Jump to content

Stoke H, 05.12.09


ted_uh

Recommended Posts

Deilig :)

 

Ramsey veldig frustrerende i alt han gjør bortsett fra scoringen og går stort sett i veien for Nasri og Fab. Sistnevnte tydelig frustrert mange ganger over Ramseys evne til å gå i veien, og hans manglende vilje til å slippe ballen tidlig.

Gutten er et kjempetalent, men er enda ikke klar for denne type kamper. Med mer selvtillit og bedre plasseringsevne så blir han meget bra.

 

Hva skjedde med Eboue? ble han skadet, mistet streamen i noen minutter.

 

Veldig veldig lettet nå. Vi trengte dette før Anfield i neste runde. Tror vi har en god sjanse til å få noe derfra. Liverpool visstnok fryktelig svake i dag. Håper Eboue eller Diaby vil være klar til den kampen. Vi trenger trykket de skaper med sine løp.

 

Ellers hevet Denilson seg i 2. og fremsto som veldig stabil og sterk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Utrolig godt å få med seg tre poeng før turen til Anfield. Liverpool spilte forøvrig 0-0 mot Blackburn i dag. :)

Kampen var godt gjennomført og vi klarte å demme opp for innkastene til Delap.

Den tanken jeg sitter igjen med etter dagens kamp er: hvor mye hadde det blitt hvis Bendtner hadde spilt og kunne tatt i mot noen av innleggene til Traore? Vi trenger en sterk spiss i januar!

Link to comment
Share on other sites

Vi skrangler oss til en 2-0 seier mot et meget ordinært Stoke. Vi er totalt overlegne, men likevel sitter vi fremst på stolsetet i frykt for våre to store svakheter - evnen til å drepe kamper/score på få sjanser (se United i dag f.eks) og denne manien med å rote det til innenfor egen 5 meter.

 

I dag gikk marginene vår vei igjen- Godt!!

Link to comment
Share on other sites

Vi skrangler oss til en 2-0 seier mot et meget ordinært Stoke. Vi er totalt overlegne, men likevel sitter vi fremst på stolsetet i frykt for våre to store svakheter - evnen til å drepe kamper/score på få sjanser (se United i dag f.eks) og denne manien med å rote det til innenfor egen 5 meter.

 

I dag gikk marginene vår vei igjen- Godt!!

Vil vel ikke si at vi var avhengig av marginer i dag...

Link to comment
Share on other sites

Huff, det var deilig å avgjøre kampen da Ramsey putta.

Hvis jeg ikke tar feil så har vi tre nye skader i dag; Eduardo, Eboue og Traore?

 

Og kanskje Gallas... :blink:

 

Uten tvil må noe gjøres galt når det gjelder skadeforebygging på spillerne våre. Jeg blir så fantastisk oppgitt. År etter år etter år. Nå har vi snart ikke flere angrepspillere igjen!!

 

Når det gjelder kampen var det deilig å få mål igjen:) Nokså nervøs lenge og Delap sine innkast var ikke direkte ufarlige... La oss håpe dette er starten på en god serie kamper og at vi snart får tilbake noen spillere!

Link to comment
Share on other sites

Arshavin ser ut til å finne formen som enslig spiss, og neste helg er det duket for Anfield.. mener å huske vår russiske venn har noen gode minner derrifra?

 

men uansett som Sir John påpeker, dette er en kamp som fort endte 1-1 i fjor og forfjor isteden for 2-0.. jeg satt igrunn bare å ventet på Stoke mål etter innkast mot slutten, så deilig å vinne!

 

1-1 mellom Araberne og Russerne til pause, Adeba**** har skoret begge målene.. kanskje vi kan ta inn noen poeng på chelski i dag

Link to comment
Share on other sites

Ja, ikke sant :

 

On today's injuries...

We had Eboue with a muscular problem, Rosicky with a groin problem, Traore a hamstring problem and Gallas a hamstring problem. We are hopeful that Eboue, Traore and Gallas are not too serious but Tomas Rosicky is out for a while. Eduardo has a thigh problem, he had to stop training yesterday. It is a little recurrence, the medical staff tell me he could be available next week.

 

Da er rosicky ute i ca 3-4 uker da. Rosicky is out for a while, dette lover ikke godt....

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dette var en helt grei gjenomført kamp.

Det som skuffer meg mest, er at resultatet ble 2 -0, vi kunne hadd minst 4 mål.

Men gledelig at vi holder buret rent, selv om Almunia ikke fikk alt for store tester idag.

Syns vår kjære kaptein Cesc Fabregas var veldig varierende idag, av og til gjorde han mye bra, men slurvet en del også.

Arshavin spilte en ganske bra kamp, målet var av høy klasse.

Nasri spiller også veldig bra syns jeg. Føler han kan bidra med veldig mye for oss fremover!

Ramsey hadde et helt greit innhopp, var ikke av det beste slaget, men han scoret et utrolig pent og viktig mål.

Synd med alle nye skadene vi fikk, vi får bare håpe at noen av de er tilbake mot Liverpool.

Foresten, Tuncay er mere i offside en Adebayor.

Alt i alt, herlig med seier igjen! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, ikke sant :

 

On today's injuries...

We had Eboue with a muscular problem, Rosicky with a groin problem, Traore a hamstring problem and Gallas a hamstring problem. We are hopeful that Eboue, Traore and Gallas are not too serious but Tomas Rosicky is out for a while. Eduardo has a thigh problem, he had to stop training yesterday. It is a little recurrence, the medical staff tell me he could be available next week.

 

Da er rosicky ute i ca 3-4 uker da. Rosicky is out for a while, dette lover ikke godt....

At Rosicky er ute er synd, men ikkje noko meir. Synes han har vært relativt svak i stort sett heile sesongen (forståelig nok mtp skadeproblemene). Gallas og Traore derimot, må bli friske straks, ellers drar me til Anfield med Silvestre og Senderos vs Torres osv. Megakrise

 

Når det gjeld kampen, var det heilt ok. Stoke virker som eit frustrerande lag å spele mot, i og med dei lagar 80 frispark per kamp, og bruker 1 minutt per innkast på motstandars banehalvdel, sånn ca.. Spanande å sjå Arshavin på topp. Håper det er det Wenger går for i Van Persies fravær. Synd å sei det, men Eduardo er rævva. I i den posisjonen i det minste. I tillegg ligger Vela på bakken å vrir seg for det meste, og da står me ikkje igjen med overflod av alternativer.

 

Gøy med 3 poeng etter gammelt!

Link to comment
Share on other sites

Vi bør gjøre alt vi kan for å starte en seiersrekke nå fremover(Pool, Burnley, Hull, Villa, P'Mouth, Everton). Manscum og Chelskij har dessverre "lette" kamper fremover, men begge disse to lagene har vist at de også kan klare å tape poeng mot slike lag.

 

Håper virkelig Wenger satser på et junior/reservelag nå i midtuka og at Gallas, Traore, Eboue og Eduardo blir klare til helja(synd med Rosicky). Pool på Anfield blir en utrolig hard nøtt å knekke og det hadde dessverre ikke vært helt utypisk at de hever seg betraktelig mot oss(bankibordet).

 

Gallas og Eboue mener jeg er de to spillerne som vil savnes klart mest om de ikke skulle bli klare. Silvestre kan gjøre en ok jobb på backen, men Traore har forbedret seg en god del og han vil være en bra spiller å ha utpå der.

 

Håper Wenger fortsetter med Arshavin som midtspiss selv om Eduardo skulle bli klar.

 

Ellers var 3 poeng veldig godt å få med seg, og at Chelskij tapte er en liten bonus. Dessverre vant Manure og Shitty også 3 poeng.

 

Blir spennende å følge med i morra om Tottene klarer å ta tre poeng å gå forbi oss igjen. Øyner vi nok et vendepunkt?

 

Arsenal 'till I die!!

Link to comment
Share on other sites

Ja, ikke sant :

 

On today's injuries...

We had Eboue with a muscular problem, Rosicky with a groin problem, Traore a hamstring problem and Gallas a hamstring problem. We are hopeful that Eboue, Traore and Gallas are not too serious but Tomas Rosicky is out for a while. Eduardo has a thigh problem, he had to stop training yesterday. It is a little recurrence, the medical staff tell me he could be available next week.

 

Da er rosicky ute i ca 3-4 uker da. Rosicky is out for a while, dette lover ikke godt....

 

 

Jeg er veldig stor fan av Rosicky og håpet lenge på at han skulle bli stor for oss. Han har en morsom og elegant spillestil, og en sympatisk og profesjonell personlighet. Men han kommer aldri til å bli kvitt de skadene sine. Kanskje er det på tide å la han gå? Kontrakten hans går ut til sommeren...

Link to comment
Share on other sites

Syntes Arsjavin får lite skryt i dag. Selv syntes jeg han var fenomenal. Og mener helt klart han skal være midtspiss fremover. Alt godt som skjedde i dag var Arsjavin med på. Først var det en verdensklasse dragning som førte til et straffespark. Deretter et mål jeg aldri trudde han skulle skåre. Så var han med på å skape hele angrepet der Eboue reddet på strek. Han hadde assisten til Ramsey. Kan hende noe av dette er feil da jeg så på stream. Men i motsettning til Eduardo og Vela klarte han å gjøre noe ut av rollen. Var utrolig flink til å finne rom. Selv om han enkelte ganger gjør uforståligeting syntes jeg han er det beste midtspissen i stallen som er frisk. Han er flink til å møte i mellomrommet. Og ikke minst selv om han kanskje ikke vant en eneste duell tråkket han til som jeg aldri har sett før. Selv om forsvarspilleren vinner duellen fører dette til han headingen blir dårligre. Han viste muskler og utrolig utholdenhet da han løp fantastisk mye. I dag bøyer jeg meg i støvet og håper på fler fantastiske opptredner. Gjerne en reprise fra i fjor i neste kamp

Link to comment
Share on other sites

Syntes Arsjavin får lite skryt i dag. Selv syntes jeg han var fenomenal. Og mener helt klart han skal være midtspiss fremover. Alt godt som skjedde i dag var Arsjavin med på. Først var det en verdensklasse dragning som førte til et straffespark. Deretter et mål jeg aldri trudde han skulle skåre. Så var han med på å skape hele angrepet der Eboue reddet på strek. Han hadde assisten til Ramsey. Kan hende noe av dette er feil da jeg så på stream. Men i motsettning til Eduardo og Vela klarte han å gjøre noe ut av rollen. Var utrolig flink til å finne rom. Selv om han enkelte ganger gjør uforståligeting syntes jeg han er det beste midtspissen i stallen som er frisk. Han er flink til å møte i mellomrommet. Og ikke minst selv om han kanskje ikke vant en eneste duell tråkket han til som jeg aldri har sett før. Selv om forsvarspilleren vinner duellen fører dette til han headingen blir dårligre. Han viste muskler og utrolig utholdenhet da han løp fantastisk mye. I dag bøyer jeg meg i støvet og håper på fler fantastiske opptredner. Gjerne en reprise fra i fjor i neste kamp

 

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Van Persie var helt fantastisk i denne rollen før han ble skadet, men vi må huske på at han brukte forholdsvis mange kamper før han mestret den helt. Eduardo og Vela har begge slitt i denne tross alt krevende rollen. Derfor er jeg mektig imponert over vår lille tsar etter dagens kamp. Han så ut til å føle seg hjemme i rollen fra første spark og var vår beste spiller i dag.

 

Jeg har hele tiden sagt at han bør spille i den posisjonen og etter dagens prestasjon er det rart om han ikke får sjansen til å kapre plassen i Robins skadefravær.

 

Verdensklasse! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Trist å se så mange tomme seter på stadion i dag... :blink:

 

Vi er potensielt bar 5 poeng bak Chelsea, og hvis vi vinner mot Pool neste helg, er ikke det så verst å være 5 bak. Det er opptur etter november... Men taper vi/ spiller uavgjort mot Pool, er jeg redd vi skal få slite med å henge med.

 

Når det gjelder Olympiakoslaget, mener jeg vi bør sende nedover spillere som Eboue,Denilson, Traore, Silvestre, Vela, Fabianski, Mannone, Merida, Wilshere, Ramsey, Senderos osv og heller spare de etablerte for en lang flytur og en tøff kamp. Vi har ingenting å spille for, så hvorfor ta noen risker.

Link to comment
Share on other sites

Trist å se så mange tomme seter på stadion i dag... :blink:

 

Var det mange tomme seter idag? Håper i så fall det er et uttrykk for at folk ikke gidder å betale blodpris for å se et jouniorlag som er "unge og lovende" år ut og år inn uten å vinne noe, men som systematisk selger unna sine stjerner hver sesong.

 

Jeg har aldri vært på en Arsenalkamp, så jeg skal ikke syte, jeg. Men jeg håper at det er dette supporterne uttrykker. Det er jo et av de få områdene hvor de kan gi uttrykk for sitt misnøye med en klubb som ligner mer og mer på Rema 1000 i drift.

Link to comment
Share on other sites

Kan umulig ha vært mer enn 53-54000 på Emirates i går. Ble som vanlig annonsert et tilskuertall over 60000, men det er vel solgte billetter.

Flaut å se så mange ledige plasser, men helt forståelig, folk gidder ikke betale verdens høyeste billettpriser lenger når de føler pengene aldri brukes til å forsterke laget for å skaffe TITLER!!! Lest mye på engelsk arsenal forum i det siste, misnøyen er STOR!, folk er lei og føler seg snytt av klubben.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel tilnærmet fullt når kampen blåses i gang, men når det kunne er picadilly line som går fra Arsenal Station så blir det utrolig fullt på tuben og folk vil vel slippe å stå i en evighet for å komme seg på toget...

 

når skal de få orden på det??

 

synes det er litt flaut jeg

Link to comment
Share on other sites

når skal de få orden på det??

 

synes det er litt flaut jeg

Det er jeg helt enig i. Er jo helt håpløst å komme seg fra Emirates rett etter kampstart! Da må man jo enten gå 20min før slutt etter stå i helvetes kø etter det. Rart at det blir ikke gjort noe med dette.

 

Når det gjelder matchen, så synes jeg det var bra med 3p men ellers var det ikke altfor mye annet som gledet. Jeg synes vi spiller altfor omstendelig til tider og vi sliter med å drepe kampen. Det burde jo ha stått hvertfall 2-0 til pause. Og jeg er veldig enig i Arshavins uttalelser om at vi trenger noen høye spillere med gode kvaliteter i luftrommet. Vi er jo ikke akkurat veldig farlige på dødballer, hvertfall ikke mot et kjøttlag som Stoke. En stor og sterk spiller ville ha gitt oss en annen dimensjon i spillet. VI har etter min mening altfor mange like spillertyper i elleveren, noe som ikke gir oss en plan B når det butter. En Carlton Cole inn i januar tror jeg hadde vært gull. Men blir nok med håpet.

 

BB: Andrei Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

når skal de få orden på det??

 

synes det er litt flaut jeg

Tube-systemet er det vel ikke så mye man får gjort noe med. Hva angår busser i nærområdet vet jeg ikke noe særlig om, men det er kanskje et alternativ klubben bør vurdere, stille med egne busser. Det er jo utrolig mange mennesker som skal forflyttes samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...