 

Jeg skjønner imidlertid Senderos godt. Han har nå fått bragt på det rene at AC Milan/Arsenal er hakket for høyt, og må nå tilpasse klubbvalg til sitt nivå slik at han kan ha en sjanse i forhold til sine VM ambisjoner.

 

Campbell's ro og sikkerhet og styrke kontra Senderos sin er jeg ikke i tvil om hvem jeg vil ha.

Jeg ser på dette som en forsterkning av stopperne. Campbell har vært i hardtrening i 3 måneder, og

er definitivt en spillertype vi trenger i stallen.

Og ser vi på City som betaler 130 000 pund i uka for en rusten Vieira så kan dette være et gedigent sjakktrekk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt i tvil om kan kommer til å løfte lag. Ja, han har rutine osv, men kommer han til å bli en solid backup? Wenger er jo heller ikke dum, og har jo sett han spille, så han vet jo bedre. Men ved dette betyr det at det ikke kommer noe forsvarspillere inn nå.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Campbell er så god som Wenger skal ha det til, kan det jo være at vi har funnet løsningen på problemet med deffensiv midtbane i Songs fravær. Campbell har lederegenskapene som Galls er avhengig av at makkeren har, og Vermaelen tror jeg har de nødvendige ferdighetene til å spille i Songs posisjon mens han er borte.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Campbell er så god som Wenger skal ha det til, kan det jo være at vi har funnet løsningen på problemet med deffensiv midtbane i Songs fravær. Campbell har lederegenskapene som Galls er avhengig av at makkeren har, og Vermaelen tror jeg har de nødvendige ferdighetene til å spille i Songs posisjon mens han er borte.

 

ja, det var vel noen som foreslo vermaelen som dm tidligere i sesongen også. ser absolutt at han innehar ferdigheter som gjør at han kan dominere også i den posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

ja, det var vel noen som foreslo vermaelen som dm tidligere i sesongen også. ser absolutt at han innehar ferdigheter som gjør at han kan dominere også i den posisjonen.

 

Jeg vil iallefall føle meg tryggere med å kjøre Vermaelen opp som deffensiv midt når vi kan kjøre Campbell inn i midtforsvaret, fremfor Silvestre og Senderos. Men dette er under forutsetning av at Campbell er så god som Wenger skal ha det til.

 

Men jeg tror forøvrig ikke Wenger ønsker å bryte opp stopperparet, så lenge han kan finne andre løsninger for den deffensive midtbaneposisjonen

Link to comment
Share on other sites

Tviler på Campbell får særlig mange kamper for oss, men kanskje han stepper inn i FA cupen eller i en og annen ligakamp hvis Gallas/Vermaelen trenger hvile eller blir skadet. Campbell har nok ikke spesielt stor fart i kroppen lengre og selv med stor rutine ser jeg ikke for meg han som noen fast stopper i kampene fremover. Etter min mening bør vi holde Vermaelen på stopperplass videre.

 

I utgangspunktet sier Wenger at Denilson holder mål på defensiv midtbane. Jeg mener han er alt for veik i kroppen til å bekle en sånn rolle selv om han har hatt enkelte gode kamper der. Ramsey eller Diaby er bedre alternativ fordi de har mer aggresivitet og styrke i duellene. Men egentlig er ingen av de tre spesielt egnet defensivt.

 

Wenger åpner nå tydeligvis for å hente tilbake ex-Arsenal-spillere...så hvorfor ikke få hjem Flamini? Problem solved. Han kan også fungere på midtbanen sammen med Cesc selv når Song kommer tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Wenger åpner nå tydeligvis for å hente tilbake ex-Arsenal-spillere...så hvorfor ikke få hjem Flamini? Problem solved. Han kan også fungere på midtbanen sammen med Cesc selv når Song kommer tilbake.

 

Den største forskjellen her ligger nok i at Campbell kommer gratis. Flamini vil koste penger.

Link to comment
Share on other sites

Flamini som spiller har den rollen Denilson skal bekle nå. Flamini er definitivt tøffere og en spillertype som skiller seg ut fra de vi har nå.

Spørsmålet er om Wenger vil ha han tilbake. I den defensive rolle har Song ingen utfordrere i stallen etter min mening.

Flamini kan gi oss en bedre dekning på plassen.

Jeg har mine tvil på at Wenger gjør noe her.

 

Med Campbell ut sesongen har vi dekning på stopperplassen. Og iom at han gjør dette så ser det ut som han innser at Silvestre/Senderos kanskje ikke er gode nok. Håpet er at en ny stopper blir handlet inn til sommeren nå.

 

Siste rykte er at Chamakh har signert en preavtale med Liverpool(ref Mirror)

Link to comment
Share on other sites

Flamini som spiller har den rollen Denilson skal bekle nå. Flamini er definitivt tøffere og en spillertype som skiller seg ut fra de vi har nå.

Spørsmålet er om Wenger vil ha han tilbake. I den defensive rolle har Song ingen utfordrere i stallen etter min mening.

Flamini kan gi oss en bedre dekning på plassen.

Jeg har mine tvil på at Wenger gjør noe her.

 

Flamini hadde vært ett kjempegreit cover med tanke på den deffensive posisjonen. Problemet er at Flamini ikke er fornøyd med å være cover. Song er i mine øyne en bedre deffensiv midtbanespiller enn Flamini. Dersom vi hadde hentet inn Flamini, hadde dette betydd mindre spilletid på Diaby, Denilson og Ramsey. Og det tror jeg absolutt ikke Wenger er interessert i.

 

Tror heller ikke Wenger er interessert i å betale penger for en spiller som forlot klubben uten at klubben fikk noe penger igjen for han. Hadde Flamini derimot kommet gratis, kan det godt være at Wenger hadde vært villig til å hente han.

 

Dersom Flamini skulle signere for Tottenham som ryktene skal ha det til, så eksisterer iallefall ikke Flamini lenger i mitt Arsenalvokabular.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...