Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Gi opp på gutten? :-|

Ingen som husker hvor viktig han skulle bli få oss denne sessongen?

Bare les denne artikkelen her, fra før sessongen. http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1273366.ece

 

Han ble spådd som en nøkkelman for Arsenal denne sessongen, han har vært skadet nesten hele sessongen, men likevel har vi klart oss mye bedre enn forventet uten.

 

Tror det er mange her som glemmer hvor god Persie er, gleder meg til å få ham tilbake. Tror han kommer til å gjøre det veldig bra når han kommer tilbake fra skade!

Link to comment
Share on other sites

ifølge Injury News på arsenal.com så blir han ikke klar for kampen mot West Ham, men eg er optimistisk og tror han vil starte hjemme mot Birmingham den 12 Januar som er neste Premier League kamp for oss etter West Ham, men det kan være at han kanskje vil få litt match trening mot enten Burnley eller Tottenham som inbytter, men at han er ute i 3 nye uker, det er som å tro på julenissen, og de fleste her inne tror nok ikke på han.. :D

Link to comment
Share on other sites

van the man is back! Hadde vært et fint comeback med mål mot erkerivalen i morgen :blink:. Håper van Persie spiller mest mulig, slik at han fortere kommer i form. Hvis han derimot er blitt rushet tilbake til banen, ønsker jeg derimot at han nesten ikke skal spille i morgen. Uansett en herlig nyhet. Måtte det bli lenge til neste skade på vår største angrepsvåpen!

Link to comment
Share on other sites

Herlig at RVP er tilbake i morgen. Blir viktig at han får kamptrening nå så han er klar til PL og CL igjen. Vi trenger han i storform og det gir oss enda bedre med dekning på topp når nå også Eduardo har begynt å finne formen for fullt.

Link to comment
Share on other sites

Blir deilig å endelig for Robin tilbake. Håper han får et innhopp mot Yidsa i morra, og en start/et innhopp mot Birmingham den 12.

 

Må også nevnes at vi har utrolig bra dekning på den plassen nå. Med Van Persie og Adebayor, to klassespisser, en Eduardo på vei mot storformen og en sulten Bendtner i bakhånd. Stakkars Wenger som skal ta ut laget :blink:

Link to comment
Share on other sites

dette gleder noe sinnsykt!!! var jo spådd at han skulle spille sist kamp mot tottentottene, og han var jo ute i pressen og sa hvor mye disse kampene betyr for fansen og var skikkelig sugen på og spille den kampen..

nå ser det ut til at han får en ny sjans, satser på at han blir matchvinner i morgen, hadde hvert YBERT :)

 

håper dette er slutten på skader for RVP, trenger han i form for siste halvdel av sesongen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå er søren meg denne fantastiske hollenderen skadet igjen!!!

 

Hva i all verden er galt med kroppen hans...eller burde heller spørsmålet være hva som er galt med Arsenals medisinske støtteapparat?

 

Feilen ligger nok helt sikkert ikke i det medisinske støtteapparatet.. Det tror jeg er et av verdens beste.

Link to comment
Share on other sites

Herregud. "Noen få uker," har jeg hørt litt for mange ganger. Gutten må begynne med ekstra treninger som skal forebygge skader. Det samme med Rosicky. BLir man fort skadet, trenger man å ta konsekvensene av dette og prøve å forebygge det mest mulig!

Link to comment
Share on other sites

Nå er søren meg denne fantastiske hollenderen skadet igjen!!!

 

Hva i all verden er galt med kroppen hans...eller burde heller spørsmålet være hva som er galt med Arsenals medisinske støtteapparat?

 

Feilen ligger nok helt sikkert ikke i det medisinske støtteapparatet.. Det tror jeg er et av verdens beste.

 

Vel, man må gjerne være naiv og hele tiden tro det beste om "seg og sine". Jeg kommenterte at jeg synes det medisinske støtteapparatet feilet allerede i fjor. Da fikk jeg Chaz på nakken (om jeg husker rett). Men det faktum at vi gang på gang har spillere som går fra skade til skade skjer litt for ofte til å være tilfeldig.

I fjor var det Henry og Gallas. I år er det Van Persie og Walcott.

 

For å si det diplomatisk så mener jeg at det medisinske støtteapparatet har et meget stort forbedringspotensiale.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå er søren meg denne fantastiske hollenderen skadet igjen!!!

 

Hva i all verden er galt med kroppen hans...eller burde heller spørsmålet være hva som er galt med Arsenals medisinske støtteapparat?

 

Feilen ligger nok helt sikkert ikke i det medisinske støtteapparatet.. Det tror jeg er et av verdens beste.

 

Vel, man må gjerne være naiv og hele tiden tro det beste om "seg og sine". Jeg kommenterte at jeg synes det medisinske støtteapparatet feilet allerede i fjor. Da fikk jeg Chaz på nakken (om jeg husker rett). Men det faktum at vi gang på gang har spillere som går fra skade til skade skjer litt for ofte til å være tilfeldig.

I fjor var det Henry og Gallas. I år er det Van Persie og Walcott.

 

For å si det diplomatisk så mener jeg at det medisinske støtteapparatet har et meget stort forbedringspotensiale.

 

BE

 

 

Og du vet hva du snakker om :rolleyes: ?

Link to comment
Share on other sites

Nå er søren meg denne fantastiske hollenderen skadet igjen!!!

 

Hva i all verden er galt med kroppen hans...eller burde heller spørsmålet være hva som er galt med Arsenals medisinske støtteapparat?

 

Feilen ligger nok helt sikkert ikke i det medisinske støtteapparatet.. Det tror jeg er et av verdens beste.

 

Vel, man må gjerne være naiv og hele tiden tro det beste om "seg og sine". Jeg kommenterte at jeg synes det medisinske støtteapparatet feilet allerede i fjor. Da fikk jeg Chaz på nakken (om jeg husker rett). Men det faktum at vi gang på gang har spillere som går fra skade til skade skjer litt for ofte til å være tilfeldig.

I fjor var det Henry og Gallas. I år er det Van Persie og Walcott.

 

For å si det diplomatisk så mener jeg at det medisinske støtteapparatet har et meget stort forbedringspotensiale.

 

BE

 

 

Og du vet hva du snakker om :rolleyes: ?

 

Hva er det du prøver å antyde her?

Prøver du å fortelle meg at jeg ikke kan stille spørsmålstegn til støtteapparatet fordi jeg ikke henger rundt på treningsfeltet hele tiden? I så fall er det vel knapt noen som kan kommentere noe særlig om noe som helst innad i Arsenal.

Det blir for eksempel helt idiotisk å snakke om laguttak da stort sett ingen har vært og sett hvordan gutta gjør det på trening etc.

Jeg setter pris på om du Helge gidder å utdype ditt forrige innlegg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg gir opp Van Persie. Selg han, han er kun en utgiftspost! Desverre.

 

 

seriøst?

 

Ja han har vært mye skadet,sånn er det iblandt.

Synes det blir for dumt å si at han er en utgiftspost,skulle vi solgt clichy når han va ut med skade i 6 mnd?

Eller kanskje pires når han var borte halve sesongen?

 

Jeg tror persie har en stor framtid i klubben vår,og jeg nekter å tru at han vil være like uheldig med skader bestandig.

Link to comment
Share on other sites

Du stiller deg kritisk til det medisinske apparatet i Arsenal og

jeg stiller spørsmål til om du vet hva du snakker om.

 

Er det noe problem for deg, beklager jeg det. Jeg bare lurte.

Har du medisinsk kompetanse eller erfaring med det på noen

som helst måte?

 

Når det gjelder det fotballmessige, er det mange av oss som

har spilt i 10, 20 og enda flere år. Vi kan da si at vi har litt peiling på

det fotballmessige.

 

Men medisinsk? Hm. Der kan jeg ingenting. Men du kanskje? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nå er søren meg denne fantastiske hollenderen skadet igjen!!!

 

Hva i all verden er galt med kroppen hans...eller burde heller spørsmålet være hva som er galt med Arsenals medisinske støtteapparat?

 

Feilen ligger nok helt sikkert ikke i det medisinske støtteapparatet.. Det tror jeg er et av verdens beste.

 

Vel, man må gjerne være naiv og hele tiden tro det beste om "seg og sine". Jeg kommenterte at jeg synes det medisinske støtteapparatet feilet allerede i fjor. Da fikk jeg Chaz på nakken (om jeg husker rett). Men det faktum at vi gang på gang har spillere som går fra skade til skade skjer litt for ofte til å være tilfeldig.

I fjor var det Henry og Gallas. I år er det Van Persie og Walcott.

 

For å si det diplomatisk så mener jeg at det medisinske støtteapparatet har et meget stort forbedringspotensiale.

 

BE

 

 

Og du vet hva du snakker om :rolleyes: ?

 

Hva er det du prøver å antyde her?

Prøver du å fortelle meg at jeg ikke kan stille spørsmålstegn til støtteapparatet fordi jeg ikke henger rundt på treningsfeltet hele tiden? I så fall er det vel knapt noen som kan kommentere noe særlig om noe som helst innad i Arsenal.

Det blir for eksempel helt idiotisk å snakke om laguttak da stort sett ingen har vært og sett hvordan gutta gjør det på trening etc.

Jeg setter pris på om du Helge gidder å utdype ditt forrige innlegg.

 

BE

 

 

Du stiller deg kritisk til det medisinske apparatet i Arsenal og

jeg stiller spørsmål til om du vet hva du snakker om.

 

Er det noe problem for deg, beklager jeg det. Jeg bare lurte.

Har du medisinsk kompetanse eller erfaring med det på noen

som helst måte?

 

Når det gjelder det fotballmessige, er det mange av oss som

har spilt i 10, 20 og enda flere år. Vi kan da si at vi har litt peiling på

det fotballmessige.

 

Men medisinsk? Hm. Der kan jeg ingenting. Men du kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Du stiller deg kritisk til det medisinske apparatet i Arsenal og

jeg stiller spørsmål til om du vet hva du snakker om.

 

Er det noe problem for deg, beklager jeg det. Jeg bare lurte.

Har du medisinsk kompetanse eller erfaring med det på noen

som helst måte?

 

Når det gjelder det fotballmessige, er det mange av oss som

har spilt i 10, 20 og enda flere år. Vi kan da si at vi har litt peiling på

det fotballmessige.

 

Men medisinsk? Hm. Der kan jeg ingenting. Men du kanskje? :rolleyes:

 

Er det mulig?

Er det sånn at man må ha medisinsk bakgrunn for å kunne kommentere det medisinske støtteapparatet.

Det faller på sin egen urimelighet. Dette er tross alt et diskusjonsforum. Og det kan da ikke stilles krav til debattantene på denne måten.

Det finnes selvsagt folk som aldri har sparket fotball som kan mer om fotball enn en som har sparket 10-20 år. Du skjønner, Helge, det er ikke noe automatikk i at man er en god fotballspiller selv om man har sparket fotball i evigheter.

Grunnen til at jeg stilte meg kritisk til det medisinske støtteapparatet er fordi Henry og Gallas hadde skader på skader i fjor og VP og Walcott har hatt samme problemene i år. Jeg skrev dette tidligere. Mulig det gikk deg hus forbi.

 

Og til ditt irrelevante spørsmål om jeg har noen medisinsk kompetanse. Svaret er et ganske klart nei. Min medisinske kompetanse begrenser seg til 3-årig idrettsfag på videregående skole. Der lærte vi helt elementære ting om vanlige idrettsskader, samt teiping etc. Jeg som aldri har gjort en lekse i mitt liv husker selvfølgelig ikke teorien vi lærte.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Da kan jeg opplyse dere om at jeg har lang medisinsk erfaring og faktisk driver med dette til daglig.

 

Ang støtteapparatet til Arsenal kan jeg informere dere om at det er blandt de beste i verden. Få har brukt så mye tid og krefter på å forebygge skader samt bygge opp kompetente team som skal jobbe med skadede spillere før de er tilbake. De bruker veldig anerkjente kirurger og fysioer i arbeidet sitt og får ofte flere vurderinger av hver skade for å sikre seg mot feil og feilbehandling. Har selv vært på kurs med to av kirurgene og hørt litt om hvordan de tenker.

 

Når det gjelder van Persie har han nå vært ekstremt uheldig og gått fra en slag/vridningsskade til en muskelskade. Veldig vanskelig å forebygge førstnevnte skade, mens muskulære skader ofte kan forebygges med trening. Men, man har selvfølgelig ingen garantier og det er en kjensgjerning at mange spillere går fra den ene skaden til den neste uten at det er direkte sammenheng i skadene. Unge spillere er ofte utålmodige og kommer litt for raskt tilbake uten at kroppen er helt klar for den belastningen det er å spille kamper. Er da lett å å få små strekkskader ol som tar 3-4 uker å lege. Man skal deretter helst trene seg opp i noen uker før retur til kampsituasjon. Dette er den vanskelige perioden både for spiller og støtteapparat. Begge prøver å være tålmodig, men litt for ofte skjer comebacket for tidlige og spilleren går på en ny smell.

 

Tipper de nå ikke vil sjanse med van Persie i og med at alle spisser er tilgjengelige og at de lar ham få noen uker med full trening før han igjen spiller kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...