Jump to content

2009.02.24 AS Roma H


pekkiry

Har du troen?  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Da er det slutt. Vet ikke hva jeg skal si. Bra spill til tider, vi spiller bra defensivt og midtbanen fungerer overraskende bra. Mange spillere overrasker positivt i forhold til hva som gikk rundt i hodet på meg før kampstart. Litt ekstra avslutningstrening før returkampen så er vi i rute. Men det er en realitet at vi burde ha vunnet med minst to mål denne kampen, for makan til sjansesløsing er det lenge siden jeg har sett.

 

Håper vi ikke skuffer nå mot Fulham, og spesielt siden jeg skal over så forventer jeg seier. Men jeg tror vi trekker mye positivt ut av denne kampen.

 

Gratulerer.

Link to comment
Share on other sites

Litt frustrerende at vi ikke vinner med mer enn ett mål. Men i dag imponerte vi spillemessig og hadde et visst overtak gjennom hele kampen. Håper vi fikk litt selvtillitt etter denne kampen og tar med oss dette til PL. Eboue og Nasri deler BB pris. Begge to jobbet iherdig gjennom hele kampen. Vi var dessuten gode bakover, noe som var svært viktig i denne kampen. Ett mål i mot på slutten ville vært katastrofe. En av sesonges mest spennende kamper, hittil.

Link to comment
Share on other sites

OK kamp, OK resultat, men vi viser lite ekstraordinært...

 

Ikke enig. Syns guttene leverer varene til de grader idag.

Denilson og Diaby spilte noe av det beste jeg har sett av dem i Arsenaldrakta.

Mye bra innlegg fra sidene,men både Bendtner og Eboue burde scort idag.

Nasri aktiv som alltid. Og midtbanen fungerte bedre enn på lenge.

Var mange som presterte meget bra idag. Eboue er en av dem.

Dette er definitivt et stort skritt i riktig retning.

Link to comment
Share on other sites

Åhhh den satt langt inne. Utrolig deilig å vinne denne kampen selv om det er utrolig frustrerende og ikke få et spillemål. Syns Diaby, Denilson og Eboue gjør mye bra i dag. Jeg er litt skuffet over innhoppet til vela men forventer kanskje litt mye av han. Ramsey er et plus i dag syns jeg. Nå blir det et utrolig spennende returoppgjør!

Link to comment
Share on other sites

Er fornøyd med spillet i dag, men vi for dårlige i avslutningsfasen.

 

Dette var en kamp som var veldig lik Sunderland-kampen. (sjansemessig)

 

Hadde vært mange frustrerte arsenal-fans (inkludert meg) om vi ikke fikk den straffen.

 

Hadde vært så mye mer deiligere å gå med en 3-0 ledelse til returkampen i Roma.

Link to comment
Share on other sites

engelig vinner vi igjen og så greier vi og gjøre det på en bitter måte..

 

faen så surt og bare vinne denne kampen 1 - 0 ..

 

vi har fortsatt til gode i de 3 siste kampene i PL og den siste i CL og score i åpen spill..

 

men positivt i dag er at vi spiller en meget god kamp, håper det fortsetter, og at diaby ikke er ute lenge, var så dag og natt med han og song

Link to comment
Share on other sites

Vi burde nesten ikke være fornøyde med å bare vinne 1-0. Snakk om bortkasta om vi skulle ryke marginalt ut av CL nå. Jeg har imidlertid stor tro. Roma var ikke like sterke som jeg hadde fryktet, men det handler også en del om at de til tider ble spilt ut. Jeg er meget spent foran returoppgjøret. Om vi bare scorer der, så er meget mye gjort.

 

zaldor har trua!

Link to comment
Share on other sites

mye bra i dag. denilson er positiv. men evnen til å avgjøre kampen mangler. og det som er sykt overraskende, og som gjør meg forbannet; at song er så dårlig. laget klarer ikke å prestere etter at han kommer inn. diaby er jo god i dag, og skaper mye, men så svak skal det da ikke være mulig å være. se på pasningen hans i slutten av det 88 min. den sier mye om song sine evner og hans taktiske valg. ser ut til at denilson og diaby kan være et bra backup sentralt.

 

men wenger? hva skal du gjøre med song? det blir rett og slett trist...

 

ok med seier, men den bør være på 3-0!

Link to comment
Share on other sites

engelig vinner vi igjen og så greier vi og gjøre det på en bitter måte..

 

faen så surt og bare vinne denne kampen 1 - 0 ..

 

vi har fortsatt til gode i de 3 siste kampene i PL og den siste i CL og score i åpen spill..

 

men positivt i dag er at vi spiller en meget god kamp, håper det fortsetter, og at diaby ikke er ute lenge, var så dag og natt med han og song

Skjerpings. Vi slår Roma 1 - 0, i en kamp som i utgangspunktet skal være en stor utfordring. Til neste kamp har vi kanskje noen spillere tilbake fra skader, og hvis vi scorer et tidlig mål så må Roma ha tre mål for å komme videre. Utrolig at du er så negativ etter en seier mot et av de største lagene i Europa.

Link to comment
Share on other sites

OK resultatmessig. Ut ifra sjansene, er jeg derimot ikke fornøyd. Vi bør score minst 2 mål til i dag. Mange svake innlegg også. Nå er laget i alle fall til å kjenne igjen: Skaper mye, men sløser også mye ;). Jeg lurer på hva Eboue og Diaby fikk før kampen. De var begge meget gode sett under ett, selv om de begge hadde også noen mindre gode epsioder. Jeg håper at den positive trenden spillemessig fortsetter videre.

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra kamp av laget. Misbrukte noen sjanser, men det får vi heller se positivt på og håpe at dette holder gutta på tærne i Roma. Spillet er bedre enn på lenge. Midtbanen fungerer, forsvaret briljerer og alle jobber sokka av seg.

 

 

Almunia - Meget god redning på Mottas skudd i første omgang. Safe. 7+

 

Sagna - Veldig solid. Minnet mer om fjorårsesongen da man så Sagna bombe nedover vingen og utfordre på fart. 8

 

Gallas - En av banens beste i dag. Jeg er sjeleglad for at han spiller for oss fortsatt. Forsvaret vårt trenger han. Bryter bra foran, leser duellene bra, fører laget fremover. 8+

 

Toure - Formen ser ut til å bli bedre for hver kamp. Gledelig at han og Gallas har funnet tonen (på banen iallefall). 7+

 

Clichy - Veldig bra. Godt innlegg til Nasri i første omgang. Var mer seg selv i denne kampen, akkurat som de fleste i forsvaret. 8

 

Nasri - En av hans beste kamper i Arsenaltrøya. Har aldri sett han jage så mye som han gjorde i dag. Godt pasningsspill og flink til å dra av mann. 9

 

Denilson - Den utskjelte brassen hadde en veldig god kamp som ryddegutt. Skulle likt å sett statistikk på hvor mange baller han vant i dag. Fungerer bedre i en treer sentralt. En av banens beste. 9

 

Diaby - De 60 minuttene han spilte beviser hvorfor det er så frustrerende å se han spille dårlig. For han har et kjempetalent. Han bare viser det så sjeldent. (Fenerbache borte, United hjemme, Villa borte, i dag). Håper han kan innse at hvis han spiller med samme innstilling om motstanderen heter Stoke eller Barca, så er han bankers på laget. Veldig bra spilt, men kun 60 min trekker litt ned. 7+

 

Bendtner - Fikk ikke til all verden, tre nordiske dempinger, men er som regel "der" da det skjer. "Assist" da Rvp ble felt. Jobber sokka av seg og legger ned mange meter for lagkameratene i dag. Godt å se at han endelig ser ut til å være inne i varmen. 7

 

Robin - Boy Wonder var meget god i dag. Som regel en trussel når han har ballen. God til å spille alene på topp. Skaffer straffe - og scorer på den. Sannsynligvis vår beste spiller denne sesongen. Får håpe han scorer mer enn 20 i år og signer ny kontrakt. 8

 

 

EDIT::::: Glemte Eboue!!!!!

 

Eboue - Fortsetter der han slapp (på den positive måten) mot Tottenham. Setter fart i angrep og får folk på tribunen til å reise seg. Til tider den klassiske Eboue-avgjørelsen/pasningen ingen skjønner noe av, men likevel mer enn godkjent. Fortsett slik. 7+

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra frem til Diaby blir skadet, hvor vi har både driv og kreativitet fremover. Nasri, Eboue og Denilson spiller alle en god kamp og jeg syntes spesielt Denilson river godt på defensiven. Dessverre vinner vi ikke denne kampen med en to, tre, fire mål. Eboue og Bendtner skulle vel puttet idag.

 

I dag fikk vi dessverre nok et bevis på at Song ikke holder sentralt. Han er seigere enn sirup og senker alt vi har av tempo i spillet vårt. Alle som var gode, falt helt bort når Song kommer innpå, og vi mister initiativet i en kamp vi burde vunnet med flere mål. Arsenal holder iallefall spenningen ved like...

Link to comment
Share on other sites

Bendtner - Fikk ikke til all verden, tre nordiske dempinger, men er som regel "der" da det skjer. "Assist" da Rvp ble felt. Jobber sokka av seg og legger ned mange meter for lagkameratene i dag. Godt å se at han endelig ser ut til å være inne i varmen. 7

Flott oppsummering, men hvordan klarer du å gi dansken en 7'er? Han jobbet greit, men han hadde elendige mottak, dårlige pasninger og rotet bort alle sjansene han fikk.

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp av de fleste i dag, men jeg kan ikke forstå at Bendtner i det hele tatt skal få lov til å ta på seg Arsenal- skjorta. Han er ingen spiller for fremtiden, med den ballbehandlinga han innhar. Han kunne kanskje blitt en bra midtstopper...

Link to comment
Share on other sites

Bendtner - Fikk ikke til all verden, tre nordiske dempinger, men er som regel "der" da det skjer. "Assist" da Rvp ble felt. Jobber sokka av seg og legger ned mange meter for lagkameratene i dag. Godt å se at han endelig ser ut til å være inne i varmen. 7

Flott oppsummering, men hvordan klarer du å gi dansken en 7'er? Han jobbet greit, men han hadde elendige mottak, dårlige pasninger og rotet bort alle sjansene han fikk.

Han bidrar i en avgjørende situasjon, det er et pluss.

Han jobber veldig hardt i en uvant posisjon.

Synes ikke han var dårlig...

 

 

Og alle som syter over "Bare 1-0!!! Skulle vært 3..."

Greier dere ikke glede dere over en seier i åttendedelsfinalen i CL, da har dere for høye forhåpninger.

 

Vær glad vi vinner. Jeg synes det er like moro hver gang, uansett om Arsenal vinner 1-0 eller 7-0.

Link to comment
Share on other sites

Erik Soler: "Bendtner er en stor og tung danske som brenner det som er av sjanser."

Jørn Ole Korslund: "Erik Soler er en blærete klyse som egentlig burde holde seg hjemme og holde kjeft, for peiling på fotball har han hvertfall ikke."

 

Han og Fjørtoft i samme studio gjør meg kvalm!

Rart dem ikke har Morgan Anderson der også, da hadde de sopt ihop det som var av drittsekker i norsk toppfotball. (Nå hocky).

 

Dumt vi ikke satt flere mål denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...