Jump to content

Stoke H, 05.12.09


ted_uh

Recommended Posts

ARSENAL-stoke

Emirates, lørdag 5. desember klokka 16:00

Canal + sport extra

 

viktig kamp for å få ligasesongen på sporet igjen.

 

siste ligakampar mot chelsea:

 

Stoke spelar sin andre sesong i PL, så eg har kun tatt med resultata frå i fjor.

 

08/09 sesongen:

4-1 H, sjølvmål, van Persie 2, Diaby. Storseier i sesongens siste kamp.

1-2 B, Clichy. Tap etter å ha hatt store problem med å takle Delaps lange innkast.

 

Tony Pulis kyniske taktikk har ført Stoke heilt opp til 9. plass på tabellen, med 20 poeng på 14 kampar. Tøft fysisk spel, og få mål er typisk for Stoke sine kampar.

 

siste 5 kampar for stoke:

blackburn B, 0-0

portsmouth H, 1-0, fuller

hull B, 1-2, etherington

wolves H, 2-2, sjølvmål, etherington

portsmouth B, 0-4 (ligacup)

 

startoppstilling forrige kamp (mot blackburn): sørensen, wilkinson, shawcross, huth, collins, lawrence, diao, whitehead, etherington, sidibe, fuller

 

gode shawcross slit med skade og er kanskje ute mot oss, elles er etherington og fuller i god form.

 

Arsenal 5 siste kampar:

Man City B, 0-3 (ligacup)

Chelsea H, 0-3

Standard Liege H, 2-0, Nasri, Denilson (CL)

Sunderland B, 0-1

Wolves B, 4-1, sjølvmål, Eduardo, Fabregas, Arshavin

 

Startoppstilling i forrige ligakamp: almunia, sagna, gallas, vermaelen, traore, denilson, song, cesc, arshavin, eduardo, nasri

 

tipper det blir den samme oppstillinga i denne kampen.

 

med 4 tap så langt i ligaen er det einaste vi kan gjere å vinne kampane våre, og så håpe på at Chelsea og Man utd roter vekk poeng utover i sesongen.

 

Stoke skal vi slå, enkelt og greit. Vi kan stille med ligacuplaget i champions league i midtuka, og møter ikkje scouserane før neste søndag, så her er det berre å gi gass!

 

Resultattips: 3-0, FM: eduardo

 

Kjør debatt!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Til denne kampen så er jo Song suspendert, mens Robin, Bendtner, Walcott, Diaby, Gibbs, Clichy og DJ er ute. Hele 8 spillere, dette ser ikke bra ut, med tanke på at Stoke er fysisk sterke.

Håper på:

 

Fabianski

Sagna - Gallas - Vermaelen - Traore

Fabregas - Denilson - Rosicky

Nasri - Eduardo - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Tror vi snur den dårlige trenden nå!

Det er to ting jeg frykter i denne kampen: Delap's lange innkast og at Stoke er et veldig fysisk lag.

Tror vi tar en 3 - 1 seier, håpe Fabianski får tillit mellom stengene i denne kampen.

Håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

 

Fabregas-Denilson-Ramsey

 

Nasri-Eduardo-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Velger en 4-4-2 for denne kampen i og med at ingen av spissene våre duger som ensom spiss i en 4-3-3.

 

Håper på:

 

Fabianski

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Traore

 

Nasri - Cesc - Denilson - Arshavin

 

Eduardo - Vela

Link to comment
Share on other sites

Personlig mener jeg Eboue bør starte denne kampen. Han er en av få spillere vi har nå med en meget god fysikk og tillegg er han flinkere enn de andre offensive spillerne til å gå rett fram og ikke bare småspille(muligens med unntak av Arshavin).

 

Jeg syns det er rart ikke flere ønsker at Eboue skal starte denne kampen. Virkelig rart...

Link to comment
Share on other sites

Vito Mannone

Bacary Sagna - William Gallas - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Aaron Ramsey - Cesc Fabregas - Denilson Nevez

Andrey Arshavin - Eduardo da Silva - Samir Nasri

Dersom Clichy er tilbake støtter jeg denne oppstillingen, men ser helst Fabianski i mål og Eboue på Ramsey sin plass. Vi trenger all den fysikk og løpskraft vi kan få. Dette kommer til å bli en intens kamp og vi vet alle at Stoke er et lag som ikke er lei å trå til i taklingene. Frykter et kampscenario alà Sunderland borte for et par uker siden. Men Pullis uttaler til skysports i dag at han frykter at vi vil slippe all vår frustrasjon utover han mannskap så da får vi håpe at vi klarer å svare etter 3 kamper på rad uten scoring!

Link to comment
Share on other sites

gløymte at Song er ute. då er det vel duka for Eboue eller Ramsey på midten, håper på Eboue i denne bataljen.

Wenger har vel vert ute og sagt at det er Denilson som skal erstatte Song når han reiser til Afrikamesterskapet. Så spørt om ikke han får starte imorgon.

Link to comment
Share on other sites

Mot fysisk sterke Stoke håper eg på dette laget:

Mannone

 

Lauren - Keown - Adams - Winterburn

 

Vieira - Gilberto - Petit

 

Parlour - Hartson - K.Campbell

 

Original blanding av en veldig ung keeper og veeeldig "rutinerte" utespillere ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer seier i dag. To grunner, vi har to tap på rad i serien og Pool borte i neste. 3 poeng her vil være utrolig viktige, hvis ikke vil nok Tottene ligge foran oss en-to uker til.

 

Vi har virkelig ikke råd til å tape i dag.

Håper på dette:

 

Almunia/Fabianski

Sagna-Gallas-Vermaelen-Traore

Cesc-Denilson-Eboue

Arshavin-Eduardo-Vela

 

Come On You Gunners!! På tide å heve seg igjen!

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Fabianski (er han frisk tror jeg han er det beste vi har)

 

Sagna (beste høyreback defensivt)

Vermaelen og Gallas (sier seg selv)

Silvestre (beste vback vi har akkurat nå)

 

Denilson (mange gode pasninger)

Fabregas (sier seg selv)

Nasri (for øyeblikket er han kanskje bedre enn Rosicky)

 

Eboue (han har noe ingen andre har - evnen og lysten til å utfordre!!!)

Her skal det stå navnet på en spiss, men kan ikke skjønne hvem det skal være...

Traoré (han er kanskje den beste v.midtbane vi har pr. nu!). Hvis ikke kan Eduardo være her.

 

Nei, jeg har ikke glemt Arshavin. Rosicky, Arshavin og Vela har vært så svake i det siste at...

Link to comment
Share on other sites

That Arsenal team in full: Almunia; Sagna, Gallas, Vermaelen, Traore; Denilson, Fabregas, Rosicky; Eboue, Arshavin, Nasri. Subs: Senderos, Vela, Ramsey, Silvestre, Wilshere, Fabianski, Merida

 

Hmm, ingen Eduardo i troppen. Fint Eboue starter, synd Almunia starter.

Link to comment
Share on other sites

Eduardo skadet i oppkjøringen til kampen. Arshavin blir den sentrale.

 

Fortsetter skadeprobleme hos våre spisser i dette tempoet så starter vi vel med Afobe på topp snart ;)

 

Tror Arshavin på topp er en god idè, han har mer styrke i kroppen enn Eduardo og Vela og er forhåpentligvis flinkere til å holde på ballen. Spennende blir det i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Eduardo skadet i oppkjøringen til kampen. Arshavin blir den sentrale.

 

Nå er det dårlig stilt med oss! Er faktisk så nøden at jeg tar til takke med hva som helst på overgangsmarkedet.

 

Ellers forventer jeg seier i dag. Alt annet vil være en gedigen nedtur. Håper at Arshavin finner formen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...