Jump to content

Din XI basert på dagens stall.


svein.wilberg@gmail.com

Hvor langt kommer vi med dette laget?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

XI

 

Fabianski

Sagna - Vermaelen - Gallas - Clichy

Rossicky - Fabregas - Nasri - Arshavin

vanPersie - Eduardo

 

Benken

 

Alminia - Eboue - Toure - Wallcott - Song - Denilson - Adebayor - Bendtner

 

Flere av de unge og lovende fikk mye erfaring i fjor, og vi har andre spillere som kan kjempe om en plass i nerheten av elveren. Alt i alt tror jeg dette blir veldig bra, så lenge vi kommer i gang med sessongen uten for mye skader.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Nasri

 

Arshavin

 

Walcott - van Persie

 

 

Fabianski - Toure - Gibbs - Denilson - Rosicky - Eduardo - Vela

 

 

Benken må nesten varieres med Vela / Bendtner avhengig av motstander. Kan være greit mot enkelte forsvar å ha en større og sterkere spiller i bakhånd. Også med tanke på innlegg og hodespill.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Nasri

 

van Persie - Adebayor - Arshavin

 

 

Ps, jeg vet jo ikke stort om Vermaelen, håper han er bedre enn Toure.

 

Almunia - Toure - Eduardo - Denilson - Rosicky - Walcott - Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Sånn som laget er sammensatt av spillere nå føler jeg at 4-3-3 er den beste formasjonen for oss. Da er dette det jeg mener er den beste oppstillinga:

 

Almunia

Sagna-Kolo-Gallas-Clichy

Nasri-Song-Cesc

RvP-Ade/Nicklas-Arshavin

 

Men tror vi kommer til å fortsette med 4-4-2 som vår formasjon, da er dette det jeg mener er den beste oppstillinga med de samme spillerne:

 

(samme bakre femmer)

Nasri-Song-Cesc-Arshavin

RvP-Ade/Nicklas

 

Velger å ikke sette Vermaelen inn som stopper nå, siden jeg ikke har sett ham spille enda, og ikke vet hvor han står i forhold til de andre spillerne.

 

Fikk i tillegg lyst til å sette opp et lag som er "best balansert". Da blir det noe som det her:

 

Almunia

Sagna-Gallas-Djourou-Clichy

Nasri-Song-Cesc

RvP-Dudu-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

-----------Almunia

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Clichy

 

----------Nasri-Song

 

-----Walcott-Cesc-Arshavin

 

-----------Eduardo

 

Dette er en formasjon jeg liker, men tror ikke vi kommer til å spille så mye slik, valgte dudu fremfor RvP pga goalgetter og de gode avslutnings egenskapene, men skal innrømme at jeg fikk litt dårlig samvittighet..

 

tror nok vi kommer til å spille 4-4-2

 

-----------Almunia

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Clichy

 

---Arshavin-Cesc-Song-Nasri

 

---------RvP-Eduardo

 

da synes jeg dette er den beste 11`ern vår.. men Ade kan fort bli med å kjempe om spissplassene hvis han begynner å løpe litt og finner tilbake til 07/08 formen.. for ikke å snakke om både Walcott og Vela som kan utfordre både ving og spiss plass

 

synes også det er synn og skam å la king Kolo sitte på benken, men tror vi trenger en spiller som Vermaelen, og i form er Gallas bedre enn Kolo.. men Gallas er jo ikke alltid i form, og at vi skal gå hele sesongen uten skader i forsvaret er nå også kun en særdeles urealistisk tanke

 

med tanke på at på benken sitter Fabianski, Toure, DJ, Gibbs, Walcott, Eboue, Denilson, Diaby, Rosicky (hvis han blir frisk), Vela, Bendtner og Adebayor så har vi jo faktisk en meget bred og god stall, men som sagt så blit det nok en del skader som vanlig..

 

kjøper vi inn en virkelig god DM nå, så er jeg godt fornøyd, men på en måte vil jeg også satse på Song.. uansett så har jeg virkelig trua på sølvtøy kommende sesong!

Link to comment
Share on other sites

-------Almunia

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Clichy

 

----------Nasri-Song

 

-----Arshavin-Cesc-Nasri

 

---------Eduardo

 

Nasri er da litt av en spiller :)

 

Forøvrig er Vermaelen venstrebent, så det blir heller Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Samtidig så vil jeg se noe lignende som dette:

 

Song

 

Cesc - Nasri

 

van Persie - Adebayor/Eduardo - Arshavin

 

Dermed vil Cesc og Nasri ha mye mer frihet til å diktere spillet, samtidig som de vil ha MANGE alternativer på topp i og med at den øverste treeren vil ha stor frihet oppe på topp.

 

Dog tror jeg at vi kommer til å spille slik:

 

Almunia

 

Sagna - Toure/Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Nasri - Cesc - Song - Arshavin

 

van Persie - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig spørsmål før denne sesongen. Kommer mye an på hvordan Rosicky, Vermelaen og Eduardo gjør det.

 

Vi begynner nok sesongen med dette:

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Nasri Song Fabregas Arshavin

Adebayor RvP

 

Så kan det fort utvikle seg til å bli slik:

Almunia

Sagna Vermelaen Gallas Clichy

Nasri Song

RvP Fabregas Arshavin

Eduardo

 

Kan ikke skjønne hvordan vi skal få brukt alle de gode spillerne våre!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kan ikke skjønne hvordan vi skal få brukt alle de gode spillerne våre!

Har vi den vanlige flaksen, så får vi nok et stort antall skader, så det blir nok ikke et problem! :)

 

Når det gjelder min XI så ser den slik ut:

 

Almunia

 

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

 

Walcott-Cesc-Song-Nasri

 

Arshavin - v.Persie

Link to comment
Share on other sites

Tja, det skal ikke være lett. :P

 

XI

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Song

Walcott-Fabregas-Arshavin

van Persie-Adebayor

 

Jeg må nesten spørre meg selv hvorfor jeg våkner opp hver dag i håp om nye signeringer. Hva med alle de som ikke er med her? Jeg vet at vi helt garantert vil få masse skader også denne sesongen, som alle sesonger tidligere. Spillere vil komme tilbake fra skade, mens andre blir skadet.

 

"B-ellver"

Fabianski

Eboue-Vermaelen-Djourou-Gibbs

Nasri-Ramsey-Denilson-Rosicky

Eduardo-Bendtner

 

Da sitter vi fortsatt igjen med blant annet Vela, Senderos, Traore, Diaby og Wilshere.

Dette skal være godt nok til sølvtøy. Det var laget til City forrige sesong også. Vi må bare gå inn 100% hele sesongen og ikke la det stå på motivasjon(Ade, can you hear me?) og innsats.

 

Dette blir bra!

Link to comment
Share on other sites

----------------------Almunia------------------------

-------------Toure-------------Vermaelen----------

Sagna-----------------------------------------Clichy

-----------Nasri----------------Song---------------

Walcott-----------Fabregas-------------------------

-------------------------------Arsjavin---------------

--------------Van Persie------------------------------

 

 

Da skal vi åpne venstre siden Clichy som blir brukt som kant offensivt.

Arsjavin i en fri rolla på venstresiden bak Van Persie. Nasri blir brukt til å støtte opp til Walcott. Og song tetter rommet Clichy etterlater seg. I kamper mot raske venstrebacker, går Van persie ut til høyre for Walcott og Ade Eduardo inn sentralt. Og mot chelsea snur 3 seg på¨midten med en def. midtbanespiller

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Sagna - Toure - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Nasri

 

van Persie - Eduardo - Arshavin

 

Så klart en del usikkerhet rundt dette laget:

- Vermaelen vil nok bruke litt tid å spille seg inn, men jeg ønsker å ha han der fordi han ifølge mange kilder er en skikkelig leder og trøkker til i duellene. Mellom Gallas og Toure er det close, men jeg synes Toure skal få plassen. Grunnen er at ivorianeren i mine øyne vil være en bedre spiller med rett partner. Det nivået Toure var på for noen år siden er høyere enn det jeg tror Gallas kan komme på. Gallas VAR verdensklasse, nå tror jeg Toure vil nå et høyere nivå med rett partner. Hvis man ser karrieren under ett til de to spillerne, er det dog liten tvil om at Gallas har hatt det høyeste toppnivået, en fantastisk stopper på sitt beste. Toure har fortsatt fysikken og jeg føler meg sikker på at han vil komme på sitt gode nivå igjen, noe som er mer enn godt nok. Vil vi risikere å miste Toure som følge av å benke han? Jeg frykter Gallas uansett drar når kontrakten hans går ut, fordi hans ego er så stort at han ikke vil takle å kun få en ett-årskontrakt.

 

- Med Eduardo som midtspiss vil han også til tider bli brukt som targetman. Hittil har han ikke taklet den rollen så bra, men det er nok noe han kan lære seg. Uansett vil han være en utmerket fox in the box! En motivert Ade med rett innstilling vil jeg dog helst ha, men det tror jeg desverre ikke skjer.

Link to comment
Share on other sites

----------------------Almunia------------------------

-------------Toure-------------Vermaelen----------

Sagna-----------------------------------------Clichy

-----------Nasri----------------Song---------------

Walcott-----------Fabregas-------------------------

-------------------------------Arsjavin---------------

--------------Van Persie------------------------------

 

 

Da skal vi åpne venstre siden Clichy som blir brukt som kant offensivt.

Arsjavin i en fri rolla på venstresiden bak Van Persie. Nasri blir brukt til å støtte opp til Walcott. Og song tetter rommet Clichy etterlater seg. I kamper mot raske venstrebacker, går Van persie ut til høyre for Walcott og Ade Eduardo inn sentralt. Og mot chelsea snur 3 seg på¨midten med en def. midtbanespiller

 

Bytt Fabregas til Nasri, å sette Nasri såpass langt tilbake vil bare hemme han, mens Cesc blir hemmet av å være for langt fremme, han har vist tidligere at han ikke passer i en såpass offensiv rolle, mens Nasri blomstrer som en hengende spiss, med tanke på dribleferdigheter, skudd og fart.

Link to comment
Share on other sites

Ville satset på en 4-4-2 formasjon, og da ville jeg plukket ut følgende 11:

 

Keeper: Almunia -føler at han er et hakk bedre enn Fabianski totalt sett

 

HB: Sagna -Synes han er en klasseback. Rask, sterk, og god til å lese spillet 1mot 1.

VB: Clichy - Fantastisk back som alltid spurter. 100% innsats, og er umulig å løpe ifra. Er også en joker i det offensive spillet på venstresiden.

MS: Vermaelen -sett lite til han, men stoler på rapportene om at han er god til å organisere og styre forsvaret, og dette er noe som trengs slik jeg ser det.

MS: Gallas -synes han har vært bedre enn Toure over tid. Sterk, og enorm vinnervilje. Kanskje Vermaelen er nøkkelen til å få Gallas til å virkelige å stabilisere spillet på øverste hylle? Om det skjer, så har vi en enorm stopper de neste 2-3 sesongene.

 

HM: AA -Kan være meget offensiv, siden Sagna holder litt tilbake på denne kanten.

VM: Nasri - Vil utgjøre en sterk venstreside, med Clichy stadig i løp for 2 mot 1 situasjoner. Dette kan gi Nasri store friheter til å trekke innover i banen med ballen i beina, og la han bruke overblikket og kreativiteten.

SM: Fabregas- den store playmakeren. Er topp 3 i verden i sin posisjon ut ifra min mening, og er fortsatt kun en liten gutt :P

SM: Den defensive på sentral midtbane, har jeg valgt Song. Han har bedre fysikk enn Denilson, og hadde også en god utvikling de siste 2-3mnd i forrige sesong. Kanskje han tar enda et steg denne sesongen, for det er ikke langt opp.

 

Spiss: Persie -Jobber bra for laget, har god spilleforståelse (ser etter andre i bedre posisjon), fryktet venstrebein (og høyrebeinet overrasker stadig), og er en spiss på øverste hylle.

Spiss: Walcott - Med sin enorme fart, kan han lukte bakrom med spillere som AA, Nasri, Fabregas, og Persie bak seg. Er stadig i utvikling, men tok et stort steg forrige sesong. Trene på avslutninger, så kan han bli en stor spiss med dette Arsenal laget.

 

Sub:

Fryktelig vanskelig......, om man ikke har solgt noen iløpet av sommeren.

Fabianski, Eboue, Toure, Gibbs, Denilson, Adebayor, og Eduardo.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Eboue - Toure - Djourou - Gibbs

V.Persie - Nasri - Song - Fabregas - Arshavin

Bendtner

 

- Dette laget er fullstendig avhegig av en Fabianski som må vere stabil. Velger Fabianski fordi jeg ser på han som en betre keeper enn Almunia når han er stabil. Hvet at det er risky og ha en ustabil keeper i mål men står han slik han gjør på sitt beste er jeg 100% sikker på at the man is Crazy Fab.

 

- Jeg har i grunn basert laget på prestasjoner gjennom forrige sesong. Da mener jeg at Gibbs fortener venstre backen siden Clichy knapt var å kjenne igjen siden 07/08 sesongen. Med fint driv offensivt, gode innlegg, stabil deffensivt, fart og arbeidskapasitet på plass er jeg ikke i tvil i det hele tatt.

 

- Eboue har trappet seg opp et parr hakk denne sesongen. Det startet med at han var mer kontrollert og ikke så ''farlig'' aggresiv. Har virkelig hevet seg etter utbuingen på Emirates. Knepen siger over Sagna.

 

- Vermalen hvet jeg rett og slett for lite om.

 

- Midtbanen+ Walcott er prikkfri. Og kommer Rosicky tilbake noe jeg tviler på så er dette uten tvil verdens beste midtbane om et par år.

 

- Trenger ikke å forklare hvorfor jeg velger Bendter forran Adebayor. Å så har vi Eduardo. Kommer han tilbake i form og holder seg skadefri, samt Adebayor kommer vi utentvil til å kjempe om gull i lange baner i år.

 

-I tillegg har vi Walcott som kan brilliere som Spiss og kantspiller. Burde kanskje fått plass til han på laget ja.

 

- På benken har vi : Almunia, Sagna, Vermalen , Walcott , Denilson/Diaby/Ramsey , Vela , Adebayor

 

- Hugs at midbane femmeren er ikke flat, men den krommer seg fremmover der Song er bakerst og Vpersie og Arshavin er fremst.

 

Er forresten 120% sikker på at vi aldri kommer til å stille me dette laget (Y)

Link to comment
Share on other sites

Vi har en veldig solid tropp hvis alle holder seg relativt skadefrie. Da kommer det til å bli hard kamp om plassene, og det er veldig positivt. :P

 

Skulle jeg valgt et lag i dag, så hadde det blitt som følger;

 

Almunia

Sagna, Toure, Gallas, Clichy

Nasri, Song, Fabregas, Arshavin

Bendtner, RVP

 

Vermaelen har jeg ikke sett mye av, så vet ikke hva han står for. Adebayor var ikke akkurat i storform på slutten av sesongen så da ville jeg valgt Bendtner per i dag.

 

Ellers har vi jo også Rosicky, Eduardo og Walcott som av ypperste klasse når de er i form. Hvis vi for engangsskyld slipper mange skader så tror jeg vi kan gi de andre tre lagene i toppen sterk motstand i år. Vi har masse kvalitet i denne troppen!

 

Jeg er mest spent på hvordan det kommer til å gå med Eduardo og Rosicky nå i starten frem mot seriestart. Hvis de holder seg unna skader og finner tilbake til toppformen så har vi to helt nye spillere som vil bidra stort denne sesongen. Positivt for Rosicky er at vi har mange spillere som nå kan spille i hans posisjon, som gjør at vi kan rotere og gjør at han ikke trenger å måtte spiller dag ut og dag inn.

 

Føler ikke at vi trenger så mange forsterkningene før seriestart, men at vi får inn en erfaren mann sentralt på midtbanen tror jeg kunne gjort seg. Bare for å styrke plassen ytterligere og legge ekstra press på Diaby, Denilson og Song. Skal også bli spennende å se om Senderos og Traore blir i klubben. Vi begynner på papiret å få veldig bra med dybde i denne troppen! Nå er det bare opp til spillerne å få de siste brikkene på plass som gjør at vi tar det siste steget helt opp i kampen om trofeene. :)

Link to comment
Share on other sites

Hm, skjønner ikke helt at så mange setter Vermaelen rett inn på beste 11-laget, uten at han har spilt en eneste kamp for laget... er han SÅ mye bedre enn toure liksom????

 

Jeg stoler iallefall på rapportene om hans gode lederegenskaper, og evnen til å organisere forsvarsrekka. Det var min grunn for å ta han med på mitt lag, men forstår tanken din. Det er lettere å stole på sine egne vurderinger og opplevelser, enn hva en annen sier.

 

Frank:

Mener å huske, at det stod noe om Botelho for noen uker siden.....men kommer søren ikke på hva det var. "Følelse" på at han er på vei ut, men mulig jeg tar feil...

Har han ikke skapt seg et rykte som en liten bråkmaker, og det er jo ikke noe "bra å ta med seg" til Mr Wenger.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 10 2009, 04:27 PM) 170925[/snapback]

-------Almunia

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Clichy

 

----------Nasri-Song

 

-----Arshavin-Cesc-Nasri

 

---------Eduardo

 

Nasri er da litt av en spiller :P

 

 

hehe, var selvfølgelig Walcott som skulle være der :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...