Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

En god nyhet :

 

AMSTERDAM, June 27 (Reuters) - Arsenal's Dutch international forward Robin van Persie was released from custody on Monday after he was arrested earlier this month on suspicion of rape, Dutch news agency ANP said.

 

Van Persie, however, remains a suspect, ANP quoted Rotterdam prosecutors as saying

 

Kilde : Dutch striker Van Persie released from custody [Reuters.co.uk]

 

Artikkelen har nå blitt oppdatert : UPDATE 1-Dutch striker Van Persie released from custody

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Arsenal ace Robin van Persie is free to join up with his team-mates for their pre-season training after he was released from custody in Holland after his arrest two weeks ago on suspicion of rape. He denies any wrongdoing.

"The investigation still goes on but it is not necessary to hold him any longer," a Rotterdam prosecutor said. "He is free to go anywhere he wants."

 

Som jeg ser det er dette utvilsomt et steg i riktig retning for frifinnelse.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det kanskje noen i politiet som kan dette bedre enn meg, men å være mistenkt i en sak er vel noe annet enn å være siktet. Van Persie er mistenkt og politiet har sikret de bevisene de mener er der. De mener at han ikke kommer til å misbruke friheten han har i en kanskje begrenset periode, og har derfor ikke varetektsfengslet ham for en videre periode. Han er fremdeles ikke siktet, og det betyr at politiet fremdeles mangler bevis. Han skal i retten og svare for seg, men stiller vel bare som motpart ifht kvinnen. Ettersom jeg har forstått har ikke politiet selv kommet med sin innstilling i form av en siktelse?

 

Van Persie bør uansett være preget av det som nå skjer. Jeg er i tvil om fremtiden hans i klubben uavhengig av hva som skjer i denne saken. Saken har uansett utfall skadet Van Persie.

 

<_<

Link to comment
Share on other sites

ROBIN VAN PERSIE will miss Arsenal’s pre-season trip to Holland while he battles to clear his name over rape allegations.

 

Gunners face Ajax and Porto in the Amsterdam Tournament on July 29-31 - but Dutch striker Van Persie will stay at home in London to avoid any potential backlash from last month’s arrest.

 

Ser ut som det kan bli en tung start for Van Persie. Er det Wenger som har gitt

han hussarrest?? :P

 

Kilde:http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...5300230,00.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg er virkelig spent på om Van Persie kommer ovenpå igjen etter alt dette. Det virker som om vi har med en svært umoden og temperamentsfull gutt å gjøre, her.... Og han trenger vel kanskje en pause fra førstelagsfotball, for å stikke fingen i jorda, se seg i speilet og forstå at han så til de grader ikke er større enn seg selv!!!

 

Etter min oppfatning bør Wenger hente en klassespiss til klubben i løpet av sommeren. Vi bør ikke regne med Aliadiere, Van Persie .... og har igjen bare Bergkamp, Reyes og Henry. Det er noe tynt!

Link to comment
Share on other sites

er det noen som vet hva status er i rettegangen til det unge hvite håp?

13263[/snapback]

 

Det siste som er sagt er at etteforskningen pågår for å finne ut om anklagene er falske eller ikke. Sålangt har det blitt lagt frem at det ikke var noen spor etter en "kamp" mellom Van Persie og Sandra.

 

Van Persie har tilstått at de har hatt samleie men at det ikke var noen voldtekt, etter først å ha benektet at det hadde skjedd noen seksuelt. Pressen mener han endret vitnemål for å unngå problemer i ekteskapet.

 

Etterforskningen kan ta alt fra noen uker til flere månder, 2 av Van Persies bekjente skal avhøres, de skal vistnok ha vært i samme rom mens den påståtte voldtekten skal ha skjedd (den ene av dem skal vistnok ha sovet).

 

Videre har pressen kommet med kommentarer om at Sandra og hennes familie er i økonomiske problemer og at dette muligens kan være en årsak til en falsk anmeldelse.

Link to comment
Share on other sites

Utroskap er nå mye bedre enn voldtekt. Men jeg er enig i at dette er umodent og dumt av Van Persie.

 

La oss håpe at han lærer noe av dette, og at han har evne til å ta bedre vare på seg selv og talentet sitt i fremtiden.

 

Jeg skulle så gjerne se ham holde Nissen utenfor landslaget i neste års world cup! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Van Persie er i Østerrike sammens med Arsenal, men saken mot han er enda ikke avsluttet. En talsmann for rettsvesenet i Nederland sier at saken kan dra ut til i September måned før saken er avsluttet.

 

Arsene Wenger har kommet med følgende uttalelse:

 

"It is important that this situation does not drag on too long," the Arsenal manager said. "It is not easy what is happening to him and at the start of it all it was a burden for him to deal with."

 

"I think it helps Robin to be with his comrades again," "He has coped with it all quite well and I think being with his team-mates every day can help him to forget about it a little bit. But it is never going to be easy for him."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Marco Van Basten har inkludert Van Persie i landslagstroppen til Nederland i treningskampen mot Tyskland og gitt følgende kommentar :

 

"We picked Van Persie because he impressed as a player and as a person the last time he made the squad," Van Basten said at a news conference on Friday.

 

"I know he is still a suspect but it is not my job to judge him," he said.

 

"Even if he is convicted I believe that everyone deserves a chance of rehabilitation."

 

Dette er uten tvil en veldig god nyhet for Van Persie å ikke bli holdt utenfor landslaget til tross for at saken mot han enda ikke har blitt avsluttet.

 

Kilde : Van Persie in Dutch squad for Germany friendly

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Livet for Arsenal

Er Van Persie i form? JA! Uten tvil! Har aldri sett han bedre eg!! Ikke når han var i Nederland engang! Fremtidens håp (sammen med mangen andre og) Utrolig mål han hadde idag og sån trenger du selvtillit av!! Og Henry sa at Van Persie kunne gjøre alt mulig på trening, og han måtte bare gjøre d på kamp og! Gleder meg til han gjør det :)

Link to comment
Share on other sites

van Persie har vært veldig god i det siste. Håper han fortsetter utvikling og bare blir bedre og bedre. Vi vil jo se at alle de yngre spillerne kommer til å heve seg mer og mer fremover nå. De får masse tillit og erfaring og gjør at laget vårt bare blir sterkere og sterkere. Noen kjøp til også, så vil dette bli veldig bra ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...