Jump to content

2009.02.28 Fulham H


pekkiry

Recommended Posts

"We always lacked a bit of sharpness"

 

Det er faen meg ikke mulig. Nå burde mannen utvide vokabularet sitt. Dette er tragisk av hele laget, og hver eneste spiller fortjente å bli buet ut i dag. Personlig skiftet jeg kanal etter 40 minutter. Alle kampene til Arsenal den siste tiden har vært kjedelige, unntatt Cardif-kampen, og spillerne kan kun takke seg selv.

 

Nei, jeg gidder ikke å kaste bort to timer av livet mitt igjen før dette laget greier å vinne en jævla kamp. GJESP!

 

Jeg og mange andre vet at Wenger bruker dette litt for ofte. Men viss man fokuserer videre på dette intervjuet forstår man at Wenger er litt oppgitt, og det forstår jeg godt. Sikkert ikke lett å være manager når man har spillere som spiller 2-3 bra kamper og er verre enn samtlige på Sleivdal IL resten av kampene (Diaby, Bendtner, Denilson, Sagna...), for å sette det på spissen.

 

Men det er en ting jeg har lyst til å kommentere. “I don’t feel that we should look at the solution in the injured strikers because we had the same problems when the strikers were fit. We didn’t score more goals recently. It is difficult to assess. The good thing in football is that problems don’t last forever and at some stage we will score goals.

 

Vel, nå mener jeg å huske at vi har hatt relativt store vansker med å score siden vi flytta til Emirates. Det var i 06/07, så det virker som om problemene kommer til å vare lenge. Can you do something Mr. Wenger?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

"We always lacked a bit of sharpness"

 

Det er faen meg ikke mulig. Nå burde mannen utvide vokabularet sitt. Dette er tragisk av hele laget, og hver eneste spiller fortjente å bli buet ut i dag. Personlig skiftet jeg kanal etter 40 minutter. Alle kampene til Arsenal den siste tiden har vært kjedelige, unntatt Cardif-kampen, og spillerne kan kun takke seg selv.

 

Nei, jeg gidder ikke å kaste bort to timer av livet mitt igjen før dette laget greier å vinne en jævla kamp. GJESP!

 

Jeg og mange andre vet at Wenger bruker dette litt for ofte. Men viss man fokuserer videre på dette intervjuet forstår man at Wenger er litt oppgitt, og det forstår jeg godt. Sikkert ikke lett å være manager når man har spillere som spiller 2-3 bra kamper og er verre enn samtlige på Sleivdal IL resten av kampene (Diaby, Bendtner, Denilson, Sagna...), for å sette det på spissen.

 

Men det er en ting jeg har lyst til å kommentere. “I don’t feel that we should look at the solution in the injured strikers because we had the same problems when the strikers were fit. We didn’t score more goals recently. It is difficult to assess. The good thing in football is that problems don’t last forever and at some stage we will score goals.

 

Vel, nå mener jeg å huske at vi har hatt relativt store vansker med å score siden vi flytta til Emirates. Det var i 06/07, så det virker som om problemene kommer til å vare lenge. Can you do something Mr. Wenger?

 

Wenger innrømmer at vi har et problem foran mål,om det er psykologisk el teknisk,men som han sier så vet han at fortsetter han å snakke om dette så hjelper det ihvertfall ikke.

Hva i granskauen forventer dere at Wenger skal si til pressen???? Ser absolutt ingen grunn til at Wenger skal kritisere spillere åpent i media. Det hjelper nå ihvertfall ikke på selvtilliten.

 

Vi er i en downperiode nå. Det er kjipt og kjedelig,men det er i slike stunder en ser hvem som er supportere eller ikke. Jeg er utrolig skuffa over guttene,men hadde aldri bua på dem. Nå skal jeg over og se dem mot Man City og støtte dem.

 

Det er en stor forskjell på å være kritisk og komme med saklige kritiske poeng enn å slagge dem som en del gjør.

Vraker en Arsenal for Hotel Ceasar så gjør vel det,men det sier det meste om en som 'supporter'. Og det vitner om en utrolig dårlig smak å vrake Arsenal for et så dårlig TV program. Finn deg en annen hobby sier jeg.

 

Eboue som er slakta her inne av mange er faktisk den spilleren som den korte tiden han er inne viser mest og vil mest. Man of the match sier jeg. Nå må optimismen og gløden inn i dette laget og da bør Wenger satse på Eboue som høyreback i neste kamp.

 

Nå håper jeg trenden snur seg. Jeg har opplevd adskillig tyngre stunder enn dette som Arsenal supporter. Dette er en dråpe i havet av hva motgang vi har hatt i løpet av min tid som 33 årige supporter tid.

Nå serjeg fram med WBA kampen med optimistiske øyne og er stolt av å bære Arsenals sine farger videre.

Link to comment
Share on other sites

Det har blitt nevnt, men det som skuffer skuffer og atter skuffer, hvertfall på meg, er ikke mest det at vi sliter nede på 5 plass. -Det er normalt at klubber har sine down-perioder (selv om jeg tror Wenger kunne styrt unna denne...). - Nei, det som er så voldsomt provoserende og ikke minst sårende, er det som skjer de siste 5 minuttene av kampen og som jeg har sett i andre kamper også... Det er så fantastiskt utrolig kjedelig å se laget fremstå på den måten. Helt utrolig. Man skulle ALDRI ALDRI tro, utifra innsatsen siste 5, at dette var en livsviktig kamp! :) :( Gutta tasser og smålunter etter ballen når det kun gjenstår et par minutter i en hjemmekamp hvor vi på liv og død trenger seier!! Har man ikke også i bakhodet at man har spilt to 0-0 kamper hjemme før denne? Likevel denne innsatsen altså...

 

Jeg blir direkte flau på vegne av enkelte spillere på laget. Det skjer ikke, men Wenger burde gi dem

en skikkelig verbal omgang med juling

 

Dette er blytungt..........

 

 

 

Kanskje Wenger har god grunn til skjelle ut egne spillere men faktum er at det er Wenger selv som har ansvaret for at vi er der vi er i dag. Sentrale midtbanespillere som Diarra, Flamini og Gilberto har forsvunnet det siste året uten at erstatter(e) har blitt hentet inn.

I sommer var han en hårsbredd fra å signere Alonso og han hadde hele januar til å gjøre noe tilsvarende. Når ikke Wenger adresserte problemet nå senest i januar så har han bare seg selv å takke.

 

Dersom Aston Villa slår Stoke i dag så kan vi si farvel til Champions League og sannsynligvis spillere som Fabregas og VanPersie til neste år. Ansvaret for det har Wenger og ikke unge spillere som har fått ett alt for tungt ansvar på sine skuldere. :(

Link to comment
Share on other sites

Fy faen. Glad jeg ikke så kampen. Var bortreist, og det kom ikke som noe sjokk at dette ble nok et poengtap. Gleder meg til UEFA-Cupen neste år. Kanskje Intertoto også???

 

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Jeg gir Wenger ut sesongen. Har han ikke vunnet ETT ENESTE TROFE innen den tid, så krever jeg managerbytte!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig skummelt å seie til fans at dei bør skaffe seg ein ny hobby. Fotballen har slutta å omtale sine tilhengarar som fans, men ser dei som kundar. Dersom mange som no heller vel å sjå på andre tv program eller heller vel å reise på shopping enn på kamp...

 

Ja da har arsenal eit større problem enn at dei ikkje har prestert på fotballbana i denne sesongen. Varsellampene bør byrje blinke på Emiratas.

 

*Vi har ein manager som dei siste åra har svekka stallen, og som ser ut til å vere fullstendig rådvill om dagen

*Vi har ein svekka stall med ein dårleg balanse som pr. dags dato ikkje er blandt dei 4-5 beste stallane i PL.

*Vi har ei rekkje unge spelarar som ikkje har teke dei stega alle håpa på.

*Vi har ei resultat rekkje som er i ferd med å sikre at vi ikkje får CL spel neste sesong og om trenden held seg, heller ikkje UEFA cup spel.

* Vi har ein tilhengarar/kunde gruppe som er i ferd med å vende klubben ryggen.

* Vi ser ut til å ha ei klubbleiing som ikkje ser at klubben si utvikling ikkje går riktig veg...

Link to comment
Share on other sites

Jeg venter på Fabregas, Ade og Eduardo. Med de på plass har vi flere potensielle matchvinnere på banen. Slik vi fremstår nå er vi alt for forutsigbare og enkle å forsvare seg i mot. Fullham la seg ikke engang bakpå og kampen var jevnspilt!

 

Arshavin kan ikke redde Arsenal alene, men han ser ut til å være noe av det vi trenger for å oprettholde vårt høye tempo. Diaby, Denilson og Vela hører ikke hjemme i PL foreløpig, og fremstår som flaskehalser i laget.

 

Jeg ser frem til en spennende sereieavsluttning der vi ender opp om å kjempe om 4-6 plass. Nøyaktig slik jeg og sikkert de fleste andre realistiske Arsenaltilhengere spådde FØR sessongstart. Synd ikke Wenger klarte å se det mens han fortsatt kunne gjøre noe med det.

 

Det positive er at vi ikke taper kamper og nok en gang holder nullen. Fortsetter vi slik og begynner å sette sjangsene våre så kan dette bli en viktig fjerdeplass til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Det er fælt å si det, men Arsenal har den verste "fansen" i Premier League.

Enig. Håpløs oppførsel i går! Greit nok, ingen er fornøyd med tingenes tilstand for tiden, men å bue ut laget på slutten av kampene hjelper ingen verdens ting. Vi har en ung tropp som allerede har for mye ansvar på sine skuldre, og da hjelper det ikke akkurat at fansen vender seg mot de også!

Link to comment
Share on other sites

Det er fælt å si det, men Arsenal har den verste "fansen" i Premier League.

 

For noe tull...... at fansen reagerer kraftig på at spillerne rusler rundt fullstendig uten innsats på slutten av en meget viktig kamp, er helt forståelig! Fansen krever innsats fra laget, det samme gjør fansen til feks United, Chelsea, Milan... alle topplag har fans som krever resultater og skikkelig innsats.

Synes det er forståelig det fansen gjorde på slutten, synes det ikke skal pipes under kampen, men etter kampen er det ETTER MIN MENING greit å pipe når spillerne har så ekstremt laber innsats. De spillerne som ikke tåler dette har ikke noe i Arsenal å gjøre.

Hadde fansen sett en 0-0 kamp hvor spillerne viser maks innsats og at de blør for drakta hadde Arsenalfansen ikke reagert så kraftig.

Link to comment
Share on other sites

Det har blitt nevnt, men det som skuffer skuffer og atter skuffer, hvertfall på meg, er ikke mest det at vi sliter nede på 5 plass. -Det er normalt at klubber har sine down-perioder (selv om jeg tror Wenger kunne styrt unna denne...). - Nei, det som er så voldsomt provoserende og ikke minst sårende, er det som skjer de siste 5 minuttene av kampen og som jeg har sett i andre kamper også... Det er så fantastiskt utrolig kjedelig å se laget fremstå på den måten. Helt utrolig. Man skulle ALDRI ALDRI tro, utifra innsatsen siste 5, at dette var en livsviktig kamp! :) :( Gutta tasser og smålunter etter ballen når det kun gjenstår et par minutter i en hjemmekamp hvor vi på liv og død trenger seier!! Har man ikke også i bakhodet at man har spilt to 0-0 kamper hjemme før denne? Likevel denne innsatsen altså...

 

Jeg blir direkte flau på vegne av enkelte spillere på laget. Det skjer ikke, men Wenger burde gi dem

en skikkelig verbal omgang med juling

 

Dette er blytungt..........

 

 

 

Kanskje Wenger har god grunn til skjelle ut egne spillere men faktum er at det er Wenger selv som har ansvaret for at vi er der vi er i dag. Sentrale midtbanespillere som Diarra, Flamini og Gilberto har forsvunnet det siste året uten at erstatter(e) har blitt hentet inn.

I sommer var han en hårsbredd fra å signere Alonso og han hadde hele januar til å gjøre noe tilsvarende. Når ikke Wenger adresserte problemet nå senest i januar så har han bare seg selv å takke.

 

Dersom Aston Villa slår Stoke i dag så kan vi si farvel til Champions League og sannsynligvis spillere som Fabregas og VanPersie til neste år. Ansvaret for det har Wenger og ikke unge spillere som har fått ett alt for tungt ansvar på sine skuldere. :(

 

Enig. Alt jeg sier er at man skulle tro at også Wenger ble flyende forbanna når viljen og innsatsen de siste 5 minuttene til å skaffe Arsenal ballen, og et mål, er SÅ forbanna intetværende...

Det er som du sier Wengers ansvar at han har valgt å satse så altfor tungt på unge spillere som ikke burde spille uke inn og uke ut for Arsenal.

 

Skal ikke se bort ifra at flere av våre profilerte spillere stikker nei.. Who`s to blame them? Not me...

Link to comment
Share on other sites

Dersom Aston Villa slår Stoke i dag så kan vi si farvel til Champions League og sannsynligvis spillere som Fabregas og VanPersie til neste år. Ansvaret for det har Wenger og ikke unge spillere som har fått ett alt for tungt ansvar på sine skuldere. :)

 

Taper Villa mot Stoke tror jeg uansett at vi kan si farvel til CL neste sesong, og vi har vår fulle rett til å skylde på Wenger som hadde hele sommeren, i tillegg til januar til å finne potensielle erstartere men utnyttet det ikke. Er nok redd vi mister mer enn bare Cesc og RvP dersom CL glipper.

Link to comment
Share on other sites

Det er fælt å si det, men Arsenal har den verste "fansen" i Premier League.

Enig. Håpløs oppførsel i går! Greit nok, ingen er fornøyd med tingenes tilstand for tiden, men å bue ut laget på slutten av kampene hjelper ingen verdens ting. Vi har en ung tropp som allerede har for mye ansvar på sine skuldre, og da hjelper det ikke akkurat at fansen vender seg mot de også!

 

Nå må dere slutte å sutre over hvordan fansen bua i går. Uten innsats så må det vel faen meg gå ann å vise sin misnøye! Betaler du 1000 kr x antall ganger og innsatsen på banen gang på gang er håpløs, så må du kunne vise klart og tydelig at du er misfornøyd med tingenes tilstand. Det har ingenting med å være dårlig supporter å gjøre. Det viser at du krever mer innsats og er forbanna over at klubben du elsker ikke svarer til det man kan forvente av det. Tror dere virkelig at spillerne setter seg ned og griner når fansen buer dem av banen. De er toppidrettsutøvere, og har vel ikke psyken til ei 14 år gammel jente. Detta tåler dem, og vi kan kreve mer enn det laget viser for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Det er fælt å si det, men Arsenal har den verste "fansen" i Premier League.

 

For noe tull...... at fansen reagerer kraftig på at spillerne rusler rundt fullstendig uten innsats på slutten av en meget viktig kamp, er helt forståelig! Fansen krever innsats fra laget, det samme gjør fansen til feks United, Chelsea, Milan... alle topplag har fans som krever resultater og skikkelig innsats.

Synes det er forståelig det fansen gjorde på slutten, synes det ikke skal pipes under kampen, men etter kampen er det ETTER MIN MENING greit å pipe når spillerne har så ekstremt laber innsats. De spillerne som ikke tåler dette har ikke noe i Arsenal å gjøre.

Hadde fansen sett en 0-0 kamp hvor spillerne viser maks innsats og at de blør for drakta hadde Arsenalfansen ikke reagert så kraftig.

 

Den engelske komentatoren begynte tidlig å snakke om at vi har landets mest kravstore og misfornøyde publikum. "Én feil avlevering og du får høre det fra 50000."

 

Det er kanskje verre nå for tiden på bakgrunn av den senere tids resultater. Ingen god sirkel dette...

Link to comment
Share on other sites

Resultatmessig dårlig, men nok en gang skapes det nok av sjanser til å både score og vinne kampen. Til tider er det også tendenser til god fotball, et steg tilbake fra Roma-kampen, men et steg fram i forhold til Sunderland sist helg. Jeg er klar over at jeg er bortimot dønn alene om å mene dette, men jeg tviholder på at det kun er finjusteringer og effektivitet som mangler for at dette laget "klikker" skikkelig.

 

Så til innsats/buing debatten.

Mitt utgangspunkt er at samtlige spillere på Arsenal gir det de kan på banen. Det er ingen av disse som går på banen uten tanke på å gi sitt beste. Ja, spillere kan gå sure, og ja, det kan hende maksnivå ikke nåes denne dagen, men at spillerne ikke gidder løpe, den kjøper jeg ikke. Men det er små marginer på dette nivået, selvtillit er ofte det som utgjør forskjellen.

Og da spør jeg:

Får man mer eller mindre selvtillit av at publikum buer?

Tør man prøve å spille fotball når man vet at 50k + stønner oppgitt hver gang en pasning ikke treffer rett mann?

Når kampen nærmer seg slutten, og spillerne merker publikums frustrasjon, kan man bli så livredd for å gjøre feil at dette preger innsatsen?

Når troppen er preget av skade, og Song og Denilson spiller langt flere kamper i løpet av sesongen enn de strengt tatt burde, er det en fordel å bue på dem, eller en ulempe?

Når Van Persie, som egnehendig har holdt målene gående de siste månedene, for en gangs skyld misser på tre sjanser, er det en bra ting å bue på ham, eller en dårlig?

Når viktige spillere for laget, Van Persie og Walcott, skal i kontraktsforhandlinger i løpet av våren, vil det telle positivt at vi buer på dem, eller negativt?

Når Arsjavin skal spille seg varm i Arsenaltrøya, og blir takket med buing, får han et godt inntrykk av supporterne eller et dårlig?

Når Fabregas nok en gang skal linkes med andre klubber til sommeren, og kanskje vil vurdere det, vil det ha vært klokt å bue på laget hans?

 

Spillerne VET at de ikke presterer godt nok. De VET at fansen ikke er fornøyde. De er ikke fornøyde selv. Alt de ønsker er å prestere det de kan. Vil det være lurt å støtte dem, eller å bue på dem?

 

Song, Denlison, Diaby og Bendtner er ikke dårlige fotballspillere. De er (fortsatt) unge talenter, som venter på at potensialet skal blomstre for fullt. Skal vi hjelpe dem med det, eller skal vi be dem dra dit pepper´n gror?

 

Javisst skal vi diskutere, javisst skal vi kunne uttrykke missnøye, men buing? Aldri i livet!

 

Kampen om fjerdeplassen blir knallhard, men den kan fortsatt nåes, og jeg tror vi har en fair sjanse, det er små marginer som mangler.

 

Proud to be a gooner!

 

PS! Dere som er "glad dere ikke så kampen" eller slår av tv´en, eller ser på Hotel Cæsar i steden... Ærlig talt...

Link to comment
Share on other sites

Hør hør!! Veldig bra innlegg Nilsen! Det er i slike tider som dette at vi ser hvem som virkelig er supportere(!) av klubben og ikke bare følger med laget fordi de vinner!

 

Slike "nedgangstider" som vi har nå gjør det bare enda viktigere for klubben og laget at supporterne støtter dem!!

Link to comment
Share on other sites

Resultatmessig dårlig, men nok en gang skapes det nok av sjanser til å både score og vinne kampen. Til tider er det også tendenser til god fotball, et steg tilbake fra Roma-kampen, men et steg fram i forhold til Sunderland sist helg. Jeg er klar over at jeg er bortimot dønn alene om å mene dette, men jeg tviholder på at det kun er finjusteringer og effektivitet som mangler for at dette laget "klikker" skikkelig.

 

Så til innsats/buing debatten.

Mitt utgangspunkt er at samtlige spillere på Arsenal gir det de kan på banen. Det er ingen av disse som går på banen uten tanke på å gi sitt beste. Ja, spillere kan gå sure, og ja, det kan hende maksnivå ikke nåes denne dagen, men at spillerne ikke gidder løpe, den kjøper jeg ikke. Men det er små marginer på dette nivået, selvtillit er ofte det som utgjør forskjellen.

Og da spør jeg:

Får man mer eller mindre selvtillit av at publikum buer?

Tør man prøve å spille fotball når man vet at 50k + stønner oppgitt hver gang en pasning ikke treffer rett mann?

Når kampen nærmer seg slutten, og spillerne merker publikums frustrasjon, kan man bli så livredd for å gjøre feil at dette preger innsatsen?

Når troppen er preget av skade, og Song og Denilson spiller langt flere kamper i løpet av sesongen enn de strengt tatt burde, er det en fordel å bue på dem, eller en ulempe?

Når Van Persie, som egnehendig har holdt målene gående de siste månedene, for en gangs skyld misser på tre sjanser, er det en bra ting å bue på ham, eller en dårlig?

Når viktige spillere for laget, Van Persie og Walcott, skal i kontraktsforhandlinger i løpet av våren, vil det telle positivt at vi buer på dem, eller negativt?

Når Arsjavin skal spille seg varm i Arsenaltrøya, og blir takket med buing, får han et godt inntrykk av supporterne eller et dårlig?

Når Fabregas nok en gang skal linkes med andre klubber til sommeren, og kanskje vil vurdere det, vil det ha vært klokt å bue på laget hans?

 

Spillerne VET at de ikke presterer godt nok. De VET at fansen ikke er fornøyde. De er ikke fornøyde selv. Alt de ønsker er å prestere det de kan. Vil det være lurt å støtte dem, eller å bue på dem?

 

Song, Denlison, Diaby og Bendtner er ikke dårlige fotballspillere. De er (fortsatt) unge talenter, som venter på at potensialet skal blomstre for fullt. Skal vi hjelpe dem med det, eller skal vi be dem dra dit pepper´n gror?

 

Javisst skal vi diskutere, javisst skal vi kunne uttrykke missnøye, men buing? Aldri i livet!

 

Kampen om fjerdeplassen blir knallhard, men den kan fortsatt nåes, og jeg tror vi har en fair sjanse, det er små marginer som mangler.

 

Proud to be a gooner!

 

PS! Dere som er "glad dere ikke så kampen" eller slår av tv´en, eller ser på Hotel Cæsar i steden... Ærlig talt...

 

Vanvittig bra innlegg Nilsen!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, nilsen.

 

Men hvor lenge skal disse nedgangstidene vare? Det har gått 4 år nå og det er alt for lenge uten å vinne noe som helst. Vi er rett og slett ikke noe topplag lenger, vi klarer ikke å holde følge med Man united, Chelsea og LFC(!). Hvert eneste år har det vært et eller annet som har spolert sesongen for oss. Skader, dårlig forsvar, for svake på midtbanen, for pinglete i duellene, vi har ikke tatt vare på målsjansene våre og slik fortsetter det år etter år. Men det er ikke flere unnskyldninger igjen, vi hører rett og slett ikke til topp 3 med den stallen vi har. Greit nok at vi har et ungt lag, men dette laget skulle blomstre i 2007 og vi venter fortsatt. Fansen har vært tålmodig og buingen synes jeg ikke noe om, men dette er folk som tar seg turen dit, betaler ganske mye for billettene og forventer noe fra spillerne og laget.

Link to comment
Share on other sites

huff så mange klagende medgangs supportere det er her, det ante jeg ikke..

"ser ikke på før vi vinner igjen", "ser heller på cæsar eller tabloid", "glad jeg ikke så kampen" osv.. dette gjør meg flau ovenfor forumet..

kampen i går var kjempe spennende, ikke fordi vi spilte fin fotball og kom til masse sjangser. men fordi det var en livsviktig kamp, som var på "må vinne" nivå.. er det ikke spennende å se på arsenal da det står 0-0, og det er igjen 5 min av en kamp vi må vinne, så vet ikke jeg hva som er spennende (uansett hvilken innsats spillerne legger ned..)

 

nei, enig med Arsenal 4ever, få opp WBA kamptråden og la oss glemme denne.. og til dere som ikke gidder å se på, kampen går rimelig sent så det er nok noen diskusjons programmer på nrk eller noe.. hvis ikke kan man se reprise av cæsar på tv2sumo ..

 

PS: vi er fortsatt 6 poeng bak, villa rota seg bort på overtid. helgen endte med en liten opptur ..

Link to comment
Share on other sites

Klart eit lag med suksess har medgangssupporterar. Arsenal FC er veldig avhengig av medgangssupportarane sine. Dei pip og er misnøgde og dei har 100% rett til det!!! Så får vi håpe at ting snur seg raskt, det er enda håp, og vi har vel faktisk ikkje noko baklengsmål dei siste 4? :D

Link to comment
Share on other sites

Klart eit lag med suksess har medgangssupporterar. Arsenal FC er veldig avhengig av medgangssupportarane sine. Dei pip og er misnøgde og dei har 100% rett til det!!! Så får vi håpe at ting snur seg raskt, det er enda håp, og vi har vel faktisk ikkje noko baklengsmål dei siste 4? :D

håper virkelig det var ironi..

 

men enig i det siste med at det er fortsatt håp! bra du klarer å se noe positivt ;)

Link to comment
Share on other sites

Hør hør!! Veldig bra innlegg Nilsen! Det er i slike tider som dette at vi ser hvem som virkelig er supportere(!) av klubben og ikke bare følger med laget fordi de vinner!

 

Slike "nedgangstider" som vi har nå gjør det bare enda viktigere for klubben og laget at supporterne støtter dem!!

 

Bortsett fra Nilsen's tro på Song og Denilson som Arsenal-materiale, er innlegget et av de beste jeg har lest på lang tid.

 

Vi har hatt spillemessig klar framgang i det siste, og det er utrolig lite som skal til før ballen havner i mål. Det er ikke veldig lenge siden vi lå stabilt på 2-3 sjanser pr. kamp. Husk at Fulham var knallgode i går. Kan ikke huske å ha sett dem bedre noen gang.

Link to comment
Share on other sites

Hør hør!! Veldig bra innlegg Nilsen! Det er i slike tider som dette at vi ser hvem som virkelig er supportere(!) av klubben og ikke bare følger med laget fordi de vinner!

 

Slike "nedgangstider" som vi har nå gjør det bare enda viktigere for klubben og laget at supporterne støtter dem!!

 

Bortsett fra Nilsen's tro på Song og Denilson som Arsenal-materiale, er innlegget et av de beste jeg har lest på lang tid.

 

Vi har hatt spillemessig klar framgang i det siste, og det er utrolig lite som skal til før ballen havner i mål. Det er ikke veldig lenge siden vi lå stabilt på 2-3 sjanser pr. kamp. Husk at Fulham var knallgode i går. Kan ikke huske å ha sett dem bedre noen gang.

 

Hehe, takk for det.

Jeg ser på Song og Denilson som talentfulle fotballspillere som kan gjøre en jobb i Arsenal, ja. Problemet er at de har spilt alt for mange kamper denne sesongen, og da de fleste av dem samtidig. Begge to ville hatt godt av en pust i bakken langt oftere enn de har fått i år, da tror jeg de hadde spilt bedre. De har begge vist, mener jeg, at maksnivåene deres er gode nok for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er så morsomt å lese supportere som sier vi har så fryktelig mye dårligere stall enn Chelsea, Man U og Liverpool. Greit nok, de to førstnevnte har nok en bedre dybde i stallen vår, det er nok tull å hevde noe annet. Det som derimot er merkelig er at vi kun har mistet 2 spillere fra fjorårets lag som var en seier på Old Trafford unna ligamesterskap. Nasri har kommet til klubben og erstattet Hleb på en grei måte, selv om han er en annen spillertype (Hleb passet nok bedre til spillesystemet vi har nå enn det Nasri gjør).

 

Nesten alle problemene ligger i hodet på spillerne. Vi har et urutinert lag, og flere av de rutinerte spillere, f.eks. Toure, Eboue, van Persie og Gallas, har fortsatt umodne tendenser. På noen områder er laget veldig bra på å aldri gi seg og holde troen opp. På en annen måte er vi ganske umodne. I fjor fikk vi en meget god start, noe jeg også påpekte i fjor at ville være essensielt for en god sesong. Jo yngre laget er, jo mer viktig er selvtillit og dermed en god start. Birminghamkampen i fjor gav oss en stor smell på moral og selvtillit i laget, og førte til nedgangen for oss den sesongen. I år fikk vi ikke en like god start, og selvtilliten har langt ifra vært på topp.

 

Når det kommer til måltørken ligger den også i hodet. Dette har også Wenger nylig hevdet. Hjelper det å bue på egne spillere? Neppe. Jeg referer til Nilsens gode innlegg ovenfor for de som ikke vil gi seg på det temaet.

 

Videre er jeg helt enig at det kun trengs noen få justeringer til for at laget skal klaffe for fullt. Det har vært flere problemer i årets lag, men hovedforskjellen fra fjorårets lag som fort kunne endt opp med en treble, er at den sentrale midtbanen ikke har fungert optimalt. Dette har hatt videre innvirking på backene våre som ikke er like mye med oppover og som ikke har like mange pasningsalternativer. Spissene våre har heller ikke like mye å jobbe med - bortsett fra mange lange baller som ikke er like effektivt. Mot Roma fungerte den sentrale midtbanen endelig bra, og da så vi hvordan spillet vårt endelig var bra igjen. Det er kun små justeringer som skal til, for det er ikke mye forskjell fra årets lag til fjorårets lag på papiret.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...