Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

Jasså ja, så nå skal man liksom kvitte seg med van Persie, pga handsen han gjorde mot Pool? Get a clue sier jeg bare. Ja, det var usportslig, og skal ikke forekomme på banen, men såvidt meg bekjent, så er ikke akkurat van Persie en spiller som jukser bevisst i hver eneste kamp. Jeg kan faktisk ikke huske at han filmet eller gjort andre ting som skulle tilsi at han bør stemples som en juksepave.

 

van Persie kommer til å få tilsnakk av Wenger, på samme måte som Eboue fikk etter sin latterlige filming i CL-finalen. Og kommer til å legge det av seg, på samme måte som Eboue har gjort. Kan forresten ikke huske at noen ville ha Eboue ut døra, eller at det var så mange som mistet respekten for han etter den hendelsen.

 

Det må jaggu meg gå an å se forskjell på en spiller som van Persie, og spillere som Drogba og Robben. Årsaken til at disse får så mye kritikk, er at de bevisst jukser i hver bidige kamp.

 

Til og med Henry hadde ett par uheldige episoder under VM, hvor han prøvde å filme på motstanderen kort. Kan ikke akkurat huske at det var så mange som drev og snakket om at vi burde kvitte oss med Henry.

 

Greit nok å be spillere bruke hodet, men vi bør kanskje bruke hodet litt vi også. Å begynne å snakke om å miste respekt pga en hendelse, er for meg totalt uforståelig. Da kunne man ikke hatt mye respekt for spillere som Pires, som var innblandet i flere dive-episoder, eller Bergkamp som hadde mange etterslenger og albuer i sin karriere.

 

Kanskje man heller burde tenke seg litt om, å faktisk gi spilleren litt ros for ett fantastisk gjenomspill av Toure, og en fantastisk slått corner, som faktisk resulterte i de 2 målene som avgjorde kampen.

 

Veldig enig i det du skriver her Kim. Som du skriver er VP på langt nær noen notorisk juksemaker, selv om han har noen episoder. Og det er naturligvis viktig å plukke bort slike ting, men vi må ikke miste gangsynet helt. Å kaste ut en spiller på grunn av en, eller et par hendelser, blir i drøyeste laget. Han har langt igjen før han kan sammenliknes med spillere som Robben eller Drogba, eller vår egen Jeffers. For ikke å snakke om PLs største juksemaker gjennom alle tider, RvN! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Å jukse seg til straffe er det verste jeg veit. Vis vi alle tenker over det, så kom det vell på en og flere gloser ut av munnen vår da Rooney stoppet vår unbeaten rekke med et hollywood lignende fall. Tror vi må tenke litt rundt det. Men helt klart, i kampens hete så er det jo klart du får lyst til å gjøre slike ting.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...y+to+right+foot

 

nedtur på en fantastisk dag, vår kjære RvP har knekt det berømte metatarsal beinet..

kan iallfall si han ofra seg for målet da.. :P

håper han er RASKT tilbake

Raskt og raskt... 6 uker melder BBC... :P

 

off, dette svir! Håper bare at skadeperioden blir kortere enn disse 6 ukene. Dette trenger vi ikke.

Det eneste "lyspunktet" jeg ser i dette, er at i ligacupen ville han sanssynligvis ikke spilt uansett, så går ikke glipp av noe der. Pluss at vi har et par "enkle" motandere i de neste kampene. Hadde vært fint om han blei frisk til CL-kampen mot PSV.

Link to comment
Share on other sites

Fra Arsenal.com:

on an injury to Van Persie...

"We have a big worry with Robin van Persie on his ankle. He has an x-ray now and if we have any news I will inform you. It's not the same at all it's a completely different injury [sustained] when he celebrated the goal."

 

Så han brakk altså foten når han feira målet, ikkje når han scorte. Hørest totalt unødvendig og idiotisk ut. Faen og! Bra at me har nok av spissar i det minste, men for øyeblikket er verken Baptista eller Ali på høyde med vP.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...y+to+right+foot

 

nedtur på en fantastisk dag, vår kjære RvP har knekt det berømte metatarsal beinet..

kan iallfall si han ofra seg for målet da.. ;)

håper han er RASKT tilbake

 

Dette var leit!

 

Men til informasjon, så har nok Robin, som de fleste av oss andre, 10 metatarser i føttene sine. Får håpe han ikke har knekt mer enn ett... (Dette var flisespikkeri med en bismak :P )

Link to comment
Share on other sites

Tenker med en gang på Julio her. Tror dette er utelukkende positivt for ham, og jeg håper han får spille. Adebayor er jo prioritet, men Julio får nok sjansen han også..

 

Men uansett.. trist dette, spesiellt for ham selv. Han var inne i en god stim nå, som ble ødelagt nå... synes synd på ham!

Link to comment
Share on other sites

Skader bør man holde seg unna når man bare skal feire et mål. Tror Arsenal burde leie inn Steve Morrow for å ha et foredrag om hvor lite lurt det er å feire på "feil" måte ;)

 

I såfall er det viktig at man ikke utelater den hendige assistenten Tony Adams...

Link to comment
Share on other sites

Syns vanvittig synd på gutten. Men skader må til i fotball. Julio(og Ali) ser vel andre veien på dette og er klar til å steppe inn. Det var synd med Robin, men vi har Henry i storform, Ade, Ali og the Beast. Men blir litt tynnere på venstre, satser på at Mozart ikke får samme skjebne.

 

Angående van Persie har han virkelig slått til i år. 13 mål i sesongen er veldig bra, pluss årets mål i PL(syntes nå jeg). For en spiller han også vil bli! Han var god i VM og for landslaget i fjor. Mangler bare et hatrick nå (2 mål i mange kamper). Han har mye mer godt å gi i Arsenal skal jeg love.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...y+to+right+foot

 

nedtur på en fantastisk dag, vår kjære RvP har knekt det berømte metatarsal beinet..

kan iallfall si han ofra seg for målet da.. :D

håper han er RASKT tilbake

 

Dette var leit!

 

Men til informasjon, så har nok Robin, som de fleste av oss andre, 10 metatarser i føttene sine. Får håpe han ikke har knekt mer enn ett... (Dette var flisespikkeri med en bismak :D )

jepp, han knakk den 5. har knekt det nærmest lilletåa selv, ikke behagelig :)

gleder meg til han er tilbake :D

Link to comment
Share on other sites

Bekreftet: van Persie ute i seks uker...

 

Utrolig surt, spesielt for Robin selv. Han hadde fortjent å gå skadefri gjennom denne sesongen!

Link to comment
Share on other sites

van Persie operert

 

Det kan bety at han kan kommer tilbake tidligere, siden bruddet får lov til å gro riktig hele tida. Jeg forstår fortsatt ikke hvordan det er mulig å snakke om at han kan være ute resten av sesongen...

Link to comment
Share on other sites

van Persie operert

 

Det kan bety at han kan kommer tilbake tidligere, siden bruddet får lov til å gro riktig hele tida. Jeg forstår fortsatt ikke hvordan det er mulig å snakke om at han kan være ute resten av sesongen...

 

Jo, fordi det kan ta 2-3 mnd. med en sånn skade før han er 100% klar igjen til å spille fotball.

 

Mulig han er tilbake i løpet av april, men da er det jo ikke så veldig mange kamper igjen av sesongen

Han skal jo komme i matchform også og det tar jo litt tid..

 

Men det er jo lov å håpe på en tidligere retur. Ingenting hadde vært bedre enn det :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...