Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Så så! Han fant ut på vei mot mål at han dreit seg ut som ikke dempet ballen før den spratt, og derfor var dette en impulshandling i kampens hete. Han protesterte ihvertfall ikke dommer Clattenburg opp i trynet etter annulleringen og det er det som gjelder! :P

 

Han slo ut med armene, og ansiktsutrykket hans så ut som om han hadde sett ei ku sprenge i fillebiter, etter at dommeren blåste, så protest? Njæ.. kanskje ikke protest, men han "forsto ingen ting" når dommeren blåste.

Men da mener egentlig du at man kan gå på gata å stikke en mann ned med kniv, bare at når du kommer på politistasjonen så protesterer du ikke, så slipper du straff? Med andre [litt mindre alvorlige] ord sa du egentlig det.

 

Synes det RvP gjorde er helt forkastelig.

....OG VI SNAKKER OM FILMING, OG DROGBA SOM HANDSER?

Link to comment
Share on other sites

Synes det RvP gjorde er helt forkastelig.

....OG VI SNAKKER OM FILMING, OG DROGBA SOM HANDSER?

 

Det er viktig at vi ikke blir blinde med Arsenal-brillene på. Det han gjorde vil vi ikke se, men tror nok ikke vi får se all verden av det i fremtiden heller. Wenger SKAL klare å få ytterligere skikk på han!

Link to comment
Share on other sites

Så så! Han fant ut på vei mot mål at han dreit seg ut som ikke dempet ballen før den spratt, og derfor var dette en impulshandling i kampens hete. Han protesterte ihvertfall ikke dommer Clattenburg opp i trynet etter annulleringen og det er det som gjelder! :P

 

Er helt enig med deg dær.

Link to comment
Share on other sites

har lest en del steder, bl.a. på wikipedia at van Persie har konvertert til Islam og blitt muslim pga at han har giftet seg med en muslimsk jente. Er det noen som har peiling på om dette virkelig stemmer, isåfall, sliter ikke han litt med formen nå som fasten har startet?:)

Så dette nett no, og dette har også jeg lurt på. Har han konvertert til Islam? Mulig det var derfor han var på et islamistisk all-star team på en nettside. Jeg skjønte i alle fall ingenting.

 

Over til dagens kamp: Utrolig usportslig av Persie. Kan ikke forsvares, og dermed korrekt gult kort. Godt dommeren så det, ellers ville vi fått ekstremt mye unødvendig pepper. Og at han later som han ikke forstår noenting etterpå er jo helt forkastelig.

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi ikke dømme Van Persie for hardt pga den episoden.. Han lærer.. Han skal ha respekt for innstillingen sin til å vinne.. Han gjør alt for Arsenal.. Og han kommer til å lære at det er visse rammer som gjelder selv i krigen for Arsenal!

 

Stå på Van Persie! Jeg respekterer deg fortsatt!

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe galt i at han tok handsen spør du meg, han har alltid hatt temprament, så jeg har ikke mindre respekt for han enn jeg har hatt tidligere.. Maradona's hands var mye tydligere, han fikk ikke så mye mindre respekt. Er det så galt i å skåre "ugly goals" som de kaller det på Canal+? Kanskje det er forskjellen på oss, WoMan og Chelski, hadde han skåret der skulle han bare sagt til dommeren at det var hands? Vi kan faktisk være litt usportslige vi også.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe galt i at han tok handsen spør du meg, han har alltid hatt temprament, så jeg har ikke mindre respekt for han enn jeg har hatt tidligere.. Maradona's hands var mye tydligere, han fikk ikke så mye mindre respekt. Er det så galt i å skåre "ugly goals" som de kaller det på Canal+? Kanskje det er forskjellen på oss, WoMan og Chelski, hadde han skåret der skulle han bare sagt til dommeren at det var hands? Vi kan faktisk være litt usportslige vi også.

 

Man kan ikke rettferdiggjøre egne feil med andre sine. Maradona har fått mye pepper for sin guds hånd, og burde fått enda mere. Å forsvare usportslighet og juks er bare for dumt! vanPersie er så god at han ikke trenger å dra seg sjøl ned i søla på denne måten. Og uansett hvor mye ManU og Chelsea eller andre måtte jukse og slippe unna med det, jeg håper da aldri Arsenal legger seg på et slik lavt nivå. Vi bør alle motarbeide juks så godt vi kan. At man kan handse i ren refleks som en konsekvens av temperament er så, men dette rettferdiggjør da ikke slik atferd. Og man bør for sin egen respekts skyld i hvertfall legge seg flat når man blir tatt. Og for øvrig; juksemål og "ugly goals" er to forskjellige ting.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe galt i at han tok handsen spør du meg, han har alltid hatt temprament, så jeg har ikke mindre respekt for han enn jeg har hatt tidligere.. Maradona's hands var mye tydligere, han fikk ikke så mye mindre respekt. Er det så galt i å skåre "ugly goals" som de kaller det på Canal+? Kanskje det er forskjellen på oss, WoMan og Chelski, hadde han skåret der skulle han bare sagt til dommeren at det var hands? Vi kan faktisk være litt usportslige vi også.

 

Man kan ikke rettferdiggjøre egne feil med andre sine. Maradona har fått mye pepper for sin guds hånd, og burde fått enda mere. Å forsvare usportslighet og juks er bare for dumt! vanPersie er så god at han ikke trenger å dra seg sjøl ned i søla på denne måten. Og uansett hvor mye ManU og Chelsea eller andre måtte jukse og slippe unna med det, jeg håper da aldri Arsenal legger seg på et slik lavt nivå. Vi bør alle motarbeide juks så godt vi kan. At man kan handse i ren refleks som en konsekvens av temperament er så, men dette rettferdiggjør da ikke slik atferd. Og man bør for sin egen respekts skyld i hvertfall legge seg flat når man blir tatt. Og for øvrig; juksemål og "ugly goals" er to forskjellige ting.

Ok, men jeg vil heller vinne ligaen enn fair play prisen!!

Link to comment
Share on other sites

Ok, men jeg vil heller vinne ligaen enn fair play prisen!!

 

Det er kanskje så, det er ikke nødvendigvis noe mål å være snillest mulig. Men hvis man må jukse for å vinne, da er det knapt verdt det. Hvis så skjer vil jeg ha en flau bismak. Arsenal skal vinne fordi de er best til å spille fotball, ikke fordi de er dyktigst til å jukse eller spille skuespill. Det overlater vi til andre, så får vi håpe dommerne gjør jobben sin.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg Piscator. Vi slakter andre lag som jukser og vi bør holde samme regelen for Arsenal.

Bra at dommer så dette og ga korrekt gult kort.

 

Dommeren ga ett helt korrekt gult kort, men personlig skulle jeg ønske det ble gitt rødt kort i slike situasjoner. Van Persie gjorde dette helt bevisst, pinlig!!

 

Til Van Persie's forsvar så synes jeg han har tatt store steg det siste året, både som spiller og oppførselsmessig. Han mangler fremdeles noe på samarbeid med Henry, men det gjør jo alle bortsett fra Begrkamp!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg Piscator. Vi slakter andre lag som jukser og vi bør holde samme regelen for Arsenal.

Bra at dommer så dette og ga korrekt gult kort.

 

Dommeren ga ett helt korrekt gult kort, men personlig skulle jeg ønske det ble gitt rødt kort i slike situasjoner. Van Persie gjorde dette helt bevisst, pinlig!!

 

Til Van Persie's forsvar så synes jeg han har tatt store steg det siste året, både som spiller og oppførselsmessig. Han mangler fremdeles noe på samarbeid med Henry, men det gjør jo alle bortsett fra Begrkamp!

 

Heilt enig!!! Var glad v.Persie slapp med det gule, men meiner igrunn sånne usportsligheter skal være rødt! Nå skulle Carragher også blitt utvist, men uansett forkastelig av Robin. Gjør han noe sånt ein gang til, så bør han få sparken fra Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Ja, så dere vil sparke Robin fordi han gjør alt for å skåre, syntes det ikka var noe galt i å touche ballen med hånda, kanskje lag vinner serien på grunn av en kamp som var usportslig, det hadde ikke gjort noe for meg om vi hadde filmet oss til straffe i en finale eller noe! Jeg jublet faktisk da Arsenal skåret i Champions League finalen, skikkelige "fans"!

Link to comment
Share on other sites

Han jukset, ble tatt og straffet. End of story. Ikke akkurat det verste som er blitt gjort på en bane...

 

Enig i dette, men hvor morsomt synes du det var da Rooney filmet seg til straffe på Old Trafford og brøt vår ubeseirede rekke? Juks hører ikke hjemme, og dette tilfellet var så soleklart at jeg synes det er verdt å reagere på det selv om det er en av våre helter som gjør det.

 

Selvfølgelig skal ikke RVP sparkes, men det må være lov til å ta avstand fra det og si at dette ikke er noe en klubb som Arsenal vil ha noe av.

 

At I LOVE Arsenal & HATE Spurs mener at det er supert hvis vi vinner en finale eller serien på juks så mener jeg det er en relativt usunn holdning.... For å si det pent!

Link to comment
Share on other sites

Han jukset, ble tatt og straffet. End of story. Ikke akkurat det verste som er blitt gjort på en bane...

 

Enig i dette, men hvor morsomt synes du det var da Rooney filmet seg til straffe på Old Trafford og brøt vår ubeseirede rekke? Juks hører ikke hjemme, og dette tilfellet var så soleklart at jeg synes det er verdt å reagere på det selv om det er en av våre helter som gjør det.

 

Selvfølgelig skal ikke RVP sparkes, men det må være lov til å ta avstand fra det og si at dette ikke er noe en klubb som Arsenal vil ha noe av.

 

At I LOVE Arsenal & HATE Spurs mener at det er supert hvis vi vinner en finale eller serien på juks så mener jeg det er en relativt usunn holdning.... For å si det pent!

 

Jeg støtter ikke juks, men at dette blir gjort i kampens hete forstår jeg godt. Ikke første gang og ikke siste gang. van Persie ble tatt og straffet. Vi har jukset til oss straffespark før og vil gjøre det igjen. Vi har fått juksestraffespark mot oss før og vil få det igjen. Slik er fotballen og slik vil den forbli uansett hvordan man vrir og vender på det. Det som betyr noe er at dommere er våkne og får med seg hendelsen slik at man unngår de store kontroversene i ettertid.

 

Det er flere som har nevnt at de har mistet respekten for van Persie etter dette. Kan noen nevne en angriper, eller forøvrig en hvilken som helst spiller, som ikke har jukset med seg ballen med hånden eller falt lett i en duell i feltet.. Den spilleren skal jeg respektere, men jeg mister ikke respekten for en som gjør det.

 

Og forresten til dere som måtte tro noe annet: Arsenal har aldri vært kjent for å være det snilleste og mest fairspillende laget i England. Vi har hatt våre svin på skogen i alle år som de fleste andre..

Link to comment
Share on other sites

Han jukset, ble tatt og straffet. End of story. Ikke akkurat det verste som er blitt gjort på en bane...

 

Enig i dette, men hvor morsomt synes du det var da Rooney filmet seg til straffe på Old Trafford og brøt vår ubeseirede rekke? Juks hører ikke hjemme, og dette tilfellet var så soleklart at jeg synes det er verdt å reagere på det selv om det er en av våre helter som gjør det.

 

Selvfølgelig skal ikke RVP sparkes, men det må være lov til å ta avstand fra det og si at dette ikke er noe en klubb som Arsenal vil ha noe av.

 

At I LOVE Arsenal & HATE Spurs mener at det er supert hvis vi vinner en finale eller serien på juks så mener jeg det er en relativt usunn holdning.... For å si det pent!

 

Jeg støtter ikke juks, men at dette blir gjort i kampens hete forstår jeg godt. Ikke første gang og ikke siste gang. van Persie ble tatt og straffet. Vi har jukset til oss straffespark før og vil gjøre det igjen. Vi har fått juksestraffespark mot oss før og vil få det igjen. Slik er fotballen og slik vil den forbli uansett hvordan man vrir og vender på det. Det som betyr noe er at dommere er våkne og får med seg hendelsen slik at man unngår de store kontroversene i ettertid.

 

Det er flere som har nevnt at de har mistet respekten for van Persie etter dette. Kan noen nevne en angriper, eller forøvrig en hvilken som helst spiller, som ikke har jukset med seg ballen med hånden eller falt lett i en duell i feltet.. Den spilleren skal jeg respektere, men jeg mister ikke respekten for en som gjør det.

 

Og forresten til dere som måtte tro noe annet: Arsenal har aldri vært kjent for å være det snilleste og mest fairspillende laget i England. Vi har hatt våre svin på skogen i alle år som de fleste andre..

 

Satt og venta på den kommentaren. Den satt rett og slett! kunne ikke vært mer enig

Link to comment
Share on other sites

Mistet en del av respekten jeg hadde for RvP, i dag. Fy søren så unødvendig av ham å ta den handsen. Vil ALDRI se noe lignende igjen, fra en mann i Arsenaltrøye!

 

Ville bare markere hva jeg synes om denne situasjonen.

Og du hater Maradona regner jeg med?

 

Har ikke på noen måte sagt at jeg hater RvP, så get your fact's straight, men jeg har begynt å like ham bedre og bedre i det siste, men det dalte en del.

 

Og på "Guds hånd's" side, så må jeg innrømme at det var enda verre av Maradona, siden det var viktigere kamp, og den gikk i mål, men jeg ser heller ikke hva selve situasjonen var så bedre fra RvP's side, enn Diego's. Usportslige er begge situasjonene, enten den ene er verre enn den andre, eller omvendt.

 

Og ILA&HS:

Du unnskylder RvP med at han alltid har hatt et kraftig temperament?

Det blir for sykt!

Link to comment
Share on other sites

Jasså ja, så nå skal man liksom kvitte seg med van Persie, pga handsen han gjorde mot Pool? Get a clue sier jeg bare. Ja, det var usportslig, og skal ikke forekomme på banen, men såvidt meg bekjent, så er ikke akkurat van Persie en spiller som jukser bevisst i hver eneste kamp. Jeg kan faktisk ikke huske at han filmet eller gjort andre ting som skulle tilsi at han bør stemples som en juksepave.

 

van Persie kommer til å få tilsnakk av Wenger, på samme måte som Eboue fikk etter sin latterlige filming i CL-finalen. Og kommer til å legge det av seg, på samme måte som Eboue har gjort. Kan forresten ikke huske at noen ville ha Eboue ut døra, eller at det var så mange som mistet respekten for han etter den hendelsen.

 

Det må jaggu meg gå an å se forskjell på en spiller som van Persie, og spillere som Drogba og Robben. Årsaken til at disse får så mye kritikk, er at de bevisst jukser i hver bidige kamp.

 

Til og med Henry hadde ett par uheldige episoder under VM, hvor han prøvde å filme på motstanderen kort. Kan ikke akkurat huske at det var så mange som drev og snakket om at vi burde kvitte oss med Henry.

 

Greit nok å be spillere bruke hodet, men vi bør kanskje bruke hodet litt vi også. Å begynne å snakke om å miste respekt pga en hendelse, er for meg totalt uforståelig. Da kunne man ikke hatt mye respekt for spillere som Pires, som var innblandet i flere dive-episoder, eller Bergkamp som hadde mange etterslenger og albuer i sin karriere.

 

Kanskje man heller burde tenke seg litt om, å faktisk gi spilleren litt ros for ett fantastisk gjenomspill av Toure, og en fantastisk slått corner, som faktisk resulterte i de 2 målene som avgjorde kampen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...