Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Spillerbørsen, slik den fremstår nå, er helt håpløs. For det første er poengivningen fullstendig på bærtur, dernest, og det er strengt tatt mye verre, er kommentarene som følger med både håpløse og direkte nedverdigende. Spesielt ille blir dette når det hele fremkommer på førstesiden til Norges offisielle supporterklubb. Vår moderklubb, supporterklubben i St. Thomas Road har et motto; "To help, not to hinder" og hvis ikke den børsen kan defineres "to hinder", ja da vet ikke jeg. Få dritten vekk!

Link to comment
Share on other sites

De fleste ønsker altså å fjerne spillerbørsen fullstendig, uavhengig av hvem som skrive den. Jeg anser dermed også det å sitere Skysports og ilgnende som uaktuelt.

 

Jeg skal ta det opp. Nok en gang: Takk for alle innspill. Det tjener oss alle.

Link to comment
Share on other sites

De fleste ønsker altså å fjerne spillerbørsen fullstendig, uavhengig av hvem som skrive den. Jeg anser dermed også det å sitere Skysports og ilgnende som uaktuelt.

 

Jeg skal ta det opp. Nok en gang: Takk for alle innspill. Det tjener oss alle.

 

Hva med å begynne å gi poeng på spillerbørsen på forumet igjen, og så poste gjennomsnittet der på forsiden? Da får vi jo et greit bilde av hva Arsenal Norway mener på forsiden.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å begynne å gi poeng på spillerbørsen på forumet igjen, og så poste gjennomsnittet der på forsiden? Da får vi jo et greit bilde av hva Arsenal Norway mener på forsiden.

 

Eller bare rett og slett la spillerbørsene forbli på forumet, og ikke på forsiden til supporterklubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg sliter med å forstå kritikken som framføres her. En skribent skriver sine helt subjektive spillervurderinger på forsiden og de som ikke er enige med skribenten, vil nekte ham å skrive. Alternativet som skisseres er å hente inn subjektive spillervurderinger fra f.eks skysports. Hvis den løsningen blir valgt så er det sikkert noen som er uenige der også og så skal vel den også fjernes og kanskje byttes ut med bbc sine spillervurderinger osv. osv.

 

Det er en uting at det er så mange som ivrer etter sensur så raskt. Hadde denne skribenten oppfrodret til drap av våre spillere så hadde jeg forstått behovet for sensur, men hans store forbrytelse er tydeligvis at noen mener han har gitt våre gutter "feil" karakter på spillerbørsen...

Link to comment
Share on other sites

Det jeg sliter med å forstå på den spillerbørsen er hvorfor Jenkinson nærmest blir hånet og latterliggjort for innsatsen hans mot Man Utd. Helt ærlig, så mener jeg han var en av våre bedre spillere i går, og som faktisk viste innsatsvilje. Djourou og Traore var mye dårligere enn Carl, og Rosicky bidro ikke stort han heller.

 

Han har bestemt seg for at denne gutten er elendig uavhengig av hva han faktisk gjorde på banen. 1 assist hadde han også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg sliter med å forstå kritikken som framføres her. En skribent skriver sine helt subjektive spillervurderinger på forsiden og de som ikke er enige med skribenten, vil nekte ham å skrive. Alternativet som skisseres er å hente inn subjektive spillervurderinger fra f.eks skysports. Hvis den løsningen blir valgt så er det sikkert noen som er uenige der også og så skal vel den også fjernes og kanskje byttes ut med bbc sine spillervurderinger osv. osv.

 

Det er en uting at det er så mange som ivrer etter sensur så raskt. Hadde denne skribenten oppfrodret til drap av våre spillere så hadde jeg forstått behovet for sensur, men hans store forbrytelse er tydeligvis at noen mener han har gitt våre gutter "feil" karakter på spillerbørsen...

 

Tuller du? :blink:

 

Når vår bestemann får 3 av 10 poeng og resten 2 og 1 av 10 poeng og i kommentarene videre blir regelrett utsatt for tullete vurderinger og drittprat så skal det at vi reagerer bli sett på som "sensur"? Og ikke kom her og si at et av de største nyhetsbyråene er like subjektive som en som skriver på gunners.no. Det tror jeg du selv ser nå at høres feil ut. Det handler ikke om at vi vil sensurere, slik som du så flott fremstiller det gang på gang, men det handler om at de karakterene som faktisk ble gitt og kommentarene derpå er direkte provoserene og dundrende feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg sliter med å forstå kritikken som framføres her. En skribent skriver sine helt subjektive spillervurderinger på forsiden og de som ikke er enige med skribenten, vil nekte ham å skrive. Alternativet som skisseres er å hente inn subjektive spillervurderinger fra f.eks skysports. Hvis den løsningen blir valgt så er det sikkert noen som er uenige der også og så skal vel den også fjernes og kanskje byttes ut med bbc sine spillervurderinger osv. osv.

 

Det er en uting at det er så mange som ivrer etter sensur så raskt. Hadde denne skribenten oppfrodret til drap av våre spillere så hadde jeg forstått behovet for sensur, men hans store forbrytelse er tydeligvis at noen mener han har gitt våre gutter "feil" karakter på spillerbørsen...

 

Subjektive meninger som plasseres på forsiden ja. Det er det som er problemet. På den måten vil den ene personen representere hele supporterklubben ved å skrive karakterer på forsiden vår. En spillerbørs fra skysports er i det minste vurdert av en/flere eksper(er). Denne fyren som gir spillerbørser på vår forside kan heller komme inn på forumet å si sin mening her. Det er tross alt derfor vi har dette forumet; for å gi uttrykk for våre meninger. Forsiden bør kun innholde kampoppsett nyheter etc.

Link to comment
Share on other sites

Subjektive meninger som plasseres på forsiden ja. Det er det som er problemet. På den måten vil den ene personen representere hele supporterklubben ved å skrive karakterer på forsiden vår. En spillerbørs fra skysports er i det minste vurdert av en/flere eksper(er). Denne fyren som gir spillerbørser på vår forside kan heller komme inn på forumet å si sin mening her. Det er tross alt derfor vi har dette forumet; for å gi uttrykk for våre meninger. Forsiden bør kun innholde kampoppsett nyheter etc.

 

Hedly, skal noen meninger plasseres på forsiden så vil de nødvendigvis være subjektive. Hvis det bare skal være faktaopplysninger på forsiden så ville den blitt veldig kjedelig.

 

Fordi jeg forsvarer denne skribentens her, så betyr det ikke at jeg syns han er dyktig til å vurdere spillere, bare at han har rett til å ytre seg han også.

 

Det er mye som kan bli bedre både på nettsiden vår og TGP. De som jobber der, gjør det gratis. Hvis noen mener de er enda flinkere enn de som skriver på disse stedene så kan de jo bare melde seg frivillig. Jeg er sikker på at redaktørene setter pris på flere skribenter.

Link to comment
Share on other sites

Det er en uting at det er så mange som ivrer etter sensur så raskt. Hadde denne skribenten oppfrodret til drap av våre spillere så hadde jeg forstått behovet for sensur, men hans store forbrytelse er tydeligvis at noen mener han har gitt våre gutter "feil" karakter på spillerbørsen...

 

En ting er at karakterene er på trynet, det som er MYE VERRE er at spillere blir latterliggjort OG hånet på Arsenal Norways offisielle nettside. Det går faktisk talt bare ikk an! Og hvis du ikke foratår det Tapapa, da må en faktisk begynne å lure. Jeg gjentar mottoet: "To help, not to hinder".

Link to comment
Share on other sites

En ting er at karakterene er på trynet, det som er MYE VERRE er at spillere blir latterliggjort OG hånet på Arsenal Norways offisielle nettside. Det går faktisk talt bare ikk an! Og hvis du ikke foratår det Tapapa, da må en faktisk begynne å lure. Jeg gjentar mottoet: "To help, not to hinder".

 

Ja nå er jeg faktisk enig med deg, Chaz... JEg var imot spillerbørs sist det ble diskutert her, og er det enda. Hvertfall når det fremkommer slik som det gjør nå.

Link to comment
Share on other sites

Ja nå er jeg faktisk enig med deg, Chaz... JEg var imot spillerbørs sist det ble diskutert her, og er det enda. Hvertfall når det fremkommer slik som det gjør nå.

Eg var, og er imot, rett og slett fordi eg ikkje likar at andre uttalar seg på mine vegne. Eg set veldig pris på at folk brukar tid og energi på å skrive på forsida og i TGP, men det må vel vere betre ting enn spelarbørs å bruke tid på?

 

Kva med ein poll? Dersom fleirtalet meiner at det bør vere ein subjektiv spelarbørs på forsida, så bøyer eg meg lett for demokratiet!

Edited by Balsnes
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mer kalle det "problemet", ikke paradokset...

Hmmmmm, mulig du kan lære meg noe her nå. Men paradoks er vel når det er konflikt mellom hva en teori sier, og hva sunn fornuft forventer.

Teorien er vel at flertallet har rett, men sunn fornuft tilsier vel her at man ikke bør ha denne spillerbørsen......

 

Jeg er ingen norsklærer eller språkforsker, men paradoks går vel greit her?

 

Men drit i det, håper bare noen med en fot innenfor supporterklubben kommer på banen og sier at dette ønsker vi ikke ha på forsiden.

Edited by Optimus Prime
Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm, mulig du kan lære meg noe her nå. Men paradoks er vel når det er konflikt mellom hva en teori sier, og hva sunn fornuft forventer.

Teorien er vel at flertallet har rett, men sunn fornuft tilsier vel her at man ikke bør ha denne spillerbørsen......

 

Jeg er ingen norsklærer eller språkforsker, men paradoks går vel greit her?

 

Men drit i det, håper bare noen med en fot innenfor supporterklubben kommer på banen og sier at dette ønsker vi ikke ha på forsiden.

Går vel an å bruke begge ordene. Men et paradoks trenger ikke være et problem.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm, mulig du kan lære meg noe her nå. Men paradoks er vel når det er konflikt mellom hva en teori sier, og hva sunn fornuft forventer.

Teorien er vel at flertallet har rett, men sunn fornuft tilsier vel her at man ikke bør ha denne spillerbørsen......

 

Jeg er ingen norsklærer eller språkforsker, men paradoks går vel greit her?

 

Men drit i det, håper bare noen med en fot innenfor supporterklubben kommer på banen og sier at dette ønsker vi ikke ha på forsiden.

 

Jo du har helt rett i dine antakelser - jeg forsøkte dog å spille det videre dit hen at jeg er imot demokratiet ;)

Link to comment
Share on other sites

Et paradoks er vel et utsagn som er motstridende, men som også inneholder et snev av sannhet. Nok om det.

 

Hva spillerbørsen angår er jeg ikke direkte motstander av dette, det er heller måten den framstilles på som provoserer. Spillerbørser er som regel best når de blir vurdert objektivt og av flere personer, noe som blir svært vanskelig med goonere i skribentstillingene. Det bør da også være en viss saklighet over det hele. Virker som det er relativt unge forumister som innehar skribentstillingene på denne siden, noe som i og for seg er greit. Men da må artiklene gjennom et skrivekyndig mellomledd som kan kvalitetssikre og sørge for at en viss objektivitet opprettholdes. Selvfølgelig skal ting framstilles fra et arsenalperspektiv, men det finnes grenser for hvor mye følelser man kan forfatte på forsiden til Arsenals offisielle norske supporterklubb. Foreslår at et fyldig kampreferat erstatter spillerbørsen, gjerne med en link til forskjellige mediers vurdering av spillerne på slutten. Og da helst av en med god penn. Finnes flere talentfulle skribenter på forumet, og da tenker jeg ikke bare på det rent ortografiske, men også på det analytiske og fotballforståelige nivået.

Link to comment
Share on other sites

Et paradoks er vel et utsagn som er motstridende, men som også inneholder et snev av sannhet. Nok om det.

 

Hva spillerbørsen angår er jeg ikke direkte motstander av dette, det er heller måten den framstilles på som provoserer. Spillerbørser er som regel best når de blir vurdert objektivt og av flere personer, noe som blir svært vanskelig med goonere i skribentstillingene. Det bør da også være en viss saklighet over det hele. Virker som det er relativt unge forumister som innehar skribentstillingene på denne siden, noe som i og for seg er greit. Men da må artiklene gjennom et skrivekyndig mellomledd som kan kvalitetssikre og sørge for at en viss objektivitet opprettholdes. Selvfølgelig skal ting framstilles fra et arsenalperspektiv, men det finnes grenser for hvor mye følelser man kan forfatte på forsiden til Arsenals offisielle norske supporterklubb. Foreslår at et fyldig kampreferat erstatter spillerbørsen, gjerne med en link til forskjellige mediers vurdering av spillerne på slutten. Og da helst av en med god penn. Finnes flere talentfulle skribenter på forumet, og da tenker jeg ikke bare på det rent ortografiske, men også på det analytiske og fotballforståelige nivået.

 

Jeg skjønner helt klart hintet, men jeg må bare beklage, jeg har ikke tid til å skrive kamprapporter.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Sitter her og tenker på chat-funksjonen vi hadde med CIL - en kamerat av meg tipset om at en del av forumene som er i bruk rundt omkring idag, har muligheten for en chat-funksjon innebygd i forumet. Alternativt så er det en addon som kan legges inn.

 

Vil ikke det eventuelt løse problemet med CIL? Vi ønsket vel der at det skulle være en innloggingsfunksjon? Hvis vi har denne funksjonen på forumet, så må man jo logge seg inn på normal måte som ellers på forumet.

 

Bare en idè om det er mulig... Jeg savner nemlig CIL litt... var moro når man ikke fikk dratt ut for å se kampen, å ha noen av de faste gutta å chatte med.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...