Jump to content

2009.02.28 Fulham H


pekkiry

Recommended Posts

gun__1219601616_fulham23082008_01.jpg

Arsenal v Fulham

 

Barclays Premier League

 

Saturday, February 28 16:00

 

Viste du at?

Det er 61% sannsynlighet for at Arsenal vinner når Arsenal spiller hjemme mot Fulham. (Basert på alle spilte kamper siden 1962).

Det scores i gjennomsnitt 3.31 mål per kamp når disse lagene møtes på Arsenals hjemmebane i Premier League.

Arsenals største seier på hjemmebane kom i 1963 da laget vant 3-0.

Arsenal har ikke tapt hjemme mot Fulham i Premier League siden 1962.

2 av de siste 20 kampene mellom Arsenal og Fulham har endt uavgjort.

Arsenal har vunnet 145 av 203 kamper på hjemmebane i denne turneringen fra og med 1998.

 

Dommer

Kommer

 

TV Kanaler/Streams

 

Før kamp

Høstens kamp på Craven Cottage var vel ikke så mye å skryte av. En lang nordmann fikk æren av å sette inn 1-0 til Fulham og det sto kampen ut. Heldigvis viser det seg at Fulham har store problemer borte mot Arsenal og den statistikken blir vel ikke bedre med det første. Arsenal er bare èn kamp unna sin egen klubbrekord med uavgjort, men etter en flott forestilling på Roma har mange fått troen tilbake. Problemet er at vi ikke scorer mål på sjansene våre. Heldigvis slipper vi nesten aldri mål inn selv, hvis vi skal se noe positivt i det hele. Det eneste spillerne våre kan gjøre er å jobbe hardt videre, for en eller annen gang vil det løsne. Forhåpentligvis skjer dette mot Fulham.

 

 

Arsenals utilgjengelige spillere før kamp:

Theo Walcott (usikker), Type skade: Skulder, Expected return: 21st Feb 09

Cesc Fabregas, Type skade: Korsbånd i kneet, Expected return: Apr 09

Thomas Rosicky, Type skade: Bakside av lår/kne, Expected return: 10th Mar 09

Mikael Silvestre, Type skade: Bakside av lår, Expected return: 08th Mar 09

Emmanuel Adebayor, Type skade: Bakside av lår, Expected return: 28th Feb 09

Eduardo Da Silva, Type skade: strekk i låret, Expected return: 03rd Mar 09

Alle skader i Premier League trykk her

 

Tabellposisjon

5.Arsenal 26 38 - 25 45

8. Fulham 25 24-22 33

 

Current form:

Arsenal: W W D D D D Poeng: 10

Sunderland: L L W D L W Poeng: 7

 

Arsenal på Emirates hittil i sesongen

16/08 Arsenal - West Bromwich Albion 1-0

30/08 Arsenal - Newcastle United 3-0

28/09 Arsenal - Hull 1-2

18/10 Arsenal - Everton 3-1

30/10 Arsenal - Tottenham Hotspur 4-4

08/11 Arsenal - Manchester United 2-1

15/11 Arsenal - Aston Villa 0-2

06/12 Arsenal - Wigan 1-0

21/12 Arsenal - Liverpool 1-1

28/12 Arsenal - Portsmouth 1-0

10/01 Arsenal - Bolton Wanderers 1-0

31/01 Arsenal - West Ham United 0-0

21/02 Arsenal - Sunderland 0-0

--------------------------------------------------------------------------------

Hjemmeseire: 7

Uavgjort: 4

Hjemmetap: 2

Målforskjell: 18:11

 

Fulham på bortebane hittil i sesongen

16/08 Hull - Fulham 2-1

20/09 Blackburn Rovers - Fulham 1-0

04/10 West Bromwich Albion - Fulham 1-0

27/10 Portsmouth - Fulham 1-1

01/11 Everton - Fulham 1-0

22/11 Liverpool - Fulham 0-0

29/11 Aston Villa - Fulham 0-0

13/12 Stoke - Fulham 0-0

26/12 Tottenham Hotspur - Fulham 0-0

18/01 West Ham United - Fulham 3-1

28/01 Sunderland - Fulham 1-0

07/02 Wigan - Fulham 0-0

19/02 Manchester United - Fulham 3-0

--------------------------------------------------------------------------------

Borteseire: 0

Uavgjort: 6

Bortetap: 7

Målforskjell: 13:3

 

Siste 5 kamper

23/08-08 Fulham-Arsenal 1-0

19/01-08 Fulham-Arsenal 0-3

12/08-07 Arsenal-Fulham 2-1

29/04-07 Arsenal-Fulham 3-1

29/11-06 Fulham-Arsenal 2-1

 

Head2Head fra 2001

Totalt Arsenal seire: 12

Totalt uavgjort: 1

Totalt Fulham seire: 2

 

Arsenal-Fulham: 6 1 0

Fulham-Arsenal: 2 0 6[/b]

 

 

Litt om motstanderen

Trener/Manager: Roy Hodgson | Hjemmeside: http://www.fulhamfc.co.uk/ | Stadion: Craven Cottage | Kapasitet: 30500 | Stiftet: 1879 | Kallenavn: The Cottagers | Titler: 1. plass i 1. divisjon 2001 | Draktfarger: Hvit og svart | Nærmeste stasjon: Undergrunn: Putney Bridge on the District Line | Billetter: http://www.wayahead.com/fulham/ +44 0870 442 1234 |

 

Husk!

 

Har vært litt knapt med tid i det siste, så fikk ikke skrevet så mye selv i tråden. Skal gjøre det hvis jeg får tid. Håper det går bra :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Stikker over til London i natt, så jeg har store forventninger til denne kampen. Siden Diaby er skadet så vil jeg ikke se Denilson og Song danne en sentral midtbane sammen. Vi vil mest sannsynlig styre det meste som vi vil, og derfor vil jeg se en ganske offensiv midtbane. Jeg er rimelig sikker på at Villa slår Stoke i helga, selv om de er inne i en elendig periode. Dette gjør også at vi må gå ut på banen med samme innstilling som mot Roma, jeg vil se tempo og innsats. Klarer vi å følge disse enkle stikkordene så tror jeg det skal mye til for at vi avgir poeng.

 

Kunne vel tenkt meg denne startoppstillingen;

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Nasri-Denilson-Arshavin

Bendtner-van Persie

 

EDIT: Nei men har du sett. Diaby tilbake allerede (http://www.arsenal.com/news/news-archive/diaby-springs-fitness-surprise-for-fulham). Da putter jeg han inn for Eboue, og flytter Nasri på kant. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Diaby er klar, i følge arsenal.com.

Dermed regner jeg med dette laget i morgen.

 

Almunia

Sagna-Kolo-Gallas-Clichy

Arsjavin-Denilson-Diaby-Nasri

RvP-Bendtner

 

Dette bør være et godt nok lag til å kunne banke Fulham. Får bare håpe vi klarer å omsette sjansene i mål!

Link to comment
Share on other sites

Fulham hjemme er kamp vi ofte vinner med mange mål. På bortebane er de som mange andre sesonger veldig svake - faktisk uten en eneste seier. Deres første skal IKKE komme mot oss, noe jeg heller ikke tror kommer til å skje. Noe som derimot er mer skremmende er at de er det laget i ligaen som har flest 0 - 0 kamper. De låter ikke bra når vi har hatt flere 0 - 0 kamper i det siste.

 

DIaby er tilbake til kampen, noe som er veldig hyggelig med tanke på hans solide innsats. For håpe at både han og Denlson kan bygge videre på det de viste mot Roma (noe som egentlig bør gå når man tenker på klasseforskjellen mellom Roma og Fulham). Arshavin har vært hjemme i London, og starter nok kampen fullt uthvilt og klar for å vinne sin første kamp for sin nye klubb.

 

Fulham kommer til å legge seg bakpå, det er helt sikkert. Vi har slitet mye med å bryte ned slike forsvar i år, men hvis vår midtbane har like godt tempo som mot Roma, skal dette gå. Scorer vi et tidlig mål, tror jeg det kommer til å rase inn. Enten det eller så kommer vi til å slite lenge med å få målet - hvis vi i det hele tatt klarer det. Jeg tror vi kommer til å falle litt tilbake spillemessig, ikke uvanlig etter en slitsom CL kamp i midtuken. Helt på slutten dukker Arshavin opp og dunker inn et mål på langskudd.

 

De 5 bak er helt sikre. Ellers føler jeg meg sikker på de 6 andre, som også andre her har nevnt:

Almunia

Sagna-Kolo-Gallas-Clichy

Arsjavin-Denilson-Diaby-Nasri

RvP-Bendtner

 

Alt annet enn en sier her vil være skuffende (særlig for Skorpey), men jeg føler meg trygg på at dette går veien. Jeg forventer hard jobbing, høyt tempo og mye bevegelser. Jeg vil heller se en ving som driter seg ut på 5 av 6 dribleforsøk enn en som kun sentrer støttepasning og senker tempoet.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget.

 

 

 

------------------Almunia-----------------

 

Sagna-----Touré-----Gallas-----Clichy

 

Eboué-----Diaby------Nasri----Arshavin

 

---------v. Persie-------Bendtner-----------

 

Den der tror jeg blir litt for offensiv.. Nasri ut på kanten for Eboue og Denilson (som var god mot Roma) inn for Eboue defensivt på midten... Da ser det sånn ut:

 

Arshavin - Diaby (noe mer offensivt) - Denilson (noe mer defensiv) - Nasri

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget.

 

 

 

------------------Almunia-----------------

 

Sagna-----Touré-----Gallas-----Clichy

 

Eboué-----Diaby------Nasri----Arshavin

 

---------v. Persie-------Bendtner-----------

 

Den der tror jeg blir litt for offensiv.. Nasri ut på kanten for Eboue og Denilson (som var god mot Roma) inn for Eboue defensivt på midten... Da ser det sånn ut:

 

Arshavin - Diaby (noe mer offensivt) - Denilson (noe mer defensiv) - Nasri

 

Skal vi ikke spille offensiv og underholdende fotball på hjemmebane ? :)

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste idag tror jeg vil være å score et tidlig mål. Om vi ikke klarer det, er jeg redd Fulham klarer å demme såpass bra opp bakover at vi blir stangende mot en ugjennomtrengelig mur. At Manure vant med flere mål kom av grunner som at Schwarzer hadde en dårlig dag på jobb og slapp inn et tidlig tabbemål, i tillegg til at forsvaret ikke hang sammen...

 

Scorer vi tidlig er det bare å kjøre på for enda et mål. Fortsetter Diaby og Denilson fremgangen fra Romakampen kommer vi iallefall til å skape en haug med sjanser. Arsjavin viste seg også positivt frem mot Sunderland, og forhåpentligvis er han i rimelig god form nå.

 

Håper Bendtner ikke er like heit i toppen som mot Roma, da han helt klart burde scoret minst ett mål. En Bendtner som er kald og rolig i avslutningsøyeblikket og mottaket vil være en veldig viktig faktor i dag.

Link to comment
Share on other sites

kom meg ikke inn på gunners.no ett øyeblikk :blink:

"server unaviable" eller noe sånt, måtte fyre opp macgyver-tankegangen, googlet meg til forumet :P

merket at det funker nå :)

 

uansett: jeg er enig med Simbad, det er viktig å få et tidlig mål, vil ikke ha enda en 0-0 kamp mot et dårlig lag :angry:

gleder meg til å se hva arshavin kan finne på :D

 

laget:(tipper jeg)

Almunia

sagna - gallas - toure - clichy

nasri - diaby - denilson - arshavin

bendtner - RvP

de første 5 er jo ganske greit, men jeg vil egentlig se djorou her.

diaby overbeviste sterkt mot roma så jeg håper han og denilson fortsetter slik :)

tro nok det er 99% sjangs for at eboue spiller(byttes inn) :P

håper vela slipper til :)

angrepet er ikke noe å si på, men jeg skulle ønske det var et annet alternativ enn bendtner :/

frykter en 1-0 kamp, men satser på 3-0, rvp x2 + bendtner :D

 

god kamp!

Link to comment
Share on other sites

Almunia, Sagna, Toure, Gallas, Clichy, Arshavin, Denilson, Diaby, Nasri, Van Persie, Vela.

 

Subs: Fabianski, Ramsey, Song Billong, Djourou, Bendtner, Eboue, Gibbs.

 

COME ON ARSENAL!

Endelig får vela sjansen! Trur vi vinner med 1 mål i dag, blir stooorartet:)

yessda! Arshavin, Nasri, V. Persie og Vela på samme bane på vårt lag! detta her blir bra :) '

vinner med 3-4 mål!

 

endelig ser Wenger at dansken ikke er bra nok..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...