Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Van Persie har alt for å bli en Arsenallegende. En teknikk i

verdensklasse.

Med læremester som Bergkamp og trenere som Wenger og Van Basten

kan det ikke bli bedre.

Syns det er positivt at VP har blitt mer voksen nå og det skinner

tydelig igjennom hos Van Basten også.

Dette lover godt for VP er en måljeger med den sinnsyke skuddfoten.

Link to comment
Share on other sites

Ballmotak ikke i verdensklasse?? :blink:

Er det noe Van Persie har, er dt nettopp det! han vender bort spillere i mottakene sine hver eneste gang for søren!

26631[/snapback]

 

Må sei meg enig der ! Vi såg jo det sist når han scora, korleis han la ballen pent ned foran seg. Tekniken synest eg heller det ikkje er mykje å sei på, har visst gang på gang at han trives i trangerom kor han kan utfordre fleire motspelera. Det eg vil sei han mangla litt på enda er hodespelet, for å vere såpass høg som han er, og at han kan bli litt flinkare til å løfte blikket i ny og ne, men det kommer med rutina. Han har vært fabelaktig i det siste, og no må Wenger la han starte nokon kampar på rad så han føler at han får belønning for det han gjer.

Link to comment
Share on other sites

Van Persie har alt for å bli en Arsenallegende. En teknikk i

verdensklasse.

Med læremester som Bergkamp og trenere som Wenger og Van Basten

kan det ikke bli bedre.

Syns det er positivt at VP har blitt mer voksen nå og det skinner

tydelig igjennom hos Van Basten også.

Dette lover godt for VP er en måljeger med den sinnsyke skuddfoten.

26622[/snapback]

 

Van Persie er god ja, og kan bli en legende!!!!

Men at han teknikk i verdensklasse er vel å dra det langt. Det er akkurat det det skorter på.

Hans ballmottak er ikke gode nok ennå.

26625[/snapback]

 

Nevn en spiller i PL som har bedre mottak og vendinger i samme bevegelse enn van Persie. Det er jo dette han er aller best til! I mottak og medtak med spiller tett i kroppen er han helt suveren. Tenk på målet mot Blackburn i semi`n i fjor og målet mot Sunderland sist. I hver kamp har han ballmottak som er helt utrolig vansklige. At han av og til misser de litt enklere tar ikke fra ham at teknikken er i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Guest vidarhoy

Å påstå at Van Persie har dårlig ballmottak er det samme som å påstå at Henry ikke har fart. Dette må være den drøyeste påstanden jeg har vært vitne til på lange tider!! Det er jo nettop hans gode mottak og vendinger som man legger merke til gang på gang!

Link to comment
Share on other sites

På tide å skaffe seg briller Mee.. Om du har det allerede, bør du vurdere noen nye!! :angry:

Når han tar imot ballen er det som om den treffer en murvegg?

Jeg foreslår at du tar deg en nærmere titt på mottakene hans neste gang du ser han, for er det noe jeg mener han er god på, så er det ballmottak! Få, om noen i Arsenal er bedre enn han på dette feltet. Total kontroll på no time, dessuten er han veldig god på aå dra av spillere med førstetouchen.

Link to comment
Share on other sites

Han er veldig god og vi vil se hvor voksen og sterk han er mentalt når rettsaken starter for fullt! Vi vet vel alle at han er et kjempe tallent med god teknikk og et øye for avsluttninger. Det jeg er spent på er hans utvikling, og om han kan være stabil på banen over lengre tid. Skulle gjerne sett han i fremtiden ta ansvar i tøffe kamper og ta over kamper og det tror jeg vi vil se fortere enn forventet.. Så lenge han viser stabilitet og selvtillit vil dette utvikle seg bra! Enig i at Wenger må fortsette å starte kamper med VP, skal belønnes og vises tillit! Bergkamp har det som trengs og det er viktigere å starte med Van Persie og heller sette in Bergkamp 70 min eller noe i den stilen, ikke omvendt.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ofte B&M men jeg er faktisk enig med deg. :angry:

Ser du på Bergkamp og Henry sine mottak så ligger ballen omtrent

klistret eller død etter deres ballberøring.

Akkurat der har VP noe å jobbe med. Ballen har en tendens til å gå 1,5-2 meter

fra han på mottaket.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg vel strengt tatt til gode å hause alle de andre ferdighetene hans opp i skyene?

Men Vp har mange kvaliteter, og jeg mener mottakene hans er en av de beste ferdighetene hans. Sånn er nå det..

Jeg venter ennå i spenning på den første som sier seg enig i din påstand om at han ikke kan dempe ballen skikkelig!

Edit: slapp visst å vente allikevel. :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Da har jeg tolket den artikkelen feil.. En brukket for står det. Og at han vil være ute en stund... Så ingenting om noen tå.

34488[/snapback]

 

Et godt eksempel på hvordan britisk presse operer.

 

Her kan du lese om tåa, det er ille nok det, forsåvidt:

 

http://www.arsenal.com/article.asp?article...ut+Reyes+is+fit

 

Britisk presse skriver AKKURAT det som passer til enhver tid. Og dette gjelder ikke bare The Sun!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Så er Van Persie tilbake i trening, i fylgje Arsenal.com. Det er sikkert fleire enn meg som dreg eit lettelsens sukk. Sit med kjensla av at han vert god å ha i bakhand mot Juventus. Han burde være klar for den kampen med eit par veker trening. Eg ventar meg mykje av han framover, særleg med tanke på at den langdryge voldtektssaka endeleg er slått ein strek over.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fant merkelig nok ingen tråder om RvP i Arsenal-forumet.. snodig, men det var da ikke så vanskelig å lage en ny da...

 

To topic:

 

Flott å se at Robin holdt seg såpass på matta når slaget i Nurnberg pågikk, når nesten alle Nederlands spillere fikk gult kort, men han som vi kjenner som en hissig liten kamphane med 2 cm's kort lunte, fikk ikke kort. Svært bra gjort, og viser hvilken fremgang RvP har gjort etter den voldtekts-saken...

 

Spillemessig sett hadde v.Persie også et strålende VM, og ble etter hvert omtalt, sammen med Robben som en nøkkelspiller i det Nederlandske laget, noe som er svært bra gjort. ..men det var også forståelig: Han var fantastisk ute på høyrevingen, og han viste virkelig hva han kunne med kula, og han kom til gode innlegg og skudd gang på gang, og de var det også kvalitet på.

Etter noen kamper av Nederland jeg så i VM, har jeg gått fra å se RvP som et godt talent, til å se ham som en sikker spiller til førstelaget.

 

Jeg ville like å se RvP og Josè på hver sin ving til neste sesong: Reyes på venstre, og Robin på høyre. Det hadde vært et fantastisk angrep fra sidene, begge med fantastisk gode innleggsføtter og teknikk, og Henry i midten til å putte. Fy søren for et angrep..

Jeg ser for meg dette..:

-----------Henry-----------

Reyes--Rosicky--v.Persie

..til neste sesong. Hadde ikke det vært fantastisk! Det synes ihvertfall jeg.

 

Robin har også en evne til å dra inn i banen fra sin høyreposisjon, og slå geniale innlegg eller kanonskudd som alltid blir farlige for keeper.

 

--

 

Litt off topic, så har vi vanvittig gode frisparkføtter foran neste sesong. Henry er en selvfølge til å stå som alternativ til å ta et godt posisjonert frispark, men Reyes og van.Persie har vist at de har mer enn gode nok føtter til å kvalifisere til det, og Rosicky har vel alle som er litt interessert sett hva han kan fra litt distanse.

Gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

Ser visst ut som om Robin virkelig har tatt seg selv i nakken,slaget i Nurneberg er-som du nevnte Helmik'n, ett godt eksempel på det. En fantastisk spiller.

 

Tror egentlig at det var voldtekts-saken som gjorde RvP ganske så amper den tiden, men nå som han ikke har det på seg lenger og ikke venter på noe, så er han normal. Det må være litt av et psykisk press å ha det på nakken, og vente på en dom som er avgjørende for din fotballkarriere.

Link to comment
Share on other sites

RVP er en fantastisk spiller, nesten bedre enn robben i VM. RVP har den gode egenskapen å gjøre ting enkelt med allikevell så hyper effektivt. Han er noe annet enn kanten til Manure, der de har en SIKKELIG innefekriv dribler det er jo ikke noe gøy å se på en gang.

 

HEIA RVP

 

jeg er helt enig med deg..

 

Men en vensentlig ting som Wenger må, bruke Rosicky som offensiv midtbane. Kjenner jeg Wenger rett så blir han brukt på kant

Link to comment
Share on other sites

Han er noe annet enn kanten til Manure, der de har en SIKKELIG innefekriv dribler det er jo ikke noe gøy å se på en gang.

[Hvis det er C.Ronaldo du sikter til:]

Hvis du klarer å påstå at det ikke eg gøy å se på når C.Ronaldo setter fart og har noen vanvittige dribleserier og finter, så skulle jeg likt å visst hvilken fotball du liker... Sånn Frankrike-fotball i VM, taktikk-spill?!!

 

En fotballelsker bør like å se når en spiller finter så bra som Christiano, no matter hvilket lag han spiller på! [utenom hvis det er mot Arsenal da..]

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...