Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Sitter her og tenker på chat-funksjonen vi hadde med CIL - en kamerat av meg tipset om at en del av forumene som er i bruk rundt omkring idag, har muligheten for en chat-funksjon innebygd i forumet. Alternativt så er det en addon som kan legges inn.

 

Vil ikke det eventuelt løse problemet med CIL? Vi ønsket vel der at det skulle være en innloggingsfunksjon? Hvis vi har denne funksjonen på forumet, så må man jo logge seg inn på normal måte som ellers på forumet.

 

Bare en idè om det er mulig... Jeg savner nemlig CIL litt... var moro når man ikke fikk dratt ut for å se kampen, å ha noen av de faste gutta å chatte med.

 

Hvis dette hadde vært en mulig løsning, så hadde det vært veldig genialt. På dette viset hadde de som har et behov for å chatte med hverandre kunne gjort det i chaten, og så hadde man kanskje sluppet de mest usaklige innleggene i kamptrådene

Link to comment
Share on other sites

Herregud, hvorfor skal vi ha chat når vi har kamptråder? :S

Et godt spørsmål.

Kamptråden reflekterer virkeligheten. Det bygges opp gjennom oppdateringer og analyser. Forventningene øker. Så starter kampen. Og vi er plutselig litt i tribunenstemning. Gode rop og sinte rop. Dårlige argumenter og mindre dårlige. Så er kampen over, vi ebber ut. Helt til slutt så oppsummerer vi. Enten som lykkelige eller vi er fremdeles irriterte, men ser snart fram til neste kamp.

Sånn er det bare. Vi må tåle at det skjer litt under kampen - også på forumet.

Edited by ben lakris
Link to comment
Share on other sites

Herregud, hvorfor skal vi ha chat når vi har kamptråder? :S

 

For det første må jeg berømme din taktikk med å begynne en diskusjon av denne typen med ordet "herregud" - det står det respekt av.

 

Jeg har aldri vært imot innholdet i kamptråden, snarere tvert imot. Jeg synes kamptrådene fungerer bra, men jeg gidder sjelden å gå inn i en lang diskusjon/samtale med noen i kamptråden. Jeg synes det dog er moro å kunne diskutere de mindre aspektene, eller det generelle rundt klubben Arsenal FC under kampen. Jeg gidder ikke kjøre det i en kamptråd, da er det bedre å ha en chat hvor man kan ha en diskusjon/samtale med noen likesinnede, uten at dette spammer ned en kamptråd.

 

Jeg tror ikke at dette vil forringe kvaliteten eller antallet posts i kamptrådene på noen spesiell måte. Samtidig er det det rent sosiale med å kunne snakke med folk fra forumet som man også kunne tenke seg å lære å kjenne bedre.

Link to comment
Share on other sites

Herregud, hvorfor skal vi ha chat når vi har kamptråder? :S

Dersom chat blir innført, vil du ikke bli plaget med implementering eller drift av chatten.

Du står fortsatt like fritt til å bruke kamptråder, og du kan fortsatt skrive på ditt imponerende vis.

M.a.o det har ingen som helst effekt på deg at chat blir innført, what so ever. Så hvorfor er det da så ille hvis noen av dine medforumister ønsker seg chat?

 

Personlig syns jeg det er fint at forumet kan utvide sitt tilbud, så sant ikke den noe betente diskusjonen om innhold i kamptrådene kommer opp igjen. Hva som skal være på chat og hva som skal være i kamptråder. Det tror jeg ingen er tjent med.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Dersom chat blir innført, vil du ikke bli plaget med implementering eller drift av chatten.

Du står fortsatt like fritt til å bruke kamptråder, og du kan fortsatt skrive på ditt imponerende vis.

M.a.o det har ingen som helst effekt på deg at chat blir innført, what so evre. Så hvorfor er det da så ille hvis noen av dine medforumister ønsker seg chat?

 

+1

 

Personlig syns jeg det er fint at forumet kan utvide sitt tilbud, så sant ikke den noe betente diskusjonen om innhold i kamptrådene kommer opp igjen. Hva som skal være på chat og hva som skal være i kamptråder. Det tror jeg ingen er tjent med.

 

Dette er et viktig poeng. Det er viktig at dette ikke blir en måte å kunne sensurere kamptrådene på, for det er absolutt ikke hva jeg ønsker. Men samtidig kan det øke den sosiale faktorene for medlemmene av Arsenal Norge. Det kan jo også vvære slik at chatten kan brukes til andre tider enn når det er kamp.

Link to comment
Share on other sites

For det første må jeg berømme din taktikk med å begynne en diskusjon av denne typen med ordet "herregud" - det står det respekt av.

 

Jeg har aldri vært imot innholdet i kamptråden, snarere tvert imot. Jeg synes kamptrådene fungerer bra, men jeg gidder sjelden å gå inn i en lang diskusjon/samtale med noen i kamptråden. Jeg synes det dog er moro å kunne diskutere de mindre aspektene, eller det generelle rundt klubben Arsenal FC under kampen. Jeg gidder ikke kjøre det i en kamptråd, da er det bedre å ha en chat hvor man kan ha en diskusjon/samtale med noen likesinnede, uten at dette spammer ned en kamptråd.

 

Jeg tror ikke at dette vil forringe kvaliteten eller antallet posts i kamptrådene på noen spesiell måte. Samtidig er det det rent sosiale med å kunne snakke med folk fra forumet som man også kunne tenke seg å lære å kjenne bedre.

 

+ 100 !

Link to comment
Share on other sites

Ser at flere som kritiserer spillerbørsen på forsiden. Har moderatorene på forumet en mulighet for å opprette egne poller slik at folk kan stemme og at gjennomsnittscoret blir oppdatert fortløpende? Eventuelt noen som vet om/har tilgang en side/program hvor forumister kan taste inn poengsummene og averagen blir oppdatert fortløpende slik at alle kan se det i sanntid?

 

Jeg kan begynne å oppdatere spillerbørstråden igjen, men det tar litt tid, resultatet fra avstemningen kommer ut når de fleste har lagt kampen bak seg og det er ikke så fryktelig mange som benytter seg av den. Tror det er litt tiltak for noen å registrere poengene på den måten jeg ønsker. Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Ser at flere som kritiserer spillerbørsen på forsiden. Har moderatorene på forumet en mulighet for å opprette egne poller slik at folk kan stemme og at gjennomsnittscoret blir oppdatert fortløpende? Eventuelt noen som vet om/har tilgang en side/program hvor forumister kan taste inn poengsummene og averagen blir oppdatert fortløpende slik at alle kan se det i sanntid?

 

Jeg kan begynne å oppdatere spillerbørstråden igjen, men det tar litt tid, resultatet fra avstemningen kommer ut når de fleste har lagt kampen bak seg og det er ikke så fryktelig mange som benytter seg av den. Tror det er litt tiltak for noen å registrere poengene på den måten jeg ønsker. Noen forslag?

 

Skal vi ha noe, så må det hvertfall ha en vis kvaliteteskontroll. Om det skjer i form av avstemning, eller at man benytter en objektiv 3.part (altså media på ett eller annet vis) er ett fett. Så lenge det blir gjort ordentlig.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ha noe, så må det hvertfall ha en vis kvaliteteskontroll. Om det skjer i form av avstemning, eller at man benytter en objektiv 3.part (altså media på ett eller annet vis) er ett fett. Så lenge det blir gjort ordentlig.

Veldig enig i at det trengs en form for kontroll. Jeg brukte såkalt trimmet snitt, dvs. at jeg kuttet ut en viss prosent av ytterpunktene (for eksempel de 2 laveste og de 2 høyeste gjennomsnittscorene). Dessuten utelukket jeg poenggivninger som var helt tydelig var gitt i affekt.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ha noe, så må det hvertfall ha en vis kvaliteteskontroll. Om det skjer i form av avstemning, eller at man benytter en objektiv 3.part (altså media på ett eller annet vis) er ett fett. Så lenge det blir gjort ordentlig.

Poll skaper aktivitet og engasjement. Spillebørs fra tredje part blir noe kjedelig og passivt.

De leser vi jo også annet sted.

Mer moro om vi kan trylle fram noe i fellesskap og samarbeid.

Link to comment
Share on other sites

Poll skaper aktivitet og engasjement. Spillebørs fra tredje part blir noe kjedelig og passivt.

De leser vi jo også annet sted.

Mer moro om vi kan trylle fram noe i fellesskap og samarbeid.

Helt enig. Men det vil kreve innsats fra den som organiserer det.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som melder seg frivillig til å ta jobben med å finne et gjennomsnitt på spillerbørene her på forumet og eventuelt få lagt det ut på forsiden da? helst 1-3 stykker

 

Jeg kan godt ta den jobben, om det ikke er andre som allerede har gjort det.

Link to comment
Share on other sites

Nå nå - begynne å kalle ting for "Komitè" også nå? Fancy-schmancy! :D

 

Forøvrig: Bruk forumet for det det er verdt. Lag en egen tråd som omhandler spillerbørser, og den "gruppen" eller "komitèen" som dere vil :P - så kan man ha diskusjoner der om emnet, samt skaffe folk den veien.

Edited by Orakelet
Link to comment
Share on other sites

Om Magnus87 velger å bli med i denne komiten er dere 2 stykk, det holder. Dere to bearbeider et forslag(opplegg som det er lett å forholde seg til) som dere legger ut i denne tråden og så er vi i gang ;)

 

Om Magnus vil så kan vi sikkert få noe til. Han har vell et bra system etter spillerbørstråden han styrte, så får vi se hva vi får til. :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...