Jump to content

2008.11.25 Dynamo Kiev H


Mr Chapman

Hvem tror du vinner?  

33 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kampen er over, og Arsenal vinner kampen 1-0. Kan diskuteres om Cesc sitt (NYDELIGE) frispark er gyldig, siden ballen trolig er i bevegelse når det blir slått. Muligens skulle målet vært anullert, men who cares? Vi er videre.

 

Det er ikke et frispark, men en dropp fra dommer som har stoppet spillet grunnet skaden til Djourou og ukraineren. Arsenal har kontroll på ballen når han blåser og gir den derfor tilbake. Ballen trenger selvf ikke å ligge stille.

 

Du er sikker på at det var en dropp? Ikke det at det betyr noe nå - et mål er et mål :D

 

Kommentatorene på Sentanta mente forøvrig at det ikke var hands. Det var vanskelig å se hva han tok imot ballen med - fra siden så det ut som hands, forfra så det ikke ut som hands...

 

Da er vi videre med god hjelp av Fru Fortuna. Dette var katastrofe dårlig. Vi sliter voldsomt med å skape noe som helst. Kunne fort ha kommet bakpå her. Ligger an til en pinlig forestilling på Stamford.

 

Såså...

 

Nå skal vi ikke la oss totalt blende av målet - dette var ingen kongeforestilling. Men katastrofe var vel å ta litt i.

 

Men jeg skal gi deg rett i at på Stamford Bridge må vi vise atskillig bedre takter både offensivt og (kanskje spesielt) defensivt.

 

Temmelig sikker. Dommeren blåser når Arsenal har kontroll over ballen. Ingen spiller som ble tacklet eller forhindret da han blåste.

 

Da var det kanskje deg som stramma opp dagbladet også? :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Kampen er over, og Arsenal vinner kampen 1-0. Kan diskuteres om Cesc sitt (NYDELIGE) frispark er gyldig, siden ballen trolig er i bevegelse når det blir slått. Muligens skulle målet vært anullert, men who cares? Vi er videre.

 

Det er ikke et frispark, men en dropp fra dommer som har stoppet spillet grunnet skaden til Djourou og ukraineren. Arsenal har kontroll på ballen når han blåser og gir den derfor tilbake. Ballen trenger selvf ikke å ligge stille.

 

Du er sikker på at det var en dropp? Ikke det at det betyr noe nå - et mål er et mål :D

 

Kommentatorene på Sentanta mente forøvrig at det ikke var hands. Det var vanskelig å se hva han tok imot ballen med - fra siden så det ut som hands, forfra så det ikke ut som hands...

 

Da er vi videre med god hjelp av Fru Fortuna. Dette var katastrofe dårlig. Vi sliter voldsomt med å skape noe som helst. Kunne fort ha kommet bakpå her. Ligger an til en pinlig forestilling på Stamford.

 

Såså...

 

Nå skal vi ikke la oss totalt blende av målet - dette var ingen kongeforestilling. Men katastrofe var vel å ta litt i.

 

Men jeg skal gi deg rett i at på Stamford Bridge må vi vise atskillig bedre takter både offensivt og (kanskje spesielt) defensivt.

 

Temmelig sikker. Dommeren blåser når Arsenal har kontroll over ballen. Ingen spiller som ble tacklet eller forhindret da han blåste.

 

Da var det kanskje deg som stramma opp dagbladet også? :D

 

Har nok med å oppdatere goonere jeg :D

Link to comment
Share on other sites

For en berg- og dalbane av følelser vi Arsenalsupportere må gå igjennom.

Spillemessig ikke mye å rope hurra for. Blottet for selvtillit og fullstendig uten "cutting edge".

Men, man må ta med seg det faktum at vi atter en gang skal spille CL langt utover vinteren. Godt å ha noe å se frem til i disse begredelige dager.

 

Almunia-kritikerne bør holde munnen lukket i kveld! :D

 

Jeg hadde ikke tenkt å skrive noe om Almunia i kveld, men siden du ber meg om å holde kjeft så gjør jeg selvfølgelig ikke det!

 

For det første, jepp han har en glitrende redning hvor han kommer ut, tør å stå oppreist lenge og redder skuddet til kiev-spissen. Glitrende hverken mer eller mindre.

 

Men....

 

På tabben fra Gallas hvor Kievspilleren kommer fra siden mot mål og skyter på utsiden av stolpen, tenk over hva han i granskauen gjør der! Atter en gang lar han ballen gå forbi seg på keeperhjørnet og bare flaks gjør at vi ikke slipper inn et mål der.

 

På et innlegg fra kanten (tror det var ca 71. min) så beveger han seg helt feil og er helt på bærtur på streken. Heldigvis får ikke Kiev avslutning på mål.

 

Han har en glitrende redning, og de to situasjonene jeg nevner over i løpet av kampen. Bortsett fra det hadde han knapt noe å gjøre.

 

Det er ikke bare Almunia som gjør feil av keepere. Bendtner skulle aldri fått lov å score i keeperhjørnet. Slik jeg ser det så var det en keepertabbe av Kiev-målmannen. Det er selvfølgelig godt gjort av Bendtner å utnytte at keeperen ikke dekker sitt hjørne.

 

Fab var banens gigant i dag. I store deler av kampen fikk han nødvendig støtte av Song. Problemet med Song er at han gjør så mye smårart i løpet av kampen i tillegg til alt det positive han presterer.

 

Litt interessant å observere at Gallas var en av våre farligste spillere i angrep og i forsvar.....

Link to comment
Share on other sites

Det er riktig som RP7 sier. Det var en dropp. Det som er vanlig i slike situasjoner er at motstander tar ballen og spiller den enten ut eller til keeper. Det skjedde ikke i dette tilfellet da droppen ble "gitt" til Fabregas og forsvaret til Kiyv ble tatt på sengen. Det var faktisk usportslig opptreden av Fabregas og Bendtner. Akkurat det driter jeg i idag fordi vi trengte dette målet noe så grønnjævlig.

Jeg ser også at mange jubler av glede fordi vår kjøre keeper endelig hadde en redning. For meg så er det ett lavmål. Det er greit at dere har lave forventinger til keeperen, men at han har en redning iallefall innimellom må vel dere også forvente.

Nå skal jeg ikke ta fra ham æren, for redningen var meget god (Kim, nei jeg har ikke tatt fra ham æren, så du trenger ikke å påstå det). men hva gjorde han resten av kampen? Jeg fikk med meg at han plukket ett innlegg på 6 meter i dag igjen. Gratulerer, bra jobba. Da Gallas dreit seg ut i forsvar og motstanderen skjøt fra neste død vinkel. Hva gjorde Almunia da? Svaret er alt annet enn det han skulle. Nok en gang har han flaks, og nok en gang glemmer han keeperhjørnet. Av hva jeg har fått med meg er det bare Ryan Jarvis......Norwich! som fikk med seg det (eller i allefall kommenterte det).

 

Videre er det flere som roser Clichy for denne kampen. Jeg synes han gjorde alt for mye rart i denne kampen. Dårlig jobb. Djourou klarte seg greit, men ble ikke satt på de helt store prøvene.

Song var positiv defensivt i dag. Han ryddet for det meste opp og sørget for at mr. Captain himself Francesc fikk lov til å boltre seg offensivt. Dette førte til at han hadde en av sine bedre kamper i år. Vela viste seg glimtvis fram, men desverre så jeg for lite til ham. Det samme gjelder forsåvidt Van Persie. Ramsey var på det jevne, da han stort sett spilte støttepasninger. Denilson er ingen ving. Han mistet ballen for mye og var ikke spesielt god offensivt en mot en. Men han gjorde så godt han kunne denne kampen. Gallas var nær 2 scoreinger, han hadde også skyld i deres første sjanse. Alt i alt en god kamp, men en stygg feil i forsvaret trekker ned. Silvestre spilte som vanlig godt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Keeper:

Almunia holder nullen med litt flaks og litt dyktighet. Han har to prøver i løpet av kampen. Meget svak på den første og meget god på den andre. 6 poeng.

 

Forsvar:

Synes fortsatt Gallas/Silvestre ikke er så ille som stopperpar, men savner offensive bidrag fra backene. Clichy prøver, men han sliter som oftest med å produsere noe med iniativene sine.

Djourou klarer seg noenlunde defensivt, men bidrar lite offensivt. Ikke at det var forventet heller. 6 poeng.

Gallas gjør en grov feil og er på tynn is ved en annen anledning. Er i kampen forøvrig en av våre bedre, men feilen drar ned. Kun 6 poeng.

Silvestre på nytt en stødig kamp med no-nonsence forsvarsspill. 8 poeng.

Clichy omtrent som Djourou, men med styrken offensivt og litt mer shaky defensivt. 6 poeng.

 

Midtbane:

Som i forsvarsrekka fungerte den sentrale delen brukbart, men også her er det de ute med krittlinja som faller gjennom.

Spesielt Ramsey faller gjennom på dette nivået ennå. 4 poeng.

Fabregas bedre enn på lenge. Entusiastisk med bindet på armen og var sammen med Silvestre vår beste. 8 poeng.

Song balanserer midtbanen på en helt annen måte enn når Denilson spiller sentralt. Noen endelig løsning er han imidlertid ikke. Likevel 7 poeng.

Denilson er mye involvert, men lykkes med lite. 5 poeng.

 

Angrep:

Spissene var hver for seg brukbare, men de var ikke noe team. Begge forsøker på sett og vis å gjøre den samme jobben.

Det ble litt mye nesten på van Persie, men han glimter til såpass innimellom at han får 7 poeng.

Vela faller som Ramsey litt igjennom. Mye fikse forsøk, men for lite pondus til å lykkes. 5 poeng.

 

Innbyttere:

Bendtner avgjør kampen. Det er ikke lite bare det og en matchvinner skal ha kredit uansett. 7 poeng.

Wilshere er vanvittig spennende. Gjør ingenting utslagsgivende på sine minutter i dag, men prøver på meget ambisiøse ting og virker på mange måter å være vel så langt fremme i køen som Ramsey og Vela. Får glatt en 6'er for sin andel i jobben.

Link to comment
Share on other sites

For en deilig seier! Det føltes virkelig godt etter at vi nå har slitt litt i det siste. Fabregas får vist en av sine styrker skikkelig fram ved scoringen. Fantastisk! Også deilig å se hvor mye glede scoringen utløste fra benken vår. Pat gikk jo helt av hengslene. :D

 

Vi er på rett spor igjen!

Link to comment
Share on other sites

En spillemessig framgang kontra de siste 2 kamper.

En del spillere løftet seg noen hakk spillemessig. Ikke at dette var

en kjempekamp,men vi skapte sjanser igjen. Gallas reddet vel V>P sitt

skudd fra å gå inn og Ramsey kunne fort hatt et mål.

Kampens redning stod imidlertid Almunia for,men var samtidig svak

rett etter Gallas sin store brøler.

Men allikevel er dette et resultat som kan gi selvtillitt og CL kamper er

tøffe.

Målet er det klasse over. Fabregas gjør et par touch på ballen før han spiller Bendtner nydelig fri. Etter å ha sett dette en del ganger kan jeg vanskelig se at Fab gjorde noe usportslig.

Totalt sett: En fullt fortjent seier.

 

Points:

 

Almunia..kampens matchvinnende redning..bra på igangsetting og mer positiv enn de siste 2 kamper..svak allikevel på skuddet i nærmeste hjørne 7

 

Djorou bra defensivt,men lite med offensivt 6

Gallas som Almunia..meget god mann mot mann,men hadde en brøler både defensivt og offensivt 7

Silvestre på det jevne 6

Clichy en liten propell som er litt varierende i prestasjonene nå,savner mer innlegg fra kant 7

 

Ramsey njaa..utfordrer lite 5

Fabregas man of the match pasningene sitter og han får endelig konsentrere seg om det offensive 8

Song er også varierende,men gjør jobben bedre enn Denilson som partner 6,5

Denilson blir mye potling med han..jobber godt,men 5

 

VP Jobber godt og har en del tekniske finesser. Robin har noe på gang 7

Vela frisk og jobber godt,men med litt mer spilletid sitter touchen bedre 6

 

Bendtner...endelig..nydelig mål 6

Link to comment
Share on other sites

Det er riktig som RP7 sier. Det var en dropp. Det som er vanlig i slike situasjoner er at motstander tar ballen og spiller den enten ut eller til keeper. Det skjedde ikke i dette tilfellet da droppen ble "gitt" til Fabregas og forsvaret til Kiyv ble tatt på sengen. Det var faktisk usportslig opptreden av Fabregas og Bendtner.

Her tar du nok feil. Man pleier kun bare å gi ballen tilbake når det andre laget hadde ballen. Hadde Kiev hatt ballen da dommeren blåste skulle selvfølgelig vi ha gitt den tilbake. I dette tilfellet var det vi som hadde ballen da dommeren blåste av spillet, og da bestemmer dommeren om han skal la motstanderlaget spille ballen tilbake til vår keeper eller om han bare skal gi ballen til nærmeste spiller på det stedet ballen var da dommeren blåste. Hadde ballen vært på Kievs banehalvdel hadde han nok ikke gjort dette. Men nå droppet han bare ballen og gav signal om at det bare var å spille.

 

Cesc var lur, og Bendtner var lur som gikk på det løpet. En helt riktig avgjørelse av dommer, og en genial utnyttelse av vår kaptein og vår spiss.

Link to comment
Share on other sites

Bevegelse rundt ball er noe som er bortimot fraværende i Arsenal-laget om dagen, det lille jeg så mot Kiev og i kampen mot Villa og City har jo spillerne stått helt rolig etter at de har spilt ballen videre. Varemerket til Arsenal for noen sesonger siden var jo ekstremt tempo på ballen OG at spillerne løp for å komme seg i nye posisjoner etter at ballen var spilt, dermed var det håpløst å plukke dem opp og vi spilte oss jo gjennom ethvert forsvar lett som bare det. Pasningene nå e rbra, men bevegelsene rundt ball er skikkelig dårlig så vi skaper jo ikke noe som helst. Der synes jeg ligacup-laget viser fram bedre egenskaper enn 1. laget pr idag.....

Link to comment
Share on other sites

Bevegelse rundt ball er noe som er bortimot fraværende i Arsenal-laget om dagen, det lille jeg så mot Kiev og i kampen mot Villa og City har jo spillerne stått helt rolig etter at de har spilt ballen videre. Varemerket til Arsenal for noen sesonger siden var jo ekstremt tempo på ballen OG at spillerne løp for å komme seg i nye posisjoner etter at ballen var spilt, dermed var det håpløst å plukke dem opp og vi spilte oss jo gjennom ethvert forsvar lett som bare det. Pasningene nå e rbra, men bevegelsene rundt ball er skikkelig dårlig så vi skaper jo ikke noe som helst. Der synes jeg ligacup-laget viser fram bedre egenskaper enn 1. laget pr idag.....

 

Kunne ikke vært mer enig. Den dynamikken som og evnen til å drive laget framover som Ros, Fab, Hleb og Flam hadde er helt borte. (Nesten, Fab er jo der ennå).

Link to comment
Share on other sites

en annen ting jeg savner er Clichys raiding oppover venstresiden, det er det jo helt slutt på!!! virker nesten som spillestilen er lagt om, eller så er vi så oppsatt på pasning-pasning-pasning at det går på bekostning av de andre tingene som er viktig for å skape sjanser og score mål...

 

Han hadde jo et par raid oppover venstresiden i går, driblet vel 4-5 mann før han gikk seg fast ved 16 meteren :P

 

Men virker som om Clichy lider av at Flamini er vekke, ser jo blant annet at han er mer utstø defensivt enn det han var i fjor.

Link to comment
Share on other sites

en annen ting jeg savner er Clichys raiding oppover venstresiden, det er det jo helt slutt på!!! virker nesten som spillestilen er lagt om, eller så er vi så oppsatt på pasning-pasning-pasning at det går på bekostning av de andre tingene som er viktig for å skape sjanser og score mål...

 

Sagna kommer ofte til dødlinja, også så seint som i kampen mot Man U. Det får han for lite kred for synes jeg. Han har ikke vært så heldig med innleggene bestandig, men det er godt jobbet likevel.

Link to comment
Share on other sites

Bare jeg som tror Clichy på venstrekant hadde vært ekstremt spennende? Han har jo fart i Walcott-klasse, i tillegg er han langt bedre enn Walcott defensivt, ettersom han har spilt back. Silvestre på venstreback, og kjøpe inn en ny stødig klassemidtstopper, så kan Gallas og Kolo kjempe om den siste plassen.

Forøvrig synd han ikke tør å prøve å skyte oftere. En Clichy med en Roberto Carlos-fot hadde vært verdens desidert beste back iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Bare jeg som tror Clichy på venstrekant hadde vært ekstremt spennende? Han har jo fart i Walcott-klasse, i tillegg er han langt bedre enn Walcott defensivt, ettersom han har spilt back. Silvestre på venstreback, og kjøpe inn en ny stødig klassemidtstopper, så kan Gallas og Kolo kjempe om den siste plassen.

Forøvrig synd han ikke tør å prøve å skyte oftere. En Clichy med en Roberto Carlos-fot hadde vært verdens desidert beste back iallefall.

Kunne sikkert funka, men hadde heller hatt Armand Traore der. Han er jo raskere enn Clichy og har samtidig veldig god teknikk og innleggsfot.

Link to comment
Share on other sites

En liten spillerbørs:

 

Almunia: Hadde ikke mye å gjøre, men sikker i det han gjorde. Noen fine inngripener 7

 

Djourou: Passer ikke like bra som back som stopper. Litt lite støtte framover. Feilpasninger6

Gallas: Svakt comeback. Holder på å drite seg ut ved aledninger i førsteomgang. Burde scoret5

Silvestre: Bedre enn sin stopperkollega, men litt for usikker med ballen i bena. Burde scoret6

Clichy: Løper og løper. Ikke like mye med offensivt som vanlig, men hadde noen bra innvolveringer7

 

Ramsey: Ikke noe typsik kantspiller. Kreativ. Slet litt med å få kontroll på ballen6

Fabregas: I sin første kamp som fast kaptein gjør han en v sine beste kamper. Jobber bra og styrer midtbanen med fine pasninger. Fin assist7

Song: God defensivt, men ikke veldig kreativ framover på banen. Grei kamp6

Denilson: Som Ramsey, ingen typisk kant, men involverer seg mye. Fin ballbehandling6

 

Vela: Er alltid en trussel. Vinner alle løpsdueller. Ikke så besluttsom i16-meteren7

Van Persie: Viser flott teknikk. Lager sjanser når han er i nærheten av ballen. Burde involvert seg mer7

 

Innbyttere:

 

Bendtner: Jobber bra. Går på smarte løp. Scorer det fine og matchavgjørende målet7

Wilshere: Behandler ballen fantastisk bra. Blir av og til litt liten mot store, fysiske øst-europeere6

Link to comment
Share on other sites

Det er riktig som RP7 sier. Det var en dropp. Det som er vanlig i slike situasjoner er at motstander tar ballen og spiller den enten ut eller til keeper. Det skjedde ikke i dette tilfellet da droppen ble "gitt" til Fabregas og forsvaret til Kiyv ble tatt på sengen. Det var faktisk usportslig opptreden av Fabregas og Bendtner.

Her tar du nok feil. Man pleier kun bare å gi ballen tilbake når det andre laget hadde ballen. Hadde Kiev hatt ballen da dommeren blåste skulle selvfølgelig vi ha gitt den tilbake. I dette tilfellet var det vi som hadde ballen da dommeren blåste av spillet, og da bestemmer dommeren om han skal la motstanderlaget spille ballen tilbake til vår keeper eller om han bare skal gi ballen til nærmeste spiller på det stedet ballen var da dommeren blåste. Hadde ballen vært på Kievs banehalvdel hadde han nok ikke gjort dette. Men nå droppet han bare ballen og gav signal om at det bare var å spille.

 

Cesc var lur, og Bendtner var lur som gikk på det løpet. En helt riktig avgjørelse av dommer, og en genial utnyttelse av vår kaptein og vår spiss.

 

Det er ikke Kiyv sin feil at dommeren blåste da Fabregas hadde ballen. Kiyv var greit dekket bakover og hadde i og for seg kontroll.

Nå er det jo slik da at når en dommer blåser slik grunnet skade så pleier spillere å benytte sjansen til 3 ting, a, ta seg vann, b snakke taktikk med trener, c, sjekke hvordan det står til mes sin skadede lagkamerat. Nettopp dette at spillere går vekk fra sine plasser og formasjoner gjør at dette er en usportslig hendelse. Vanligvis lar man motsandere/begge lag finne formasjonen før man starter opp spillet. Ellers blir det jo slik at Kiyv måtte holde formasjonen under hele skadeavbrekket for de kan jo ikke spå når dommeren plutselig starter opp spillet igjen.

Det at dommeren gir ballen direkte til Fabregas, var noe underlig, men det fritar ikke Fabregas fra fotballens uskrevne regler om fair play.

Jeg står fortsatt ved at jeg synes det er usportslig og leit at vi måtte vinne på den måten, men samtidig er er fornøyd med at vi endelig scoret, vant og sikret oss videre avansement.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er riktig som RP7 sier. Det var en dropp. Det som er vanlig i slike situasjoner er at motstander tar ballen og spiller den enten ut eller til keeper. Det skjedde ikke i dette tilfellet da droppen ble "gitt" til Fabregas og forsvaret til Kiyv ble tatt på sengen. Det var faktisk usportslig opptreden av Fabregas og Bendtner.

Her tar du nok feil. Man pleier kun bare å gi ballen tilbake når det andre laget hadde ballen. Hadde Kiev hatt ballen da dommeren blåste skulle selvfølgelig vi ha gitt den tilbake. I dette tilfellet var det vi som hadde ballen da dommeren blåste av spillet, og da bestemmer dommeren om han skal la motstanderlaget spille ballen tilbake til vår keeper eller om han bare skal gi ballen til nærmeste spiller på det stedet ballen var da dommeren blåste. Hadde ballen vært på Kievs banehalvdel hadde han nok ikke gjort dette. Men nå droppet han bare ballen og gav signal om at det bare var å spille.

 

Cesc var lur, og Bendtner var lur som gikk på det løpet. En helt riktig avgjørelse av dommer, og en genial utnyttelse av vår kaptein og vår spiss.

 

Det er ikke Kiyv sin feil at dommeren blåste da Fabregas hadde ballen. Kiyv var greit dekket bakover og hadde i og for seg kontroll.

Nå er det jo slik da at når en dommer blåser slik grunnet skade så pleier spillere å benytte sjansen til 3 ting, a, ta seg vann, b snakke taktikk med trener, c, sjekke hvordan det står til mes sin skadede lagkamerat. Nettopp dette at spillere går vekk fra sine plasser og formasjoner gjør at dette er en usportslig hendelse. Vanligvis lar man motsandere/begge lag finne formasjonen før man starter opp spillet. Ellers blir det jo slik at Kiyv måtte holde formasjonen under hele skadeavbrekket for de kan jo ikke spå når dommeren plutselig starter opp spillet igjen.

Det at dommeren gir ballen direkte til Fabregas, var noe underlig, men det fritar ikke Fabregas fra fotballens uskrevne regler om fair play.

Jeg står fortsatt ved at jeg synes det er usportslig og leit at vi måtte vinne på den måten, men samtidig er er fornøyd med at vi endelig scoret, vant og sikret oss videre avansement.

 

BE

Det er heller ikke Fabregas sin feil at han får ballen av dommeren og får høre "spill". Da setter han selvfølgelig i gang spillet, noe han her gjorde med en genial pasning til Bendtner. Han kunne valgt å spille en kort pasning istedet, men han prøver på en langpasning til Bendtner. Noe som jo også gir en risiko for å miste ballen.

 

Hadde dommeren ikke blåst av da Fabregas hadde hatt ballen hadde vi jo uansett fått en kontringssjanse.

 

Synes forresten også det er like "usportslig" å fortsette å spille når en spiller ligger nede. Men nå er det ingen regel som sier at man MÅ spille ballen ut pga dette. Dommeren skal blåse hvis han mener det er alvorlig, noe han mente her. Dette med å ikke spille ut ballen er noe vi har sett mer av de siste årene fordi spillere filmer. Bare se på Aliev etter duellen med Bendtner(?) som spretter rett opp igjen når Kiev vinner ballen.

 

Jeg mener fortsatt at det ikke er usportslig.

Link to comment
Share on other sites

...

...

 

...

Det er heller ikke Fabregas sin feil at han får ballen av dommeren og får høre "spill". Da setter han selvfølgelig i gang spillet, noe han her gjorde med en genial pasning til Bendtner. Han kunne valgt å spille en kort pasning istedet, men han prøver på en langpasning til Bendtner. Noe som jo også gir en risiko for å miste ballen.

 

Hadde dommeren ikke blåst av da Fabregas hadde hatt ballen hadde vi jo uansett fått en kontringssjanse.

 

Synes forresten også det er like "usportslig" å fortsette å spille når en spiller ligger nede. Men nå er det ingen regel som sier at man MÅ spille ballen ut pga dette. Dommeren skal blåse hvis han mener det er alvorlig, noe han mente her. Dette med å ikke spille ut ballen er noe vi har sett mer av de siste årene fordi spillere filmer. Bare se på Aliev etter duellen med Bendtner(?) som spretter rett opp igjen når Kiev vinner ballen.

 

Jeg mener fortsatt at det ikke er usportslig.

Du mener det er like usportslig å fortsette spillet når en spiller ligger nede også mener du at dette fortsatt ikke er usportslig ( det vi gjorde)?!?!

 

Om dommeren ikke hadde blåst hadde vi ikke får en kontringssjanse, Kiyv hadde kontroll bakover (noe de hadde hele kampen igjennom).

 

Og om dommeren gjør en feil ved å sette igang spillet slik han gjorde så fritar det ikke Fabregas fra fotballens uskrevne regel om fair play

 

BE

Link to comment
Share on other sites

...

...

 

...

Det er heller ikke Fabregas sin feil at han får ballen av dommeren og får høre "spill". Da setter han selvfølgelig i gang spillet, noe han her gjorde med en genial pasning til Bendtner. Han kunne valgt å spille en kort pasning istedet, men han prøver på en langpasning til Bendtner. Noe som jo også gir en risiko for å miste ballen.

 

Hadde dommeren ikke blåst av da Fabregas hadde hatt ballen hadde vi jo uansett fått en kontringssjanse.

 

Synes forresten også det er like "usportslig" å fortsette å spille når en spiller ligger nede. Men nå er det ingen regel som sier at man MÅ spille ballen ut pga dette. Dommeren skal blåse hvis han mener det er alvorlig, noe han mente her. Dette med å ikke spille ut ballen er noe vi har sett mer av de siste årene fordi spillere filmer. Bare se på Aliev etter duellen med Bendtner(?) som spretter rett opp igjen når Kiev vinner ballen.

 

Jeg mener fortsatt at det ikke er usportslig.

Du mener det er like usportslig å fortsette spillet når en spiller ligger nede også mener du at dette fortsatt ikke er usportslig ( det vi gjorde)?!?!

 

Om dommeren ikke hadde blåst hadde vi ikke får en kontringssjanse, Kiyv hadde kontroll bakover (noe de hadde hele kampen igjennom).

 

Og om dommeren gjør en feil ved å sette igang spillet slik han gjorde så fritar det ikke Fabregas fra fotballens uskrevne regel om fair play

 

BE

Nå misforsto du. Jeg mener IKKE det er usportslig å fortsette å spille når en spiller ligger nede, og jeg mener det heller IKKE var usportslig det Fabregas gjorde. Derav grunnen til å sette ordet usportslig slik som jeg gjorde. "Usportslig"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...