Jump to content

2009.02.24 AS Roma H


pekkiry

Har du troen?  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

gun__1229009996_uefa_asroma2.jpg

 

 

Viste du at?

Roma har vunnet 4 av 8 kamper mot lag fra nivå 1 siden 1996.

Roma har vunnet 3 av 4 1.rundekamper siste 10 år.

Hvis Arsenal scorer i løpet av kampens første 30 minutter scorer Arsenal 1.64 mål i snitt i resten av kampen.

Når Roma slipper inn først på bortebane ender 14.29% av kampene siden 2006 med seier til Roma.

Arsenal har vunnet 15 av 24 kamper på hjemmebane i denne turneringen fra og med 2004.

Arsenal har vunnet 6 av 12 1.rundekamper siste 10 år.

Når Arsenal slipper inn først på hjemmebane ender 50.00% av kampene siden 2005 med seier til Arsenal.

 

Dommer

Claus Bo Larsen (DEN)

Assistant referee

Henrik Sonderby (DEN) Anders Norrestrand (DEN)

Fourth official

Nicolai Vollquartz (DEN)

 

 

Før kampen

Det er vel ikke mange Arsenal supportere som er fornøyd med tingenes tilstand i klubben om dagen. 4 uavgjort og 1 seier er fasiten på de siste 5 kampene (Serie og Cup). Hvis noe skal nevnes så er vi en uavgjort kamp fra vår klubbrekord i serien. Heldigvis har Champions League kampene levd sitt eget liv for Arsenals del. Vi gjorde det mindre bra i serien da vi kom til finalen og det samme kan man si om Liverpool som har vært i finale og semifinale flere ganger de siste årene, i serien har de ikke vært i nærheten av suksess. Man kan derfor ikke avskrive Arsenal. Defensivt har vi ryddet godt opp og det fryktes vel ikke noe stort press fra Roma så lenge det står 0-0. Vi skapte sjanser mot Sunderland, men målet kom ikke. Vi får bare håpe og tro at effektiviteten blir bedre mot Roma.

 

Roma er nesten i samme situasjon som Arsenal i serien. 6 plass, men bare 2 poeng opp til den kjente 4 plassen. I helgen vant de 1-0 mot Siena, uten å imponere stort. John Arne Riise er endelig tilbake fra kne skaden, men det er usikkert om han starter mot Arsenal. Juan skadet seg i helgens kamp mot Siena, men tester viste at skaden "uheldigvis" ikke var alvorlig. Han er med til London og kan rekke kampen selv om det fortsatt er høyst usikkert. Vucinic har slitt med kneet, men også han kan rekke tirsdagens kamp.

 

 

Skader: Arsenal

Theo Walcott, Type skade: Skulder, Expected return: 24th Feb 09

Cesc Fabregas, Type skade: Korsbånd i kneet, Expected return: 18 Apr 09

Thomas Rosicky, Type skade: Bakside av lår/kne, Expected return: 10th Mar 09

Mikael Silvestre, Type skade: Bakside av lår, Expected return: 5th Mar 09

Emmanuel Adebayor, Type skade: Bakside av lår, Expected return: 28th Feb 09

Eduardo Da Silva, Type skade: strekk i låret, Expected return: 05th Mar 09

 

Arsenals tropp

Kommer

 

Mulig lagoppstilling

Almunia

Sagna--Gallas--Toure--Clichy

Eboue--Song--Denilson--Nasri

Bendtner--Van Persie

 

Pre match News: Roma

Juan og Vucinic kan rekke Arsenal kampen

Roma har reist til London

 

Skader: Roma

Jeremy Menez

Marco Cassetti

Christian Panucci

Cicinho

 

Romas tropp

Aquilani, Arthur, Baptista, Bertagnoli, Brighi,

Cicinho, De Rossi, Diamoutene, Doni, Filipe,

Juan, Loria, Mexes, Montella, Motta, Perrotta,

Pizarro, Riise, Taddei, Tonetto, Totti, Vucinic

 

Mulig lagoppstilling

Doni

?--Juan--Mexes--Riise

Pizarro--De Rossi--Motta--Taddei

Baptista

Totti

 

Statistikker

 

Tidligere møter

Arsenal 1-1 Roma

Roma 1-3 Arsenal

 

Sesongens CL kamper

 

Arsenal: Gruppetoer

17.09.2008 v Dynamo Kyiv (A) 1-1

30.09.2008 v Porto (H) 4-0

21.10.2008 v Fenerbahçe (A) 5-2

05.11.2008 v Fenerbahçe (H) 0-0

25.11.2008 v Dynamo Kyiv (H) 1-0

10.12.2008 v Porto (A) 0-2

 

Roma: Guppevinner

16.09.2008 v CFR Cluj (H) 1-2

01.10.2008 v Bordeaux (A) 3-1

22.10.2008 v Chelsea (A) 0-1

04.11.2008 v Chelsea (H) 3-1

26.11.2008 v CFR Cluj (A) 3-1

09.12.2008 v Bordeaux (H) 2-0

 

 

Litt om AS Roma

Navn: Associanozone Sportiva Roma | Kallenavn: Giallorossi, La Magica , I Lupi | Adresse:AssociazioneSportiva Roma, Via di Trigoria Km 3,600, 00128 Roma | Stiftet: 1927 | Stadion: Stadio Olimpico | Trener: Luciano Spalletti | Sponsor: Wind | Draktsponsor: Kappa | Kaptein: Francesco Totti | Titler: Seriemesterskap: 3 (1941/42 ,1982/83. 2000/01, Coppa Italia: 9 (1963/64, 1968/69, 1979/80, 1980/81, 1983/84, 1985/86, 1990/91, 2006/07, 2007/08), Italiensk supercup: 2 (2001/02 og 2007/08), UEFA Cup: 1 (1960/61) |

 

Andre kamper i denne CL runden

24/02

Inter - Manchester United : Viasat 4 og Viasat Sport HD

Atletico Madrid - Porto : Viasat Motor

Lyon - Barcelona : SportN

25/02

Real Madrid - Liverpool

Chelsea - Juventus

Villarreal - Panathinaikos

Sporting - Bayern

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Dette ville jeg forsøkt mot Roma:

 

Almunia

 

Sagna-Djourou-Gallas-Clichy

 

Nasri-Denilson-Toure-Vela

 

RvP-Bendtner

 

Fikk luket ut to av tre "problemer". Song og Eboue ut, mens det dessverre var umulig å finne en erstatter for den godeste Denilson.

Toure fungerte nærmest som midtbanespiller både mot Cardiff og Sunderland med sine offensive bidrag og direkte spillestil. Han er milevis bedre enn DenilSong og ved skyve han frem får vi også plass til en kvalitetsspiller til, nemlig Djorou som kan gjøre en god jobb. Vela bør definitivt starte men, som om vi alle vet vil den populære Eboue få muligheten, atter en gang.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at kampen går på Sporten? Så det på en side i går, men føler meg likevel ikke sikker med tanke på alle de viasat kanalene.

Går i opptak på SportN kl 22.40. Går direkte på Viasat Sport.

 

ok takk. irriterende at de ikke kan vise arsenal kvart på ni, men det

er jo ikke noe sjokk akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Det blir vel stream her regner jeg med. Synd at ikke TV3 fortsatt sender en kamp, slik at Viasat 4 kunne vist den andre kampen. Jeg gadd ikke lengre betale 300 kroner måneden for Viasatpakken for å se Arsenal spille Champions League i ny og ne. Vet ikke hvem som sender UEFA-cupen, men må vel finne ut det før neste sesong :-(

 

Håper på følgende lag:

 

Manuel©

Sagna-Gallas-Djorou-Clichy(under tvil, han har vært svak i år)

Eboue-Diaby-Song-Denilson-Nasri

RvP

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at kampen går på Sporten? Så det på en side i går, men føler meg likevel ikke sikker med tanke på alle de viasat kanalene.

Går i opptak på SportN kl 22.40. Går direkte på Viasat Sport.

 

ok takk. irriterende at de ikke kan vise arsenal kvart på ni, men det

er jo ikke noe sjokk akkurat.

Inter man u er jo en klassiker. Så forstår faktisk at dem viser dem framfor Arsenal-roma. Men ihøst viste dem kamper både på sportN og på viasat4. Gjør dem ikke det lengre?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal - Roma : Viasat Sport

Inter - Manchester United : Viasat 4 og Viasat HD

Atletico Madrid - Porto : Viasat Motor

Lyon - Barcelona : SportN

 

Så ja, de viser fotball på SportN og Viasat 4

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget jeg

 

-------------Almunia---------------

 

Sagna---Gallas---Touré---Clichy

 

Nasri---Denilson---Diaby---Vela

 

--------v.Persie--Bendtner--------

 

 

Og et innbytte av Arshavin i andre omgang.

Haakon da, Arshavin kan jo ikke spille CL! Og jeg som trodde du fulgte med i timen :)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal - Roma : Viasat Sport

Inter - Manchester United : Viasat 4 og Viasat HD

Atletico Madrid - Porto : Viasat Motor

Lyon - Barcelona : SportN

 

Så ja, de viser fotball på SportN og Viasat 4

Bra framstilling :)

Vi burde virkelig blitt vist framfor Barcelona-Lyon! Men men lite vi kan gjøre med det :(

Men er det i hele tatt noe nsom har Viasat Sport!?

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget jeg

 

-------------Almunia---------------

 

Sagna---Gallas---Touré---Clichy

 

Nasri---Denilson---Diaby---Vela

 

--------v.Persie--Bendtner--------

 

 

Og et innbytte av Arshavin i andre omgang.

Haakon da, Arshavin kan jo ikke spille CL! Og jeg som trodde du fulgte med i timen :(

 

haha, jeg syns det var litt rart at ingen nevnte Arshavin her.. Det er som oftest de tingene en kan best man glemmer :)

Link to comment
Share on other sites

En dag igjen til verdens vakreste klubbfotball turnering er i gang igjen, og herreguuud jeg gleder meg til kamp! Tror vi kommer til å slå ganske godt fra oss og at det hele ender med seier. Det er mot gode lag vi har vært virkelig gode denne sesongen, etter som de tillater oss å spille den fotballen vi vil spille, og gir oss mere rom å spille på. Det tror jeg vi får i morgen og jeg håper på en kanon fotballkamp!

 

Mens vi venter kan vi se på en liten oppsummering av høydepunktene så langt denne sesongen:

Arsenal FC 2008/2009 Season

Link to comment
Share on other sites

Arsenal - Roma : Viasat Sport

Inter - Manchester United : Viasat 4 og Viasat HD

Atletico Madrid - Porto : Viasat Motor

Lyon - Barcelona : SportN

 

Så ja, de viser fotball på SportN og Viasat 4

Bra framstilling :)

Vi burde virkelig blitt vist framfor Barcelona-Lyon! Men men lite vi kan gjøre med det :(

Men er det i hele tatt noe nsom har Viasat Sport!?

 

Vel, Viasat Sport er Viasat's hovedkanal nr 2, etter Viasat 4. Uansett er Barca-Lyon like stor som Arsenal-Roma.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget jeg

 

-------------Almunia---------------

 

Sagna---Gallas---Touré---Clichy

 

Nasri---Denilson---Diaby---Vela

 

--------v.Persie--Bendtner--------

 

 

Enig i denne start 11'ern. Men med dagens form tror jeg vi går på en tidlig CL-exit, desverre. Er uhyret pessimistisk. Tipper at Roma vil ligge bakpå å satse på kontringer. De kommer til å straffe oss hardere enn Jones gjorde i helgen!

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok så jeg også ser den via Viasat on demand i morgen! Klarer ikke å vente til opptaket tror jeg. Klarer heller ikke å la være å se nede i hjørnet når det plinger under hovedkampen! Har prøvd før for å si det slik! Noen som vet om det er Thor Eggen som kommenterer kampen i morgen?

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om kampen sendes "on demand" på sidene til Viasat? :)

 

Edit: Det gjør den, så da er kvelden i morgen reddet ;)

eller gjør som meg, kjøp canal pluss pakke, med viasat sport og sportN i tillegg..så får dere sett alle arsenal kamper.. billigere enn å kjøpe på ondemand, i tillegg får dere en bra sending..å iallefall bedre en streaming :( :P

Link to comment
Share on other sites

En dag igjen til verdens vakreste klubbfotball turnering er i gang igjen, og herreguuud jeg gleder meg til kamp! Tror vi kommer til å slå ganske godt fra oss og at det hele ender med seier. Det er mot gode lag vi har vært virkelig gode denne sesongen, etter som de tillater oss å spille den fotballen vi vil spille, og gir oss mere rom å spille på. Det tror jeg vi får i morgen og jeg håper på en kanon fotballkamp!

 

Mens vi venter kan vi se på en liten oppsummering av høydepunktene så langt denne sesongen:

Arsenal FC 2008/2009 Season

Varmet og se den :) Må legge den til på favoritter slik at jeg kan se på den når det kommer de periodene da det butter imot. Til og med Eboue viste sikkelig klasse på det målet til Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om kampen sendes "on demand" på sidene til Viasat? :)

 

Edit: Det gjør den, så da er kvelden i morgen reddet ;)

eller gjør som meg, kjøp canal pluss pakke, med viasat sport og sportN i tillegg..så får dere sett alle arsenal kamper.. billigere enn å kjøpe på ondemand, i tillegg får dere en bra sending..å iallefall bedre en streaming :( :P

 

Hehe.. Har canal pluss, men valgte viasat 4 og sportN som "ekstrakanaler" :P

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok så jeg også ser den via Viasat on demand i morgen! Klarer ikke å vente til opptaket tror jeg. Klarer heller ikke å la være å se nede i hjørnet når det plinger under hovedkampen! Har prøvd før for å si det slik! Noen som vet om det er Thor Eggen som kommenterer kampen i morgen?

 

Tirsdag 24. februar kl. 20.40: Fotball, UEFA Champions League: Arsenal-Roma.

Thor Eggen kommenterer. :)

 

Funnet her..

Link to comment
Share on other sites

Håper vi holder den defensive rekorden vi har hatt i det siste. 0-0 hadde ikke vært å forakte.

 

Dessverre kan ikke Arshavin spille.

 

Håper aller helst på at Nasri tar plass i midten med Song, men tviler på at Wenger dropper Denilson...

 

Dette er altså laget jeg håper starter mot Roma:

Almunia

Sagna-Toure/Gallas-Djourou-Clichy

Eboue-Song-Nasri-Vela

RvP-Nicklas

 

Men tror det blir dette:

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Song-Denilson-Nasri

RvP-Nicklas

 

Altså ikke mye forskjell, men jeg mener Djourou bør spille for at vi skal kunne ha litt hodestyrke i den bakre firer. Jeg mener Nasri bør spille istedetfor Denilson pga vi mangler kreativitet og vilje til å gå på løp fra dypet når vi spiller med Denilson-Song.

 

Håper vi holder nullen, og forhåpentligvis klarer å score 1-2 mål sjøl.

Link to comment
Share on other sites

Tror denne kampen er "enklere" for Arsenal enn Sunderland/Fulham..

Pl lagene legger seg veldig lavt, å gjør det veldig vannskelig for Arsenal og bryte igjennom..

Roma derimot vil nok legge seg noe, men ikke i de grader som lagene i pl, tipper 2-0 Arsenal..

etter to mål av Denilson..laget er det samme som sist, bare med Eboue istedetfor Arshavin :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...