Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Seriøst, hvor trangsynt og barnslig går det an å bli?

 

Du må gjerne mene at vieira04 er en elendig debattant og det bør andre respektere. Men da må du respektere at han føler seg mobbet. Jeg vet at du har lest gjennom tråden, og du vet hva vieira04 har skrevet om saken.

 

Fjernet av moderator

 

Fordi vieira04 framstiller det slik at han blir mobbet så er ikke det nødvendig tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selvfølgelig ikke giddet å gå tilbake å lese gnålet hans en gang til, men jeg leser absolutt alt som skrives på dette forumet ja. Det har dessverre inkludert vieira04 sine bidrag.

 

Fordi vieira04 framstiller det slik at han blir mobbet så er ikke det nødvendig tilfellet.

Og om du mener han ikke blir mobbet, kan det fortsatt hende han har blitt det. Det er en person vi snakker om, og om han føler seg mobbet så er sjansen stor for at han faktisk har blitt det. Om det er deg eller noen helt andre som har vært delaktig i dette vet jeg ikke, og det er for meg heller ikke viktig.

 

Men, selv om en som mobber ikke føler at det er mobbing er det ofte det likevel.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Mobbing

 

Det norske arbeidstilsynet legger følgende til grunn: Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting o.l. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg.

 

Dersom partene som står mot hverandre er like sterke eller det handler om enkeltstående episoder, defineres det ikke som mobbing.

 

Og det er absolutt ikke enkeltstående episoder vieira04 er blitt offer for her. Det er heller ikke bare han som har vært utsatt for lignende på dette forumet.

Link to comment
Share on other sites

Ønsker egentlig ikke å blande meg oppi dette ettersom det er en sak mellom Vieira04, mod og evt. de som har fått vieira04 til å slutte. Men jeg klarer uansett ikke å la være å si noen ord om hva jeg mener og mine inntrykk rundt dette.

 

BE: Hvilke retningslinjer på forumet mener du vieira04 har grint seg frem til, eller evt. hvilke tiltak han har grint seg til? Jeg spør av ren nysjerrighet bare så det er klart.

Det er vell ingen hemmelighet at det har pågått en påstått maktkamp på forumet de siste årene, der ene parten påstår at en gjeng på forumet har balletak på resten av forumistene, mens andre parten påstår at den ene parten er ute etter å "ta" dem på alt. Den ene parten mener det modereres for mye, mens den andre parten mener det modereres for lite. Vieira04 var en av de som den ene parten påsto hadde stålkontroll på alt og alle på forumet. Fra et nøytralt standpunkt klarer jeg ikke se det. Det er mulig jeg har oversett en del diskusjoner, men vieira04 var en saklig debattant med mange bestemte meninger, som til tider var vanskelig å diskutere. Det var mitt inntrykk av han. Dette har aldri vært noe problem for meg personlig, han skal få ha de meningene han har. Uten å stå med faste bevis i hånden, har jeg dannet meg et inntrykk av at enkelte frustreres av at han sto for sine meninger, og aldri klarte å "vinne" en debatt mot han. Dette er samme brukere som fikk han til å slutte. Det er samme personene som muligens også gikk så langt som å gå til personangrep, som det tydeligvis rapporteres om. Overmakten seiret, desverre. Gratulerer.

Link to comment
Share on other sites

Til simbad: Prøver du å si at du synes vieira04 er evneveik?

 

BE

Til hedly: han har grint seg til helt unødvendig sensur bla i kamptrådene for å nevne noe. Og bare så det er sagt så har han aldri vunnet en diskusjon over meg

Edited by ben elfen
Link to comment
Share on other sites

Dersom partene som står mot hverandre er like sterke eller det handler om enkeltstående episoder, defineres det ikke som mobbing.

 

 

På hvilken måte mener du vieira04 med entourage har vært den svake part? Leser du ikke det du selv limer inn?

Link to comment
Share on other sites

Ikke det at jeg vet hva rognsekk er, men jeg er virkelig drittlei gnålet viera04, du m.fl har holdt på med. Spes idag. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gidder å skrive for da kommer en moderator med adhd å fjerner det allikevel.

e6621_political-pictures-nicolas-sarkozy-smallest-violin.jpg

Link to comment
Share on other sites

Til simbad: Prøver du å si at du synes vieira04 er evneveik?

 

BE

Til hedly: han har grint seg til helt unødvendig sensur bla i kamptrådene for å nevne noe. Og bare så det er sagt så har han aldri vunnet en diskusjon over meg

Morsom du. Den skal du ha, du er flink til å skrive ting som skal provosere.

Men en person som ikke kan forsvare seg, er han nødt til å være evneveik?

 

På hvilken måte mener du vieira04 med entourage har vært den svake part? Leser du ikke det du selv limer inn?

Du får også få skryt for at du er flink til å prøve å provosere.

Kan du forklare meg hvordan en person skal kunne forsvare seg mot digital mobbing?

Link to comment
Share on other sites

Til hedly: han har grint seg til helt unødvendig sensur bla i kamptrådene for å nevne noe. Og bare så det er sagt så har han aldri vunnet en diskusjon over meg

 

Orker ikke ta opp kamptråd diskusjonene igjen, det får bli en annen plass. Men vieira04 var da på langt nær den eneste som var lei av å måtte bla gjennom flerfoldige mange innlegg som bare besto av fjas i kamptrådene. Hvilke interesse har du av å lese 20-30 innlegg som bare består av et par reinspikka nord-norske gloser? Det er selvsagt helt uinteressant å lese. Derfor ble chatten åpnet, en plass å få frustrasjon ut under kamp. Nå som chatten ikke lengre er et alternativ, så kan jeg til en viss grad forstå at noen ikke liker at det modereres i kamptrådene. Men enkelte ting som blir skrevet der inne, selv i kampens hete, må modereres, det sier seg selv.

 

Har aldri påstått at han har vunnet en diskusjon med deg, men har du vunnet en med han?

Link to comment
Share on other sites

Moderatorene har fulgt denne og mange andre diskusjoner over lang tid. Vi fjerner det som er brudd på retningslinjer og forholder oss til det mandat vi har. Vi kan ikke styre diskusjoner etter egne meninger og slette innlegg vi er uenige i. At enkelte føler seg tråkket på eller såret i perioder er en del av gamet hvis man ønsker å stå frem med sterke meninger.

 

Den eneste muligheten dette forumet har for å bli bedre er at alle skribenter gjør sitt beste og prøver å holde en saklig tone. Hvis det er debattanter som ikke klarer å diskutere med hverandre uten å krangle så la det være. Må man virkelig mene noe i en hver sammenheng? Dette er Internett, det er et anonymt forum hvor mange skriver litt mer frimodig enn hva de hadde gjort under fullt navn. Aksepter at det er slik og skum gjennom de innleggene som ikke bringer verden så veldig mye fremover uten å kommentere eller kritisere absolutt alt.

 

Ang kritikkene rettet mot mod-teamet så må jeg bare nok en gang påpeke at vi bruker rimelig mye tid på å lese samt redigere og moderere det som foregår her inne. Det meste gjøres i det stille og de aller fleste får ikke med seg at det skjer.

Link to comment
Share on other sites

Da åpner jeg denne tråden igjen, håper tempraturen har sunket noen hakk.

 

 

Som dere sikkert ser, er tommel opp/ned funksjonen fjernet og vi håper dette gjør at vi nå kan legge den diskusjonen som har foregått i det siste, på is.

 

- 1

 

BE

Link to comment
Share on other sites

At enkelte føler seg tråkket på eller såret i perioder er en del av gamet hvis man ønsker å stå frem med sterke meninger.

Dette forstår jeg ikke. Er det ikke et brudd på retningslinjene at det diskuteres person?

 

Den eneste muligheten dette forumet har for å bli bedre er at alle skribenter gjør sitt beste og prøver å holde en saklig tone. Hvis det er debattanter som ikke klarer å diskutere med hverandre uten å krangle så la det være. Må man virkelig mene noe i en hver sammenheng? Dette er Internett, det er et anonymt forum hvor mange skriver litt mer frimodig enn hva de hadde gjort under fullt navn. Aksepter at det er slik og skum gjennom de innleggene som ikke bringer verden så veldig mye fremover uten å kommentere eller kritisere absolutt alt.

Jeg tror ikke kardemommeloven fungerer på et nettforum. Et nettforum er som en bilkø der alle biler mangler skilt og sjåførene har finlandshetter. Kort forklart så blir det bestandig sniking og folk som stikker av etter de har bulket.

 

Ang kritikkene rettet mot mod-teamet så må jeg bare nok en gang påpeke at vi bruker rimelig mye tid på å lese samt redigere og moderere det som foregår her inne. Det meste gjøres i det stille og de aller fleste får ikke med seg at det skjer.

Da må jeg atter en gang stille meg undrende til hva det er som modereres, fordi åpenbare brudd på retningslinjene får som oftest bli stående.

 

Kort oppsummert så synes jeg moderering på dette forumet er alt for slapp, men hvis det er slik man ønsker å ha det så er det helt i orden for meg. Jeg er en forum junkie og har vært det siden 98 så jeg synes egentlig en god flame war er riktig så underholdene, men av erfaring vet jeg at det er mange som ikke liker det. Jeg avslutter nå denne diskusjonen fra min side. Dere får ta dette som forslag til etterretning eller ubegrunnet sutring. Det er meget mulig ting er slik alle vil ha det og da har jo jeg akkurat kastet bort 5 minutter på ingenting :)

 

Essentially, it is the duty of the moderator to manage the day-to-day affairs of a forum or board as it applies to the stream of user contributions and interactions. The relative effectiveness of this user management directly impacts the quality of a forum in general, its appeal, and its usefulness as a community of interrelated users.

Link to comment
Share on other sites

Dette forstår jeg ikke. Er det ikke et brudd på retningslinjene at det diskuteres person?

 

Jeg tror ikke kardemommeloven fungerer på et nettforum. Et nettforum er som en bilkø der alle biler mangler skilt og sjåførene har finlandshetter. Kort forklart så blir det bestandig sniking og folk som stikker av etter de har bulket.

 

Da må jeg atter en gang stille meg undrende til hva det er som modereres, fordi åpenbare brudd på retningslinjene får som oftest bli stående.

 

Kort oppsummert så synes jeg moderering på dette forumet er alt for slapp, men hvis det er slik man ønsker å ha det så er det helt i orden for meg. Jeg er en forum junkie og har vært det siden 98 så jeg synes egentlig en god flame war er riktig så underholdene, men av erfaring vet jeg at det er mange som ikke liker det. Jeg avslutter nå denne diskusjonen fra min side. Dere får ta dette som forslag til etterretning eller ubegrunnet sutring. Det er meget mulig ting er slik alle vil ha det og da har jo jeg akkurat kastet bort 5 minutter på ingenting :)

 

Essentially, it is the duty of the moderator to manage the day-to-day affairs of a forum or board as it applies to the stream of user contributions and interactions. The relative effectiveness of this user management directly impacts the quality of a forum in general, its appeal, and its usefulness as a community of interrelated users.

-Kardemommelover fungerer utmerket i de aller fleste tilfeller, det er kun noen få røvere som ikke følger reglene og de tar politimester Bastian godt vare på. Det er håp for alle og de tre røverne ble baker, brannmester og løvetemmer. Vi venter i spenning på hva som skjer med våre røvere.

-At du ikke er fornøyd med modereringen er ikke det samme som at vi ikke følger regelverket. Din tolkning er ikke en fasit og mod-teamet er rimelig samkjørte. Vi diskuterer en del ting i et lukket forum og noen beslutninger blir tatt i fellskap der. Enkelte diskusjoner balanserer på kanten og det er ganske ofte at det gripes inn via PMer for å få slutt på diskusjonen. Ikke alltid nødvendig å slette innlegg for å få stopp på saken. -Som jeg har sagt før: starter man en kontroversiell diskusjon eller hiver inn brannfakler så må man også tåle at man får svar.

-Ang diskusjon av person så må man igjen vurdere om den aktuelle person har startet eller vært delaktig i diskusjonen.

-Presiserer igjen; det er ikke nødvendig å gå i klinsj hver gang man er uenig i noe. Det kan av og til være lurt å holde fingrene langt unna tastaturet tiltross for at man føler seg litt tråkket på.

 

Problemet med moderering er å vite når ting sporer av: er det den første litt skjeve kommentaren eller er det svaret som går enda litt lengre? Skal man slette begge eller bare den siste kommentaren og dermed la provokatøren slippe?

 

Forøvrig er din avartar den beste illustrasjonen på de fleste forumproblemer :)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...