Jump to content

Din XI basert på dagens stall.


svein.wilberg@gmail.com

Hvor langt kommer vi med dette laget?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har ikke sett Vermelaen jeg heller. Stoler på rapportene, og at Wenger hentet en forsterkning og ikke en reserve. Jeg tenner også på tanken av å ha to exkapteiner i midtforsvaret. Håper han og Gallas kan roe nervene mine når vi har corner i mot oss og bli et stopperpar det lukter Arsenal av igjen.

 

Når det gjelder mitt valg av Fabianski så er det fordi jeg ser en potensiell superkeeper i han. Selv om Almunia har blitt ganske stabilt god i det siste, håper jeg at Fab får sjansen og griper den. Tror han bare trenger noen flere førstelagskamper før han slår skikkelig igjenom.

 

Eduardo tror jeg kommer til å lykkes med en gang han begynner å spille igjen. Rosiky kan det nok ta litt lengre tid med. Slik det ser ut nå stiller vi mye sterkere en forrige høst og eventuelle nye spillere ser jeg på som en bonus.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 10 2009, 04:27 PM) 170925[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

-------Almunia

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Clichy

 

----------Nasri-Song

 

-----Arshavin-Cesc-Nasri

 

---------Eduardo

 

Nasri er da litt av en spiller :P

 

 

hehe, var selvfølgelig Walcott som skulle være der :)

 

Ble litt nysgjerrig så må bare spørre. Hva er grunnen til at du har Walcott på venstre og ikke høyre?

Jeg ville hatt Walcott på høyre så han kan bruke sitt bedre bein til å legge innlegg etter å ha grusa venstrebacken på fart, og brukt Arshavin på venstre som har langt bedre skuddfot og kan skjære inn å banke til.

Dette er bare min mening. Kanskje du har et argument for Walcott på venstre som gjør at jeg skifter mening B)

Link to comment
Share on other sites

Noen som forresten har fått med seg om Pedro Botelho returnerer og skal spille for oss i år, eller om han skal fortsette på utlån? Kan ikke si at jeg husker å ha lest noe om han på en stund nå.

Pedro er en god spiller, men han er også en drittsekk. Han har kranglet masse med manageren sin, så det er snakk om at han enten skal være på utlån et år til i en ny klubb eller bli solgt.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg nå skulle prøve å sette opp et lag, slo det meg hvor god bredde vi egentlig har. Nesten ingen plasser er 100% sikre og kampen om en plass i første 11'eren er utrolig stor. Dette kan virkelig bli bra! :P

 

Keeper

Her føler jeg at Almunia er det sikreste valget. Han er meget stabil, noe som så langt har manglet hos hans konkurrent Fabianski. Det skal derimot sies at Fabianski er en mye mer offensiv keeper, og flinkere til å sette i gang spillet enn Manuel. Sistnevnte starter sesongen som førstekeeper, men om han er det ved sesongslutt blir spennende å se.

 

Forsvar

På backene har vi meget god bredde. Sagna og Clichy som førstevalg, Gibbs og Eboue som backup, i tillegg at både Toure og Gallas kan bekle backene. Gibbs og Eboue har begge vist stor klasse på backene, men forblir andrevalg foreløpig.

 

Midtstopperne er jeg derimot mer usikker på. Her står det hovedsaklig mellom Toure, Gallas og nyinnkjøpte Vermaelen. De to førstnevnte vet vi hvor vi har, men Vermaelen er, i hvert fall for meg, en relativt ukjent spiller. I følge rapportene skal han være god i lufta, duellsterk og en ledertype. I så fall er han akkurat det vi trenger. Han kostet vel også ganske mye, så jeg antar at Wenger har en plan om å sette han rett inn på laget. Spørsmålet blir da om hvem som skal være makkeren hans. Per i dag mener jeg at Gallas individuelt sett er litt bedre enn Toure. Men jeg ser for meg at Gallas kanskje drar neste sommer og om Toure får riktig makker tror jeg han kan bli bedre enn det Gallas er. Derfor velger jeg i utgangspunktet Toure, med en Gallas som er klar til å ta over plassen med en gang trengs.

 

Midtbane

Offensivt kryr det her av alternativer, mens det er litt tynnere defensivt. Av dem vi har nå mener jeg Song er den beste DM'en. Han vokste seg stor utover forrige sesong og om han fortsetter utviklingen kan absolutt bli en verdensklassespiller i denne posisjonen. Makkerne hans er Fabregas og Nasri på hver sin side. Fabregas trives mye bedre her enn i en hengende spiss rolle, og Nasri vil få en offensiv rolle der han kan dra seg inn mot midten og skyte, drible eller sende en stikker til en av de tre på topp.

 

Spiss

På topp har jeg valgt Walcott, Van Persie og Arshavin. Walcott vil på sin høyre side kunne få stikkere fra både Van Persie, Arshavin, Nasri og Fabregas, og med hans fart vil han kunne få mange gode avslutnings- og innleggsmuligheter. Van Persie vil spille som han alltid har gjort sentralt, og med Arshavin på venstre vil denne angrepstrioen være i stand til å terrorisere et hvilket som helst forsvar. Det skal også nevnes at vi da har muligheten til å for eksempel ta ut Walcott, sette Van Persie ut på høyre og kjøre Bendtner inn i midten. Evt. Ade istedenfor Bendtner, noe som avhenger av om han blir og om han skjerper seg. Hvis ikke foretrekker jeg helt klart Bendtner.

 

Da skulle vel laget se sånn ut:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Song - Nasri

 

Walcott - Van Persie - Arshavin

 

Dette laget er godt nok for gull! :)

Link to comment
Share on other sites

Formasjon: 4-4-2

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Kolo Toure - William Gallas - Gael Clichy

Andrei Arshavin - Cesc Fabregas - Alexandre Song - Samir Nasri

Emmanuel Adebayor - Robin van Persie

 

Keeper: Jeg synes Almunia i øyeblikket er en bedre keeper enn Fabianski. Han virker tryggere og mer rutinert enn vår polakk. Kanskje ikke så rart med tanke på aldersforskjellen. Fabianski kan bli bedre enn Almunia med årene, men foreløpig holder jeg en knapp på Almunia.

 

Forsvar: Begge backplassene er bankers, selv om både Sagna og Clichy ikke var helt på topp i enkelte kamper. Med Eboue og Gibbs (Traore og Toure bak der igjen?) som backup føler jeg at vi har rimelig god dekning på disse to plassene. På stopperplass velger jeg Gallas og Toure som makkere rett og slett fordi jeg aldri har sett Vermaelen spille.

 

Midtbane: Det er vanskelig å sette sammen den beste midtbanen med så mange gode spillere. Men jeg velger å kjøre Arshavin og Nasri på hver sin kant, samtidig som Cesc og Song spiller sentralt i banen. Med Denilson, Diaby, Rosicky, Walcott, Eboue, Traore, Wilshere og Ramsey i bakhånd har vi meget god backup i midtbaneleddet. Spørsmålet er om Song er klar for å storspille i den defensive rollen gjennom en hel sesong.

 

Spiss: Med både van Persie og Adebayor i form har vi to klassespillere, dessverre så er Adebayor litt av og på, han har vist glimt til tider. Begge to kan fort putte rundt 20 per sesong om de holder seg skadefrie.

 

Meget vanskelig å sette sammen det beste Arsenal-laget, men har i hvert fall prøvd. :P

Link to comment
Share on other sites

Formasjon: 4-5-1

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Vermealen - Clichy

Song

Fabregas - Nasri

Arshavin Robin v. Persie

Edurado

 

 

Keeper: Almunia er klart en av PL's beste keepre, men han mangler det lille ekstra. Fabianski har kanskje det lille ekstra, men er for ustabil enda.

 

Forsvar: Etter en strålende første sesong i Arsenal underpresterte Sagna tiltider i fjorsesongen, men presterer uansett bedre enn Eboue her. Midtstopperene er jeg usikker på. Vermealen vet jeg ikke så altfor mye om, men håper at han er god nok til å gå rett inn i laget. Gallas er for meg en meget god spiller, men etter alt bråket med han syntes jeg han burde forlate Arsenal. Clichy er selvskreven for meg selvom Gibbs hadde en god sesong.

 

Midtbanen: Denilson eller Song meget vanskelig, men Song imponerte mest i fjor og har mest tro på han.

Nasri imponerte i fjor + han kan brukes sentralt og på kanten. Tror han og Cesc vil gjøre det bra på midten mens vi har de beste kantene i PL. Fabregas er selvskreven. Arshavin tror jeg blir en av Arsenal's beste spillere med 10 + mål\assist i pl som kommer. Walcott kommer til å skinne han og :P

 

Angrep: Er vel den delen vi har faktisk det største luksus problemet. Edurado, RvP, Adebayor, Bendtner, Vela og (Walcott). Selv ønsker jeg RvP bak spissen til venstre. Adebayor er en av verdens beste spisser når han vil og kanskje en av verdens dårligste når han ikke vil for ustabil altså. Bendtner får vi nok se mye innhopp fra og et par fra start. Vela kommer til å få spille mer en han gjorde i fjor, men han må nok ha minst et år til før han begynner å starte pl kamper. Walcott blir nok backup visst vi virkelig har problemer der fremme. Så mitt valg Eduardo. Han har jo vist at han er en målscorer av ypperste kaliber. Tror han kommer til å bøtte inn mål for Arsenal visst han får sjansen.

 

 

Arsenal har et meget godt lag uansett hvordan du snur og vender på det så de er en selvskreven kandidat til pokalene.

Link to comment
Share on other sites

Laget til neste sesong ser ut til å være klart allerede nå. På en måte er det betryggende, da vi endelig kan bygge videre på et lag som har prestert foregående sesong. Det største spørsmålet for meg er hvilke spillere som går på utlån. Jeg tror både Ramsey, Gibbs (!), Wilshere, Merida, Lansbury, Simpson, Randall m.fl kan havne på utlån. Og spesielt Ramsey, Gibbs, Wilshere og Merida kan havne i en premier league klubb.

 

Mitt lag blir slik:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Arshavin - Fabregas - Song - Nasri

Adebayor - Van Persie

 

Sub: Fabianski, Vermaelen, Denilson, Rosicky, Walcott, Bendtner

 

Spillere som Eduardo, Senderos, Djourou, Diaby, Vela, Eboue og Silvestre er altså ikke på benken. Med alle spillere tilbake fra utlån og skade sier det seg selv at flere spillere er på vei ut. Jeg har nevnt de unge som står i faresonen, og har ikke inkludert dem på laget eller på benken.

 

Ellers tror jeg Walcott blir årets "største" spiller på benken:)

Link to comment
Share on other sites

Mange forskjellige, spennende varienter man kan sette opp her:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Alex Song - Nasri

v Persie - Adebayor

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Nasri - Song - Cesc

Walcott - v. Persie - Arshavin

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Song

Walcott - Cesc - Nasri

v Persie

Adebayor

 

Personlig holder jeg en knapp på 4-4-2.

Link to comment
Share on other sites

Blir veldig spennende sesong dette. Vi har klart å holde på våre største stjerner, samt seriemestern fra ifjor har mistet sin største stjerne pluss Tevez.

Men fram øve på banen har Wenger et skikkelig luksus problem. Bare hør her, Arshavin, Walcott, RvPersie, Bendtner, Nasri, Adebayor pluss en målfarlig Eduardo.

Link to comment
Share on other sites

Mange forskjellige, spennende varienter man kan sette opp her:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Alex Song - Nasri

v Persie - Adebayor

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Nasri - Song - Cesc

Walcott - v. Persie - Arshavin

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Song

Walcott - Cesc - Nasri

v Persie

Adebayor

 

Personlig holder jeg en knapp på 4-4-2.

 

 

Arshavin på benken og Walcott på høyre? Hm... ikkje enig med deg:)

Link to comment
Share on other sites

Mange forskjellige, spennende varienter man kan sette opp her:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Fabregas - Alex Song - Nasri

v Persie - Adebayor

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Nasri - Song - Cesc

Walcott - v. Persie - Arshavin

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Song

Walcott - Cesc - Nasri

v Persie

Adebayor

 

Personlig holder jeg en knapp på 4-4-2.

 

 

Arshavin på benken og Walcott på høyre? Hm... ikkje enig med deg:)

 

Ja, i to av tre lagoppstilingene har du ikke med AA? Det skjønte jeg ikke selv heller. 14 kamper med 6 mål og 7 assist sier sitt etter kun et par måneder i PL, og med sin fantastisk direkte spillestil(noe vi trenger "more than anything" i det offensive spilet) ville han vært en av de første jeg ville satt opp på mitt lag. Faktisk kun slått av Cesc tror jeg.

 

I og med det er 4-4-2 vi kommer til å spille(etter all sannsynlighet) velger jeg å sette opp mitt lag med denne taktikken, selv om det er spennende med andre taktikker også=)

 

Almunia

 

Sagna Gallas Toure/Vermealen Clichy

 

Arshavin Cesc Song Nasri

 

Van Persie Adebayor

 

* Vermealen har jeg sett veldig lite av, men ser ikke bort fra at han kan snappe en plass på stopperplassen. Time will tell... Hadde Rosicky vært der han var før skaden, ville jeg nok vippa Nasri ut av laget også. Vi kan få litt av en benk!

 

Eller så ville jeg spilt:

 

Samme keeper + forsvarsrekke

 

Walcott Cesc Song Nasri

 

Arshavin

 

RVP

 

Rett og slett fordi jeg ikke synes Ade og RVP funker så godt sammen, men jeg ville gitt forslag nr 1 en liten stund ihvertfall, om jeg var Wenger B)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig spørsmål før denne sesongen. Kommer mye an på hvordan Rosicky, Vermelaen og Eduardo gjør det.

 

Vi begynner nok sesongen med dette:

Almunia

Sagna Toure Gallas Clichy

Nasri Song Fabregas Arshavin

Adebayor RvP

 

Så kan det fort utvikle seg til å bli slik:

Almunia

Sagna Vermelaen Gallas Clichy

Nasri Song

RvP Fabregas Arshavin

Eduardo

 

Kan ikke skjønne hvordan vi skal få brukt alle de gode spillerne våre!

På skadelista

Link to comment
Share on other sites

Her er faktisk vårt beste lag (hvis alle er tipp topp shape)

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Djourou - Clichy

 

Walcott - Nasri - Fab - Rosicky - Arshavin

 

Bendtner

 

Reserver: Fabi, Vamaelen?, Gibbs, Eboue, Song, Eduardo, vPersie

 

Mange gode spillere utelatt (Gallas, Senderos, Traore, Ramsey, Denilson, Diaby, Vela, Simpson, Wilshere), og det betyr at vi har en god tropp...

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig der Ravenghost. RvP bør ha en fast plass. Enten til fordel for Walcott eller Bendtner. I en 4-5-1 er nok RvP best som enslig spiss, mens i en 4-3-3 er han best på høyrekanten slik han ofte har spilt på landslaget. Usikker på hvem som er best nå av Gallas og Toure. Gallas har vært bedre, men Kolo får vel fordelen pga alderen og at han viste et veldig høyt nivå sammen med Campbell i forsvar. Kan godt hende at et samarbeid med Djourou eller Vermaelen også vil bære frukter, men jeg er enig i at Gallas og Toure IKKE skal spille sammen i midtforsvaret.

 

Ser du har satt sammen en veldig offensivt midtbane og er enig i at de er våre beste spillere på midten, kanskje med unntak av Walcott. Ser på Song som en fremtidig verdensklasse defensiv midtbanespiller og tror han tar steget opp i sesongen som kommer. Du har kanskje først og fremst satt det opp med tanke på offensive kvaliteter, men mener at Song bør gå foran Walcott siden jeg mener han er en mer komplett spiller enn Walcott pr dags dato og passer bedre med tanke på balansen i laget. I tillegg håper jeg at Walcott blir sett mer på som spiss i sesongen som kommer. Med sin store fart kan han utfordre bakrommet på en måte vi ikke har sett siden Henry.

 

Får å få balanse i laget er det etter min mening veldig viktig å ha både en skikkelig duellspiller i både forsvar og midtbane. Djourou har høyden på sin side, det har også Senderos, men han virker å slite en del med selvtillit. Vermaelen har jeg ikke sett mye til men etter det jeg har forstått er han en veldig bra duellspiller. Song er den beste duellspilleren vi har på midten. Sterk, god på hode og ganske bra teknikk og ballvinneregenskaper.

I tillegg til disse type spillerne må du ha en som kan plukke opp nedfallsfrukten i forsvaret. En kjapp midtstopper som også er flink til å lese spillet og kan bryte foran. Der har vi Toure. På midtbanen trengs en spiller som kan dra nytte av duellvinneren og kan få ballene og styre/sette igang angrep(Fabregas). Deretter trenger du vinger eller offensive midtbanespillere som trekker inn i midten og overlater store rom på kanten for offensive backer. Backene våre er skikkelig klasse og jeg tror de hever seg betraktelig etter en heller begredelig sesong i år.

Disse offensive midtbanespillerne har vi i Nasri og Arshavin i tillegg har vi Rosicky og en evt backup i Eboue. Trenger vi mer vanlige "vinger" har vi Walcott, Eboue eller Traore som kan gå til dødlinja og legge inn.

 

Til sist trenger vi enten en offensiv sentral midtbanespiller(Les: Gerrard i Pool) eller en defensiv spiss(Les: DB10) som kan være bindeledd mellom midtbane og spiss. Her har vi både RvP, Arshavin, Nasri, Rosicky og forhåpentligvis etterhvert Vela og Wilshere. På topp trengs enten en bakromsspiller(Walcott/Eduardo) eller et oppspillspunkt som kan vinne hodedueller, flikke videre eller legge igjen.

Har man sistnevnte(Bendtner/RvP) trengs vinger og midtbanespillere som kan komme på løp fra dypet, noe vi hadde i Ljungberg tidligere og noe jeg mener vi mest har i Walcott(når han spiller på vingen), Arshavin, Diaby og innimellom Fabregas.

 

Det laget vi har, har altså etter min mening et kjempepotensiale til å kunne spille på flere måter. Vi har altså både en plan A og en plan B. Ser veldig frem til neste sesong og håper Wenger klarer å rotere i forhold til motstander. Både for å holde motivasjon og spilleglede i gruppa oppe og for å vinne kamper mot forskjellig type motstand.

 

Ble litt rotete dette her, men håper dere skjønner min tankegang. Hadde også vært spennende å høre hvordan andre tenker i forhold/motsetning til meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...