Jump to content

2009.02.24 AS Roma H


pekkiry

Har du troen?  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nå vet jeg ikke hva som har blitt sagt her inne i dag om Song, men med en gang han kom inn fikk Roma lov til langt mer. Nå kan det jo hende at Wenger har gitt han "defensive direktiver", men tviler på at de var ment å løses på den måten. Song er for treig, og han kan bare brukes i kamper mot Stoke, Hull, Bolton osv hvor fysikken hans kan være grei.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Bortsett fra at det bare ble 1-0, så er det mye som varmer med denne kampen. Arsenal var gode gjennom hele kampen, og Roma fremstod som et lite imponerende lag. Et klart steg i riktig retning med tanke på alle de svake kampene vi har levert i ligaen.

 

Gutta jobbet bra. Midtbanen med Denilson og Diaby overrasket. Langt bedre enn hva jeg selv hadde fryktet. Synes også at Eboue var veldig god i dag. Herlig med slik innsats. Nasri var også god.

 

Vi har et bra utgangspunkt. Uhyre viktig at ikke Roma fikk et mål. Putter vi et mål på i returkampen, ja da snakker vi.

 

Ellers må det jo være mulig å ta med denne positive beholdningen til neste kamp. Da venter Fulham på hjemmebane. Vi har en høne å plukke med Brede & co.

Link to comment
Share on other sites

Erik Soler: "Bendtner er en stor og tung danske som brenner det som er av sjanser."

Jørn Ole Korslund: "Erik Soler er en blærete klyse som egentlig burde holde seg hjemme og holde kjeft, for peiling på fotball har han hvertfall ikke."

 

Han og Fjørtoft i samme studio gjør meg kvalm!

 

Jeg hadde akkurat bestemt meg for ikke å henge meg opp i Viasat-studio, men når vi allikevel er igang: Jeg blir kvalm når jeg ser lyset i øya til kara i studio hver gang de snakker om United og det samme når de rakker ned på Arsenal med et skjevt smil ("Du verden som Arsenal hadde trengt Thierry Henry!", "Bendtner er bare en tung danske som brenner det som er av sjanser"). Jeg er glad jeg ikke har viasat hjemme lenger men heller finner engelske kommentatorer på nettet!

Link to comment
Share on other sites

Erik Soler: "Bendtner er en stor og tung danske som brenner det som er av sjanser."

Jørn Ole Korslund: "Erik Soler er en blærete klyse som egentlig burde holde seg hjemme og holde kjeft, for peiling på fotball har han hvertfall ikke."

 

Han og Fjørtoft i samme studio gjør meg kvalm!

 

Jeg hadde akkurat bestemt meg for ikke å henge meg opp i Viasat-studio, men når vi allikevel er igang: Jeg blir kvalm når jeg ser lyset i øya til kara i studio hver gang de snakker om United og det samme når de rakker ned på Arsenal med et skjevt smil ("Du verden som Arsenal hadde trengt Thierry Henry!", "Bendtner er bare en tung danske som brenner det som er av sjanser"). Jeg er glad jeg ikke har viasat hjemme lenger men heller finner engelske kommentatorer på nettet!

Sa de virkelig det med Henry? herregud har de ikke kommet over at det er lenge siden han ble solgt?!

skulle vi trengt noen kunne de hvertfall hatt såppas peiling at de hadde sagt "du verden som arsenal trenger Eduardo", som faktisk spiller for oss men er skada..

 

gidder ikke betale for å se soler og fjørtoft snakke fotball gitt ..

Link to comment
Share on other sites

Erik Soler: "Bendtner er en stor og tung danske som brenner det som er av sjanser."

Jørn Ole Korslund: "Erik Soler er en blærete klyse som egentlig burde holde seg hjemme og holde kjeft, for peiling på fotball har han hvertfall ikke."

 

Han og Fjørtoft i samme studio gjør meg kvalm!

 

Jepp, skikkelige klyser, men ikke at Bratseth har så mye mer peiling på fotball... ;)

Link to comment
Share on other sites

synes alle gutta gjør en kjempe jobb idag,bare synd at vi ikke har noe mere spennende å sette inn på slutten enn song.

Vi er desverre veldig usikker forran målet,ved normal uttelling så skulle vi nok skåret minst etpar til.

Det irriterer meg at Bendtner trekker så mye ut på sidene,kunne tenkt meg å ha han mye oftere inne i boksen,er jo tross alt der han har sin styrke.

 

Det kommer til å bli en hard retur kamp,og vi kunne trengt 1 mål til i lommen før vi dro ned,men dette er langt fra en umulig oppgave.

Link to comment
Share on other sites

Bednter er jo en stor og tung danske som brenner alt av sjanser... Han er forferdelig. Enkelt og greit. Han løp mye i dag?? Ja vel.. Det hadde vel jeg klart også det. Er det virkelig der lista skal ligge for å spille spiss i Arsenal? NEI! det er det faen ikke. Jeg skjønner ikke at det er mulig å forsvare Bendtner. Han er IKKE, og kommer ALDRI til å bli en habil spiss for et lag som Arsenal. Det har ikke vært en eneste angrepsspiller i Arsenal, som har fått så mye spilletid, som har vært like svak som det Bendtner er. Ian Wright, Dennis Bergkamp , Thierry Henry og Niclas Bendtner!! Finn en feil.. Helt utrolig!

Link to comment
Share on other sites

Bednter er jo en stor og tung danske som brenner alt av sjanser... Han er forferdelig. Enkelt og greit. Han løp mye i dag?? Ja vel.. Det hadde vel jeg klart også det. Er det virkelig der lista skal ligge for å spille spiss i Arsenal? NEI! det er det faen ikke. Jeg skjønner ikke at det er mulig å forsvare Bendtner. Han er IKKE, og kommer ALDRI til å bli en habil spiss for et lag som Arsenal. Det har ikke vært en eneste angrepsspiller i Arsenal, som har fått så mye spilletid, som har vært like svak som det Bendtner er. Ian Wright, Dennis Bergkamp , Thierry Henry og Niclas Bendtner!! Finn en feil.. Helt utrolig!

 

Ian wright var ikke i nærheten av Bendtner på samme alder ,og eneste grunnen til at han spiller fast nå er ay vi har 2 andre spisser ute med skade.

Tror Bendtner kan bli en bra spiss,men han er nok ennå for ung til å spille fast.

Link to comment
Share on other sites

Bittert at vi brenner slike sjanser som Eboue og Nik fikk. Det kan koste oss meget dyrt da det skal konkluderes om to uker. Minner meg om Milan-kampen på Emirates i fjor da Ade brente en kjempesjanse på overtid og det ebbet ut til 0-0. Vi har iallefall et bedre utgangspunkt denne gangen, og mot et svakere lag.

 

Diabys innsats var formidabel, spesielt med tanke på at han kom rett fra sykestua. Dit så det dessverre ut som om han returnerte da han ble byttet ut med Song. Et bytte som ga mang en pekepinn. Vår kjære kameruner holder ikke mål, noe jeg har sagt hele sesongen. Alt for seig og toner ned spillet i tillegg til å ha pasningskvalitet på nivå til en oldboys-spiller. Bare for å legge til noe positivt; jeg tror Song kan ha en fremtid som midtstopper. Forunderlig at Wenger bruker han på en plass han ikke behersker, da han faktisk kan ha bruk for Song i de bakre rekker.

 

Jeg har vært kritisk til Denilson denne sesongen, men i dag var han helt fantastisk. MotM uten tvil. Den andreomgangen han leverer er helt enorm. Wengers kommentarer før kampen om Denilsons viktighet ble for alvor attestert og bekreftet. Håper du fortsetter sånn Neves. Håper bare for din del at du slipper å spille med Song.

 

Alt i alt, meget oppløftende i en frustrerende periode og spiller vi med Diaby ved siden av Denilson fra start mot Fulham istedet for Song så kan vi faktisk vinne midtbanekrigen (og dermed kampen) og smilet kan fortsatt sitte løst for oss med rødt og hvitt hjerte.

 

Førtoft: "Du verden som Arsenal hadde trengt Thierry Henry om dagen"

 

"Du verden som CL-studioet i Viasat hadde trengt en ny programleder"

Link to comment
Share on other sites

Gledelig med seier, om enn "bare" 1-0. Dette gjør at Roma MÅ angripe i returoppgjøret, og at vi får mer rom. Den taktikken vi bør ha fra starten av er iallefall å ta Roma skikkelig på senga og presse på hardt for tidlig scoring, noe som gjør at Roma må enda lenger frem på banen. Da vil det være viktig med raske kontringsspillere.

 

Fikk sett kampen frem til det var gått 86 min, så gikk strømmen i så å si hele byen her...

 

Men av det jeg fikk sett

var Almunia god i dag, hadde lite å gjøre men gjorde sakene sine trygt og greit. 7

Sagna var som alltid god defensivt og fikk også rom fremover på banen pga Eboue trakk mye inn i midten. 8

Toure ser ut til å være på vei til å finne formen. 7

Gallas viser seg nok en gang frem som en leder(uten kapteinsbindet;) 8

Clichy hadde en bra kamp i dag med få feil. 7

 

Eboue var blant våre aller beste spillere, utfordret og løp mye og ofte smart. Slet likevel med besluttsomhet et par ganger, feks da han smalt ballen rett utenfor stolpen når han burde scoret... Likevel en bra kamp av gutten. 8

Denilson var overalt i dag, jobbet bakover var med fremover og hadde en enorm arbeidsinnsats. Viste frem potensialet sitt bra i dag. 8

Diaby var god den tiden han spilte og viste seg som en bedre makker til Denilson enn det Song er(vil likevel ikke avskrive Song som defensivt midtbaneanker ved siden av Cesc) 7

Bendtner gjorde en OK jobb som venstreving, men slet i de avgjørende øyeblikkene med mottak og avslutninger. 6

 

Nasri fortsetter å være god i en mer sentral rolle på midten bak RvP som enslig spiss. God med ballen i beina og vår mest kreative spiller i dag. Bra kamp. 8

 

RvP gjorde en bra kamp som enslig spiss og jobbet godt. Bra straffe 7

 

1-0 fra hjemmeoppgjøret skal normalt være et bra utgangspunkt. Håper det er vi som scorer først i Roma siden det da helt klart vil gi oss en fordel og muligens mer trygghet.

 

Eduardo, Ade og Walcott er forhåpentligvis klar da, noe som helt klart vil gi oss mer målfarlighet fremover på banen.

Link to comment
Share on other sites

Synes det var en bra kamp idag. Vi jobber mye, og skaper sjanser. Dårlige avslutninger, og litt for het i toppen gjør at vi ikke vinner mer enn vi gjør idag.

At folk kritiserer Bendtner så til de grader forstår jeg egentlig ganske bra, for denne sesongen har han vært ekstremt dårlig. Skjønner egentlig ikke hvorfor Wenger bruker han på venstrevingen. Men det med Nasri som hengende spiss fungerer kjempe bra!

Men alle sammen, husk hvor god Bendtner var i preseason. Tror han sliter litt med press på seg, og han vet godt at han ikke presterer på godt nok nivå for Arsenal. Men vi vet alle hvilket potensial han har, så får vi håpe på at han greier å utvikle seg videre og bevise at han er god nok. Virker ikke som Wenger har mistet troen på han iallefall.

Ellers er resten av midtbanen veldig bra, med Denilson og Eboue i spissen. Jobber og er sultne gjennom hele kampen. Denilson har blitt en litt mer Gilberto type, som gjør all drittjobben, og springer utrolig mye, selv om ikke alle her hjemme foran sofaen får det med seg!

Forsvaret gjør også en bra kamp, og vinner det fleste av både hode- og løpsdueller. Backene nærmer seg den fantastiske fjorårets formen, så et lite stykke til, så er de en av verdens beste backer igjen.

 

Stå på videre i sesongen, og støtt laget og enkeltspillere i både medgang og motgang!

 

Proud to be a gooner ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva med at alle sender inn en mail til visat og sier det vi mener om programlederene!

støttes fult ut!!!!!!

alle som mener de ikke har noe i studioet sender kollektivt hver sin mail...

de er jo TALENTLØSE!!!!

Store tunge nordmenn uten fotballkunskap!!!

Link to comment
Share on other sites

Hva med at alle sender inn en mail til visat og sier det vi mener om programlederene!

støttes fult ut!!!!!!

alle som mener de ikke har noe i studioet sender kollektivt hver sin mail...

de er jo TALENTLØSE!!!!

Store tunge nordmenn uten fotballkunskap!!!

 

eller joine denne facebook gruppa

Nå ble jeg nr. 100 i den gruppa. Lure på hvor mange som må bli med før dem gjør noe med det. Tviler på at det har så mye og si, men dem startet jo å lage grandis uten paprika pga facebook. Så er lov og håpe.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...e.html?ITO=1490

 

Bortsett fra den situasjonen har jeg lyst å fremheve Toure;-) Toure begynner virkelig å minne om gode gamle Toure og takk for det!

 

Denilson...jobber og sliter og vinner mye dueller. En av hans

beste kamper for oss idag.

 

Diaby Eboue...endelig noen andre enn Samir som kan føre ballen.

Diaby leverte etter min mening en av sine aller beste kamper for Arsenal. Midtbanen vår var kreativ,til tider gikk spillet hurtig og var lite forutsigbart.

Det er det lenge siden den har vært.

 

Almunia...har endelig selvtillitt og spiller bra i målet.

Liten tvil om at Gallas og Toure's betryggende stopperspill er en del av årsaken.

Er nokså sikker på at vi går til kvarten.

Link to comment
Share on other sites

Bednter er jo en stor og tung danske som brenner alt av sjanser... Han er forferdelig. Enkelt og greit. Han løp mye i dag?? Ja vel.. Det hadde vel jeg klart også det. Er det virkelig der lista skal ligge for å spille spiss i Arsenal? NEI! det er det faen ikke. Jeg skjønner ikke at det er mulig å forsvare Bendtner. Han er IKKE, og kommer ALDRI til å bli en habil spiss for et lag som Arsenal. Det har ikke vært en eneste angrepsspiller i Arsenal, som har fått så mye spilletid, som har vært like svak som det Bendtner er. Ian Wright, Dennis Bergkamp , Thierry Henry og Niclas Bendtner!! Finn en feil.. Helt utrolig!

 

Ian wright var ikke i nærheten av Bendtner på samme alder ,og eneste grunnen til at han spiller fast nå er ay vi har 2 andre spisser ute med skade.

Tror Bendtner kan bli en bra spiss,men han er nok ennå for ung til å spille fast.

 

Riktig Ian Wrigtht var milevis foran. Du er ikke ett supertalent selv om du scora rett over 10 mål i championship eller pga av at du har avgjort mot spurs. Han har brukt opp sine sjangser nå.

 

Kevin Campbell, Francis Jeffers, Kaba Diawara, Ian Selly, Stephen Hughes, Boa Morte, Wreh osvosvosv.

 

Alle var talenter, men slo ikke igjennom, hva skjedde, de ble erstattet. Er man god nok er man gammel nok, men Bendtner er ikke god nok for ett lag som skal være trofe utfordrer.

 

Han hadde passet bedre inn i en klubb som Wigan, M`boro, Sunderland etcetc. MEN han er LANGT ifra god nok for Arsenal!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...