Jump to content

Vieira tilbake?


Oh-To-Be-A-Gooner

Recommended Posts

Hvis han kommer for en billig penge sier jeg absolutt ikke "nei takk".

 

Få inn Vieira(£5 mill.), Hangeland(£10 mill.) og Huntelaar/Chamakh(£15 mill.), så begynner stallen å se ganske bra ut, samtidig som vi har godt og vel £10 mill. igjen etter Toure- og Adebayor-salget.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han kommer for en billig penge sier jeg absolutt ikke "nei takk".

 

Få inn Vieira(£5 mill.), Hangeland(£10 mill.) og Huntelaar/Chamakh(£15 mill.), så begynner stallen å se ganske bra ut, samtidig som vi har godt og vel £10 mill. igjen etter Toure- og Adebayor-salget.

Vieira skal visstnok koste £750.000

Link to comment
Share on other sites

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/art...hp?artid=565155

 

Både Tottenham og Arsenal har tilbudt 33-åringen ettårskontrakt med store bonusmuligheter

 

Arsenals nest mestscorende gjennom tidene, Ian Wright, opplyste i sitt talkshow i går at han håper på en Vieira-retur.

 

- Jeg hører at Vieira skal tilbake til Arsenal på en prestasjonsbasert kontrakt. Det er hva jeg har hørt, og det er hva jeg håper, sa han, ifølge Daily mirror.

 

Make my day, Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett ham siden han dro til Italia, men dette er en av få spillere jeg alltid ønsker velkommen tilbake. Med de betingelsene som skisseres virker det meget fornuftig å hente han. Bare hans tilstedeværelse på treningsfeltet vil være verdt det. Han har sikkert mye å lære bort til de unge og lovende, og vil være en fin konkurrent for Song, Denilson mfl. Bare det å bli valgt forran en slik legende vil gi selvtillit og virke skjerpende. Det har det jo vært ganske folksomt på sykestua de siste årene, mens nå er det omtrent helt tomt, så i værste tilfelle kan han sørge for at støtteappartet ikke blir arbeidsledige.

Link to comment
Share on other sites

Vieira tilbake og Huntelaar inn på topp ville være gode signeringer. Er enig med Wenger at stallen er brukbar (hvis alle er tilgjengelige), men et stort navn som f.eks Huntelaar vil være en skikkelig signaleffekt som viser at Arsenal er en storklubb i Europa! Det samme gjaldt Arshavin, et kunststykke å få en så god spiller til Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Er De Rossi årsaken til at Wenger prøver seg på Vieira?

Vieira ryktene er romantisk,men De Rossi ....Vieira som en slags mentor i troppen og De Rossi ved siden av Cesc...men det blir nok med tanken dessverre.

 

http://www.independent.ie/sport/soccer/rom...si-1847616.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wenger hinter til at han kan finne på å hente han i slutten av overgangsvinduet. Det er ikke meg i mot :)

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5506676,00.html

Ikke meg imot heller. Tror det gjort mye for selvfølelse og tilslutning hos alle sammen.

Og PV er en stor Arsenalspiller. Det er vel en del nostalgi inne i bildet her også.

Link to comment
Share on other sites

Siden Diaby spilte så godt mot Pompey så blir nok Vieira ikke Arsenal spiller igjen :P

 

Tja, spørsmålet blir dog om Diaby klarer å være stabil over en lengre periode. Diaby har så langt variert voldsomt i sine prestasjoner. Tidligere hadde han flere dårlige enn gode kamper.

 

Jeg tar gjerne i mot forsterkninger. Skader, karantener og formsvikt kommer garantert til å ramme oss.

Link to comment
Share on other sites

Synst vi ikke skal ta heilt av etter den starten vi har i år ...

vi begynte nesten like bra sist sesong... spisser som ikke får det heilt til og en midtbane med stor flyt ..

 

Trur Vieira kan ver den spilleren som hjelper oss på rett vei igjen vist ting begyner å gå mot oss ...

Link to comment
Share on other sites

vi begynte nesten like bra sist sesong...

 

Ehh..etter to kamper i forrige sesong hadde vi 3 poeng og 1-1 i målforskjell, samt en mildt sagt uinspirert oppvisning borte mot Fulham. Ser ikke helt at det er nesten like bra som i år..

 

Bortsett fra det er jeg selvsagt enig i at det ikke er noen grunn til å ta av. Men positive mener jeg vi har all rett til å være!

Link to comment
Share on other sites

Siden Diaby spilte så godt mot Pompey så blir nok Vieira ikke Arsenal spiller igjen :P

 

Tja, spørsmålet blir dog om Diaby klarer å være stabil over en lengre periode. Diaby har så langt variert voldsomt i sine prestasjoner. Tidligere hadde han flere dårlige enn gode kamper.

 

Jeg tar gjerne i mot forsterkninger. Skader, karantener og formsvikt kommer garantert til å ramme oss.

Så klart, så klart. Jeg var en smule ironisk. Men det hadde jo ikke vært helt ulikt Wenger å komme med en slik uttalelse.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde en lignende start for TO år siden, og holdt da helt frem til like over jul hvor det viste seg at det manglet rutine i laget til å takle trøkket. Er på dette grunnlaget veldig positiv til å få inn en ringrev i laget som kan hjelpe unggutta gjennom tøffe perioder fra midten av i sesongen og frem til slutten hvor PL seier avgjøres.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde en lignende start for TO år siden, og holdt da helt frem til like over jul hvor det viste seg at det manglet rutine i laget til å takle trøkket. Er på dette grunnlaget veldig positiv til å få inn en ringrev i laget som kan hjelpe unggutta gjennom tøffe perioder fra midten av i sesongen og frem til slutten hvor PL seier avgjøres.

 

 

Var vel ikke bare rutinen som ødela den sesongen... DEt hele gikk nedover når Eduardo ble skada. Adebayor fikk måltørke - og hele laget ble veldig preget av den skaden. Og når man først møter døra etter en slik flyperiode - så blir det fort tungt. Selvsagt hadde rutinen sitt å si - men ikke ene og alene.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor fikk måltørke - og hele laget ble veldig preget av den skaden.

Adebayor klippet seg, og fikk måltørke... Er merkelig, men det er veldig få fotballspillere som blir bedre om de klipper seg. Som oftest blir de "dårligere".

Link to comment
Share on other sites

Dette er blitt en Adebayor tråd.

 

Tilbake til Vieira. Min mening er at dette er en like dårlig ide som Adams tilbake. Bare noe romantisk viss-vass.

 

Vieira har fint lite å tilføre. Er han god nok for laget i det hele tatt, eller skal han kun være en Silvestre nummer to? Skal han være kaptein? Ikke? Vel, det er uungåelig - mannen er en legende og vil automatisk bli det i praksis. Vi har en kaptein allerede og vi skal ikke ha en til. Hvilke andre roller kan han dekke? Ingen.

 

Sånn. Brannfakkel light.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke det som noe stort problem om Vieira skulle komme tilbake og blir en slags kaptein, mannen besitter en del lederegenskaper som faktisk er mangelvare i dagens lag. Vi har en kaptein men han virker ikke ha den lederegenskapen som en kaptein bør ha. Men i sin kraft av superstjerne status, så har han kanskje autoritet nok i laget til å være en leder likevel. Så det å være en leder kan være så ymse, men tilbake til Vieira og hans lederegenskaper, så gjør det ikke noe å ha flere ledertyper på laget, så lenge de jobber sammen og ikke mot hverandre.

 

Er Vieira god nok så spiller han, er han ikke god nok så spiller han ikke. Tror hans erfaring og lederegenskaper kunne bli svært viktig når ligainnspurten starter. Så dette vil kanskje vært en ypperlig januar handel :-)

 

Men tror også vi kan få vår "nye Vieira" i Diaby om han holder seg skadefri og får spilt på SIN plass over lengre tid. Men skulle alle våre sentrale midtbanespillere spille seg i form\gode samtidlig, kan vi fort få et usunt luksusproblem over tid.

 

Og en liten tur innom Adebayor, skjønner ikke helt at folk gidder bruke tid og energi på Adebayor. Han spiller ikke for Arsenal. At han har hatt en god start for City får så være, innsatsen hans for Arsenal fortjener ikke mye spalteplass lengre. Mannen spilte faktisk bare en god sesong for oss. Og sesongen er såvidt i gang, og sesongen er som kjent lang og formen kan fort falle, og så kan det kanskje være sånn at scorer han en par mål til, så er han vel større enn City og skal ha rød løper hver gang han entrer banen.

Link to comment
Share on other sites

Våre unge midtbanespillere har vist at de kan ha et bra toppnivå (Song, Denilson, Diaby), men de har vist ved flere anledninger at bånnnivået kan være svært lavt. Vieira er ikke den kommandant-kapteinen som Adams var, men en spiller som inspirerte gjennom sitt spill, og på den måten manet til kamp. Jeg tror den nevnte trioen kunne ha godt av å se Vieira ved sin side. Blikket hans kan jo få hvem som helst til å prestere!

Men da må jo SELVFØLGELIG også Vieira spille god fotball.

Link to comment
Share on other sites

Dette er blitt en Adebayor tråd.

 

Tilbake til Vieira. Min mening er at dette er en like dårlig ide som Adams tilbake. Bare noe romantisk viss-vass.

 

Vieira har fint lite å tilføre. Er han god nok for laget i det hele tatt, eller skal han kun være en Silvestre nummer to? Skal han være kaptein? Ikke? Vel, det er uungåelig - mannen er en legende og vil automatisk bli det i praksis. Vi har en kaptein allerede og vi skal ikke ha en til. Hvilke andre roller kan han dekke? Ingen.

 

Sånn. Brannfakkel light.

 

Det du skriver er da ingen brannfakkel. Vi har en midtbane som har fungert overraskende bra, selv om mange spillere har fått prøvd seg så langt. Noe som tyder på at vi ikke trenger ytterligere bredde. Skal vi kjøpe en midtbanespiller så må det være en som kan gå inn å forsterke midtbanen. Den mannen heter neppe Vieira.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...