Jump to content

2009.02.24 AS Roma H


pekkiry

Har du troen?  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har lenge følt at Bendtner ikke er god nok jeg også, men allikevel føler jeg at han har mye å gå på. Jeg tror det er smart at vi fortsetter og satse på han, og venter på det ordentlige gjennombruddet. Jeg tror det kommer, er bare litt usikker på når det kommer.

 

Eboue og Diaby syns jeg var gode i går. Synd at Diaby fikk seg en smell igjen, men forhåpentligvis kan han være klar igjen til helgen. Vi trenger alle og enhver nå, så forhåpentligvis slipper vi unna skader fremover nå.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Bednter er jo en stor og tung danske som brenner alt av sjanser... Han er forferdelig. Enkelt og greit. Han løp mye i dag?? Ja vel.. Det hadde vel jeg klart også det. Er det virkelig der lista skal ligge for å spille spiss i Arsenal? NEI! det er det faen ikke. Jeg skjønner ikke at det er mulig å forsvare Bendtner. Han er IKKE, og kommer ALDRI til å bli en habil spiss for et lag som Arsenal. Det har ikke vært en eneste angrepsspiller i Arsenal, som har fått så mye spilletid, som har vært like svak som det Bendtner er. Ian Wright, Dennis Bergkamp , Thierry Henry og Niclas Bendtner!! Finn en feil.. Helt utrolig!

 

Ian wright var ikke i nærheten av Bendtner på samme alder ,og eneste grunnen til at han spiller fast nå er ay vi har 2 andre spisser ute med skade.

Tror Bendtner kan bli en bra spiss,men han er nok ennå for ung til å spille fast.

 

Riktig Ian Wrigtht var milevis foran. Du er ikke ett supertalent selv om du scora rett over 10 mål i championship eller pga av at du har avgjort mot spurs. Han har brukt opp sine sjangser nå.

 

 

Da kan du historien om Ian Wright svært dårlig. Ian Wright ble ikke profesjonell før han var et par og tjue år. Ian Wright debuterte ikke på landslaget før han var i slutten av tyveårene.

 

Så da Ian Wright var 20-21 år var han ikke i nærheten av Bendtner,og spilte på amatør og ikkeliga lag.

Link to comment
Share on other sites

Bednter er jo en stor og tung danske som brenner alt av sjanser... Han er forferdelig. Enkelt og greit. Han løp mye i dag?? Ja vel.. Det hadde vel jeg klart også det. Er det virkelig der lista skal ligge for å spille spiss i Arsenal? NEI! det er det faen ikke. Jeg skjønner ikke at det er mulig å forsvare Bendtner. Han er IKKE, og kommer ALDRI til å bli en habil spiss for et lag som Arsenal. Det har ikke vært en eneste angrepsspiller i Arsenal, som har fått så mye spilletid, som har vært like svak som det Bendtner er. Ian Wright, Dennis Bergkamp , Thierry Henry og Niclas Bendtner!! Finn en feil.. Helt utrolig!

 

Ian wright var ikke i nærheten av Bendtner på samme alder ,og eneste grunnen til at han spiller fast nå er ay vi har 2 andre spisser ute med skade.

Tror Bendtner kan bli en bra spiss,men han er nok ennå for ung til å spille fast.

 

Riktig Ian Wrigtht var milevis foran. Du er ikke ett supertalent selv om du scora rett over 10 mål i championship eller pga av at du har avgjort mot spurs. Han har brukt opp sine sjangser nå.

 

Kevin Campbell, Francis Jeffers, Kaba Diawara, Ian Selly, Stephen Hughes, Boa Morte, Wreh osvosvosv.

 

Alle var talenter, men slo ikke igjennom, hva skjedde, de ble erstattet. Er man god nok er man gammel nok, men Bendtner er ikke god nok for ett lag som skal være trofe utfordrer.

 

Han hadde passet bedre inn i en klubb som Wigan, M`boro, Sunderland etcetc. MEN han er LANGT ifra god nok for Arsenal!!!

 

Kanskje lurt å slå opp i historiebøkene hvis hukommelsen ikke strekker til..

 

Ellers var det veldig godt å få se at Diaby, Eboue, Denilson og Nasri viser at de innehar talent som langt overgår de fleste andre fotballspillere.

Hyggelig å se at publikum på Emirates støttet samtlige spillere hele veien. At laget faller litt sammen utover i 2. omgang har nok flere forklaringer. 2 bytter på spillere som dro opp tempoet samt slitne ben etter et vanvittig tempo i 1. omgang er nok noe av grunnen. At det også sniker seg inn en redsel for å slippe inn mål påvirker nok også ganske mye. Jeg er veldig optimistisk før returkampen og tror vi har meget gode sjanser for videre avansement.

Link to comment
Share on other sites

Meget godt spill i går, det var afntastisk å se Arsenal spille skikkelig fotball igjen. Det har vært lenge mellom såpass gode kamper denne sesongen. Sist jeg så Arsenal spille så godt var mot United for flere mnd siden. Synd de ikke er gode nok i avslutningsfasen ennå, Eduardo hadde garantert scort minst 2 mål.

 

Meget positivt overrasket over Denilson, Eboue og Diaby. Denilson spilte i mine øyne til en klar 10`er på børsen, vant alt som var på midtbanen, og var mye bedre til å finne offensive alternativer med pasningene sine. Eboue gjorde også utrolig mye bra med ballen, samme med Diaby.

 

Bendtner var helt ute av det i går synes jeg. Mottak som ikke hadde blitt godtatt i bedriftsfotball, og svært lite kreativ når han hadde ballen. Men det skal likevel sies at han var langt bedre enn erstatteren sin. Vela har den siste tiden sett ut som en guttespilelr som får være med og spille på A-laget. Elendig!

 

Synd Arsenal har skader på sine beste spillere, tenk hvordan Man u, Chelsea, Liverpool og Villa hadde gjort det om de manglet 5-6 av sine aller beste spillere. Sånn sett er Arsenals prestasjoner i det siste helt ok, og gårsdagens prestasjon var egentlig fenomenal.

Link to comment
Share on other sites

Bendtner er med sine 21 år ikke ung. Stivbeint og uferdig ja, men ung er han ikke. Ingen mener at Fabregas er for ung. Kan akseptere å han i troppen hvis han aldri spiller mer enn 25 min. Spørsmålet er om han noensinne blir kvitt sine nordiske dempinger.

 

Hvis Eduardo blir frisk og rask til retur'n kan vi få det målet vi trenger.

Link to comment
Share on other sites

Mange spilte godt i går og vi jobba hard og fortente sigeren.

Bendter var jo som vanleg. For store kjanser men klarer ikke å sette de. Savner pre season.

Denilson var jo utrolig i går, jobbet hardt og fant medspillere hele tiden.

 

Vela hadde eit godt innhopp også. Skapte kjanser og farlige innlegg.

Song greit innhopp. Fint at noen setter seg litt i respekt og ikke lar folk fosse forbi ham uten de forstår at fotball er ikke noe kjære mor.

Ramsey. Ingen feil. Ingen prestasjoner.

 

Skal tru ka det hadde seg at Gallas og Toure kom for sendt inn på banen i 2.omgong i går :)

 

Men det som irriterer er at vi vinner med 1 mål. Og det målet kommer på straffe. Skummelt. Nå nå er det på tide å sete kjansane våre.

Link to comment
Share on other sites

Mange spilte godt i går og vi jobba hard og fortente sigeren.

Bendter var jo som vanleg. For store kjanser men klarer ikke å sette de. Savner pre season.

Denilson var jo utrolig i går, jobbet hardt og fant medspillere hele tiden.

 

Vela hadde eit godt innhopp også. Skapte kjanser og farlige innlegg.

Song greit innhopp. Fint at noen setter seg litt i respekt og ikke lar folk fosse forbi ham uten de forstår at fotball er ikke noe kjære mor.

Ramsey. Ingen feil. Ingen prestasjoner.

 

Skal tru ka det hadde seg at Gallas og Toure kom for sendt inn på banen i 2.omgong i går :)

 

Men det som irriterer er at vi vinner med 1 mål. Og det målet kommer på straffe. Skummelt. Nå nå er det på tide å sete kjansane våre.

 

så litt skummelt ut det med toure og gallas... de kom jo nesten nakne også...

Link to comment
Share on other sites

Skal tru ka det hadde seg at Gallas og Toure kom for sendt inn på banen i 2.omgong i går :)

Gallas fikk behandling for en skade og Toure er overtroisk og krever å gå sist ut av garderoben hver gang. Dermed måtte også Toure vente til Gallas hadde forlatt garderoben.

 

Kilde: Dagbladet.no

Link to comment
Share on other sites

OK kamp, OK resultat, men vi viser lite ekstraordinært...

 

Ikke enig. Syns guttene leverer varene til de grader idag.

Denilson og Diaby spilte noe av det beste jeg har sett av dem i Arsenaldrakta.

Mye bra innlegg fra sidene,men både Bendtner og Eboue burde scort idag.

Nasri aktiv som alltid. Og midtbanen fungerte bedre enn på lenge.

Var mange som presterte meget bra idag. Eboue er en av dem.

Dette er definitivt et stort skritt i riktig retning.

 

Det skal sies at jeg grunnet trening ikke fikk sett begynnelsen av kampen, noe jeg selvfølgelig burde skrevet i kommentaren min. Basert på den drøye omgangen jeg så (mulig det blir feil å uttalelse uten å ha sett hele kampen) er jeg uenig i at vi "leverte varene til de grader". Det jeg så var en OK andreomgang der vi viste tendenser til godt spill, men manglet avslutningsegenskapene som trengs for å gjøre det bra i en turnering som CL.

 

Det skal legges til at jeg tror Arsenal har en god vår i møte og at vi nå ikke mangler mye før det gode spillet vårt etterhvert gir enda bedre resultater i form av en større poengfangst :)

Link to comment
Share on other sites

Det er skremmende å se hvor stor forskjell det er mellom topp- og bunnivået på kampene våre i år. Heldigvis var dette en av våre beste kamper - spillemessig vel og merke. Jeg lurer på hva som motiverte spillerne våre så mye denne kampen, for det var liten tvil om at dette var en kamp gutta virkelig ville vinne. Var det frykten for at den eneste måten de skal klare å spille CL neste år er å vinne tuneringen? Eller er det slik at flere at spillerne våre bare blir motiverte ved store kamper? Setter vi først igang godspillet når det andre motstanderlaget angriper oss? Sannsynligvis en kombinasjon av de nevnte faktorene, pluss noen andre.

 

Jeg kan skjønne at tenningsnivået er ekstra høyt i en slik viktig kamp, og at man føler at denne kampen er viktigere enn de fleste andre kamper. Det jeg derimot synes er merkelig er hvorfor vi ikke oftere får se mange av de bevegelsene som ble vist denne kampen. Jeg synes særlig Eboue skal ha srkyt for kampen sin, han hadde en helt rå førsteomgang. Hver gang han fikk ballen, skjedde de noe. Spillere skal ha skryt for bevegelser rundt han, for de åpnet opp rom som han kunne utnytte. Når Eboue skar innover i banen, løp Sagna fint ned på siden. van Persie var også flink til å bruke rommet bak en Riise som virkelig fikk kjørt seg. Det er helt utrolig hvor mye mer effektivt det er når en spiller setter fart inn mot motstandermålet, enn når vi bare triller ballen rundt som om vi spiller håndball. Fortsatt kan bevegelsene i boksen være litt bedre, men i denne oppbyggende fasen var vi ekstremt gode. Denilson skal også ha skryt for å bryte spille ved mange anledninger.

 

Tempoet i spillet vårt var på et nivå jeg forventer å se oss i hver kamp. Greit nok at det er vanskeligere å bryte ned et lag som har parkert spillerbussen foran sitt eget mål, men det gir oss en enda bedre grunn til å spille med høyt tempo. Hvis vi vinner ballen høyt oppe, er vi nødt til å utnytte at de ikke er så mange bakover i det øyeblikket. Nasri og Eboue var begge veldig flinke til dette.

 

Defensivt var det litt kaos til tider, men det var ikke ofte jegvar skikkelig redd. Jeg satt derimot og tenkte på hvor forbanna jeg hadde blitt om de hadde scort på slutten og ranet seg til 1 - 1.

 

Klarer vi å komme videre? Med tanke på hvordan vi har vært på bortebane i CL de siste årene i utslagningsfasen, tror jeg det. Vi pleier å gå offensivt ut med et høyt press. og jeg er sikker på at Roma kommer til å ha mye rom bak seg når de går framover for å angripe. I tilegg får ikke Rossi spille kampen grunnet gule kort, så jeg er enda mer optimistisk. Det hadde så klart vært herlig med 2 - 0 ved gårsdagens, men etter å tenke meg om er egentlig 1 - 0 best for oss. Det er i angrepsposisjon vi er best. Vi husker jo alle hvordan det gikk mot Milan i fjor :). Med et bedre resultat i går, tror jeg vi ville lagt oss bakpå og komme under. Så hadde vi begynt å stresse, og da går det sjelden bra. Gleder meg til neste kamp mot Roma, måtte det ikke bli den siste kampen vi spiller i den byen i år :P

Link to comment
Share on other sites

I går så jeg en kamp hvor vi virkelig viser hva som bor i laget.

Jeg så "utskjelte" spillere stå opp i en litt overaskende 4-2-3-1 formasjon med høyt press.

Jeg så laget fortsette en positiv trend fra de siste tre kampene ved at de faktisk skaper sjanser, selv om det mangler litt på sluttproduktet.

Jeg så publikum støtte laget fra A til Å, med veldig god stemning, og stående applaus selv til Eboue og Bendtner.

Jeg så Arsenal skape seg et godt utgangspunkt før bortekampen.

Jeg så fornøyde fans etter kampen som gledet seg over en veldig god fotballkamp.

Jeg så Arsenal ta et langt, langt steg i riktig retning i denne kampen.

 

Her inne velger likevel mange å fokusere på å lete med lys og lykte etter det negative.

 

Jeg er glad jeg så noe annet enn det.

Link to comment
Share on other sites

I går så jeg en kamp hvor vi virkelig viser hva som bor i laget.

Jeg så "utskjelte" spillere stå opp i en litt overaskende 4-2-3-1 formasjon med høyt press.

Jeg så laget fortsette en positiv trend fra de siste tre kampene ved at de faktisk skaper sjanser, selv om det mangler litt på sluttproduktet.

Jeg så publikum støtte laget fra A til Å, med veldig god stemning, og stående applaus selv til Eboue og Bendtner.

Jeg så Arsenal skape seg et godt utgangspunkt før bortekampen.

Jeg så fornøyde fans etter kampen som gledet seg over en veldig god fotballkamp.

Jeg så Arsenal ta et langt, langt steg i riktig retning i denne kampen.

 

Her inne velger likevel mange å fokusere på å lete med lys og lykte etter det negative.

 

Jeg er glad jeg så noe annet enn det.

Vakkert!

Link to comment
Share on other sites

I går så jeg en kamp hvor vi virkelig viser hva som bor i laget.

Jeg så "utskjelte" spillere stå opp i en litt overaskende 4-2-3-1 formasjon med høyt press.

Jeg så laget fortsette en positiv trend fra de siste tre kampene ved at de faktisk skaper sjanser, selv om det mangler litt på sluttproduktet.

Jeg så publikum støtte laget fra A til Å, med veldig god stemning, og stående applaus selv til Eboue og Bendtner.

Jeg så Arsenal skape seg et godt utgangspunkt før bortekampen.

Jeg så fornøyde fans etter kampen som gledet seg over en veldig god fotballkamp.

Jeg så Arsenal ta et langt, langt steg i riktig retning i denne kampen.

 

Her inne velger likevel mange å fokusere på å lete med lys og lykte etter det negative.

 

Jeg er glad jeg så noe annet enn det.

Veldig enig. Folk har alltid en tendens til å finne det negative i alt. Før kampen leste jeg utsagn som "Roma kommer til å pisse på oss" o. l., og så når vi vinner kampen så klager de samme folkene på at vi ikke scorte flere mål! Ai ai ai...

Link to comment
Share on other sites

Viktig å ikke ta av her. Det har skjedd før denne sesongen at vi har spilt meget bra mot gode lag, for så å feile stort kampen etter. Grunnen til at vi var gode tirsdag, er at Roma ville være med på fotball. De la seg ikke tilbake, og som alle vet liker Arsenal det langt bedre enn å møte en 10-mannsterk stoke-mur. Så la oss ta lærdom av denne kampen på den måten at vi prøver å legge oss litt lenger bak mot Stoke, Sunderland osv slik at vi kan skape rom. Det er nøyaktig dette Manchester Utd gjør, og jeg ble overrasket da jeg så hvor mange av målene deres som har kommet mot uetablert forsvar...

Link to comment
Share on other sites

Viktig å ikke ta av her. Det har skjedd før denne sesongen at vi har spilt meget bra mot gode lag, for så å feile stort kampen etter. Grunnen til at vi var gode tirsdag, er at Roma ville være med på fotball. De la seg ikke tilbake, og som alle vet liker Arsenal det langt bedre enn å møte en 10-mannsterk stoke-mur. Så la oss ta lærdom av denne kampen på den måten at vi prøver å legge oss litt lenger bak mot Stoke, Sunderland osv slik at vi kan skape rom. Det er nøyaktig dette Manchester Utd gjør, og jeg ble overrasket da jeg så hvor mange av målene deres som har kommet mot uetablert forsvar...

 

Ikke enig i at det var derfor vi var gode. Jeg tror grunnen til at vi var gode i går var at VI var lystne til å spille fotball. Motivasjonen og tenninga var der, og det har vi sett altfor lite av de siste måneden. Og det kjente jeg under kampen at irriterte meg; jeg var begeistret over spillet, men når de viser at de får det til, hvorfor kan de ikke klare det mot Sunderland, West Ham og Bolton?

 

Ellers er jeg fullstendig enig, vi har egentlig veldig lite å tjene på å campe på motstanderens banehalvdel, men tror det heller handler om å få avsluttet angrepene våre tidligere enn vi har for vane. Vi spiller ofte som et håndballag rundt motstanderens 16-meter, men vi scorer ikke som et håndballag...

 

Men, la oss glede over en flott kamp, selv om jeg tror det blir tilbake til gamle vaner mot Fulham på lørdag. Vi får bare håpe at vi ikke sitter om to uker og ergrer oss over alle de sløste sjansene våre. Et bortemål, så er mye gjort!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror grunnen til at vi var så gode var at Roma prøvde å ligge for høyt, Roma ville vinne kampen noe de ikke hadde en sjanse på med den taktikken, de skulle gjort det de dårligere lagene i PL gjør mot oss og legge ti i forsvar å pælme den opp. Ekstremt fornøyd med godt spill, bare synd det skulle komme mot et lag som var så dårlige taktisk

Link to comment
Share on other sites

Var på kampen og vil bare si, FOR EN STEMNING!!! Vi satt på upper tier, over red action seksjonen og det er et sted jeg virkelig kan anbefale å sitte. Dette var min sjuende Arsenalkamp og ingen har vært i nærheten av denne, stemningsmessig. HERLIG!!! selv United kampen hvor Henry heada inn seiersmålet langt på overtid for 2 år siden, kan ikke måle seg stemningsmessig med Roma-kampen.

Mulig det er ekstremt avhengig av hvor man sitter?

Ellers mye bra spill på tirsdag, men hele verden ser at spillere som Bendtner, Eboue og Song er alt for dårlige for Arsenal, kanskje Wenger også ser det en dag. Nasri, VP, Diaby og ikke minst Denilson var KANONBRA!

Men folkens, "Awesome Atmosphere" !!! som flere engelskmenn sa etter kampen.

Link to comment
Share on other sites

Var på kampen og vil bare si, FOR EN STEMNING!!! Vi satt på upper tier, over red action seksjonen og det er et sted jeg virkelig kan anbefale å sitte. Dette var min sjuende Arsenalkamp og ingen har vært i nærheten av denne, stemningsmessig. HERLIG!!! selv United kampen hvor Henry heada inn seiersmålet langt på overtid for 2 år siden, kan ikke måle seg stemningsmessig med Roma-kampen.

Mulig det er ekstremt avhengig av hvor man sitter?

Ellers mye bra spill på tirsdag, men hele verden ser at spillere som Bendtner, Eboue og Song er alt for dårlige for Arsenal, kanskje Wenger også ser det en dag. Nasri, VP, Diaby og ikke minst Denilson var KANONBRA!

Men folkens, "Awesome Atmosphere" !!! som flere engelskmenn sa etter kampen.

 

Hvilken ''block'' satt du på? Det har nok mye med hvor man sitter å gjøre ja. For på arsenal-mania forumet er de delte i diskusjonen om stemningen.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om noen har nevnt dette, men her er en video

hvor Totti knuser ballene til Denilson. Ser at Arseblog kommenterer

saken idag. Dette er så forbanna typisk Totti. Burde bli suspendert til returkampen etter min mening. Helt sikkert tilsiktet fra hans side..

 

Utrolig stygg stempling. Bør uten tvil suspenderes i returoppgjøret!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...